En ostanu mutta kysyin Shock Therapystä. Siellä oli 109€/kpl.
En ostanu mutta kysyin Shock Therapystä. Siellä oli 109€/kpl.
Oliko 120tpi versiona?
Juurikin se 120tpi oli ton 109 rahaa.
Helekkari. Ei oikein huvittaisi 220€ rengaslasku tähän saumaan... Pitää varmaan ostaa Mara Winterit
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
*****************************
Alhainen kadenssi - dekadenssi?
NiceTrac on kyllä mielenkiintoinen. Hypistelin Prismassa sieltä löytyviä Snow 100 -renkaita (teräsreunalla) ja vertailin vieressä olevaan Contiin. Yllätys oli, että NiceTracit tuntuivat paaaljon notkeammilta rungosta ja kyljistä sekä vähintään yhtä laadukkailta. Niissä luki Made in Taiwan. Snow 100:n kuvio ei tosin vakuuttanut, mutta tuo 200 nastan versio näyttää kuvissa paremmalta.
NiceTracin sivujen mukaan valmistaja on CST, joka on tunnettu Maxxis-brandistään. Sivuilla lupaillaan, että Winter Premium -sarjaa tullaan jatkossa valmistamaan (osin) Euroopassa ja vieläpä suomalaisilla koneilla.
http://www.nicetrac.com/wp/home/
Nicetrac Winter Premiumin nastoistakin löytyi kuva. Ei kai ne noin helkutin korkeita ole???
Jos tosiaan, niin taittuvat alle ja repiytyvät heti pois. Melkoinen vierintävastuskin sopivan pehmeellä alustalla johon koko mitaltaan uppoavat.
I väntan på ännu dåligare tidet
Itse kun hypistelin Nicetrackeja (vai oliko muu merkki) Prismassa, niin mieleen tuli että ainoa suunnittelukriteeri oli saada mahdollisimman paljon ongelmajätettä takaisin Europpaan renkaan muodossa…
Nicetrac 200-nastaisessa versiossa on muuten kuvan perusteella kokonaiset kaksi nastariviä. Gravdal ei tunnu enää ollenkaan kalliilta.![]()
Vuoden lapsen pyörässä olleessa MW:ssä oli nastat aavistuksen ulompana kuin noissa nicetraceissa... jälkimmäisissä nastojen asennussyvyys vaihtelee enemmän, osa nastoista ehkä liianki syvällä... Kumi on kyllä lupaavan pehmoista, mutta ei kyllä mitään hirveitä odotuksia viime vuoden 29isp evojen jälkeen
Marawinter:
Nicetrac:
![]()
Vastauksesta jakkokoolle pitää antaa papukaijarintamerkki Extremen nastoilla. Kaipa siinä Nicetrackin nettikuvassa oli ns. taiteilijan vapautta, ne oli kuin keihäänkärjet. Oliskohan pientä koneitten sisäänajokalibraatiota? Ja onko meidän oma Nurmeksen puulaaki millai osallisena?
Ja halavatun lattapäitähän nuo ovat...
I väntan på ännu dåligare tidet
Contin Nordic spiket varastossa ja punnittu kalavaalla. n. 1750 grammaa pari. Nämä alle ja aletaan rakentamaan kuntoa ensikesäksi! Tosin viittiiköhän niitä alkaa vielä laittelemaan kun Pääkalloseudulla on vielä luultavasti 2,5 kk eli kesän verran mustaa sadepaskaa ennen talven tuloa.
*****************************
Alhainen kadenssi - dekadenssi?
Kävin tänään tilaamassa kyseiset kumit Salosta kun satuin siellä päin olemaan. Hinta 109 euroo kappale. Ens viikolla tulee...
10k kerho
Koeponnistin SuomiTyres W106 -nakit ja totesin, että voi hyvänen aika sentään millaiset ankkurit!Mittarin mukaan keskinopeus putosi yli viidellä pykälällä.. Onneksi noita ei vielä oikeasti tarvitse, mutta jos noilla muutamankin kuukauden jaksaa kyntää niin keväällä lunastetaan työn tuloksia.
![]()
Onneksi täällä kaukoidässä talvi yleensä on talvi jottei nastoilla tarvitse läheskään koko aikaa jyrätä. Kuivalla pakkaslumella pärjäsin Contin Race/Speed-rengastuksella mennä talvena oikein hyvin. Nyt on Contin X-kingit 42/35 millisinä. Takakiekossa jo kunnon jääkelillä pääsin koestamaan, varsin hyvä!
Parin viikon päästä pakon edessä mummiksella W106:t alla täytyy kirkolle sompailla, matka jatkuu sitten bussilla. Muuten Marawinterit, jää mulla Gravdalit laittamatta tälle kaudelle. Tai tiedä varmasti sanoa, on vaan sitten jostain muusta tärkeestä poissa.
I väntan på ännu dåligare tidet
Nyt ajoin osittain huolella jäätyneillä teillä crossarilla X-kingeillä edessä ja takana. Jos ei reuhaa ja kohtuullinen pyöritys eli tommosta tasaista menoa niin oikein hyvin pitävät kumit ovat. Mulla jää toivoakseni talven mittaan vähäisiksi nastarenkaitten käyttö, maasturissa NobbyNic/RocketRon rengastuksen olenkin jo kokenut varsin säälliseksi talvikäyttöön.
I väntan på ännu dåligare tidet
Tuli viime keväänä heitettyä läjä puhki menneitä Mara Wintereitä pois (nastat kaivaneet itsensä sisäpuolelle) ja nyt olisi tarve ostaa uudet talvikumit krossariin. Ongelmana on vaan se, että Mara Winteritkin 35mm koossa olivat krossarin Alpha Q-etuhaarukalle vähän leveähköt, nekin piti pujotella paikalleen jarrupalojen välistä puolityhjänä ja vasta sen jälkeen pumpata renkaat täyteen. Takana on vähän enemmän tilaa, mutta ei sinnekään mitään maasturinrenkaita laiteta.
Onko kenelläkään jo Continentalin Nordic Spike 42-622 240 nastaista versiota käytössä/vanteella? Kuinka leveä se on oikeasti?
-Heli
"You have reached the final page of Internet. Now go out and play."
I väntan på ännu dåligare tidet
juuri vaihdoin varaetukiekolle ko renkaan 120-nastaisen version. Sitä kiekkoahan voi sovittaa sinun pyörään, niin tietää sopiiko vaiko eikö. Jake the Snaken haarukkaan yhdistelmä upposi pienellä sujauttelulla ilman paineitten pudotusta.
Edit: ja ohan se jäykkä ja massiivinen rengas...
Laitoin eilen alle, Kalevan XXL:stä 35€/kpl. Maastovanteella (sisäleveys 20,5mm) runko on kokonaiset 35,5mm leveä maksimipaineilla (ilmoitettu koko on 42-622). Reunanappulat tosin leveämmät, n. 38mm. Painot 993g ja 994g.
Kun runko on paksua kumia, niin ilmatila on käytännössä olematon ja maksiimipaineilla voi ihan hyvin ajaa (80kg + vaatteet). Pito tuntuisi olevan hyvä ja kulutuspinta sekä nastoitus ovat järkevästi suunniteltuja.
Mutta omassa Stragglerissa noin kapeilla kumeilla ei viitsisi ajaa, ovat nimittäin 7mm kapeammat, kuin omat sliksirenkaat ja n. 1,5cm kapeammat, kuin kesän maastorenkaat.
Lisäksi olen pettynyt niiden laatuun, aika monessa yksilössä on liian pahannäköistä valuvirhettä kyljissä ja reunalangan tuntumassa ja kaikissa on ainakin jotain pientä virhettä. Indonesialaiset Marawinterit näyttävät huomattavasti laadukammalta.
Kyllä on nastakumeilla ajaminen raskasta!! Ensimmäinen lenkki Contin NS 42-622 240 ankkureilla oli sokkihoitoa. Eihän nuo rullaa yhtään! Ajelin 3,5h pääosin lumista soratietä ja joitakin siirtymiä loskaisella asfaltilla 3/3,5 barin paineilla. Ero taittuvakylkisiin kesärenkaisiin on uskomattoman suuri! Liippaantuneella lumella ja jäällä pito ok, uraisessa lumipöperössä vetelee, asfaltilla kuin panssarivaunu. Jyrkässä jäisessä mäessä on pidettävä hanuri penkissä, muuten lähtee sutimaan. Mäen nousu ja spurttaaminen äärihidasta. Kevättä odotellessa...
Suomi tyresin W250 renkailla eilen heitin ensimmäisen lenkin 36 km ja vaikuttaa varsin hyviltä peleiltä. Ihan ok rullaa ja pitoa on kohtuullisesti. Ei toki mitkään ice spikerit mutta ne onkin maasturissa sitten pahimmille keleille ja maastoon.
Hmm. Seuraavaksi tyhmähkö kysymys: Miten nuo käyttäytyvät kapeammalla vanteella (sisäleveys muistaakseni 16mm)? Tuleeko renkaista leveämmät tällöin? Kas, kun omassa pyörässäni takana oli Maran 42mm winter ja hilkulla oli, että olisi raapinut chainstaytä. Vaihdoin taakse kapeamman. Josko sitten noista olisi uusiksi Maraa paremmiksi talvirenkaiksi?
Kapeammalla vanteella ovat vieläkin kapeammat.
Minulla on muutaman viime talven ollut Kendan nastarenkaat, ja joka syksy olen yllättynyt positiivisesti niiden rullaamisominaisuuksista. Vissiin kauhukuvat aikaisemmista Hakkapeliitoista on syöpyneet niin syvälle, että vieläkin automaattisesti olettaa nastarenkaiden olevan sellaisia. Kenda Klondiken kapeimman mallin ainoa heikkous on ollut vähäinen nastamäärä, jäisillä keleillä on edettävä aika varoen.
Nyt kuitenkin on uudet 200 nastaiset taittuvat Nicetracit ostettu. odotellaan vain talvea, että pääsee vaihtamaan alle ja testaamaan.
-
Kirjanmerkit