GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 34 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 1826

Aihe: 1x10

  1. #991
    IncBuff Guest
    Mikä noista laajennusrattaista nyt ois toimivin Shimanon kilkkeille? Mä en vaan enää opi elämään etuvaihtajan kanssa maastoajossa joten läski saa NW-eturattaan ensi viikolla ja 36:sta isompi takaratas voisi tehdä eetua.

  2. #992
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    Joko tämmöisiä tehdään jostakin muusta kuin amuliinista ja toimivakin saisi olla: http://absoluteblack.cc/cassette-adapter-28-40.html ?
    Alumiini varmaan pelittää teoriassa mutta talviryönä ja lähes 90kg sika aluminiratasta vääntämässä ei oikein innosta, FRM:n yksittäisen rattaan perusteella.

    Vai onko vastauksena Srämin 11-kilkkeet?

  3. #993
    mutanaama Guest
    Mä voisin kuvitella, ettei noi isoimmat rattaat juuri kulu ajossa.

  4. #994
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    Ei ehkä ajossa (eihän eturattaatkaan kulu ihan silmissä) mutta vaihtaessa ketju on poikittain ja ainakin tuo yksittäinen alumiiniratas tekee jotain tosi kummaa välillä.

  5. #995
    mutanaama Guest
    No juu, mulla oli sellainen ja siitä kuului kovin usein hassu ääni. Päätin harrastaa lisää syväkyykkyjä.

  6. #996
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Samalla kun (jos) tilaa ulkomailta kannattaa tilata 16 piikkinen ratas. 17 kun ottaa pois 19-15 on seuraava välitys ja siinä on noin 20 vauhdissa 34 eturattaalla 26" renkaalla ikävä kohta. Joko sitkuttaa 19 tai 15 runttaa. Kyllähän tuo 42 on mahtava pelastusrengas, saanut jopa harkitsemaan 32 eturatasta.

  7. #997
    mutanaama Guest
    Njaa, mä laitoin imatralle syssyn alussa juuri ton combon, ja niin paskasti en oo ajanu koskaan. Välittömästi reissun jälkeen palasi taakse 11-36 ja eteen 30. Ei vaan natsannu.

  8. #998
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Se on vähän mitä ajaa ja miten. 32 oli liian pieni siirtymillä ja olis varmaan vieläkin mutta möyriessä varmaan ihan hyvä.

  9. #999
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Mulle riittäis muuten toi 11-36 pakka ja 32 etunen mettässä mutta asvalttipätkillä loppuu raskaammat välitykset kesken .
    Sitten jos tuo 42 tulee hommattua täytyykin miettiä minkä rattaan jättää pois .

  10. #1000
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520
    Kuinka lujaa te oikein siirtymillä ajatte ku ite pystyy viä 32-11 välityksellä ajaan 40km/h?.
    Muutaman viikon ajanut 1x10:llä ja edelleen tyytyväinen, 32t edessä ja 11-36 takana. Ei oo jääny nousut ajamatta eikä tasasella ole kyydistä tippunut.

  11. #1001
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Hep, minä olen!
    Nyt olen noin neljän vuoden 1x9- ja 1x10-ajeluiden jälkeen laittanut etuvaihtajan takaisin, tällä hetkellä 2x10, mutta kunhan nämä kymppiosat saa ajettua tarpeeksi pahaan kuntoon niin laitan takaisin antiikkisen 2x9-voimansiirron, toki kytkinvaihtaja täytyy kikkailla toimimaan tuon kanssa. Ja ohjurirulla on pakko olla edessä, muuten ei pysy ketjut siellä missä pitää.
    On se ihan kivaa kun pyörästä löytyy välityksiä myös huonon päivän varalle ja pitempiin jyrkkiin ylämäkiin.
    Tunnustan.
    Minä tein sen kans. Nyt pyörii Slx kammissa 24/34 rattaat ja pakkana 11-36 ja välityksiä riittää.
    - Fear is a mindkiller -


  12. #1002
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    1x10

    Hyi. Yök. Ei.

    Kyllä saa mennä siirtymillä miljoonaa jos ei 32t eessä ja 11-36 takana riitä. Omalla enduro pyörällä siirtymillä maksimissaan joku 9 pykälä käytössä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  13. #1003
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    varmaan riippuu hieman siitä mankelistakin millasta välitystä kaipaa.. Itellä xc jäykkäperä 2x10 ja enduro 1x11. Olis melko vispaamista siirtymillä xc-pyörällä jos olis 32t edessä nykyisen 36t sijasta kun taas enduroon en ole 32t isompaa taas kaivannut..
    The end of the road is just the beginning...

  14. #1004
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    No keskiviikkona näytti olevan 35 vauhtia kun vedin letkaa jossa vilikin taisi olla mukana.
    Siinä loivasti viettävässä kohdassa alkoi olemaan jo aika maksimi miellyttävä kadenssi,kyllähän jalat pyörii kuin tuulimylly mutta ei sitä kauaa jaksa eikä se enää ole mukavaa. Mulla pyörä on 26 am/enduro,riippuu miltä kantilta katsoo.

  15. #1005
    IncBuff Guest
    Lujaa pojat ajaa siirtymiä. Tämmönen laiskan pulskea läski kun ei jaksa peruslenkillä ajaa XC-jäykkäperälläkään siirtymillä paljoa yli kolmeakypää niin 1x10 32-piikkisellä riittää hyvin.

  16. #1006
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Siirtymillä H-kaavio 5 vaihdetta, mukavin vauhti on 90km/h. Yli 90 kun ajaa ei pysty enää puhumaan ja syömään purkkaa samalla.

  17. #1007
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marko.k Katso viesti
    No keskiviikkona näytti olevan 35 vauhtia kun vedin letkaa jossa vilikin taisi olla mukana.
    Siinä loivasti viettävässä kohdassa alkoi olemaan jo aika maksimi miellyttävä kadenssi,kyllähän jalat pyörii kuin tuulimylly mutta ei sitä kauaa jaksa eikä se enää ole mukavaa. Mulla pyörä on 26 am/enduro,riippuu miltä kantilta katsoo.
    Juu samassa letkassa oltiin. Ilmeisesti pyörällä on merkitystä, itsellä on 110mm joustava 29" täpäri enkä tarvinnut 11 piikkistä ennen ku lähin yksin tempoilemaan sieltä myllypuronkadun ympyrästä.

  18. #1008
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Läskissä edelleen alkupaukkujen jäljitä rf nw 32 - 11/42. Ethirteen 42 ja Shimanon loppupakka. Hyvin on pelannu. Talveksi tulee 30- 11/36. Toivotaan että se riittää talven ajoille. Hinnat ei oo pahoja Suomessa vs ulkomaat.

  19. #1009
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Talvellahan polut on tasasia ja liukkaasti rullaavia,viime talvenakin ajettiin Tohlopin suolla n.35 lasissa jäisiä polkuja pitkin nastarenkaille. Eli ei sitä ainoastaan siirtymällä ajeta lujaa. Hieman yli 40 ajanut tiellä ja n.60 rainerilla tuolla välityksellä.

  20. #1010
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Juu-u... Intoa täynnä purkamaan "uudesta" pyörästä eturattaita poies ja n/w ratasta tilalle. Kammet irti, rattaat irti, hyllystä vanha luotettava Rallinaaman 34 n/w ja eikun kiinni... Siis mitä helvataa... Raavin hetken puuta (päätäni), otin älyluurin rasvaiseen räpylääni ja syöksyin googlen maailmaan. Totesin että juu-u, kammissa tosiaan tuo uusi shimpan jako 96bcd. Ei passaa 104 n/w. Hetki puun raapimista ja orkkis 30 hampainen ratas takaisin yksinään. Hyvin on ketju pysynyt ilman "kytkin" takavaihtajaakin, takana 11-36 10-pakka. Mutta olihan tosiaan ylläri tuo uusi pulttijako ja nyt saa sitten odotella sopivaa n/w ratasta joltain puljulta, ilmeisesti Wolftooth ainakin tekemässä sellaisia jossain vaiheessa?

  21. #1011
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520

  22. #1012
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    298
    32x11 on ihan eri välitys 26":lla, 29":lla ja maantiepyörällä. Internet kertoo seuraavaa kun kadenssi on 90:

    29" : 32x11 = 38.4 km/h
    26" : 32x11 = 34.7 km/h
    700c : 32x11 = 32.7 km/h

    Itellä 29" 32x11/42 ja hyvin välitykset piisaa siirtymillekin. Tuo marko.k:n mainitsema kova hyppy välillä 15/19 vähän siirtymillä tahtoo joskus häiritä, mutta muuta vikaa ei 1x10-voimansiirrossa ole.

    Cycloonkin olen vastaavaa miettinyt, ehkä 40x11/32 välityksillä. Mikä olisi järkevä tapa muokata 105-sarjasta toimiva 1x10? Eikös tuo vaadi eteen n/w-rattaan ja taakse shadow+ / type2 -vaihtajan?

  23. #1013
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Itselle laitoin cycloon RaceFacen NW 38T rattaan ja perus 105 takavaihtajalla tuntuu pysyvän hyvin ketju rattailla.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  24. #1014
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Itselle laitoin cycloon RaceFacen NW 38T rattaan ja perus 105 takavaihtajalla tuntuu pysyvän hyvin ketju rattailla.
    Minkä kokoista takapakkaa käytät?

  25. #1015
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Taitaapi olla 11-28T, 32T olisi kyllä poikaa ajoittain
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  26. #1016
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Taitaapi olla 11-28T, 32T olisi kyllä poikaa ajoittain
    Juuri itse mietin, että syksyn krossikisoissa olisi muutama mäki jäänyt ajamatta 38 + 11-28T välityksillä, kun 36 + 11-28T oli juuri ja juuri riittävä.

    Pitänee Karen viestin innoittamana kokeilla 38 + 11-32T yhdistelmää 105 takavaihtajalla, kun etuvaihtaja sekä vaihdevipu on rikki ja voimansiirto muutenkin loppuun poljettu.

  27. #1017
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Juuri itse mietin, että syksyn krossikisoissa olisi muutama mäki jäänyt ajamatta 38 + 11-28T välityksillä, kun 36 + 11-28T oli juuri ja juuri riittävä.

    Pitänee Karen viestin innoittamana kokeilla 38 + 11-32T yhdistelmää 105 takavaihtajalla, kun etuvaihtaja sekä vaihdevipu on rikki ja voimansiirto muutenkin loppuun poljettu.
    Mullehan tuli Karen innoittamana 40 NW/11-36 ja on kyllä hyvä eikä oo ketjut puonneet. Vaihtajana Ultegra
    Ahneella on kehno loppu.

  28. #1018
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    No äsken tuli asennettua 34 narrowi ja ohjurihässäkät purettu pois , saas nähdä kun aamutuimaan polkasen töihin pysyykö kettingit rattaalla , jos pysyy ,
    niin sitten päivällä metsien kautta kotiin ja kunnon rynkytykset .
    Mä luulin että vain xx1:ssä pitää ketjut ja ratas olla oikeassa jaossa , vai onko tuo juuri se juju millä ketjujen pitäisi pysyä rattaalla .

  29. #1019
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    88
    Laittelin Race Facen 34T NW:n ja 11-36T pakan SRAM XX takavaihtajalla. Ketjut on pysynyt toistaiseksi päällä kivikoissakin ja tuntuis välityksetkin hyviltä. Pyöränä 26" scalpel. Joitakin haamuvaihtoja tulee 8 ja 9 vaihteen välillä joita en oo vielä saanut kuriin.

  30. #1020
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Ainakin ekalla työmatkalla toiminta täydellistä , myös juurakoissa .
    Eihän sitä malta työmatkallakaan pysyä poissa metsistä kun sinne kerran on eksynyt .

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •