GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 7 / 42 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 1242

Aihe: Melonta

Ei ole Epicistä kokemusta, täältä sivusta vaan huutelen. Aika huiman oloinen laite, 6.10 metriä kisakajakkimaista pituutta tarkoittanee runkonopeutta +10 km/h. Leveydestä ja pohjan muodosta päätellen kuuluu osastoon pysyy pystyssä niin kauan kun meloo, eli vaatii vähän kokemusta lajista.
    Saa kutsua koemelontaan!

Sport-versio oli tuon 6,1m pitkä (leveys 48cm) ja normaali V10 6,45m (leveys 45cm), mutta syyskuussa täällä pääsee testaamaan V10L Performancea ,jossa pituutta 6,15m ja leveys 44cm. Tarkoitettu vähän kevyemmille ja optimaalinen vissiin noin 70 kiloiselle. Ahvenanmaalta löytyy maahantuoja (r)Ålands surfski.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Kesäkelit jatkuu ja tuultakin ollut pari viikkoa vain nimeksi:

Haedon, mikä toi sun kanootti on?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wili Katso viesti
    Haedon, mikä toi sun kanootti on?...
    Se on toi ylempänä mainittu Epicin surffisuksi. Näyttää sit on top -tyyppisenä vähän kanootilta, mutta strategiset mitat on jotain aivan muuta, samoin ominaisuudet. Aloittelijalla tuo ei pysyisi varmaankaan montaa sekuntia pystyssä. Just olin lähdössä lenkille niin karkuremmikin on vielä irti. Mä olen tottunut aleuttityyliin niin jalkatuet on aina kaukana. Saattaa olla että alan tuolla totutella tehokkaampaan tyyliin jalat koukussa. Vanhemmissa malleissa pulloteline oli vissiin aina tuossa karkuremmin kohdalla, josta hyvin saatavilla. Nyt tuohon ei oikein meloessa ylety.

Okei! Näyttää aika villiltä ja sitä varmaan onkin

Sent from my iPhone using Tapatalk

Viime torstaina yksin sumussa Larun edustalla .. onneks on kompassi kajakissa ja merikortti syöpynyt aivoihin

Noita Epicin kajakkeja oli paljon tuolla Åre Extrem Challenge -kisassa kun viimevuonna kävin seikkailemassa kisan läpi.
    http://www.areextremechallenge.se/
    Tuosta videosta selviää hyvin minkä tyyppisesta tapahtumasta on kysymys.
    https://www.youtube.com/watch?v=wQOQ...6gowTo9Xw0GLPA

Moi. Hauskaa että löytyi foorumi joka elää! Ja hauskaa että myös melonta aihe on tullut ylös.

Voisin lisätä tässä että olen yllä mainittu Epic maahantuoja. Olen ollut maahantuoja jo muutaman vuosi. Nyt tulee pieni MAINOS. Nykyään teemme yhteystyötä Suomen yksi vanhimmista melonta erikoi liikkeen kanssa , eli Welhonpesä, Klaukkala Helsinki. Eli jos Ahvenanmaa on pitkä matka tulla testaamaan Epicit niin ottakaa welholle yhteyyttä nopeasti. rÅlands Surfski toimii kuin Epic ekspertti Suomessa ja Welhonpesä on 1. Maahantuoja.

Haluaisin myös tarkistaa jos löytyy tietoa KONA pyörästä? Ainakin cyclocrossit on minulle sopiva hintalappu. T. Rolli

Hyvin on epikki pelittänyt. Viime viikolla piti jo laittaa paksumpaa 5mm neopreeniä päälle, kun ilma ja vesi on kylmentyneet ja tuultakin riittänyt. Kerran karahti se pidempi Surf-mallinen peräsin vedenalaiseen kallioon, kun ovat pudottaneet syksyksi Lohjanjärven pintää yli 20cm. Melkein olin ympäri mutta vaan melkein. Peräsin on kyllä nyt yli sentin lyhyempi. Melaa voisi ajatella lyhyempää, jotain 200cm, mutta katsellaan keväällä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rolli Katso viesti
    Haluaisin myös tarkistaa jos löytyy tietoa KONA pyörästä? Ainakin cyclocrossit on minulle sopiva hintalappu. T. Rolli
    Seuraavassa Fillari-lehdessä, joka ilmestyy parin viikon kuluttua, on seitsemän cyclokrossarin testi. Yksi pyöristä on Kona Jake The Snake, hinta 1599 euroa.

Mainostus on muuten tällä foorumilla kielletty. Tuo Epic-juttu menköön nyt kuluttajavalistuksen nimissä.

Terv. Moderaattori

Haedon, hyvä. Alkaa kyllä olla hieman viileämpi joten paksumpi neopreeni on hyvä käyttää. Nyt sinulla kohta on kaks pienempi peräsimet , ei mutta toivottavasti kajaakki selvisi ilman isompaa kolhuja? Peräsimet on nykyään laitettu niin että se on pelkkä peräsimen joka ensin menee "rikki" ennen aikaan peäsimet oli niin "kova" että ne kesti liiankin paljon. Silloin peräsimet meni kajaakkin runkoon sisään...ai ai.

On kyllä mahdollista laittaa jos haluaa "kickup rudder"- perä peräsimen ensi kaudelle. Kick up rudder käytetään esim. yllä mainittu http://www.areextremechallenge.se/ kisoissa. Tällä tavalla voi itse valita kumpi peräsimen käyttää eri olosuhteilla.

Ihan oikein ajatellut melan kanssa. Usein surfski kajaakissa käytetään lyhyempi mela. Itse käytän 205 - 215 cm pitkä, usein säädöllä 207-209...

Kausi pistetty pakettiin. Piti fiksata pohja, mutta pesu saa riittää, keväällä sitten uudella innolla.

Muutamalla reissulla kaverilla tuollainen: http://www.hobie-kajakit.fi/index.ph...d=50&Itemid=34
    Veikeä peli: hydrodynamiikka saippuakotelon tasoa, silti Nordkappilla saa repiä tosissaan että pysyy perässä. Kertoo jotain sen räpyläsysteemin (mirage drive) tehosta. Isossa aallokossa varmaan tulee rajat vastaan, mutta tyvenellä kannella voi keitellä kahvit, juoda ne polkiessa ja kusta seisaaltaan. Leppoisuuden perikuva.

Ei nyt vielä lopeteta. Lunta tuli vaakatasossa ja pakkasta pari astetta, joten mikäs sen mukavampaa kuin käydä vähän melomassa. Liessaaren sillan jälkeen todella ärsyttävää isoa ristiaallokkoa, joten käännyin takaisin ja menin Virkkalan suuntaan. Paljon mukavampaa mennä selkeässä aallokossa tuulen suuntaisesti.

Olin lähdössä mutta ei viittiny valmiiseen lumisateeseen mennä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Olin lähdössä mutta ei viittiny valmiiseen lumisateeseen mennä
    Lumisateessa tuo kausi tuli sitten tänään lopetettua jäitä kierrelle. Tulevat pakkaset nimittäin jäädyttävät Lohjajärvenkin niin seuraavan kerran sitten huhtikuussa.

Rikoin polven perjantaina uimahallissa.

Pari kesää sitten innostuin melomisesta. Onhan tuo vähintään yhtä hauskaa hommaa kuin fillarointikin.
    Blogissa pikkulokki.blogspot.fi olen tilittänyt kokemuksiani.

Se on muuten kausi nyt avattu niin kuin se loppuikin eli räntäsateessa. 14km Mustionjoella sorsien kanssa kilpaa.

Kausi avattiin viime lauantaina kuuden viikon tauon jälkeen. 25 km tuli melottua. Täytyy sanoa että melonta nyt houkuttelee enemmän kuin ajo marraskuu-tyyppisessä märässä metsässä.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

On ne hurjat!

Kausi avattu vihdoinkin. 25 km melottu, ja lisää tulossa.

Jep. Eilen kanssa pari tuntinen Väänteenjoen sululle ja takas. Mukava aurinkoinen iltapäivä, vaikka tuulta olikin. Kahden millin kaksiosainen neopreeni oli tosin vähän riskaabeli valinta, joten täytyy palata vielä viisi milliseen kokopukuun ja jättää vaikka kommandohuppu pois lämpöisemmällä kelillä niin ei liian lämmin tule.

Mä mietin että olis hommannu tollasen Pyranha Fusion Connect 30 kajakin, onkos kellään kokemusta noista?

^Ei kokemusta, mutta kiinnostaa mihin käyttötarkoitukseen moinen, koskipuljaamiseen?

Päiväreissuja, random haahuilua järvellä /merellä / koskessa

Täällä kyllä ennen oli noita Pyranhan yms koskikajakkejakin, mutta nyt näyttää olevan vain pidempiä. Ja ei ole kokemuksia Speederistä ja Prijon Expeditionista lyhyemmistä. Kovaahan tuollaisella ei pääse, mutta eipä se jos nautiskelee. Jokia varmaan kiva mennä alas.

Ok. Jacksonin Rogueta kattelin kans mutta hintaero ol aika huima. Tosiaan aloittelijan käyttöön ja interwebsi väittää että hyvä aloittaa tuollaisella harrastus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Päiväreissuja, random haahuilua järvellä /merellä / koskessa
    Koskimelonnasta mitään ymmärrä kun olen "tasaisen" veden meloja, mutta sikäli kun painopiste ei ole kivien väistelyssä, katsoisin jotain pidempää ja kapeampaa. Maksimaalinen alkuvakaus on harvoille se juttu enää kolmannella melontakerralla.

Tuo ei kai ollut ihan koski- vaan ennemminkin jokikajakki. Ainakin mitä guuglasin niin siinähän oli ihan isompi evä pohjassa, vai? Mutta pidempi olisi tietenkin parempi, paitsi jos ihan koskea meinaa enempi laskea. joku 4-5m olisi sopivampi retkeilyyn. Ja evä tai peräsin on aivan ehdoton jos meinaa järviä ja meriä meloa.

Eilen oli joku muukin kajakilla liikenteessä, mutta se olikin sellainen kalastuskajakki.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •