GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 7 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #181
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Arctic, oliko sulla noi 35mm MW:t sisurilla vai litkuilla? Alle 3,5bar paineilla on mulla esiintynyt 32mm Rocket Roneilla rengasrikko-ongelmaa.. Ajattelin litkuttaa noi nastarenkaat, niin voi laskea paineet vaikka sinne alle kolmeen
    Ihan sisureilla, täällon normihjiekkaa vain joten rengasrikot ei ole ongelma. Toisaalta ei-tubelessvanteet ja normirenkaat yhdistelmä kovasti innostusta siis luottamusta minussa herätä. Siis cyclorenkailla, maasturi rullaa litkuilla.

    Onko ne Rocketin rengasvauriot tulleet läpilyöntien takia? Eli snake-bitejä? Tappajasepelin kanssa matalampi paine on parempi. Käytän kyllä latexisisureita jotka joustavuutensa takia kestää bytuuleja paremmin pistovammoja.

    Sen verran jäykkäkylkiset nää marawinterit 35mm ovat että surutta vain paineita alas.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  2. #182
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Nastoja irtoilee joka tapauksessa, pyörimissuunnalla ei tuossa ole vaikutusta.
    Ei irtoile.

  3. #183
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ei irtoile.
    Multa irtos muutama.


  4. #184
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ihan sisureilla, täällon normihjiekkaa vain joten rengasrikot ei ole ongelma. Toisaalta ei-tubelessvanteet ja normirenkaat yhdistelmä kovasti innostusta siis luottamusta minussa herätä. Siis cyclorenkailla, maasturi rullaa litkuilla.

    Onko ne Rocketin rengasvauriot tulleet läpilyöntien takia? Eli snake-bitejä? Tappajasepelin kanssa matalampi paine on parempi. Käytän kyllä latexisisureita jotka joustavuutensa takia kestää bytuuleja paremmin pistovammoja.

    Sen verran jäykkäkylkiset nää marawinterit 35mm ovat että surutta vain paineita alas.
    Ok! Mulla on tullut röykkyisemmässä maastossa (mäkitreenit soraisella jätemäellä yms) helposti snakebite tavalliseen butyylisisuriin, jos on ollut liian alhaiset paineet noissa 32mm kumeissa. Mun cyclossa on 29" maastokiekot, jotka olisi tubeless-käyttöön sopivat, joten ajattelin nastarenkaisiin vaihtaessa kokeilla ensi kertaa litkuja cycloon. Uskoisin että vaijerikylkinen Mara Winter istuu siinä tubeless-kehällä kiltisti ilman sisäkumiakin
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #185
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Laitoin etukiekon marawinterillä pyörimään väärin päin. Loskaa piti oikein hakea, en kyllä huomannut eroa. Toisaalta käsitteet veto- jarrutus- ja kaarrepidot kun pitää mielessä niin vois ajatella ettei ihan sattumankauppaa ole kuviot ja nappulat ynnä pyörimissuunnat tehtaalla värkätty. Veto, samanlainen kuvio jää wintereissä tehtaan suosituksen mukaan asennettuna kuin traktorin renkaissa, niissähän vetopito on se a ja o.

    Maalinnin tilanteessa kyllä vaihtaisin "oikein" päin pyörimään. Mitään vahinkoahan et ole nastoille voinut saada aikaan.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  6. #186
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Multa irtos muutama.
    Just tarkistin, vajaan vuoden ikäiset. Kaikki nastat tallella. Toki ajettuja kilsoja ei niin hirveesti ole, vain pakon edessä ajan nastakiekoilla ja niistäkin keleistä osa maasturilla nastarengastuksella.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  7. #187
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    441
    Tuli spämmiä länsinaapurin pyöräkaupasta. Siinä oli linkki tuoreeseen testiin, jossa syklokoon nastakumeja on laitettu paremmuusjärjestykseen.
    http://www.testfakta.se/tester/sport...r-vinterhalkan

    Mun virkamiesruotsi on vähän ruosteessa, mutta ilmeisesti testit oli suorittanut kotimainen Wheel Energy. Schwalbet pärjäsi parhaiten, Suomi Tyres ja Continental suunnilleen tasoissa. Biltema ja Kenda peränpitäjiä.
    kide muokkasi tätä : 27.11.2014 at 19.31

  8. #188
    Vähintäänkin mielenkiintoista luettavaa. Vertailussa 42-millinen Marathon Winter rullasi sekä lumella että asfaltilla paremmin kuin 42-millinen Winter (joka puolestaan rullasi paremmin kuin 37-42 -milliset Suomi Tyresin ja Continentalin nastarenkaat)! Kaikissa renkaissa oli samat paineet, 3 bar.

    Testi osoitti myös että nastojen lukumäärä ei ole pidon kannalta ratkaiseva. Tärkeämpää on nastojen sijainti ja että rengas on riittävän joustava ja mukautuu alustan mukaan. Tämän vuoksi kannattaa käyttää uusia nastarenkaita ja varoa kauppojen varastossa 3-4 vuotta seisseitä jotka ovat jo kovettuneet ja menettäneet suorituskykyään, kommentoi mittaukset suorittanut Wheel Energyn insinööri Petri Hankiola.


    Testet visar också att antalet dubbar inte är avgörande för väggreppet. Skillnaden mellan däck med 240 dubbar och de med hälften så många eller färre är inte så stor som man kan tro

  9. #189
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Hassua miten erilaiset tulokset muutaman tuhannen kilometrin käyttötesti todellisessa ajossa antaa. Uskallan edelleen väitää, että noissa Kendoissa parasta on niiden rullaaminen. Kirkkaalla jäällä pitoa ei manittavasti löydy. Kun vaihtoi Bontragerin kesärenkaista niihin, rullauksessa ei juuri muutosta tuntunut, rapina vaan lisääntyi. Marathon Racereihin eron havaitsi, mutta koskaan nuo ei tuntuneet miltään nastarengasmaisen raskaalta. Lähinnä sellaiselta perustason kesärenkaan veroiselta. Lumessa kuvio toimi kyllä, mutta jäisellä alustalla pienessäkin alamäessä vauhtia tuntui olevan liikaa, mutta jarruihinkaan ei oikein uskaltanut koskea. Piti vaan sitten roikottaa jalkoja sivulla, ja yrittää ohjata lumipenkan reunaa pitkin.

    Nastojen irtoamisesta testissä rankaistaan huonoilla pisteillä ja 40% painoarvolla, mutta minulla ei ole irronnut yhtään nastaa?
    -

  10. #190
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Ovatpa tosiaan oudot testitulokset. Lukemalla tarkemmin tosin alkavat selitykset löytymään. Esim. kaikki renkaat on testattu 3bar paineilla ja 50kg kuormalla, mutta NS:n ilmatila on puolet pienempi, kuin MW:n. MW:lle 3bar 50kg kuormalla on juuri oikea, mutta NS:lle saisi olla maksimi, eli 4,5bar. Paitsi että NS:llä on puolet pienempi ilmatila, niin myös kuvio on huomattavasti litteämpi eikä pito kärsi ollenkaan kovemmilla paineilla (toisin kuin MW:ssa), mutta rullaavuus paranee huomattavasti.

    Lisäksi NS:llä maahan kosketuksessa olevan kumin pinta-ala on murto-osa MW:n pinta-alasta, ja ajo kovemmilla paineilla muistuttaa sirkkeliterillä ajoa, pitoa tuntuisi olevan pehmeämmällä jäällä älyttömästi pelkästään kuvionkin puolesta, toisin kuin MW:ssa.

  11. #191
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Bra att jag köpte MW
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  12. #192
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Marawintteri on ihan kiva rengas. Eiköhän Cwa kuitenkin palaa (mistäköhän?) kertomaan meille kohta muuta.


  13. #193
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Yllättäviä tuloksia tosiaan. W106 pitää saman kuin W240.

    MW:ssä on 20% pienempi vierintävastus kuin W240:ssä. Onko tuo paljon vai vähän?

  14. #194
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Cwa kuitenkin palaa (mistäköhän?)...
    Totta! Olisko alle 2€/päivässä ruokabudjetti johtanut seurauksiin, joita voisi hyvin kuvitella aiheutuvan..? Samoin, missä luuhaa orc "olen oikeassa ja haastan riitaa" biker sekä assari "Siwasta kaljaa, 1800-luvun pyörällä kotiin ja maahanmuuttajan kuva nettiin"?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #195
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Yllättäviä tuloksia tosiaan. W106 pitää saman kuin W240.

    MW:ssä on 20% pienempi vierintävastus kuin W240:ssä. Onko tuo paljon vai vähän?
    Sakemannilehdistä jäänyt mieleen 5 watin ero vierintävastuksessa olis havaittavissa.

    Itse kyllä uskon edelleenkin että nastojen määrällä on kovasti merkitystä, enempi on parempi.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  16. #196
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    I väntan på ännu dåligare tidet

  17. Eikös noi nyt mene niin kuin järki sanoo ja täällä on keskusteltukin?
    - Nokiassa ei ole selkeää keskikannasta kuten Contissa, se ei siis rullaa niin hyvin
    - Marassa ei ole juuri kuviota, se rullaa mutta ei pidä lumella jossa tarvitaan korkea kuivo puremaan lumeen. Ei siis kitkaa vaan "mekaanista pitoa"
    - Nokiassa ja Marassa vähänastaisemman version nastat on sijoiteltu keskemmälle kuin Contissa, nastat siis osuvat maahan ja pitävät
    - toisin sanoen myös nastojen sijoittelu merkkaa määrän ohella. Jos renkaassa on kolmesataa nastaa reunanappuloissa, niin järki kertoo että nastat eivät lisää pitoa ennen kuin rengas on kantillaan, jos se sinne kaatumatta ensin saadaan.

    Kovin tarkkaan tuossa testissä ei eroteltu alustaa jolla testataan.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  18. #198
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Vertailin tallilla Mara Winterin 35mm jaa vuosituhannen alun W106 Nokialaisen kuvioita ja nastoituksia. Samalla lailla nuo ottaa asfalttiin kiinni. Nokiassa kuvio eli nappulat on paljon korkeemmat kuin sakemannissa. Lumikelissä tuo tarkoittaa parempaa toimivuutta. Mutta W106renkaassa nastat vain kahdessa rivissä ja MW omaa neljä.
    Tulipahan katsottua, mun Nokiasetti on hapraan kuivaa jotta pysyvät varavaramummiksessa, miksei jos innostun niin tuon kuvion toimivuuden voisin oikeastaan koestaa. Monta lumisateista postinhakureissua ennen linkokuskin kerkiämistä kuiten edessä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  19. #199
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Kumin laadulla on iso merkitys pitävyydessä. Nokia onnistunut hyvin seoksessaan, johtuneeko hyvistä koeolosuhteista. W 106 toimii takana vaikka ei ole enää nastan nastaa.

  20. #200
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Högre rullmotstånd. Dåligt grepp på isig vägbana. W240 renkaasta suomalaisfirma.
    Happymtb on tasan päinvastaista mieltä

    Med 240 dubbar kommer du aldrig behöva oroa dig för att du ska tappa fästet, för det gör du inte. Det här däcket suger sig fast i underlaget. Det är just det som är problemet. Det är tungt och trögt, och större delen av säsongen behöver man inte ett däck som är utvecklat för inspelningsmiljön av ”Polarstation Zebra svarar ej”. Å andra sidan är det skönt att aldrig någonsin behöva fundera på om däcket ska greppa eller inte. Glöm bara inte bort att bara för att du har grepp behöver det inte innebära att omgivningen också har det.

    Vierintävastuksesta ovat sentään samalla kannalla.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  21. #201
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Med 240 dubbar kommer du aldrig behöva oroa dig för att du ska tappa fästet, för det gör du inte. Det här däcket suger sig fast i underlaget. Det är just det som är problemet. Det är tungt och trögt, och större delen av säsongen behöver man inte ett däck som är utvecklat för inspelningsmiljön av ”Polarstation Zebra svarar ej”.
    Tuo on asia, jota varmaan moni päässä pyörittelee. Itselläni on W106 ja Marathon Winter 35 ja 37 millisena. W106 on tähän saakka tarjonnut riittävän pidon. Ostin 240 nastaisen MW:n, koska sen sileämpi kulutuspinta näytti paremmalta kaupunkiajoon. Valinta meni pieleen, nastojen määrän kasvattaminen 106 -> 240 heikentää ajomukavuutta enemmän kuin sileämpi pinta sitä lisää. Ja saattaapa sepelöidyllä tiellä karkea pinta olla vain hyvä asia. Ideaali ratkaisu noista vaihtoehdoista omiin tarpeisiin olisi W106 noin 42 millisenä, mutta valikoimista löytyy vain 37 ja 47 mm. Isompi ei taida aivan mahtua.

  22. #202
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ajomukavuutta nastojen rapinan suhteen? En nyt oikein pääse jyvälle kuin lisänastat vois muuten vaikuttaa, ainakaan ennen kun saan kahvia...

    W106:n paljon karkeampi siis korkeampi kuvio on pakosti kestävämpi pistohaavojen suhteen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  23. #203
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ajomukavuutta nastojen rapinan suhteen? En nyt oikein pääse jyvälle kuin lisänastat vois muuten vaikuttaa, ainakaan ennen kun saan kahvia...
    Sitä yritin sanoa, että 134 ylimääräistä nastaa sileämmässä kulutuspinnassa tekee renkaasta asfaltilla mielestäni epämukavamman ajettavan kuin karkeampi kulutuspinta jä pienempi määrä nastoja. Ei nastat pelkästään rapise, tuntuu ne ajossa muutenkin.

    W106:n paljon karkeampi siis korkeampi kuvio on pakosti kestävämpi pistohaavojen suhteen.
    Vertailukelpoista ja tilastollisesti merkitsevää ajokilometrimäärää en niillä aja, enkä luotettavaa testia kestävyydestä ole nähnyt. Samantekevää, kumpi on kestävämpi, kunhan molemmat ovat riittävän kestäviä. Itse tosin uskon, että piiloon jäävällä rakenteellakin on merkitystä kulutuspinnan muodon lisäksi.

  24. #204
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Vitsi kun en osaa androiditabletilla lainata vain tiettyä lausetta. Mullon käsitys että että perussyy mm Mara Winterin kylkien jäykkyyteen on helpotus rengaspaineilla pelaamiseen. Puhdas asfaltti, ilmaa lisää ja liukkaalla kelillä taas matalat paineet. Oisko niin että tehdas on miettinyt renkaansa käyttäjän olevan sillai nöösi ettei aivan meidän tasolla ole jotka jopa mittaavat baarinsa?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  25. #205
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Hoo, tänään oli tullut torstaina (!) componentsista tilaamani Marawinterit. Taidanpa samantien illalla litkuttaa ne alle, niin pääsee fiilistelemään ja sisäänajamaan. Mitään tarvetta nastarenkaille ei tosin tunnu olevan täällä etelässä tällä erää..
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  26. #206
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Puhdas asfaltti, ilmaa lisää ja liukkaalla kelillä taas matalat paineet. Oisko niin että tehdas on miettinyt renkaansa käyttäjän olevan sillai nöösi ettei aivan meidän tasolla ole jotka jopa mittaavat baarinsa?
    En tiedä, mutta ainakin 4 barin paineilla MW:n nastat tärisyttää tehokkaasti puhtaalla asfaltilla. Täytyykin kokeilla, josko matalammat paineet vähentäisi tuota ilmiötä. Joillain tuntui olevan ongelmana nastojen painuminen kudoksiin. Siinä ei kovat paineet varmaankaan auta, kun rengas kulkee nastojen varassa.

  27. #207
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Joillain tuntui olevan ongelmana nastojen painuminen kudoksiin. Siinä ei kovat paineet varmaankaan auta, kun rengas kulkee nastojen varassa.
    Ei tosiaan, paikallisella joku vuosi postin pyöriin vaihtoivat kesäkummeja. Hyvin näki nokialaisistakin nastat renkaan sisäpuolelta.

    Itse en ole yli kolmea baaria marawintereihin koskaan laittanut siis tuntematon tilanne minulle.67 kg kuski ja koitan ajaa nastakiekoilla vain kun niille on tosiaan tarvista.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  28. #208
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    MW 35:t mallia 2012 cc:ssä alla. Toisessa renkaassa nastat aika lailla jäljellä, toisesta kaivelin kiviä muutamista tyhjistä nastan rei'istä En ole kyllä parempia keksinyt työajoon olosuhteissa, joissa aamulla ei tiedä onko jäätä, paljonko ja missä, mutta sepeliä riittää koko ajan. Contin NS 42:t odottavat toisille kiekoille laittoa. Ajattelin käyttää sitten, jos tulee ihan luntakin, mikä ei etelässä ole jokavuotista herkkua. Näistä Conteista ei ole kokemusta, mutta ehkä jo helmikuussa.

  29. #209
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Hyvä PekkaO, säikeen aktiivit sitten odottaa vertailutestisi tuloksia, subjektiivisia tietysti mutta niitähän me kaikki kirjoitamme. Tuo paikkakunta olisi sitten hyvä tietää.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #210
    Onkos kekäkekkuli eksynyt Nokian satakutosten kanssa krossarilla talvisaikaan metsäpoluille? Oisko niistä semmoiseen?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •