FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4
Näyttää tulokset 91 - 120 / 120

Aihe: Schwalbe Marathon Plus

  1. #91
    Sidi2 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wege Katso viesti
    Jeps. Minun ja marathon plussien yhteismatka päättyi eilen. Hiekkapoluilla rengas oli kehno ja kevyessä mudassa pito oli nollissa. Tämä sinänsä ei yllättä, mutta kun maantielläkään en ollut vakuuttunut renkaasta, niin päätin vaihtaa vanhat cyclocross-renkaat välirenkaiksi ennen marathon wintereitä.

    Poisto onnistui... Jotenkuten. Kaksi rengasrautaa pamahti poikki ja yksi sisäkumi hajosi rytäkässä. Noin vartti meni että sain renkaat pois, takaisin niitä en usko tähän pyörään / vanteille laittavani koskaan. Poistamista hieman helpotti se, kun painoi renkaan seinää ja maata vasten, jolloin lisämillejä tuli muutama. Tämän jälkeen oli aika naurettavan hauskaa laittaa vanhat cyclocross-renkaat ilman rengasrautaa vanteelle ja vetäistä ne poiskin ilman rengasrautaa vanteelta.

    Heijastinnauhaa jään kaipaamaan, en muuta. Toivottavasti marathon winterit menevät sävyisemmin vanteelle!
    Marathon Plussat on tarkoitettu lasinsirujen ja nastojen kyllästämille pyöräteille työmatkaan. Henkilöille joilla on kellokortti.

    Crossirengas se ei tosiaankaan ole.

    Maantierengas se ei myöskään ole.

    Maastorengaskaan se ei ole.

    Kevytkään se ei ole.

    Ja kun mainitsette asennus- ja irroitusongelmista niin vuolaan monisanaisesti, niin voisiko mukaan laittaa tiedon leveydestä?

    25mm? (En halua koskeakaan...)
    28mm? (Mielellään en koske...)
    32mm? Helppo, muita en harkitse.

  2. #92
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    124
    Sidi2,

    pyöräliikkeessä myivät tuota rengasta kun sanoin että tahdon lenkkeilyyn cyclocross-pyörään renkaan, jota ei tarvitse koko ajan paikata ja joka rullaa paremmin kuin alkuperäisrenkaat. Ei olisi pitänyt luottaa myyjään. Kaikin puolin petyin marathon plussaan, trekking-käytössä se voisi mennä ehkä, mutta sellaisilla reissuilla pitää muutenkin olla vararengas ja paikkakamat mukana... Menee hyöty nolliin.

    28mm rengas oli itellä kyseessä.

  3. #93
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuutio Katso viesti
    Minulla renkaat lähtivät vanteilta niin helpolla, ettei helpommin olisi voinut lähteä.
    Voi olla, että rengasraudat eivät olleet parhaimmasta päästä.
    Leveys Talvimaratoonilla oli 35 mm. Olisivat muuten jouten...
    Huomenna lenkille...

  4. #94
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sidi2 Katso viesti
    Ja kun mainitsette asennus- ja irroitusongelmista niin vuolaan monisanaisesti, niin voisiko mukaan laittaa tiedon leveydestä?

    25mm? (En halua koskeakaan...)
    28mm? (Mielellään en koske...)
    32mm? Helppo, muita en harkitse.
    42 menee jo paljain käsin edestakaisin, ei nyt varsinaisesti heittämällä, mutta ongelmitta.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  5. #95
    Sidi2 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wege Katso viesti
    Sidi2,

    pyöräliikkeessä myivät tuota rengasta kun sanoin että tahdon lenkkeilyyn cyclocross-pyörään renkaan, jota ei tarvitse koko ajan paikata ja joka rullaa paremmin kuin alkuperäisrenkaat. Ei olisi pitänyt luottaa myyjään. Kaikin puolin petyin marathon plussaan, trekking-käytössä se voisi mennä ehkä, mutta sellaisilla reissuilla pitää muutenkin olla vararengas ja paikkakamat mukana... Menee hyöty nolliin.

    28mm rengas oli itellä kyseessä.
    Siinä mielessä myyjä oli oikeassa, ei tarvitse koko ajan paikata. Rullaa paremmin kuin alkuperäisrenkaat, ehkä, riippuu alkuperäisrenkaista...

    Mutta jos ei ole työmatkalla aikaa paikkailla renkaita, avot! Se On Siinä!

    Säästävät itsensä takaisin, kun saa koko kuukausipalkan, eikä vähennettynä ajalla jonka käytän sisärenkaan vaihtoon.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Kalvas Katso viesti
    42 menee jo paljain käsin edestakaisin, ei nyt varsinaisesti heittämällä, mutta ongelmitta.
    Sitähän minäkin.

  6. #96
    IoD Guest
    Vaihdoin työmatkapyörään hiljattain Marathon Plussat (28mm), vanteina CXP33, ja toiset tyttären maantiepyörään (25mm), vanteina jotkut halvemmat Mavicit. Kummassakaan tapauksessa ei mitään erityisiä ongelmia, vaikka jälkimmäisissä vanteissa yleensä on lähes kaikkien renkaiden kanssa. Parin työmatkaviikon perusteella ajotuntuma on ihan hyvä, sopivat työmatkoille paljon paremmin kuin (kevyemmät) cx-renkaat.

  7. #97
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636

    Peukalo alas

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vääräjalka Katso viesti
    Suosittelen metallisen työkalun käyttöä. Voimaa pitää käyttää riittävästi, ja toivoa vanteen kestävän.
    Ei koskaan metallisia rengasrautoja, hieman tekniikkaa peliin mielummin, ei ole muutaman renkaanvaihdon jälkeen vanne kovin kaunista katsottavaa noiden jälkeen
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  8. #98
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Useampi kunnollinen rengasmuovi ja asennustekniikkaa, ei mitään halpoja renkaanräpsyttimiä, joita katkoin pari kun asensin Vittorian Evo CX:a Campan vanteelle.
    A Gentleman will walk but never run

  9. #99
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Useampi kunnollinen rengasmuovi ja asennustekniikkaa, ei mitään halpoja renkaanräpsyttimiä, joita katkoin pari kun asensin Vittorian Evo CX:a Campan vanteelle.
    Pedroksen tuntuvat hyvältä ja toimivilta.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  10. #100
    Liittynyt
    03/2008
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IoD Katso viesti
    sopivat työmatkoille paljon paremmin kuin (kevyemmät) cx-renkaat.
    Toivoin samaa ja vaihdoin kaksi kertaa lasia sisärenkaaseen syöttäneet cx compit näihin. Eipä ole rengasrikkoja tullut, mutta fiilis on kuin renkaat olisi pinnoitettu tapettiliisterillä. Hiki tulee mutta matka ei taitu

    Tiesin toki että rengas on raskaampi, mutten olisi uskonut että vaikutus on ihan näin suuri, kun vielä valitsin hieman kapeammat (35 mm cx comp -> 32 mm marathon plus) rinkulat vanhoihin verrattuna.

    Renkaat (32mm, vanne 19mm) laittoi paikoilleen fillareiden kanssa enempi puuhastellut kaveri kahden nippusiteen ja kahden muovisen rengasraudan kanssa noin viidessä minuutissa ilman kommelluksia.

    EDIT: Paljonko noihin uskaltaisi työntää painetta? Kyljessä muistaakseni lukee että max 6 baria, ja sillä on menty tähän asti. Sisällä schwalben sisägummi kokoa 17.

  11. #101
    Jouduin vaihtamaan sisäkumin Marathon Plussiin (28), ja hieman kauhulla odotin operaatiota kun olin tämän ketjun lukenut. Mutta ei ollut mitään ongelmaa. Menivät vanteelle ihan käsin ilman voimankäyttöä. Ehkä tuo on enemmän vanteesta kiinni?

  12. #102
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    58
    Olen pitänyt asiointipyörässä (duuni-ym. alle 20 km matkat) 26 X 1,75 Marathon Plussia. Kaikki ajot ovat pk-seudulla kesät talvet tappajasepelin seassa. Neljään vuoteen ei ole tarvinnut paikata renkaita. Juu, ei varmaan rullaa yhtä nätisti kuin kapea rengas, mutta kun ilmatilaa on ja painetta 4,5 - 5 bar niin kanttikivissä ei tarvii jarrutella. Ensiasennus vanteelle on hieman nihkeä, mutta kun kastelee vanteen reunan tai renkaan sisäreunan vedellä tai jopa saippuavedellä, niin johan luiskahtaa paikoilleen. Toki se saippua pitää pestä pois ennen ajoa, jos on vannejarrut. Pistin sitten plussat vaimon, pojan ja toisen pojan tyttöystävän fillareihin. Ei tarvii jatkuvasti paikata niitä renkaita. Takarengasta kannattaa kyllä kierrättää eteen, kun se kulutuspinta häviää mun kilometreillä kolmessa vuodessa, niin että se sininen pistosuojaa punkee näkyviin.

  13. #103
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimppaK Katso viesti
    Olen pitänyt asiointipyörässä (duuni-ym. alle 20 km matkat) 26 X 1,75 Marathon Plussia. Kaikki ajot ovat pk-seudulla kesät talvet tappajasepelin seassa. Neljään vuoteen ei ole tarvinnut paikata renkaita. Juu, ei varmaan rullaa yhtä nätisti kuin kapea rengas, mutta kun ilmatilaa on ja painetta 4,5 - 5 bar niin kanttikivissä ei tarvii jarrutella. Ensiasennus vanteelle on hieman nihkeä, mutta kun kastelee vanteen reunan tai renkaan sisäreunan vedellä tai jopa saippuavedellä, niin johan luiskahtaa paikoilleen. Toki se saippua pitää pestä pois ennen ajoa, jos on vannejarrut. Pistin sitten plussat vaimon, pojan ja toisen pojan tyttöystävän fillareihin. Ei tarvii jatkuvasti paikata niitä renkaita. Takarengasta kannattaa kyllä kierrättää eteen, kun se kulutuspinta häviää mun kilometreillä kolmessa vuodessa, niin että se sininen pistosuojaa punkee näkyviin.
    Taitaa saada nuo ominaisuudet huomattavasti edullisemmin ja renkaan lähimmästä Prismasta kun päätyy ostamaan Schwalben sijaan Continentalin TourRidet
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  14. #104
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Taitaa saada nuo ominaisuudet huomattavasti edullisemmin ja renkaan lähimmästä Prismasta kun päätyy ostamaan Schwalben sijaan Continentalin TourRidet
    Kiitos vinkistä. Saako 100 e neljä rengasta? Bike-discountista saa.

  15. #105
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimppaK Katso viesti
    Kiitos vinkistä. Saako 100 e neljä rengasta? Bike-discountista saa.
    Alle 20 ekuahan nuo Contit maksaa kipaleelta Prismassa eli saa.
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  16. #106
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Hommasin tänään Marathon Plussan hyvin palvelleen Continentalin Travel Contactin tilalle. Sillä pääsi melkein 13 000 km. Saa nähdä kestääkö Schwalbe yhtä kauan.

  17. #107
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Omat suppeahkot rengaskokemukset on näin. Syklossa oli ensiasennusnakkeina schwalben 37mm leveät road cruiserit, jotka on varsin mukavan oloiset. Kokeilin tilalle ensin contin 32mm contacteja, jotka olivat selvästi kovemmat ja levottomamman oloiset. En pitänyt niistä juuri lainkaan joten päädyin laittamaan lopulta 23mm duranot, joilla olen laittanut menemään tyytyväisenä. Kokeilin conteja 'fitnessmarkethypriti' kakkospyörässä, mutta olivat niin epämukavat siinäkin että vaihdoin saman tien yllämainitut road cruiserit tilalle. Toimivat hyvin ja minulle kelpaa. Ei ole marathoneista kokemusta, mutta en usko että kokeilenkaan kun duranot tuntuu päällystetyllä tiellä hyvältä ja sorateille laittaisin tuommoisen leveämmän nakin.
    Munarello muokkasi tätä : 13.10.2013 at 11.22

  18. #108
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Uleåborg
    Viestit
    7
    Lokakuussa laitoin pyörään Marathon plussat ja ajattelin ettei kumeihin tarvitse koskea ainakaan tänä vuonna. No eilen kaupungilla Diakonissalaitoksen lähellä eturengas alkoi vaeltaa oudosti kun ilma pakeni siitä. Jalkakäytäville ja pyöräteillehän siroteltiin sepeliä jokunen viikko sitten kun tuli lunta. Talutin pyörän kotio ja ulkokumissa oli kiinni 15 mm pitkä teräspiikki. Schwalbehan taitaa luvate että nastan taikka karttapinnin yli voi ajaa ilman reikää, mutta niissähän on alle sentin mittainen piikki. Ilmeisesti sepeliä on ruvettu "terästämään"?!

  19. #109
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    116
    Hieman neuvoa renkaanvaihtoon, kun olen noita vaihdellut moottoripyöräänkin. Eli poisotettaessa painetaan renkaan reunat keskelle vannetta. Nyt kun reuna on keskellä, niin vastapäätä vääntämällä tulee vanteelta pois suhtkoht helposti. Ei pitäisi heiveröisempikään muovilusikka katketa.
    Ja on alla Marathon Plussat, ihan persiistä, hajoasivat edes joskus, niin hyvillä mielin voisi hankkia toisenlaiset.

  20. #110
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    289
    Vuoden eka rengasrikko tänään. MW (MaksimiWit***s) eturengas, joko nasta tai kivensiru tms. poistuneen nastan kohdalta lävitse siten että sisärengas puhkesi. Renkaalla ajettu ehkä 300km. Nastoja puuttuu 2-3kpl. Takana olleesta wintteristä (jonka otin pois kun pakkaset eivät tulleetkaan jäädäkseen) ajettu 100Km ja puuttuu 10-15 nastaa. Sisäänajot ajettu eli ei äkkijarrutuksia tms mutta ihmettelen miten takaa voi puuttua noin paljon nastoja. Paineet 4-5bar. Onko sisäänajossa joku keskinopeusssuositus, minulla taisi keskinopeus olla vähän vajaa 30Km/h.

  21. #111
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    296
    Vastataan nyt tähän vaikkei ketju Marawinttereistä olekaan. Jos tosiaan sisäänajoa ajettu "sääntöjen" mukaisesti, niin kuulostaisi vähän huonoilta yksilöiltä. Ei pitäisi noilla nopeuksilla suurempia tapahtua.

    Itsellä ollut kolme talvea Marathon Winterit, nastakato 1 kpl, rengasrikot 0. Eli kaupasta uudet takuuna tilalle

  22. #112
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Sama kokemus. Kolme vuotta, pari nastaa lähtenyt. Ja ajo lähes päivittäistä.

  23. #113
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Jaahans, pari kurakautta ajetut marathon plussat ovat näköjään tulleet tiensä päähän Hellsingin sepelivyöhykkeellä. Erityisesti takanakki on kuin raivotautisen oravan jäljiltä, reikiä, viiltoja, lohdutonta jälkeä. Onko nyt sitten niin, että ei ole mitään järkeä kiusata itseään näillä käärmeen lailla rulllluikertelevilla kumeilla, kun kestoa ei kuitenkaan irtoa tuon enempää? Ehkäpä siirryn Durano plussaan. Se muistuttaa sentään etäisesti oikeaa rengasta. Vai onko parempia ehdotuksia? Maantiepyörästä on siis kyse.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  24. #114
    Cyclossa kesän ajetut 25 ja 28mm Duranot. Viimeisen kuukauden aikana kolme (3) rengas rikkoa. Joka kerta tappaja sepeli™ asialla.

  25. #115
    Durano on Durano ja Durano Plus on Durano Plus. Ensiksimainitulla en ajaisi siinä vaiheessa kun sepelinlevitys on aloitettu tai kun sepeliä ei vielä ole siivottu, jälkimmäisellä kyllä.

    Marathon Plussia en maantiepyörääni laittaisi, Marathonit ehkä jos ajaisin paljon myös (kovapintaisilla) hiekkateillä, muuten Durano Plussat. Mutta sitten kun kelvillä alkaa olla runsaammin sepeliä eli irtohiekkaa tai kun jäisiä tienpintoja alkaa olla syytä varoa Winterit, jos vain mahtuvat.

  26. #116
    Siis nämä on crossarissa: http://www.chainreactioncycles.com/f...d/rp-prod83215

    Ja tänään taas rengas puhki. Vain yksi reikä on ollut tuossa ulkokehällä, muut on kyljissä. Suurin piirtein siinä kohdin mihin tuon pistosuojaus loppuu (ainakin kuvan mukaan).
    Paineet: edessä noin 6.5 ja takana 7 bar. Tarkistus kerran tai kaksi viikossa.

    Mittarista katsoen, ekat noin 2000km meni ilman paikkauksia ja sen jälkeen 1 per 100km. Toki tuo sepeli korreloi vahvasti reikien kanssa, vaikka eilen renkaasta löytyi kylläkin lasia.

    Nyt matkassa Maratonin 240 nastaisilla. Yllättävän kevyttä oli meno, vaikka samalla pyörän paino tuplaantui ja asento on hypriitillä pysty.

  27. #117
    Durano Plussathan siinä sitten. Aika jännää. Itse en usko noista saavan mukavia renkaita millään paineilla joten ajan reilusti kovilla, mutta en oikein usko että paineetkaan ovat tapauksessasi syypää (ellet sitten aja siinä isojen miesten sarjassa).

    Toisaalta en oikein keksi miten ja missä tilanteissa sepeli pääsisi rikkomaan kyljen, pistosuojattu alue ei minusta ole erityisen kapea. Käännytkö hurjasti kallistaen ja kenties vielä sladin kanssa?

    Jos olisit aloittelija, voisin epäillä että asennat tiukat renkaat työkaluja voimalla käyttäen ja tulet toistuvasti nirhaisseeksi sisurinkylkiä jotka sitten tietyllä viipeellä puhkeavat pompussa tai kanttarin yli hypätessä. Mutta siitä tuskin on kysymys (eikä aloittelijakaan ehkä onnistuisi kolmasti peräkkäin).

    Mysteerioksi jää. Tai sitten on vain kylmä tosiasia että sepelinlevityksen aloittaminen määrää nastarenkaisiin siirtymisen ajankohdan ainakin pääkaupunkiseudulla.

  28. #118
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Marathon Plussia en maantiepyörääni laittaisi, Marathonit ehkä jos ajaisin paljon myös (kovapintaisilla) hiekkateillä, muuten Durano Plussat. Mutta sitten kun kelvillä alkaa olla runsaammin sepeliä eli irtohiekkaa tai kun jäisiä tienpintoja alkaa olla syytä varoa Winterit, jos vain mahtuvat.
    Jokapäiväiseen sivistysajoon, ajettiin se sitten maantiepyörällä tai krossarilla, en laittaisi mitään muuta, kuin Mara Plussaa syys- ja kevätkausiksi. Sitten kun sepelit on sudittu, niin kevyempää kumia.

    Tai oikeasti mulla on vuoden ympäri mara plussat siinä pyörässä, jolla ajetaan tosissaan. Sillä voi lähteä liikkeelle vaikka sataisi tappajasepeliä. Fiilistelypyörässä on sitten kevyempää kumia ja sillä ajetaan kun on kiva sää ja ruusunlehtiä leviteltynä tien pientareelle. Liukkaan kelin pyörä on erikseen, sillä minähän en kuulu niihin pyöräilijöihin, jotka ropistelee nastat alla vesisateessa...


    Noin 12000 meni ekoilla mara plussilla ja sinä aikana tuli yksi reikä ja sekin aika loppuvaiheessa. Tokalla setillä olen ajanut muutaman tonnin ongelmitta.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  29. #119
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Jaahans, pari kurakautta ajetut marathon plussat ovat näköjään tulleet tiensä päähän Hellsingin sepelivyöhykkeellä. Erityisesti takanakki on kuin raivotautisen oravan jäljiltä, reikiä, viiltoja, lohdutonta jälkeä. Onko nyt sitten niin, että ei ole mitään järkeä kiusata itseään näillä käärmeen lailla rulllluikertelevilla kumeilla, kun kestoa ei kuitenkaan irtoa tuon enempää? Ehkäpä siirryn Durano plussaan. Se muistuttaa sentään etäisesti oikeaa rengasta. Vai onko parempia ehdotuksia? Maantiepyörästä on siis kyse.
    Ainakin Continental Touring Plus muuttuu myös vilkkaasti aika raadellun näköiseksi, eikä sekään liiemmin muistuta ajettavavuudeltaan rengasta. Liekö kuitenkaan pahemmin vaihtoehtoja maantiepyörään.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  30. #120
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    62
    2014 syksyn sepelikaudella (helsinki) alla takana 28mm durano plussa (ikääntynyt) ja edessä 25mm durano plussa (uusi). Kuskilla painoa 91 kg, takana 7 bar ja edessä 6 bar. 200 km/vko kelvejä, takakumi puhjennut kerran. Etukumi puhjennut useammin kuin kerran per sata km eli turhan usein saa paikata (paras päivä 3 krt). Yllättävän paljon järeämpi on 28 mm versio, kylläkin vaijerikylkinen eli ei kevyt. Ei näytä tuntuvan missään vaikka on hyvinkin rotansyömän näköinen. Eteenkin tulee viimeistään kevään sepeleille 28mm durano plussa, kunhan saa tilauksen aikaiseksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •