Ei varmaan paljon sorvarilla maksais uudet päätytulpat 10mm reiällä ja pystyt käyttää vaikka Paulia.
Ei varmaan paljon sorvarilla maksais uudet päätytulpat 10mm reiällä ja pystyt käyttää vaikka Paulia.
Litkua laitoin tommosen vajaan kertakäyttökahvikupillisen rengasta kohden. Oisko siinä sen desi-puoltoista.
Kyllä toi Bluto ihan ulosjousto maksimissa tossa kuvassa on, piti vielä tulla erikseen talliin tarkistamaan. Kuva ehkä hieman hämää kun siinä on skeidaa Bluton päällä niin näyttää olevan matalammalla kuin onkaan.
Ok hyvä niin. Tarkista aika ajoin ettei karkaa ilmat haarukasta, semmoisia tapauksia on ollut.
Hieno on pyörä, ja näkee että on käytössäkin![]()
Tack.
Minkäslaista pumppua raati suosittelee tuohon iskarin täyttöön?
Pitääkö tuon Absoluteblackin kanssa oikeasti käyttää kymppiketjua, näyttäis olevan N-W D-sign eli ei vissiin tartte ohjuria?
*tuumailoo*
Shimaani muokkasi tätä : 17.11.2014 at 21.25 Syy: kaappi täynnä C9 ketiuja, ei viihtis alkaa kymppiä ostaa
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
^Kokeilemalla selviää, mulla on kyllä oman antiikkisen ysipakan kanssa kümppiketiu käytössä.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Sarmalta tilaamani navat tuli. Vaikuttaa ihan ok:lta, takanavan eloksointi ei tosin mikään hirmu nätti.
Nyt vaan puntaroin, että teettäiskö ne kiekoiksi Rolling Darryleillä vai Rabbit holeilla?
Singular Puffin olis raami siis.
Onko 29+ köykäsempi tai xc:mpi ajaa helpossa maastossa kuin BFL?
29+ kumien valikoima on vielä tosin rajallinen mutta paranee ensi kaudelle.
Jotenkin houkuttais ajatus että olis möyrintäkiekot ja xc kiekot fiiliksen mukaan☺
65mm fattis kuitukehät ja sitten onkin todellinen multipurpose fillari valmiina. dw 2.7"-Bud 4.8" ja kaikki siltä väliltä olevat renkaat toimii tubelessina ja pelkästään renkaita vaihtamalla fattis muuttuu ihan eri pööräksi.
^Tee RH:lla ja kerro sitten mahtuuko 29+.![]()
Muistaakseni Singular Samin mukaan RH & Knard -kombo ei mahdu Puffiniin.
Kieltämättä kuitukehätkin oli mielessä. Onko tommoinen 65mm liian kapoinen jos ne oliskin ne ainoat kiekot?
Ja jos RK + Knard linjalle lähtee niin kyllä sitä pitää jotenkin päästä sovittamaan ennen kuin tekee lopullisia päätöksiä. Tulee isot oppirahat (kehät 300, pinnat ja työt 150, kumit 200) jos ei sovikaan pyörimään...
Muutamalla erilaisella keikkosetillä ajettu hyvinkin vaihtelevissa olosuhteissa.
Vuoden verran metsästelin 65mm kehiä, LM:ää ei ollutkaan saatavilla eikä Hadleyn takanapaa.
Viime kesänä natsasi vihdoin optimispeksit ja saatavuus.Ostin I9:n 170mm QR takanavan ja On One 135 FDS etunavan +65mm kuitukehät/dt:n pinnat,soon siinä.
RD,HDR,Tundra,On One,Northpaw kiekkosetit myyty tarpeettomina ja jäljelle on näköjään jäänyt (epähuomiossa) 1 kpl CS ja 2kpl TrailTech 47mm kehää.
Kyllä kuitukehät ja hyvä takanapa(vapaaratas) on suurin parannus fattisfillariin-Niihin kannataa upgraidaus rahat laittaa=paras vastine rahoille.
65mm hehkutusta:Kevyet ajaa,pysyy suorana hieman kovemmassakin käytössä,helppo tubeless eikä ainuttakaan rengasongelmaa tiedossa.Jopa pienemmät kolarivauriot korjattavissa.
Btw.En osta enää ensimmäistäkään peltikehää enkä yli 70mm kuitukehää kun ne sopivimmat on jo kohtuu rahalla saatavissa.
EDIT:Hmmm ehkä seuraava hankinta on kuiturunko kun luottamus carbon tuotteisiin on nyt ylittänyt hankintakynnyksen.
Speksit:170mm perä,Tapered semi integrated ohjainlaakeri,E2 etuvaihtaja kiinnitys,ISCG (ei välttämätön)
zipo muokkasi tätä : 20.11.2014 at 20.51
lasten läski ala Spesu 20”ja 24” onneksi ei o käyttöä tommoiselle
https://www.facebook.com/media/set/?...5435426&type=1
Montakohan menee noilla hinnoilla kaupaksi? Pöheitä ovat kyllä.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Ollos hyvä.
Tosta tulikin mieleen että varakynnet ja jouset sekä päätyholkit I9:iin hankintalistalle. lisäksi vapaarattaan uloin laakeri,joka on alkanut rohista.
Se pitäisi löytyä Suomen laakerikaupasta'
RHUB:n takia hyllyssä on yks korkkaamaton vapaarattaan kuori ja laakeripari. Jos oot tilaamassa kynsiä jousineen, niin tuplaa määrä; mulle kans. Muodostamma varaosakolhoosin - mikä on sun on mun mut mikä on mun eioo sun... vai kuin se neukkulassa meni ennen.
Hirmuisa surina tosa - rhubin korkkaamisesta on nii paljo aikaa etten ees muistanu.
Sanon vaan että jos se on 6000, niin Biltemasta saa sunnuntaina hyllystä jos on kiire, mutta se ei kestä ku noin 200km.![]()
... Mutta B-kaupan lakeritkin kestää aivan eri tavalla, kun käyttää suojakumit pois, pesee ne paakkuuntuvat valaanrasvat pois ja korvaa kunnon laakerivaseliinilla. Ihmeellistä tavaraa se kiinanlakrujen (ja kiinalaisten pallonivelten) "rasva", sormien välissä pyörittelemällä se murenee.![]()
Joo mulla siis mureni ne "metalli"pallukat sinne vaikka sisällä oli jotain vaseliinin näköistäKun puhdistin huvikseni sen laakerin, ja paineilmalla suhhuuttelin, niin oli pöytä ihan kirkkaana "metalli"hiukkasista.
En tiedä oisko heti "rasvan" vaihdettua kestäny kauemmin. Vein kaks ylimäärästä takas ja ostin Snickkerssiä. Oikeasta laakerikaupasta laakeri makso 4€ ku Biltemassa 2.99€. Katotaan nyt onko kalliimpi parempi.
Laakeri siis viime vuoden Trekin Formula 3 vapaarattaan sisällä, kestänyt joulusta 2013 ja about 10k ajoa.....Itse vapaaratas on toinen. Se "ei" purettava.
Juu, ei mulla noista pikkulaakereista oo kokemusta, mutta isompia on tullut käytettyä paljonkin toissijaisissa käyttökohteissa.
OT: Muutama vuosi sitten meni hermot jatkuvaan auton tukivarsien ja pallonivelten vaihtoon. Vuoden välein sai olla samoja niveliä vaihtamassa. Aloin laittaa rasvanipat kaikkiin uusiin palloniveliin, ja kerran vuodessa vähän uutta rasvaa sisään -> yhtään rasvattua niveltä ei oo mennyt. Ja monen valmistajan nivelissä tuntuu uutena olevan tuota samaa kiinalaista silavaa...
Minkäs verran noi renkaat kevenee kun poraa kevennys reijät? Van vanin fatty kyseessä.. näyttäisi kumminki kaikilla kevennykset olevan.. niin vissiin se on ihan suotavaa. Vanteet ei kait kärsi myöskää. 30 mm reijät vai?
Ei kannata renkaisiin kevennysreikiä porata.
Aikas marginaalista lie painon pudotus kehien poraamisen myötä mutta kekseliäällä vannenauhamateriaalien käytöllä saa talousläskiinkin hyvästi ilmettä lisää.
Minkälaisiin lukitusratkaisuihin olette päätyneet silloin kun pyörä on syystä tai toisesta jätettävä ihmisten ilmoille?
Renkaiden koko estää aika tehokkaasti Sheldon-tyylisen lukituksen, tai sitten U-lukon täytyy olla paria pykälää massiivisempi. Pieni U-lukko jolla pelkkä runko kiinni tolppaan ja pyörät kiinni vaijerilla? Pari ketjua? Joku muu, mikä? Hyviä ideoita vastaanotetaan![]()
Taidettin tehdä 28mm viimeks, voi olla isommatkin. Paino kevenee noin 230-270g/pari, kestää pari tuntia ja en ole vielä kuullut että kukaan olisi tuota mokannu. Heijastinteippi sisäpuolelle ja joku muu teippi sitä tukemaan. Lähtee vielä muutama gramma lisää versus tavallinen reunananauha. Hyvin halpa kevennys.
Tossa toisessa ketjussa suositeltiin vapaarattaaseen ja yleisrasvaksi fillariin Buzz slick honey, mutta tuon saatavuus on aika huono, kun amazonissakin tuli joku herja ettei lähetetä tänne. Oisko suosituksia jostain toisesta vastaavasta notkeasta "voimaisesta" rasvasta, joka kestää hyvin pakkasta?
30 mm poralla kun jyryttelee niin kai se on jotain 150 g luokkaa se kevennys. Voi olla vähän liitoiteltukin. En tullut noita punninneeksi pelkän poraamisen jälkeen vaan vasta tubelesviritysten perään. Muutaman parin oon noita laitellu. Tämmösen muistilapun olin näköjään väsänny: Fatty etu; 3935 g, jälkeen: 3385 g.
Kirjanmerkit