FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 59 / 125 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 49 57 58 59 60 61 69 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.741 - 1.770 / 3734

Aihe: Fillareita muksuille

  1. #1741
    Minuakin on ihmetyttänyt lastenpyörien pitkät välitykset. Mitä niillä haetaan?

    Orbean 20" pyörästä (1x8) löytyy 34-34 välitys, joka on jo riittävän kevyt. Ketjulinja vaan on tolkuttoman vinossa tuolla välityksellä, ja ilmeisesti tästä johtuen ketju lähtee eturattaalta mikäli erehtyy yhtään pyöräyttämään takaperin. Tai sitten pitäisi jotakin säätää, en vain keksi mitä...

  2. #1742
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    Meidän 8v/146cm alkoi kasvamaan ulos nykyisestä pyörästä, joten päätimme hankkia uuden. Ajelu on ollut sellaista kevyttä hiekkatieosastoa, mutta halua poluillekin olisi. Kaveri halusi maastopyörän, jossa on joustokeula ja 20 vaihdetta (koska isilläkin on...). Katselin valmiita vaihtoehtoja, mutta oli vähän huonosti tarjolla. Pienet rungot on näköjään yleensä varustettu vähän heikommilla osilla, ja täten ovat kohtalaisen painavia pyöriä. Päätin sitten kasailla fillarin, sopiva runko löytyi Bike-discountista eli 14" Cube Analog.

    Osia yritin haalia sitten alennusmyynneistä, koska mitään omaa miljoonalaatikkoa ei 26" osille ole. Ajattelin panostaa osiin jonkun, joita sitten voi myöhemmin siirtää isompaan runkoon kun pituutta tulee lisää. Eli RS Reba keula ja Alexrims Pro Evo kiekot, vaihteet Shimanon Deore liipasimet ja XT takavaihtaja+takapakka/SLX ketju + SRAM XX etuvaihtaja. Jarrut Avid Elixir 5, Selle Italia X2 satula, Flyxii kiinancarbon tolppa ja stonga. Poika katseli itse värimaailmaa, eli sinistä ja mustaa. Painoa filarille tuli öbaut 10kg.

    Taloudellisesti aivan totaalinen itsemurha, eipä lainkaan valmiiseen pakettiin verrattuna säästänyt. Mutta olihan sitä kiva yhdessä speksailla ja kasailla, ruuvattiin osia kiinni ja sahailtiin kaulaputkea yms. Onhan tuossa nyt pyörää sitten useammaksi vuodeksi, pystyy nyt justiinsa ajamaan noilla säädöillä.



  3. #1743
    Aakoo: Hieno laite! Juuri samainen runko ollut mielessä nyt 9v/140cm tyttärelle. Mutta taitaa olla vielä inasen iso. Miten pitkät kammet ja mistä? Mitkä välitykset edessä/takana? Entä stemmin pituus ja mistä? Reban ilmanpaineet? Hintaahan tälle tulee, mutta kunhan maksaa vähemmän kuin esim. Islabikes Creig 26" eli 749 Englannin rahaa niin ok...

  4. #1744
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    185
    Itsellä tulossa bd:stä juuri tuo runko 14" koossa ja tarkoitus oli kasata vaimolle (160 cm) pyörää. Osat oli valmiina vanhassa 26" Cubessani (Foxin keula, voimansiirto ja vaihteet XT/SLX). Tilasin vielä uudet XT:n 38/24 170 mm kammet, kun sai "halvalla" ja vanhoja 3-rattaisia oli kolisteltu kiviin jonkun verran. Rungon koon valitsin Cuben kokosuositustaulukon perusteella (14" = 155-165 cm). Kävin vilkaisemassa Cuben 14" pyörää Kallion VeloOxygenissa ja totesin rungon olevan erittäin pienikokoinen ja soveltuvan paremmin 145-155 senttiselle kuin 155-165 senttiselle.

    Poika 8v./138 cm ajaa nyt Islabikesin Beinn 26 smallilla, joka menee varmasti vielä pari kesää. Mietin tässä säästänkö pyörän pojalle Islan jälkeen, palautanko osat takaisin vai myynkö Suomessa. Tekisi mieli kyllä kasata ja katsoa minkälainen peli tuosta tulee.

  5. #1745
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    104
    Onkos jollain kokemuksia KUbikesin pyöristä? Speksien mukaan kilon kevyempi kuin Islan Beinn 20

    http://www.kubikes.de

    --sami

  6. #1746
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hyve Katso viesti
    Aakoo: Hieno laite! Juuri samainen runko ollut mielessä nyt 9v/140cm tyttärelle. Mutta taitaa olla vielä inasen iso. Miten pitkät kammet ja mistä? Mitkä välitykset edessä/takana? Entä stemmin pituus ja mistä? Reban ilmanpaineet? Hintaahan tälle tulee, mutta kunhan maksaa vähemmän kuin esim. Islabikes Creig 26" eli 749 Englannin rahaa niin ok...
    Kiitokset kehuista, on omistajakin tyytyväinen! Muutama lenkki ollaan nyt heitetty pojan kanssa, ja ihan hyvin pystyy ajamaan. Kammet on Spectran 152mm, ostin Pyörätohtorilta. Välitykset on edessä 36/26, ja takana 11-34. Noilla nyt pärjää, kun ei mitään vuoren rinteitä olla kuitenkaan kiipeämässä. Stemmi on 60mm On-One. Keula menee aika nollapaineilla, olisko ollut jotain 50 psi? Mutta keula siis toimii, eikä ole vain lisäpainona niin kuin perinteisellä jousella varustetut keulat.

    Setback tolpalla ja pidemmällä stemmillä tuo varmaan menee vielä pari vuotta jonnekin 160cm pituuteen asti, sitten pitänee vaihtaa runkoa.

  7. #1747
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maalainen Katso viesti
    Orbean 20" pyörästä (1x8) löytyy 34-34 välitys, joka on jo riittävän kevyt. Ketjulinja vaan on tolkuttoman vinossa tuolla välityksellä, ja ilmeisesti tästä johtuen ketju lähtee eturattaalta mikäli erehtyy yhtään pyöräyttämään takaperin. Tai sitten pitäisi jotakin säätää, en vain keksi mitä...
    Hyvä pointti. Lastenpyörässä etu- ja takarattaan etäisyys on tosiaan lyhyt, joten ketjulinjasta tulee tosiaan herkästi vino. Ehdin jo kiinnostua Specializedin Hotrock 24 SL-mallista (1x9), mutta ehkä se ei ihan ongelmaton käytännössä olekaan ja ongelmathan ovat tehokas innostuksen latistaja. Kysymysmerkki on vielä 3x7-systeemin toimivuus lasten käsissä. Pelaako se, jos ajaa keskimmäisellä eturattaalla ja suurimmalla takarattaalla?

  8. #1748
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Kysymysmerkki on vielä 3x7-systeemin toimivuus lasten käsissä. Pelaako se, jos ajaa keskimmäisellä eturattaalla ja suurimmalla takarattaalla?
    Vaihdat 1x7:n tai 1x8, 1x9 tai 1x10 (tai 1x11 jos paalua riittää). Kolmella tai edes kahdella eturattaalla ei lasten pyörissä tee mitään. Aina on väärä ratas käytössä ja ajo tökkii. Muutaman vuoden meidän seuran juniorilenkeillä tehnyt havaintoja asiasta (omien lasten lisäksi).

    @Maalainen : Orbean vino ketjulinja johtuu vääristä osista, eikä parane mitään säätämällä. Lyhyempi nelikanttikeskiö niin ketjulinjan saa paikalleen, sikäkin kun runko sallii kampien tulla sisemmäksi. Omien lasten pyörissä olen säätänyt ketjulinjan aina siten, että kevein välitys on käyttökelpoinen. Muutenhan sitä ketjua saa metsälenkillä olla nostamassa minuutin välein.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  9. #1749
    Löytyykö nastarenkaita 16 tuumaisina? Yritin googlata ilman tulosta. Juniori haluais nastat alle koska isilläkin on.

  10. #1750
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Vaihdat 1x7:n tai 1x8, 1x9 tai 1x10 (tai 1x11 jos paalua riittää). Kolmella tai edes kahdella eturattaalla ei lasten pyörissä tee mitään. Aina on väärä ratas käytössä ja ajo tökkii. Muutaman vuoden meidän seuran juniorilenkeillä tehnyt havaintoja asiasta (omien lasten lisäksi).
    Jotain tuollaista oletinkin.

    Orbean vino ketjulinja johtuu vääristä osista, eikä parane mitään säätämällä. Lyhyempi nelikanttikeskiö niin ketjulinjan saa paikalleen, sikäkin kun runko sallii kampien tulla sisemmäksi. Omien lasten pyörissä olen säätänyt ketjulinjan aina siten, että kevein välitys on käyttökelpoinen. Muutenhan sitä ketjua saa metsälenkillä olla nostamassa minuutin välein.
    Eli suurimmilla vaihteilla ajaessa ketju on tavallista enemmän vinossa? Eipä niitä juurikaan ajossa tarvitse, joten ongelmaa tulee korkeintaan jos vahingossa vaihtaa liian isolle vaihteelle. 7-v pakka olisi periaatteessa ok, jos eturatas olisi riittävän pieni. 34-14 takapakassa saattaa olla 7 vaihteisena turhan harvat portaat. 28-14 voisi olla parempi. Eteen pitäisi saada noin 23 hammasta, jotta ykkönen olisi sopiva. Melkoinen ero tavanomaiseen 32...36 hampaaseen verrattuna. Tai sitten eteen 28 ja taakse 32-14.

    Millainen operaatio lastenpyörissä vaihto käytännössä on?

  11. #1751
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Eli suurimmilla vaihteilla ajaessa ketju on tavallista enemmän vinossa? Eipä niitä juurikaan ajossa tarvitse, joten ongelmaa tulee korkeintaan jos vahingossa vaihtaa liian isolle vaihteelle. 7-v pakka olisi periaatteessa ok, jos eturatas olisi riittävän pieni. 34-14 takapakassa saattaa olla 7 vaihteisena turhan harvat portaat. 28-14 voisi olla parempi. Eteen pitäisi saada noin 23 hammasta, jotta ykkönen olisi sopiva. Melkoinen ero tavanomaiseen 32...36 hampaaseen verrattuna. Tai sitten eteen 28 ja taakse 32-14.

    Millainen operaatio lastenpyörissä vaihto käytännössä on?
    Ketjulinja on keskellä takapakkaa tai ehkä pikkuisen sisäpuolella, eli ei mene normaalia enempää vinoon kummassakaan päässä.

    Keskiön vaihto menee lastenpyörissä ihan samalla tavalla kuin isommissakin: kammet pois, keskiö pois, uusi tilalle ja kammet kiinni.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  12. #1752
    Kiitoksia neuvoista. Täytyy yrittää talven aikana perehtyä tuohon. Ajattelin kyllä ostaneeni ajovalmiin fillarin, mutta ei sitten aivan kaikilta osin ollutkaan.

  13. #1753
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Kasvuvara houkuttaa, kun lapsille ostetaan. Pyörien koot on kuitenkin osattu rakentaa siten, että käytännössä kaikki täytyy käydä läpi, joten loppupeleissä on sama, ajaako jollain koolla vuoden enemmän vai vähemmän. Itselläni oli lapsena 22" pyörä, mikä olisi nykyäänkin sopiva välimalli (16" - 22" - 26") jos sellaisia vain olisi. Nyt mennään käytännössä 16" - 20" - 24" - 26".
    Meillä on talossa 10-12-16-20-22-24-26-29 sarja. Pienin poika potkuttelee 10 tuumaisena. Isompi ajelee eniten 16 ja 24 tuumaisena. 22 tuumaisen runko liian iso, vaikka tyttöjen malli (jäänyt isosiskolta). 20 ja 24 tuumaiset suunnilleen toisiaan vastaavia rungon koon suhteen, mutta 24 tuumaisen 3x8 vaihteet ja isot renkaat ovat saaneet aikaan sen, että 3-vaihteinen ei kiinnosta juurikaan.

    Itse pidän 3x8 settiä hyvänä. Maantiellä tasaisella ja loivissa mäissä iso ratas. Ylämäessä ja kun väsyttää keskiratas. Maastossa sitten pikkuratas. Vaihteet kestää vetää ristiin ja olen antanut luvan käyttää koko takapakkaa kaikilla eturattailla. Ei ole ketjut tippuneet. Toki tuo 3 eturatasta 5-vuotiaalla vaati opastajalta valppautta, että muisti ajoissa huomauttaa oikeasta eturattaasta. Nykyisin homma sujuu jo luonnostaan kohtuullisesti.

    Koko skaala on käytössä miltei joka lenkillä, joten ei tuosta oikein kannata mitään kevennellä. Tietty jos rahaa ois niin 1x11 vois pärjätä...

  14. #1754
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Katselin muutaman 3x7-pyörän välityksiä. Kun valitsee pyörän, jossa keskimmäisellä eturattaalla pienin vaihde on hiukan tiheämpi kuin 7-vaihteisissa ykkönen yleensä, se voisi olla helppokäyttöinen lapselle. Ainakin silloin kun ajellaan rauhassa, eikä tehdä hommasta liian tavoitteellista (vrt. lansiven kommentti juniorilenkeistä). Vain poikkeustapauksissa, kuten jyrkissä ylämäissä, on tarvetta vaihtaa pienelle eturattaalle. Jos 3x8 kestää ajaa ristiin, myös 3x7 pitäisi toimia hyvin keskimmäisellä eturattaalla. Mutta melkoisia nopeuksia ajelee 5-vuotias, jos isoa eturatasta voi käyttää. Meillä vielä 7-vuotiaanakin riittää 6-vaihteisessa käytännössä 3-4 pienintä vaihdetta normaaliin ajoon.

  15. #1755
    Virittelin tuossa pojan 24" Islabikeen nastarenkaat. Lokasuojat eivät mahdu noiden kanssa. Löytyisikö vinkkejä pienikokoisista lokareista jotka toimisivat nastarenkaiden kanssa?

  16. #1756
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Ainakin silloin kun ajellaan rauhassa, eikä tehdä hommasta liian tavoitteellista (vrt. lansiven kommentti juniorilenkeistä).
    Eivät nuo juniorilenkit ole tavoitteellisia, mutta kun jokaiselle ei riitä omaa vaihdeneuvojaa viereen silloin harvoin kun tarvitaan muuta kuin keskimmäistä ratasta. Siinä vain tulee lapselle paha mieli kun mäkeä ei pääse ylös, eikä ymmärrä missä on vika. Etuvaihtajan käyttö itsenäisesti onnistuu erittäin harvalta lapselta, joten sen nyt vain on turha kapistus. Pelkkä takavaihtajankin käyttö tahtoo unohtua kovin helposti.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  17. #1757
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Siksipä juuri katselinkin pyörää, jossa on käyttökelpoiset välitykset yhdellä eturattaalla. Tällöin ei niin paljon haittaa, vaikka edessä olisikin kolme ratasta. Normaalissa ajossa ei tarvi, mutta käyttöä voidaan opetella ihan rauhassa. Esimerkkejä tällaisista on Cube Kid 240 girl ja Specialized 240 XC girls. Ratastus olisi e/t 34/34 ja 32/34 tavanomaisen 34/28 sijaan. Specializedin 24 SL-mallin 1x9 systeemi on teoriassa hyvä (36/34), mutta edelleen epäilyttää noin lyhyessä pyörässä 9-vaihteisen pakan toimivuus yhdellä eturattaalla.

    Vaihtoehtona on tietysti valita pyörä välityksistä huolimatta ja vaihtaa siihen sopivat rattaat. Esim. Cuben hintalappua katsoessa homma vaan tuntuu järjettömältä. Kaikkein omituisinta on kuitenkin se, kun vaatimuksena on tytön silmää miellyttävä ulkonäkö, kohtuulliset osat ilman turhakkeita ja sopivat välitykset, periaatteessa yltäkylläisestä tarjonnasta huolimatta sopivaa mallia ei valmiina tunnu löytyvän. Ei näiden vaatimusten luulisi olevan niin ainutlaatuisia, ettei sellaista paketta kannattaisi yhdenkään valmistajan kasata.

  18. #1758
    Liittynyt
    10/2010
    Viestit
    225
    Napavaihde lieneekin ketjuvaihdetta parempi. On muutenkin helppokäyttöisempi ja -huoltoisempi.
    Kirjoittaja on tunnettu kaikkien alojen erityisasiantuntija.

  19. #1759
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Eivät nuo juniorilenkit ole tavoitteellisia, mutta kun jokaiselle ei riitä omaa vaihdeneuvojaa viereen silloin harvoin kun tarvitaan muuta kuin keskimmäistä ratasta. Siinä vain tulee lapselle paha mieli kun mäkeä ei pääse ylös, eikä ymmärrä missä on vika. Etuvaihtajan käyttö itsenäisesti onnistuu erittäin harvalta lapselta, joten sen nyt vain on turha kapistus.
    Tänä oli hyvä tarkennus. Jokainen tuntee varmaan itsensä ja jaksaako toimia riittävän pitkään vaihdeneuvojana, että vaihteiden käyttö alkaa sujumaan. Jos epäilee, että oma kärsivällisyys ei riitä, niin parempi ottaa 1x8, 1x9 tai 1x10. Riittää sitä siinäkin opastettavaa muutamalle kymmenelle lenkille. Eikös noissa kaikissa ole sama pakkaleveys, joten suunnilleen yhtä paljon vinoon menee kaikki. Toiminee kaikki 24 tuumaisessa ok, kunhan pitää huolen rattaiden ja ketjun kunnosta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marcolli Katso viesti
    Napavaihde lieneekin ketjuvaihdetta parempi. On muutenkin helppokäyttöisempi ja -huoltoisempi.

    Napavaihteet joo, kiertovaihtaja on helppo, eikä tarvi miettiä milloin kiertää. Meneehän se niiläkin, jos ei paremmasta tiedä, mutta pienellä ja kevyellä kuskilla sen suurempi paino ja etenkin rullaavuus/pöyritysvastuksen ero on merkittävä.

    3-vaihteinen huollettu takanapa vs tuo 24 vaihdetta. Nopeus nuosi tasaisella tyynellä 15 -> 19 km/h Loivissa alamäissä ja myötätuulella ero vain kasvaa. Nyt myötätuulella yli 25 km/h matkanopeus ei ole ollenkaan tavaton. Napavaihteisella nuo nopeudet oli haave vain. No ehkä renkaissakin on hieman eroa, laakereissa voi olla peremmpia osia ja runkokin on kevyempi, mutta kyllä se oikea ajamisen ilo löytyi vasta silloin kun pyörä alkoi kulkemaan ja väitän, että voimansiirrolla oli iso merkitys.

    Akuinenkin huomaa napavahteen ja ketjuvaihteen eron. Lapsella vastusvoimat samat, joten suhteessa ero on paljon suurempi.

  20. #1760
    Kuinkahan vanhalle/isolle kakaralle voisi alkaa jo katsoa pienimmästä päästä aikuisten pyörää? Nyt on alla 24-tuumainen Isla ja kai noin teoriassa 140-senttiselle alkaisi mennä pienimmät 12" runkokoot aikuisten 26-tuumaisista maastureista? Esim noi Feltit BDstä...

    http://www.bike-discount.de/en/buy/f...1405/wg_id-116

  21. #1761
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kaarinan kommunistinen vyöhyke
    Viestit
    168
    Meillä on nyt viikon verran 145 senttinen kuski ajellut 12" GT Avalancella. Koko osui aika hyvin kohdalleen ja keväällä se on vielä parempi. 140+ cm lienee juuri oikea aika siirtyä 26" kiekkoihin.

  22. #1762
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Jos epäilee, että oma kärsivällisyys ei riitä, niin parempi ottaa 1x8, 1x9 tai 1x10. Riittää sitä siinäkin opastettavaa muutamalle kymmenelle lenkille. Eikös noissa kaikissa ole sama pakkaleveys, joten suunnilleen yhtä paljon vinoon menee kaikki. Toiminee kaikki 24 tuumaisessa ok, kunhan pitää huolen rattaiden ja ketjun kunnosta.
    Mittasin juuri, että omissa 10 lehtisissä leveys on noin sentin isompi kuin lapsen 6-lehtisessä.

  23. #1763
    En lukenut kaikkia viestejä läpi, sori siitä.. 4v pojulle pyörän hankinta edessä ja tällainen löytyi kun kahlasin netissä:

    http://www.commencal-store.co.uk/PBS...ItmID=14495051

    eli commencalin lasten 16" fillari kohtuullisella painolla 8,5kg. Kellään kokemuksia? Hyviä vai huonoja?
    Vaihtoehtona tietenkin frog 48 ja muutama muu.

  24. #1764
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lecce Katso viesti
    Itsellä tulossa bd:stä juuri tuo runko 14" koossa ja tarkoitus oli kasata vaimolle (160 cm) pyörää. Osat oli valmiina vanhassa 26" Cubessani (Foxin keula, voimansiirto ja vaihteet XT/SLX). Tilasin vielä uudet XT:n 38/24 170 mm kammet, kun sai "halvalla" ja vanhoja 3-rattaisia oli kolisteltu kiviin jonkun verran. Rungon koon valitsin Cuben kokosuositustaulukon perusteella (14" = 155-165 cm). Kävin vilkaisemassa Cuben 14" pyörää Kallion VeloOxygenissa ja totesin rungon olevan erittäin pienikokoinen ja soveltuvan paremmin 145-155 senttiselle kuin 155-165 senttiselle.

    Poika 8v./138 cm ajaa nyt Islabikesin Beinn 26 smallilla, joka menee varmasti vielä pari kesää. Mietin tässä säästänkö pyörän pojalle Islan jälkeen, palautanko osat takaisin vai myynkö Suomessa. Tekisi mieli kyllä kasata ja katsoa minkälainen peli tuosta tulee.
    Nyt on pyörä kasassa. XT:n kammista lähti rattaat omaan täpäriin, josta 38t olisi joka tapauksessa pitänyt vaihtaa. Tilalle Cubeen tuli RaceFacen NW 30t ja samalla pääsi etuvaihtajasta eroon. Lisäksi laitoin uudet ketjut ja tupit. Myös vanha FSA:n ohjainlaakeri meni vaihtoon ja tilalle laitoin Cane Creekin suojatun ohjainlaakerin. Hintaa projektille tuli 800 euroa, jos laskee vanhan Cuben myyntihinnaksi 500 euroa ja täpäriin vaihdetuille 38/24 rattaille 45 euroa. Jätin keulaputken katkaisemattama, joten ylimääräistä putkea on aikalailla. Pojalle tämä on vielä liian iso, mutta vaimolle vaikuttaa sopivalta. Käyttäjän optimipituus on n. 150-160 cm. En ole vielä punninnut, mutta näppituntumalla sanoisin, että painaa alle 10 kiloa. Erittäin jämäkkä ja ketterä peli, josta on varmasti iloa koko perheelle pitkäksi aikaa. Vähän paremmat kiekot ja tässä olisi hyvä kisapyörä junnulle.



  25. #1765
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Uusi väri lisää huomattavasti Dawes Academyn kiinnostavuutta:

    http://dawescycles.com/product/academy-24-matt-mint/

    Onko tuollaista kukaan tänne tilannut?

  26. #1766
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Miksiköhän Meridan Suomen sivut ei tällaista (Matts J24 Race) tuotetta tunne?

    http://www.merida.com/en_gb/bikes/ki...race-3377.html

    Englannissa 250 puntaa eli hiukan päälle 300 €. Se on yli 15% vähemmän kuin täällä tavalliset markettimallit, vastaavalle tasolle varusteltunakin päästään enintään samaan hintaan. Meridan paino ei ole tiedossa, mutta tuskin se 12 kiloa enempää on. Välityksetkin ovat ellei riittävän tiheät, niin ainakin tavanomaista tiheämmät.

  27. #1767

  28. #1768
    Pojan vanha XC kone (ajaja 152-157 cm) on nyt myynnissä ja löytyy tuolta fillaritorilta sekä fillari-lehden torilta.

  29. #1769
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Antza44 muokkasi tätä : 05.12.2014 at 08.13 Syy: Oho tais tulla vika paikkaan?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  30. #1770
    Bike-Components:lle tullut tarjolle Supurb-merkkisiä lasten pyöriä; potkupyörä sekä 16" ja 20" versiot. Kallista on, mutta osat varmaan ihan hyvät. Vanhemmalla 20 tuumaisella painoa 9,7 kiloa ja uudempi (alu-runkoinen?) tulee olemaan 9,2 kiloa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •