HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 64 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 74 114 164 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #1891
    mutanaama Guest
    Jaa, että balettipöksyt ja käyräsarvi. Tuskin ne auttaa siihen rullaamiseen yhtään. Noilla sun mainitsemilla paineilla meikäläisellä kolisis vanteille/koko ajan, on sekin tullut testattua, toisaalta taas painoero huomioiden, ei paineissa juurikaan ole eroa. Kannattaa muuten kokeilla eri renkaita, avartaa kummasti, miksi eri paineita eri lenkeille.

  2. #1892
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Ma olen kyllä aiemminkin epäillyt brilleauxin mittarin paikkaansapitävyyttä jos 0,2-0,3bar paineilla ei kolise vanteille..

  3. #1893
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    tRauma
    Viestit
    158
    Ma puolestani olen piirun ihmeissäni miksi ylipäätään pitää alati painemittaria redinä ja kirjata paineita kyllästymiseen asti. Minimissään sen verran kerrointa ilmakehälle rengakseen että pysyy kehällä aloillaan ja lopusta huolehditaan ajoympäristön sekä pers- ja peukalotuntuman mukaan. Ja toisekseen noita mahdollisia rengas/vannekombinaatioita on jo liki lukematon määrä ja kuskeja lasten painoluokista tänne 0.11 tonnia + ajokamat -luokkaan joten yhteneväisistä paineistuksista haaveilu vaikuttaa melkoiselta hourailulta.

  4. #1894
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    296
    Paternosterin kanssa melkoisen samoilla linjoilla. Yhdelle renkaalle ja vakilenkille painemittarista on hyötyä mutta vertailusta eri kuskien, renkaiden ja maastojen välillä ei oikein valmista tule.

  5. #1895
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Ma olen kyllä aiemminkin epäillyt brilleauxin mittarin paikkaansapitävyyttä jos 0,2-0,3bar paineilla ei kolise vanteille..
    Tämä näyttää samat lukemat kuin SKS airchecker:
    http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1431
    Toki on mahdollista että molemmat valehtelevat.

    Vanteille kolisemista voi ehkäistä ajotekniikalla myös. Ja mä ajelen muutoinkin hissukseen.

  6. #1896
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Kannattaa muuten kokeilla eri renkaita, avartaa kummasti, miksi eri paineita eri lenkeille.
    En epäile. Renkaiden ja paineiden vaikutus on kyllä tuttua ihan normi maastopyöräilystä. Läskin kera varmasti kertautuu.
    Itse otan esim. kelvillä ajon maastopaineilla ihan vaan treenin kannalta.

  7. #1897
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Mulla GC 0,3 bar paineilla alkaa veteleen ja lyömään vanteille. Kyllä sillä silti ajaa voi. Mulle sopii 0,5-0,6 bar ja olen alle 80kg alasti.

    Paternosterille ja Vispelle sen verran että tänne tulee koko ajan uusia aloittelevia ja he varmaan haluaa tietää millä paineilla jo hieman enemmän ajaneet on ajaneet jotta pääsevät "nopeasti" "oikeille" paineille.

    0,5 bar , kuten sata kertaa mainittu, on hyvä lähtökohta. Sekin on hyvä lähtökohta että jos ei ole mittaria, niin ei väkisin aja liian kovalla, tai pehmeällä, jos se ei tunnu hyvältä, vaan kokeilee reippaasti muita paineita.

    Eri renkaat, sisurit vai tubeless, eri painoiset kuskit, eri ajomaastot ja tarkoitukset sitten ohjaa itse kutakin omaan ratkaisuun.

  8. #1898
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Fattyn orkkis kehillä ja Floatereilla ei voinut paineita laskea ihan hirveän alas koska rengas rupeaa putoamaan kehältä 0,5bar:in paikkeilla, eipä kyllä tuntunut olevan tarvettakaan sen alemmas.

  9. #1899
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tämä näyttää samat lukemat kuin SKS airchecker:
    http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1431
    Toki on mahdollista että molemmat valehtelevat.

    Vanteille kolisemista voi ehkäistä ajotekniikalla myös. Ja mä ajelen muutoinkin hissukseen.
    Pakkohan se on sitten uskoa! Varmasti näillä erilaisilla rengas/vanne komboilla on merkitystä.

  10. #1900
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Mun aamuinen nakupaino oli tänään 71,5kg hammasharja suussa. Mun kesäiset ajopaineet maastossa on n. 0,45baria, vanteet 82mm renkaat matalakuvioiset 3,8", ajotapa nopean ryskäävä, kohtalainen ajotaito.

  11. #1901
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paternoster Katso viesti
    Ma puolestani olen piirun ihmeissäni miksi ylipäätään pitää alati painemittaria redinä ja kirjata paineita kyllästymiseen asti. Minimissään sen verran kerrointa ilmakehälle rengakseen että pysyy kehällä aloillaan ja lopusta huolehditaan ajoympäristön sekä pers- ja peukalotuntuman mukaan. Ja toisekseen noita mahdollisia rengas/vannekombinaatioita on jo liki lukematon määrä ja kuskeja lasten painoluokista tänne 0.11 tonnia + ajokamat -luokkaan joten yhteneväisistä paineistuksista haaveilu vaikuttaa melkoiselta hourailulta.
    Mä olen kerran mitannut lenkillä, kun joku ylpeänä esitteli mittariaan, muuten katson kompuran mittarista ilmaa tankatessa paineet. Sekin lähinnä siksi, että on joku haju missä mennään. Monesti noita tulee sitten säädettyä maastossa, ihan ilman mittaria. kunnes se "oikea" löytyy. Seuraavalla kerralla kun taas heittää uudet renkaat alle on joku selkeä lähtökohta.

  12. #1902
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Kyllähän se rengaspaine on kovasti kuljettajakohtainen (paino, ajotapa, alusta, ajoseura), mutta lähtöarvona monille 0,5bar on varmaan oivallinen.

    Itse ajelin Fattyllä ja Floatereilla huomattavasti pienemmillä paineilla kuin nykyään Farleyn Hodageilla. Hodagit rullaa mukavasti 0,6 barilla ja 0,2 barilla meno on jo aika tahkeaa.

    Sattuipa vielä työntömitta ja kamera olemaan yhtäaikaa paikalla:


  13. #1903
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Minulla nakupaino 90 kg paikkeilla. Pyörän ja varusteiden kanssa menee varmaankin lähelle 120 kg. Moonlanderin tehdasasetuksilla (B & L) edessä painetta 0.35 ja takana 0,40. Tiedä sitten mittarin tarkkuudesta. Mutta noilla ei ota vantehille vaikka kuinka ryskyttelisi. Ja kauan meni ennen kuin omat paineet löytyivät. No, lumelle (toivottavasti) opetellaan kohta uudet asetukset. Ja nyt töistä kotiin läskiä käskien.

  14. #1904
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    haukipudas
    Viestit
    333
    Heipä hei. Milläs sisureilla ( jos joku vielä ajaa..) ajatte fattyn alkuperäisillä vanteilla ja floaterin kumeilla? 13f vissiin vaikuttaa vähän hennolta?

  15. #1905
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    SV13F tai onzan FR
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  16. #1906
    Nyt on sitten testattu White liten 4" veerubberin lumiominaisuudet.
    Ikinä ei ole vakioreitillä noin paljoa lipsutellut millään pyörä/rengas yhdistelmällä.
    Jalkomisennätys tuli reippaasti, edes slikseiksi ajetut rokettironit syyslimalla ei olleet
    noin huonot. Pikkasen vaan mielenrauhaa sotkee, kun vaimo edellä paineli ihan sujuvasti.

    Dillingerit on haettava, jos mieli saada läskistä potentiaali irti.
    Kassalla varmaan kirpaisee, mutta jos sitten polkiessa naurattaisi.

    Markku Lehikoinen

  17. #1907
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arskav Katso viesti
    Heipä hei. Milläs sisureilla ( jos joku vielä ajaa..) ajatte fattyn alkuperäisillä vanteilla ja floaterin kumeilla? 13f vissiin vaikuttaa vähän hennolta?
    Onzan FR. Täyttyy tasaisemmin ja paremmin kuin Schwalbe. Special Bike myy.

  18. #1908
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Lehikoinen Katso viesti
    Nyt on sitten testattu White liten 4" veerubberin lumiominaisuudet.
    Ikinä ei ole vakioreitillä noin paljoa lipsutellut millään pyörä/rengas yhdistelmällä.
    Jalkomisennätys tuli reippaasti, edes slikseiksi ajetut rokettironit syyslimalla ei olleet
    noin huonot. Pikkasen vaan mielenrauhaa sotkee, kun vaimo edellä paineli ihan sujuvasti.

    Dillingerit on haettava, jos mieli saada läskistä potentiaali irti.
    Kassalla varmaan kirpaisee, mutta jos sitten polkiessa naurattaisi.

    Markku Lehikoinen
    Asiasta mitään tietämättömän silminkin katsoessa, onhan tuo ihan naurettavan lapsellisen näköinenkin kuviointi renkaassa. Oliko vetopäässä rengas käännettynä jo nurinperin? Itse en ole vielä kunnollla päässyt lumelle testaamaan, rengas käännettynä, mutta odotukset on kyllä kovin matalalla ihan testaamattakin. Leveätä nappulaa olenkin haeskellut lumisempaan menoon.

    Tuo rengas lipsuu "normaalissa" kesäisemmässäkin kelissä sivusuunnassakin mielestäni herkästi.

  19. #1909
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Mä vaihdoin liten renkaat ensimmäisen lumilenkin jälkeen pois. Aivan kelvottomat kumit lumella. Pysyttelin halpis linjalla ja ostin floaterit. Testata en ole vielä kerinnyt.

  20. #1910
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    63
    Jos nyt haluaisi paremmat ja leveämmät renkaat lumelle tuohon liteen, eikä välttämättä kaikkein arvokkaimpia, muttei niitä lippulaivamallejakaan, mikä olis pätevä vaihtoehto?

  21. #1911
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    Vaihdoin White Liten renkaat Surlyn Nateihin.
    Kai niissä jotain vikaa on niissäkin, mutta amatööri tykkää pidosta (ja ne näyttää hienoilta) ja sitä tuntuu nyt olevan riittävästi.

    Sent from my A0001 using Tapatalk
    Läskipyärä!

  22. #1912
    noniinno Guest
    Dillinger 5 vs. Ground Control

    Pieniä mittavirheitä voi tietty olla, mutta lopputulemana Dillinger on kapiampi ja matalampi kuin GC, vaikka nimellismitta onkin isompi. Paineet oli aika lailla samat, mutta GC oli toki ollut alla jo vähän aikaa vanteella venymässä, Dillinger oli vasta-asennettu. Villi arvaukseni on, että Dillinger tulee venymään noihin GC:n mittoihin. Tuuppasin reilut viisisataa nastaa nortteihin, joten kyllä pidot paranee. Vanteen leveys 90mm. Dillingerit olivat aavistuksen löysemmät kuin GC:t, mutta asennus, vanteelle nosto kompuralla ja litkuttaminen kesti n.5min/rengas. Paremman rullaavuuden huomasi jo pihapyörityksessä.









  23. #1913
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Menetetty Sipoo
    Viestit
    702
    Vaihdoin just talveksi floaterit alle, litkuilla. Siinä säätäessä muistelin jengin mainostaneen hihnaa nostoapuna. Tallissa ei sopivaa hihnaa ollut, mutta löytyi 29 sisurit, jotka istuivat tarkoitukseen kuin valettu. Nousi laakista, ghettona.
    Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise

  24. #1914
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    GCt jäällä todella liukkaat, mutta en oo sentään kaatunut. Kaveri veti kylelleen pari kertaa Hodageilla samalla tiellä. Liekkö mitään merkitystä mutta tänään näin kävi. Lumisella polulla oikeastaan ihan ok, eikä hirveitä yllätyksiä juurakossa. Rullaa ok tubelessinä.

    Nate on ollu mulla viime talven ja osan kesästä. Tykkään, ja Amerikassakin tykätään paljon.

  25. #1915
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Eilisen Knard lipsuttelun jälkeen laitoin taakse takaisin läskirenkaiden Äidin eli Endomorphin, on siinä vaan niin jäätävän hyvä pito.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  26. #1916
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    460
    GC:n pito lumessa palautti uskon noihin saippuapaloihin. Jospa ne talvirenkaina menisi, märän kelin renkaaksi tuosta ei ole.

  27. #1917
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Eilisen Knard lipsuttelun jälkeen laitoin taakse takaisin läskirenkaiden Äidin eli Endomorphin, on siinä vaan niin jäätävän hyvä pito.
    Jos ois pari endoja, pari floatereita ja pari bfl:ä, millanen ois järkevin talvikombo sillon kun dillingerit on "liikaa"?

  28. #1918
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Tänään hiukan takapihalla ajelin ja testailin niin ihan ok tuntui pito riittävän noissa bulldozereissa vai oisko jossain muussa kumissa selvästi parannusta pitoon? Noitten F13 sisureitten kanssa myös rullaa jo mielestäni aika mukavasti. (Tubelessia en oo koskaan koittanu).

  29. #1919
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Jos ois pari endoja, pari floatereita ja pari bfl:ä, millanen ois järkevin talvikombo sillon kun dillingerit on "liikaa"?
    Mä en ole vielä törmännyt parempaan yleiskomboon kuin Endo/Larry(BFL), tällä kombolla ajaa kesät/talvet työmatkat/maastot, toki joku jyhkeä nappulakumi voi olla jossain olosuhteessa parempi. Maxxiksen Mammothista on positiivinen 5km testi, semmoset käyn heti hakemassa kun niitä tulee yläfemmaan. Tällä hetkellä edessä pyörii Hüsker Dü, se on Larryä huonompi pehmeässä lumessa > puskee. Nämä siis toimivat tälläisellä 70 kg nakupainoisella joka ajaa "hellästi".
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  30. #1920
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Kun näissä läskeissä tää juttu on iso kumi niin miksi monia renkaita ei ole saatavilla suuremapana kuin 4.0"

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •