FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 68 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 58 66 67 68 69 70 78 118 168 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.011 - 2.040 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #2011
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    109
    Hei,

    Mää tilasin tollasta_
    997-72M, DIAMOND GRADE 987-72 PUN

    Taperoll.fi :sta

    Tämä on joustavampaa, tarkoitettu rekan pressuihin.
    Tuo "M" tarkoittaa että saa metritavarana, ei löytynyt suoraan heidän sivuiltaan mutta laitoin sähköpostia ja neiti vastaili kiitettävällä intensiteetillä.

    Jos sais sunnuntaina laitettua paikalleen... nasta-dilligerit, tubeless, heijastinnauha jne...

    T. Simo

  2. #2012
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Huomasin että bike componentsilla on nykyjään 50kpl/5€ pusseissa shcwalben teräviä alunastoja.
    400 tilasin, josko Budin ja Floaterin noilla sais jäälle toimiviksi.

  3. #2013
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    Huomasin että bike componentsilla on nykyjään 50kpl/5€ pusseissa shcwalben teräviä alunastoja.
    400 tilasin, josko Budin ja Floaterin noilla sais jäälle toimiviksi.
    No hemmetti! täytyypä tilata, oliko tämä se terävä? alu: spitze Ersatzspikes

  4. #2014
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Tänään tuli ajettua ensimmäinen jäärännilenkki uusilla nastarenkailla. Ostin säästömielessä nastattomat Dillinger 5 renkaat ja nastoitin ne Tikka nastoilla. Iso homma ja ei ne tylpät nastat oikein pure jäähän, eli vähän huono maku jäi tästä! Eli tein itse ja säästin ei ollut tällä kertaa paras mahdollinen lähestymistapa!

    Rengas sensijaan tuntuu asialliselta ja rullaa mukavasti.

    Pitänee yrittää etsiä jostain teräviä nastoja ja vaihtaa ainakin osa nastoista parempiin.
    a-o muokkasi tätä : 06.12.2014 at 19.45

  5. #2015
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    No hemmetti! täytyypä tilata, oliko tämä se terävä? alu: spitze Ersatzspikes
    Näin annoin itseni ymmärtää.

    https://www.bike-components.de/en/Sc...Winter-p41404/

  6. #2016
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    IKH:sta ostetuilla Best Gripin 6x8mm kierrenastoilla harvakseltaan nastoitettu Bulldozer oli tänään aika kovaa valuuttaa ja taisi pestä pidossa nuo a-o:n Dillingerit. Ainakin renkaiden soundi jäällä ja yleinen olemus pitkine nastoineen on ns. luottamusta herättävä ja kovin monesti ei tarvinnut jännittää onko pitoa, vai ei.

    Nastojen asennus oli helppoa ja kohtuullisen nopeaa, tosin pitää olla varovainen, ettei ruuvaa liian syvälle ja saa nasten suunnilleen suoraan. Eturenkaassa on ollut itsellä nastat käytössä nyt reilun kuukauden ajan ja mitään ongelmia en ole havainnut. Eilen laitoin taakse vastaavat ja hyvin toimivat tämän päivän luikkailla poluilla vetiset jäärännit mukaanlukien. Ja huolimatta siitä, että näistä kolme, tai korkeintaan neljä nastaa on kerrallaan kontaktissa maahan. Jos siis Dilingerit ovat liian suolaisen hintaiset ja omaa renkaan, jossa on riittävän kookkaita nappuloita, niin näitä pystyn kyllä suosittelemaan..

    Krossikommuuni / Syöte MTB

  7. #2017
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...-ruuvirenkaita

    Mikan nastoista jotenkin tuli mieleen... Kuinkahan nuo nykylitkuilla ilmansa pitäisi???
    I väntan på ännu dåligare tidet

  8. #2018
    noniinno Guest
    Eipä noiden Dillingereiden pitoa jäällä voi verratakaan 29er Ice Spikeriin. Kapeammassa kumessa taitaa nastan päällä olla reilummin painoa, ja useampi nasta on jäätä vasten kerrallaan. Läskipyörään pitää laittaa juurikin tuollaiset Best Gripit, jos haluaa yhtä tautista pitoa kuin IS:llä.

  9. #2019
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Eipä noiden Dillingereiden pitoa jäällä voi verratakaan 29er Ice Spikeriin. Kapeammassa kumessa taitaa nastan päällä olla reilummin painoa, ja useampi nasta on jäätä vasten kerrallaan. Läskipyörään pitää laittaa juurikin tuollaiset Best Gripit, jos haluaa yhtä tautista pitoa kuin IS:llä.
    Onko sinulla tehtaalla nastoitetut Dillingerit?

    Itsellä oli tosiaan referenssinä 29 Ice spiker prot ja niihin verrattuna pito oli pettymys. Noita Schwalben nastoja tosiaan näkyy nyt olevan saatavilla. Voipi olla, että tilaan niitä ja vaihdan ainakin osan tylpistä nastoista teräviin.

  10. #2020
    Tossa IKL Best Gripissä on ainakin hurja ulkonema, eli varmasti tulee nastalle painetta jäätä vasten. Mitenkähän lienee vain kilometrikestävyys? No aika sen varmaan näyttää kenellä nuo on ja uusiahan saa sitten ruuvata lisää... Noin harvalla nastoituksella ei tarvi edes laittaa samoihin reikiin aina, jos se reikä löystyy.

  11. #2021
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Onko sinulla tehtaalla nastoitetut Dillingerit?

    Itsellä oli tosiaan referenssinä 29 Ice spiker prot ja niihin verrattuna pito oli pettymys. Noita Schwalben nastoja tosiaan näkyy nyt olevan saatavilla. Voipi olla, että tilaan niitä ja vaihdan ainakin osan tylpistä nastoista teräviin.
    Piikkikärkiset itsenastoitetut. Nastoille tulee ulkonemaa saman verran kun verrokki ISP:ssä.En tiedä, olisiko alkuperäinen rengas parempi. Ei Dillingerien pito huono ole, verrokkirenkaat ovat vaan yksinkertaisesti niin tautisen hyvät.

  12. #2022
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Tänään tuli ajettua ensimmäinen jäärännilenkki uusilla nastarenkailla. Ostin säästömielessä nastattomat Dillinger 5 renkaat ja nastoitin ne Tikka nastoilla. Iso homma ja ei ne tylpät nastat oikein pure jäähän, eli vähän huono maku jäi tästä! Eli tein itse ja säästin ei ollut tällä kertaa paras mahdollinen lähestymistapa!
    Eli oikea päätös oli perua omalta osalta tämä kokeilu. Olin jo noi nastat tilannu, mutta päätin perua homman kun epäilin juuri tätä.
    Toki esim. tänään on Jyväskylässä maa siinä kunnossa, ettei tartte ilman nastoja mennä ajamaan ollenkaan.
    Ei lunta, eilinen vesiräntä jäätyneenä maanpinnalle....

    Kyllä jonkunlaiset kunnolliset nastarenkaat taitaa olla hankinnassa viimeistään ensitalvelle, kyrpii nytkin istua tässä konheella.

  13. #2023
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Eli oikea päätös oli perua omalta osalta tämä kokeilu. Olin jo noi nastat tilannu, mutta päätin perua homman kun epäilin juuri tätä.
    Toki esim. tänään on Jyväskylässä maa siinä kunnossa, ettei tartte ilman nastoja mennä ajamaan ollenkaan.
    Ei lunta, eilinen vesiräntä jäätyneenä maanpinnalle....

    Kyllä jonkunlaiset kunnolliset nastarenkaat taitaa olla hankinnassa viimeistään ensitalvelle, kyrpii nytkin istua tässä konheella.
    No kyllähän noilla nyt ajaa ja on tullut jo 80km jäätikköajoelua ajettuakin! Eli ei siinä mielessä hukkaostos. Nuokin lenkit olisi voinut jäädä ilman nastoja ajamatta. Syntyi vain jonkin asteinen pettymys nastojen pidosta, kun odotti Ice Spikerin pitoa.

  14. #2024
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Elisen ryskäämisen perusteella voin kertoa, että ei ainakaan dillinger nelosesta kovin helpolla irtoa (liimaamattomat) nastat (tikka teräviä), irronneita tasan 0kpl..

  15. #2025
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Syntyi vain jonkin asteinen pettymys nastojen pidosta, kun odotti Ice Spikerin pitoa.
    No sitä mäkin (tulevalta) renkaalta odotan. Jos nastat hommataan, ne saa luvan myös pitää jäällä
    ISP:n pystyi luottamaan joka tilanteessa, vastaava piikkikumi kun löytyy läskille ja sattuu olemaan euroja tuhlattavaksi päätös on selkeä.

  16. #2026
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Tuossa olis khyl selkeä markkinarako jollekin rengaspuljulle. Sopivan isonappulainen kumi sopivan harvalla, mutta teräväkärkisellä ja korkealla nastalla. Hintatason pysyessä "maltillisena" eli Dillingerin kumeksia edullisempana olisi aikamoinen killeri ja ei kyllä pitäisi olla mikään tekemätön paikka..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  17. #2027
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Mammutit on saapuneet Hi5Bikesiin
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  18. #2028
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    ^Häätyy siis kirjuuttaa joulupukille...

  19. #2029
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    188
    ^^No ne meni nopeesti...

  20. #2030
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    188
    ^^No nyt näyttää vihreetä, ehkä ei olleet ehtineet niitä vielä kirjata...

  21. #2031
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Häh? nyjjo?

    @HC, saikko omas?

    Köyhällä porvarin pojalla on varaa vasta tammikuussa
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  22. #2032
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    335
    N 5min ostopäätöksel lähti chronicle ja mammoth tilaukseen, ei sentäs samaan pyörään, vielä...
    Mut eiks toi mammutti nyt kiistatta oo paras näist nelituumasist?
    https://raumamtb.sporttisaitti.com/

  23. #2033
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bulkkaaja Katso viesti
    Mut eiks toi mammutti nyt kiistatta oo paras näist nelituumasist?
    Riippuu tietenkin hieman mieltymyksistä... mutta jos etsii hyvää all-rounderia niin se on "the rengas", mutaliejussa ja loskassa se ei ole parhaimmillaan.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  24. #2034
    mutanaama Guest
    HC on tuossa aivan oikeassa. Savinen ylämäki ja varmasti lipsuu, mutta jos on vähänkin jotain mistä ottaa kiinni, niin toimii. Talvikokemusta tuosta ei juuri vielä valitettavasti ole, mutta keskuspuiston märässä metsässä toimii hyvin, vaikka ajaisikin vähän isommilla paineilla. Edessä toimi kesällä imo oikein hyvin, tosin kaikki ei oo tykännyt.

  25. #2035
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    891
    Xxl.fi -20% vielä tänään jos tilaa renkaista vaatteista yms. 2kpl Louta tilasin ja jäi summa alle 160e parille. Ei paha miun mielestä.
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  26. #2036
    Ainakin 13F sisurien kanssa tuntuu nää renkaat menevän väkisin vituralleen, aina jää kuoppa venttiilin kohdalle ja kohouma vastapuolelle. Budissa vähän vähempi, Floaterissa hiukan enempi ja nyt uudessa Hüsker Dü:ssa vielä pahemmin (120tpi Ultralight). Huskeria koitin sitten vetää tubelessiksi, mutta eihän tuo suostunut vanteelle nousemaan millään. Kokeiltiin kiristää renkaan ympärille vedetyllä sisurilla ja kokeiltiin jopa teippailla reunat vanteen sivuun, mutta aina jää liikaa rakoa että ilma tarttuis...Sit kun tarttu niin tarttu senverran että repi teipit irti ja vuoti sitten heti tyhjäks. Liekkö liian heiveröinen kompura sitten... lainavehje oli. Onko ihmiset vielä noita vaahtomuoveja viritellyt, oiskohan siitä apuva? Ja tosiaan Fattyn kiekot on.

  27. #2037
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Lienee ongelma siellä kiekkojen päässä tuon tubelessin kans, mitä itse lueskellut..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  28. #2038
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^^ Myös sisurin kanssa ongelma on Fattyn vanteissa…

  29. #2039
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti niko3003 Katso viesti
    Ainakin 13F sisurien kanssa tuntuu nää renkaat menevän väkisin vituralleen, aina jää kuoppa venttiilin kohdalle ja kohouma vastapuolelle. Budissa vähän vähempi, Floaterissa hiukan enempi ja nyt uudessa Hüsker Dü:ssa vielä pahemmin (120tpi Ultralight). Huskeria koitin sitten vetää tubelessiksi, mutta eihän tuo suostunut vanteelle nousemaan millään. Kokeiltiin kiristää renkaan ympärille vedetyllä sisurilla ja kokeiltiin jopa teippailla reunat vanteen sivuun, mutta aina jää liikaa rakoa että ilma tarttuis...Sit kun tarttu niin tarttu senverran että repi teipit irti ja vuoti sitten heti tyhjäks. Liekkö liian heiveröinen kompura sitten... lainavehje oli. Onko ihmiset vielä noita vaahtomuoveja viritellyt, oiskohan siitä apuva? Ja tosiaan Fattyn kiekot on.
    Fattyn vanteelle laitoin kierroksen 75 milliä leveää Gorilla-teippiä (riittää laidasta laitaan) ja Stanin venttiilin. Sielu irti ja kompuralla ilmat sisään. Sekä Bud, että GC nousivat ns. heittämällä paikalleen ilman mitään remmejä. Kompura oli Sencon PC 0968 jossa on 9 litran säiliö, eli mallia heiveröinen.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  30. #2040
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Nii olikos nyt niin että parhaiten tuosta Mulefut+Bulldozer yhdistelmästä saa tubelesit kun ottaa toisen vannenauhan pois, kierros 75mm Gorilla teippiä ja Stanin venttiilit ja litkut sisään? Ei muuta?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •