ElectrobikeGarminGiant
Sivu 77 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 67 75 76 77 78 79 87 127 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.281 - 2.310 / 4452

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #2281
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Tuskin.

    Joihinkin renkaisiin on speksattu eri suunta kuviolle eteen ja taakse. Lähinnä kai ajateltu, et nappulan muoto on vetopidon ja jarrupidon kannalta optimi.

    Mut ainahan voi kokeilla. Vaikka vauhti ei oikeesti paranis, mukavintahan se on ajaa harrasteet, kun persdyno kertoo paremmasta pidosta ja vauhdista. Kisakuskit sit toki kellottaa samaan lyhyeen rataan tilastollisesti merkittävän määrän mitattuja kierroksia...

  2. #2282
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Saavutetaanko käytännössä mitään pitoetua, jos eturenkaan asentaa "väärinpäin"?
    Jos renkaassa on rampitetut keskinappulat, niin eturenkaan vetopito saattaa parantua
    Jos satut omistamaan vaikka Christinin niin tuohan saattaa olla suurikin etu

  3. #2283
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Miten muuten olette tulkinneet, kun on näitä toiselta puolelta loivia, toiselta teräviä nappuloita ja kyljessä vaikka merkintä <-- rear front -->.

    Onko idea, että rear nuoli näyttäis pyörimissuunnan takarenkaana ja front eturenkaana vai että toisen nuolen pitäis osoittaa taakse ja toisen eteen? Selvempi merkkaus olis toki vaan yksi pyörimissuunnan osoittava nuoli, mitä joissain kumekseissa näkee?

  4. #2284
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.191
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vauhtikorjaavirheet Katso viesti
    Onko idea, että rear nuoli näyttäis pyörimissuunnan takarenkaana ja front eturenkaana....
    Se on se idea.


  5. #2285
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Se on se idea.
    Vois olla selvempiäkin merkintätapoja. Eniveis, en käännä ennen kuin on muu syy takarengasta irrotella, kun vetopidosta ei ollut pulaa ja ylimääräisen pidon voi liukkaalla hyödyntää jarrussa.

  6. #2286
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Kokemuksia kumpi parempi takarenkaaksi otsikon mukaiseen puuhasteluun täpärillä: HR 2 vaiko DHR 2? Eteen tulossa DHF eli rullaavuutta ei todellakaan olla hakemassa.

  7. #2287
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    En ole kovin ihastunut tuohon 2.30 EXO DHR:ään, jotenkin pienirunkoinen kokoisekseen eikä pito ole ihan parasta a-ryhmää tai ainakaan suhteessa hitauteen. Vedin jopa 60-hiekkapaperilla nappuloiden pinnat auki jotta saisi vähän lisää pitoa kun en ole saanut aikaiseksi vaihtaa rengasta.
    Toimii kyllä sellaisella alustalla johon kuvio puree.
    edit tämä siis hitaassa softcore-metsäajossa..

  8. #2288
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Kyllä tuo HR 2 ihan ok gumes on märälle kunhan laskee paineita reilusti ja joo mitä rullaavuuteen tulee niin tahmeetahan tuolla on meno..
    The end of the road is just the beginning...

  9. #2289
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    En ole kovin ihastunut tuohon 2.30 EXO DHR:ään, jotenkin pienirunkoinen kokoisekseen eikä pito ole ihan parasta a-ryhmää tai ainakaan suhteessa hitauteen. Vedin jopa 60-hiekkapaperilla nappuloiden pinnat auki jotta saisi vähän lisää pitoa kun en ole saanut aikaiseksi vaihtaa rengasta.
    Toimii kyllä sellaisella alustalla johon kuvio puree.
    edit tämä siis hitaassa softcore-metsäajossa..
    Oliko DHR II ? Kovasti kiinnostaa kokemuksen siitä kun oon sellasen aikonut hankkia.
    - Fear is a mindkiller -


  10. #2290
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Toimii kyllä sellaisella alustalla johon kuvio puree.
    Joo tuo ei todellakaan riitä jos pitäis niljakkaista juurista ja kosteista kivistä saada pitoa. Nykysin takana on Nobby Nic 2,35, joten ainakaan huonompaa pitoa tuskin märällä löytyy millään.

  11. #2291
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Oliko DHR II ? Kovasti kiinnostaa kokemuksen siitä kun oon sellasen aikonut hankkia.
    Taitaa olla ykkönen mitä tuosta kuran alta näkee. 2,25" Ardentin runko on melkein isompi kuin noissa 2,35" DHR:issä mutta nappulat tietenkin on DHR:ssä isommat.

  12. #2292
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    HuH.Se hiukan helpotti.
    Paljon kehuja saanut tämä DHR II niin rullauksen kun pidonkin suhteen. Ilmeisesti pitäs olla selkeesti parempi kaikessa kun vanha DHR.
    Noh. sen näkee sit.
    - Fear is a mindkiller -


  13. #2293
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Mun mielestä hr2 on hyvä. Joko edessä hyvinrullaavan xc takarenkaan kanssa tai vaikka karkeemmanrenkaan takapuolella.
    rullaa ihan tarpeeks suhteessa pitoon, mielestäni.

  14. #2294
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    No ei noita minun arvioita kannata kovin vakavasti ottaa. Ajotyylin erot nollaa mielipiteet aika usein...

  15. #2295
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Paljon kehuja saanut tämä DHR II niin rullauksen kun pidonkin suhteen.
    Eipä se nyt ihan mahdottoman hyvin rullaa, mutta ihan kohtuullisesti.
    Viikonlopun lenkillä oli kyllä kiva taas ajella DHR II alla kun märällä kalliolla ei sutinut tyhjää niinkun Mountain Kingin kanssa. Eturengas (WTB Prowler) vaan alkaa olemaan jo vähän heikossa hapessa. Josko ne pakkaskelit tulis jo niin pääsis laittamaan ISP:n alle.

  16. #2296
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    157
    Näyttää olevan märän kelin renkaista yhtä monta mielipidettä kuin ajajaakin. Itse vaihdoin pari viikkoa sitten alle Spessun Butcher Control 29er 2,3" kumit ja itselläni ainakin toimivat sen verran hienosti etten edes osaa kuvitella parempia.

  17. #2297
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tapiol65 Katso viesti
    Näyttää olevan märän kelin renkaista yhtä monta mielipidettä kuin ajajaakin. Itse vaihdoin pari viikkoa sitten alle Spessun Butcher Control 29er 2,3" kumit ja itselläni ainakin toimivat sen verran hienosti etten edes osaa kuvitella parempia.
    Tarkalleen näin. Liikaa ei kannata lukea muiden näkemyksistä, säästyvän ajan voi käyttää vaikka pyöräilyyn tai kaluston huoltoon. Ajotyyli ja paikat on kuitenkin niin erilaisia. Aika pienellä testaamisella pystyy löytämään itselle riittävän hyvät. Aina on varmasti johonkin tarkoitukseen vähän parempi jonkun mielestä ja hyvä niin.

  18. Kyllä. Nää on nimenomaan niitä, mielipiteitä. Edes omat kokemukset eivät ole vertailukelpoisia kun pitäisi mittailla tulokset jollain mittareilla, joihin Fiilis(tm) ei kuulune (jos kuuluisi, sitä voisi ehkä mitata Endorfin-yksiköllä?). Tähän vaikuttaa alustan kosteus, lämpötila, alustan tyyppi, ilmanpaineet, aamukahvin määrä, aamukahvista kulunut aika, verensokeritaso, Fiilis jne.
    Jokaisella on oma ajotyyli, kokemus siitä mikä on liukasta, mistä välittää ja mitä yrittää. Toiset vapisevat pelosta renkaan lipsahtaessa siinä missä toiset lentävät esteen yli perä sivuttain eivätkä ehdi miettiä että oliko tuossa kohtaa jokin ongelma.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  19. #2299
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tapiol65 Katso viesti
    Näyttää olevan märän kelin renkaista yhtä monta mielipidettä kuin ajajaakin. Itse vaihdoin pari viikkoa sitten alle Spessun Butcher Control 29er 2,3" kumit ja itselläni ainakin toimivat sen verran hienosti etten edes osaa kuvitella parempia.
    Minustakin yks parhaista allroundereista. Suht kevyt kokoonsa ja kuvioonsa nähden ,isot reunanappulat ja hyvä kanttauspito.
    Rullaa hyvin ton tyyppiseks renkaaks ja mikä tärkeintä seos (a50) on tarpeeksi pehmeä notta pitää märällä ,mutta ei niin pehmeä ,että kovettuis nollakelissä tai pikkupakkasella.

    Edit. Butcher control takana ja HR II 3c edessä on kyllä tähän mennessä paras combo millä oon ajanut suomalaisessa kivikkojuurakko mettässä syksyn liukkailla,
    mutta kuten yllä todettiin nämä on niin ajotyyli ,maasto ,makukohtaisia asioita. Pääasia on löytää rengastus mihin itse luottaa ja mikä palvelee omaa ajotyyliä sekä
    ajettavaa maastoa.
    - Fear is a mindkiller -


  20. #2300
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Jännevirta
    Viestit
    622
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti
    Kyllä. Nää on nimenomaan niitä, mielipiteitä. Edes omat kokemukset eivät ole vertailukelpoisia kun pitäisi mittailla tulokset jollain mittareilla, joihin Fiilis(tm) ei kuulune (jos kuuluisi, sitä voisi ehkä mitata Endorfin-yksiköllä?). Tähän vaikuttaa alustan kosteus, lämpötila, alustan tyyppi, ilmanpaineet, aamukahvin määrä, aamukahvista kulunut aika, verensokeritaso, Fiilis jne.
    Jokaisella on oma ajotyyli, kokemus siitä mikä on liukasta, mistä välittää ja mitä yrittää. Toiset vapisevat pelosta renkaan lipsahtaessa siinä missä toiset lentävät esteen yli perä sivuttain eivätkä ehdi miettiä että oliko tuossa kohtaa jokin ongelma.
    +1
    I don't want to break these chains

  21. #2301
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Minustakin yks parhaista allroundereista. Suht kevyt kokoonsa ja kuvioonsa nähden ,isot reunanappulat ja hyvä kanttauspito.
    Rullaa hyvin ton tyyppiseks renkaaks ja mikä tärkeintä seos (a50) on tarpeeksi pehmeä notta pitää märällä ,mutta ei niin pehmeä ,että kovettuis nollakelissä tai pikkupakkasella.

    Edit. Butcher control takana ja HR II 3c edessä on kyllä tähän mennessä paras combo millä oon ajanut suomalaisessa kivikkojuurakko mettässä syksyn liukkailla.
    Mistä olette hankkineet Spessun renkaita? Ei taida kotimaassa olla paljoa tarjontaa? Onko a50:n kulumisessa merkittävää eroa a60 seokseen jota esim Maxxiksen Ardentin perusversioissa on?

  22. #2302
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.191
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Mistä olette hankkineet Spessun renkaita? Ei taida kotimaassa olla paljoa tarjontaa?...
    Onhan niitä jokaisessa Spessukaupassa tyrkyllä ihan hyvin... ja Spessukauppoja on nykyään lähes joka kylässä. Ja sähän vaikutat pk-seudulla(?)... Bike Company, MountainBikeShop, Sellonpyörä, Pyörähuolto.com...


  23. #2303
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Kiitokset tiedosta. Joo, mainitsemissasi kaupoissa on helppo käydä ja näköjään on syytäkin tutustua paikallisiin liikkeisiin joiden valikoimia on ehkä tullut kuviteltua turhankin olemattomiksi ja siksi katse suuntautuukin herkästi nettiin.

  24. #2304
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ja Spessukauppoja on nykyään lähes joka kylässä.
    Tampereen lähistöllä ei taida olla yhtäkään, mikä on harmi, koska nuo Spessun renkaat on kyllä kiinnostavia.

  25. #2305
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520
    Suomen nopein pyöräkauppa, Signature

  26. #2306
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    koska nuo Spessun renkaat on kyllä kiinnostavia.
    Kyllä. En renkaista paljoa ymmärrä mutta just tuommoiset edempänä kehutut suht kivasti rullaavat yleisrenkaat jotka on vielä hyvää kumiseosta eikä ihan pikkupakkasella kovetu on siinä mielessä itseä kiinnostavat että niillä ehkä voisi syksyn koittaessa ajella melko mukavasti nastapyörien vaihtoon asti.

  27. #2307
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Signaturesta itsekin ostin ”hyllystä” Spessun renkaat, vieläpä järkevään hintaan, joita en olisi uskonut mistään löytäväni.

    Sen sijan omassa varastossani pidän jatkuvasti esim. sisurit, ketjut, jarrupalat, jousituksen huolto-osat, koska en usko löytäväni sellaisia joko ollenkaan tai käyttökelpoisena tai hyvänä versiona Tampereelta.

  28. #2308
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Heitin jokunen viikko sitten kesällä edessä pyörineen Purgatory controlin takarenkaaksi ja hyvin tuo toimii syyskeleissäkin. Etukumina Chunky Monkey.

    Spessun renkaissa on kohtuullisen hinnan, hyvän laadun ja äärimmäisen helpon tubeless-asennuksen lisäksi se etu, että renkaat hankkiessaan tulee samalla myyneeksi sielunsa paholaiselle. Sikäli kun olen interwebin mielipidevirtaa oikein tulkinnut.
    slow muokkasi tätä : 04.12.2014 at 16.53 Syy: korjailua
    Memento mori

  29. #2309
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Mistä olette hankkineet Spessun renkaita? Ei taida kotimaassa olla paljoa tarjontaa? Onko a50:n kulumisessa merkittävää eroa a60 seokseen jota esim Maxxiksen Ardentin perusversioissa on?
    Jos ei ole spessukauppiasta lähellä niin niitä voi tilata esim. Evans cyclesistä.
    http://www.evanscycles.com/products/...re-26-ec043111

    Mitä tohon kulumiseen tulee niin yllättävän hyvin noi kestää. Ei ole mitää reunanappuloiden murenemista niin kuin shwalbella.
    Tietenkin ne kuluu pikkasen nopeammin kun a60 seoksella olevat maxxixset mut ero ei oo iso.
    Ainoo miinus tossa controllissa on ,et kyljet ei oo mitenkään järjettomän paksut ,mutta toisaalta reunanapit suojaa niitä suht hyvin.
    - Fear is a mindkiller -


  30. #2310
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    Suomen nopein pyöräkauppa, Signature
    Ai, luulin että siellä on vaan jotain aerokiekkoja sun muuta kummallista tavaraa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •