Siihen en ota kantaa mitä sulle on minäkin myyty, mutta 2015 tuotenumerot ovat juurikin nuo 99514-alkuiset..
The end of the road is just the beginning...
No itsehän tässä itsestäni hölmön tein; tottakai omistan 2014 tehdyn mallin. Jos ei aikakonetta ole keksitty.
No ilmeisesti voin sitten huokaista helpoituksesta tämän suhteen.
2014 mallina toi mulle alella myytiin. En valita.
EDIT: Se 4.8.2014 On muuten ollu maanantai....
brilleaux muokkasi tätä : 05.11.2014 at 08.23
Matkahuolto kantoi tänään Espooseen uuden Expertin. Tarkoitus päivittää 1x10 ja vähän kaikkea muutakin. Milläs työkalulla nämä Expertin kammet irtoavat?
8 mm kuuskulmalla
http://bythehive.com/download/5383/
Tällainen siitä sitten tuli. Pyörä ehti tulla sopivasti pk-seudulle eilen, jotta ehdin nappaamaan sen mukaan Keski-Suomen visiitille. Perillä kompura pyörimään ja tubelekset työn alle. Samalla 1x10 ja normi-triggeri takavaihtajalle kiinni. Nyt ensimmäinen lenkki takana ja vaikka täpärin jälkeen perse pomppi penkissä, niin olihan se hauskaa. Läski tarvitsee tosiaan vähän erilaisen ajomentaliteetin.
![]()
Pikakysymys: Tietäsikö kukaan jälleenmyyjää jolla olisi L-koon Fatboy Expertiä nopeasti saatavilla?
^Ajattelin eka kysyä täältä, ettei tartte käyttää koko päivää dealereiden pommittamiseen meilitse ja puhelimitse. Ajantasaiset varastosaldot aika vaikea juttu Suomessa vielä 2014.
Signaturea suosittelen. Palvelu pelasi hienosti kun omani hankin.
Samoin kun jälkikäteen tilasin takavaihtajankorvakkeen. Kandee muuten ottaa samaan pakettiin jo valmiiksi.![]()
Signature sai viime viikolla jonkun pienen erän Fatboyta (normi + Expert). Erän L-kokoinen Expertti matkasi kuitenkin minulle Espooseen. Heille jäi vielä silloin Spessun jollain turneella mukana ollut L-kokoinen normifatboy, johon kyllä saisi hintaerolla (siis Expertiin verrattuna) päivitettyä aika hyvät kilkkeet kiinni.
Ja nyt kun tuli uutta pyörää metsästettyä, niin kyllä se selkeästi on sillä tavalla, että soittaja on voittaja. Vieläkin osa ympäri Suomea laittamistani maileista odottaa vastausta. Signaturelta sai vastaukset sekä mailiin että puheluihin.
Vilholla tutunvärisiä speksausosia.![]()
![]()
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
^joo ja Plussaltakin tulee taatusti joku järjettömän hieno Fatboy kunhan se pääsee tuunaamaan![]()
Jos nyt saisi ensin pyörän hankittua… Sitähän mä pelkään itsekin, että mopo karkaa käsistä sitten läskipyöränkin kohdalla.![]()
Täpärästi mahtui peräkonttiin…
Kiitokset Lahden Pyörähuolto ja Antza44!
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Pöndelta ajaa Lahteen noin tunnin, kaupantekoon 10 minuuttia ja lastaukseen toinen kymppi. Sitten kuvanotto ja uploudaus foorumille. Kyllä tuo 1½ tuntia on ihan hyvä suoritus minusta.
Äh, mulla on Läskikuume jos kerran Plussakin. Oon tähän asti pitänyt sitä ihan jalatmaassa-tyyppinä. Mitähän sitä oikein tekis...
No niin... Oli niin kiire ensilenkille että piirakkalautanenkin sai jäädä paikoilleen:
On se vaan siistiä kun läskipyörällä jopa hakkuuaukea muuttuu mielekkääksi paikaksi ajaa. Ajomaastoa laajentava kokemus kun huomaa että pyörä on kuin kotonaan jossain metsäkoneen urassa, joka 29:llä aiheuttaa vaan kiroilua. Tulis jo lumet ja kelkkareitit! Rengaspaineissa aloitin jossain 10psi tuntumassa mutta sihauttelin pois kolmesti. 10psi pompotti vielä aika pahasti... Pito kurveissa on jotain ihan naurettavaa.
Deoren jarrut ovat positiivinen yllätys, L-koon geometria just täydellinen meikäläiselle, gripparit tuntuivat tosi hyviltä. 750mm tanko on tuossa just passeli. On se vaan hyvin mietitty paketti. Jopa Body Torture™ -satula oli siedettävän oloinen. Polkimet vaihdoin heti kaupassa XT:hen. Ajattelin päivittää heti 1x10:iin, mutta hitaaseen metsämöyrintään tuo kahden rattaan systeemi on varmaan ihan kohdallaan. Pitääpä silti laskeskella kuinka lähelle 28x42 menee noita nykyisiä välityksiä.
Tubelekset pitäisi vääntää koska ajatuskin sisäkumeista tuntuu niin väärältä, mutta teippivaihtoehdot mietityttää... Gorilla, höyrysulkuteippi, kirkas ilmastointiteippi vai sittenkin 24" ghettosisäkumi, onko ehdotuksia?
Ei tämä hankinta nyt sentään mikään hetken mielijohde ollut, partaakin on kasvateltu jo toista kuukautta.![]()
Mä tein ensimmäisen kehitysversion tubeleksista Scotchin kirkkaalla teipillä. Eivät pitäneet ilmaa kunnolla. Eilen otin työn alle toisen kehitysversion, jossa tein toisen vanteen 73 mm gorillateipillä (löytyy mm. Motonet) ja toisen split tubella. Split tube alkoi pitämään ilmaa heti ja teippivannekin kun vähän enemmän heilutteli. Viime yönä kummastakaan ei ollut ilmaa karannut. Painosäästöähän tuskin kummastakaan menetelmästä paljoa tulee enää litkujen jälkeen, mutta ei se minulla ainakaan se ykköstavoite ollutkaan.
Ja lähdekritiikkiä sen verran, että aikaisempi kokemus tubeleksista on "olen netistä katsonut", eli (ja kuten muista ketjuistakin on luettavissa) kirkan Scotchin teippi on soivaa tavaraa - mulla se ei vaan syystä tai toisesta pitänyt.
Itselläkin olis palikat jo 1x10 mutta emmin vielä. Yksi lenkki lumella antoi viitteitä pikkurattaan tarpeellisuudesta. Toki 30t eteen ja 42t takana menee kaiketi aika lähelle nykyistä kevyintä välitystä....
Kirkas ilmastointiteippi toimii ainakin mulla hienosti. Vedin sen 2 kiekkaa ympäriinsä.
Mulla ainoa mikä estää siirtymästä tubelessiin on se, että haluan vanteista edelleen hohtavan punaisen värin. Joo sähköteippiä taitaa löytyä leveänä punaisenakin ja siihen gorillat vielä päälle. Laiskottaa vaan.![]()
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Kirjanmerkit