GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 64 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 74 114 164 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #1891
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    66
    takaiskarin pompottamiseen -> Takaiskari puristusvaimennus liian kovalla kun painoa siirtynyt enemmän eturenkaalle, vaimennusta auki ja tsekkaa miten joustaa. (Uskon että Oikeasti sag pitäs myös säätää uudestaan takaa kohilleen)
    Solaris_83 muokkasi tätä : 08.12.2014 at 09.30

  2. #1892
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Solaris_83 Katso viesti
    takaiskarin pompottamiseen -> Takaiskari puristusvaimennus liian kovalla kun painoa siirtynyt enemmän eturenkaalle, vaimennusta auki ja tsekkaa miten joustaa. (Uskon että Oikeasti sag pitäs myös säätää uudestaan takaa kohilleen)
    Juu ei yleensä tartte, sag on sag. Poikkeuksena tästä on CTD iskarit joissa sagi pitää katsoa että iskarit on auki, niissä saattaa Climb asento antaa vääriä tuloksia kun keppiä säätää.

  3. #1893
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Läpi oikeanpuoleisen tumman kohdalta
    Jos ymmärsin oikein, niin vuotokohta on putken sivun puolella, ei tuossa nirhaantuneessa kulmassa? Koittaisin varmaan ensiksi porata reiän siihen vuotavaan kohtaan, tehdä jenkatapilla kierteet ja sitten ruuvilukitteen kanssa lyhyt pultti reikään. Sen kannanhan voi leikata lopuksi pois. Pelkkä liima/kemiallinen metalli tuskin tuossa pysyy. Jos se ei onnistu, niin kyllä tuo hitsauskonetta uskoo.

  4. #1894
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Vuoto on juurikin kulmassa. Duunista löytyy kyllä hitsareita mutta päätyykö hitsausta putken sisälle? Samoin ruuvi menee jonkin verran sisälle. Onkohan siellä tilaa?

  5. #1895
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Vuoto on juurikin kulmassa. Duunista löytyy kyllä hitsareita mutta päätyykö hitsausta putken sisälle? Samoin ruuvi menee jonkin verran sisälle. Onkohan siellä tilaa?
    Alajalat ovat magnesiumia. Mitenkähän sen hitsaus onnistuu? Tuo kun lämpenee ja jäähtyy niin osuukohan akseli enää paikalleen?
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  6. #1896
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Voi olla hitsaamisenkin kanssa hieman hasardia. Ymmärtääkseni nuo alajalat tuppaa olemaan jonkinsortin magnesium seosta, joka todennäköisesti ei ole helpointa mahdollista hitsattavaa...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  7. #1897
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    Jaa, minä oletin että ne on amuliiniä. Kyllä magnesiumiakin hitsata voi, mutta pitää olla semmonen kaasutäytteinen keskoskaappi. Saattaa olla muitakin haasteita, en ole magnesiumin hitsaamiseen perehtynyt.
    lisäilona hitsarille on noissa halkeamissa oleva öljy, se pitää saada pois. Ultraäänipesuri ja liuottimilla läträys auttaa. Uuniin tuota ei kehtaa laittaa.
    Kyllä tuolla pohjalla sen verran pitäisi tilaa olla. Liukuputken ei pitäisi noin alas tulla, eiköhän tuolla takana ole vaan vaimnetimen varren pää. Kannattaa purkaa ja tarkistaa ennenkuin ruuveja sinne kiertää. Purkamaan sen joutuu joka tapauksessa ettei jää lastut sisään.

  8. #1898
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Puoskaroin reiän päälle kemiallista metallia. Fillariosan Markus kertoi tehneensä sellaisia fiksauksia, tämän pohjalta päätin kokeilla.

    Karhensin pintaa ensin viilalla ja sit puhdistin sen sotkuista.

    Sitten mämmit päälle:



    Seuraavaksi spraymaali:



    Katotaan miten käy...

  9. #1899
    Onko tietoa mistä netissä löytyisi öljynvaihto-ohjeet Cane Creekin DBair CS:lle tai edes jollekin DB-iskarille?

  10. #1900
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MK1 Katso viesti
    Onko tietoa mistä netissä löytyisi öljynvaihto-ohjeet Cane Creekin DBair CS:lle tai edes jollekin DB-iskarille?
    Vilkaise tätä.
    http://www.ohlinsusa.com/files/files/WSM_TTX25.pdf
    Sometimes the same is different.
    But mostly it's the same
    .

  11. #1901
    Rockshox reba sl dual air keula vinkuu. ääni loppuu kun työntää keulan jousitusta sisään. vienkö suoraan huoltoon vai voinko tehdä jotakin itse?

  12. #1902
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Reban huolto on helppoa ja netti videoita väärällään, täältäkin voi katsoa mallia.

  13. #1903
    Fillari on talvisäilytyksessä ja tuossa tulevaa kesää ajatellen kattelin vähän uutta Palikkaa pyörään.
    Takaiskareita selatessa en kyllä ymmärtänyt yhtään mitään Ko: specseistä.esim CaneCreekin rear shock double barrel air 240x76mm tai 200x57mm... Keulassahan se jouston määrä on selkeästi ilmoitettu, mitäs tuollaiset luvut oikein sitten kertovat?

  14. #1904
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Oiskohan nuo kokopituus ja iskunpituus.Takajouston määrä sit taas riippuu siitä jousitusgeometriasta ja/tai linkuston vipusuhteista --> samalla iskarilla eri rungoissa eri joustomäärä.

  15. #1905
    Eli eli Kokopituus= Iskari maksimi mitassa
    Iskunpituus= Matka jonka mäntä kulkee iskarissa

    Menikö jotakuinkin noin?

  16. #1906
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Miten teillä toimii Pike pakkasella? Kävin äsken lenkillä ja keula on tosi tönkkö, melkein kuin olis jäätyneet elastomeerit sisällä. Mietin, että pitäiskö käyttää täyshuollossa (pari viikkoa sitten tiputin kyllä alajalat) vai onko kyseessä vaan "ominaisuus"?

  17. #1907
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Kyllä se mulla ainakin jäykistyi merkittävästi. Varsinkin paluuvaimennus.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  18. #1908
    Taitaa kaikki iskarit vaatia ohuempaa öljyä kylmälle kelille. Foxeilla huomaa, kun menee +5 tai kylmempään, niin kepit jäykistyy.

  19. #1909
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Miten teillä toimii Pike pakkasella? Kävin äsken lenkillä ja keula on tosi tönkkö, melkein kuin olis jäätyneet elastomeerit sisällä. Mietin, että pitäiskö käyttää täyshuollossa (pari viikkoa sitten tiputin kyllä alajalat) vai onko kyseessä vaan "ominaisuus"?
    Ronskisti vain vaimennuksia auki talveksi vs. kesäsäädöt.

    Tuntuu tuo RS:n vakio 3wt öljy olevan jonkin verran nirsoa pakkaselle, joten Red Line 2,5 voisi olla talveksi hyvä vaihtoehto.

  20. #1910
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Ei vaadi ohuempia öljyä eikä missään tapauksessa RedLine 2,5 talvella, kun se jäätyy jo -18C:ssa. Pitää olla pakkasessa ominaisuuksiensa säilyttävä täyssynteettinen öljy, kuten RedLine 5. Alajalkoihin voiteluun esim. RedLine 30.

    Rockarin alkuperäiset öljyt eivät toimi pakkasessa.
    ealex muokkasi tätä : 26.12.2014 at 15.22

  21. #1911
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Josko noissa 2,5 ja 5:ssa oli tosiaan tuollainen ero, niin 5 sitten tietysti. Sitä oli vanhassa Lyrikissä ja pelitti hyvin talvella.

    3h lenkki just Pikellä muutamassa pakkasasteessa ja toimi vielä ihan siedettävästi "talvisäädöillä" suht tuoreilla vakio öljyillä.

  22. #1912
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Viskositeetti-indeksin perusteella redlinen 2,5 muuttuu vitosta jähmemmäksi -6,9 asteessa, ja vitosen pour point on vain muutaman asteen 2,5:sta alhaisempi, mutta vaikuttaisi kovasti siltä että tuo indeksi on täysin hyödytön talvilämpötiloissa. Rock oilissa on tosiaan alhainen pour point, eli se voisi olla talvikäytössä parempi, mutta kesälämpötiloissa sen viskositeetti-indeksi on aika huono, eli isomman mäen lopussa saattaa varsinkin iskari tuntua aika erilaiselta.
    Att inte cykla är att gå för långt

  23. #1913
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Outo homma, omaan rokkarin keulaan tein mixtuuran Redline 2.5W ja 5W kuten MTBR:stä löysin "sisäpiirin" tiedoilla. Voiteluun pelkkää 5W:tä.

    Keula notkistui oleellisesti, lähes yhtä herkkä kuin vanilia kettu. Jouston alun kitka on suurempi kylmemmällä mutta kyllä se joustaa ja vaimennus pelaa.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  24. #1914
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Viskositeetti-indeksin perusteella redlinen 2,5 muuttuu vitosta jähmemmäksi -6,9 asteessa
    Taidat käyttää mineraalipohjaisen öljyn kaavaa tämän laskemiseen? Se ei todellakaan toimi kaikkien täyssynteettisen öljyjen kohdalla. Red Line on siitä erikoinen, että se pysyy samanlaisena litkuna, ennen kuin jähmettyy kokonaan melko korkeassa lämpötilassa.

    Monen mineraalipohjaisen öljyn jähmettymispiste on -40C tai alempi, mutta ne kaikki käyttäytyvät mineraaliöljyn tavoin, eli viskositeetti nousee merkittävästi lämpötilan laskiessa.

  25. #1915
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Taidat käyttää mineraalipohjaisen öljyn kaavaa tämän laskemiseen? Se ei todellakaan toimi kaikkien täyssynteettisen öljyjen kohdalla. Red Line on siitä erikoinen, että se pysyy samanlaisena litkuna, ennen kuin jähmettyy kokonaan melko korkeassa lämpötilassa.

    Monen mineraalipohjaisen öljyn jähmettymispiste on -40C tai alempi, mutta ne kaikki käyttäytyvät mineraaliöljyn tavoin, eli viskositeetti nousee merkittävästi lämpötilan laskiessa.
    "A straight line graph made from these two viscosity numbers at each temperature can give a very close approximation of the oils viscosity at any other usable temperature." sanoo Peter Verdone.

    Eli cst@40 ja cst@100 astetta. Se ei tosin yllätä että usable temperaturella ei tarkoiteta kymmentä pakkasastetta.
    Att inte cykla är att gå för långt

  26. #1916
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    tuli Pikeä ulkoilutettua tänään -10 asteen pakkasessa joku kolmisen tuntia eikä tuo mitenkään merkittävästi kangistunut, mitä nyt alkuherkkyydessä huomasi pientä jäykkyyttä.. Pari naksua otin vaimennuksia auki mikä kompensoi jähmettymistä.. Takapään Monarch + DA ei ollu moksiskaan pakkasesta vaan toimi ihan yhtä herkästi mitä plus keleilläkin..
    The end of the road is just the beginning...

  27. #1917
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    "A straight line graph made from these two viscosity numbers at each temperature can give a very close approximation of the oils viscosity at any other usable temperature." sanoo Peter Verdone.

    Eli cst@40 ja cst@100 astetta. Se ei tosin yllätä että usable temperaturella ei tarkoiteta kymmentä pakkasastetta.
    Tuo ei todellakaan päde kaikille nesteille, hyvänä esimerkkinä vesi. Eikä edes mineraalipohjaiselle öljylle kyseessä ole ”straight line graph” vaan hyvin selvillä ole käyrä, netti on täynnä laskureita (mitkä eivät sitten päde kaikille täyssynteettisille öljyille).

    Et usko kuitenkaan, että erilaiset nesteet (edes erilaiset öljyt) eivät käyttäydy samalla tavalla lämpötilan funktiona, joten laita RedLinen öljyjä pakastimeen ja toteaa itse.

  28. #1918
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Vesi on aika huono esimerkki kun puhutaan öljyistä.

    Mutta itse asiassa suunnittelin juuri testiä johon sisältyy pieni suppilo, sekuntikello, pakastin, lämpömittari ja hassunvärisiä öljyjä. Pelkkä pakastintesti ei kiinnosta koska harvemmin ajan sellaisissa lämpötiloissa, ideana on testata eri öljyjen viskositeetteja eri lämpötiloissa.

    Ei sillä että uskomuksillani olisi mitään väliä, mutta kyllä taisin jo tuossa yllä arvailla että viskositeetti-indeksi ei varmaan päde näissä lämpötiloissa.

    Mulla on kuitenkin keula toiminut pakkasella ihan ok redlinen kakspuokilla, vitosella ja kympillä.

    Ootko muuten vertaillut redlinea muihin synteettisiin öljyihin talvikäytössä? Olisko olemassa vielä parempia vaihtoehtoja?
    Att inte cykla är att gå för långt

  29. #1919
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    RedLine ei käyttäydy ollenkaan öljyn tavoin kylmässä, eli sen viskositeetti ei juurikaan nouse (pullon heiluttamistestillä) vaan se on viimeisen asti yhtä notkea, kuin lämpimässä, kunnes jäätyy kokonaan. Eli se käyttäytyy niin kuin vesi.

    Olen käyttänyt pakastimessa melkein kaikki omistamani öljyt ja rasvat ja todennut että esim. Rockshox alkuperäinen öljy jäykistyy kylmässä todella paljon, vaikka jäätyy vasta huomattavasti alemmassa lämpötilassa, kuin RedLine.

    En ole parempaa öljyä iskareihin löytänyt, mutta RedLine 5 olisi parempi, kuin RedLine 2,5. Ja jos vieläkin kylmemmällä pitää pärjätä, niin pakko tyytyä RedLine 10:iin, on se silti huomattavasti notkeampi jopa -5C:ssa, kuin Rockarin alkuperäinen viitonen, puhumattakaan kylmemmästä.

  30. #1920
    Liittynyt
    12/2014
    Viestit
    45
    Talaksessa heitti lukitus toimimasta pakkasessa. Ei lukitse keulaa ollenkaan vaan lukituksen säätö pyörii tyhjää. Kellään käynyt vastaavaa?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •