HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 33 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 1826

Aihe: 1x10

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dimebak Katso viesti
    Sikäli mikäli itse olen oikein ymmärtänyt niin press-fitit tulee yhdellä adapterilla jos keskiöleveys on 89.5mm mutta se ei vaikuta kampiin itsessään.

https://media.canyon.com/download/ma...l_SM_BB_91.pdf
    Joo kirjotin vähän hätäsesti eli eihän se spaceri tosiaan kampien väliin tule.

Ebtre: hakusessa oli 96bcd jaolla. Noi näyttää olevan 104bcd. Laitoin workscomponentsille postia ja vastasivat että rattaita saa taas perjantaina.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    Ebtre: hakusessa oli 96bcd jaolla. Noi näyttää olevan 104bcd. Laitoin workscomponentsille postia ja vastasivat että rattaita saa taas perjantaina.
    Joo, tajusinkin vähän liian myöhään. No muillekin toki tiedoksi!

Noin vuosi takaperin lupasin raportoida, kun ketjut ensimmäisen kerran putoilee tavallisella takavaihtajalla varustetusta 1x10 setistä. Viikonlopun CX-SM-kisoissa oli sen laatuista liisterimutaa tarjolla, että minulla putosi krossarista ketju keskiön päälle kisan aikana neljä kertaa, ja aina polkiessa. Tähän ei varmasti kytkimellinen takavaihtajakaan olisi auttanut, koska ketju putosi aina tosiaan mudassa polkiessa. Eturattaaseen ja ketjuun tarttui niin paljon tahmeaa savimutaa, että ketju ei vain enää mennyt hampaille. Wolftooth rattaalla ajettu ehkä reipas 1000 km, ei juurikaan kulumisen jälkiä ja ketjulla parisataa. Olisi pitänyt varmaan olla yläpuolinen ohjuri.

Tähän astisissa ajo-olosuhteissa voimansiirron toiminta on ollut täysin 100-prosenttista eikä ketju ole pudonnut kertaakaan, mutta eipä ole tuollaisessa mudassa ennen tullut rämmittyä.

Ihastelin itsekin SM-Cyclon kuvista Juiden varsin tyylikästä pyörää ja mietin että nähtävästi toi setuppi toimii..sama kun on itelläkin tässä käynyt mielessä. Tarkemmin kisakuvia katsellessa huomasin sitten että aika monessa kuvassa on ketjut tippuneet ja yhdessä kuvassa Juide uittaa pyörää järvessä kesken kisan. Ilmeisesti nuo narrow-wide -rattaat eivät tosiaan ole mutakeleihin ne ihan optimaaliset. Yläpuolinen ohjurikaan ei välttämättä asiaa aivan 100% korjaa, mutta auttaa varmasti...
    https://www.instagram.com/xtranza/

Minulla Juiden kanssa samat olosuhteet, saman verran ajettu saman merkkinen Wolftooth-ratas ja suunnilleen sama vauhti. Ei pudonnut kertaakaan. Rattaassa kyllä oli kisan jälkeen mutaa, lehtiä, risuja ja kuolleita pikkunisäkkäitä.

Itse asiassa en ajatellut vaihteistoa kisan aikana kertaakaan, ja se on hyvä juttu.

Erona saattaa olla tuo kytkimellinen X9 Type 2. Tai sitten ajan vaan niin nätisti. (En aja.)

On se kettinki minulta kerran pudonnut, kun syöksyin supan pohjalle ja sieltä ylös röykkypolkua täysiä polkien.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

Jos on veto päällä ei takavaihtajalla pitäisi olla merkitystä. Mikä ketju Juidella on? Entäs ketjulinja?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hemppa Katso viesti
    Jos on veto päällä ei takavaihtajalla pitäisi olla merkitystä. Mikä ketju Juidella on? Entäs ketjulinja?
    Ketjuna Campagnolon Record 10-ketju. Ketjulinja täysin vakio maantie/cyclocrossin pienemmän rattaan ketjulinja Sram Force kammilla ja 130mm takanavalla. Takapakan pienemmän pään rattaita ei paljon tarvittu sunnuntaina. Putosi tosiaan aina sisäpuolelle.

Tuumasin just, että yksi olennainen syy saattaisi olla vapaarattaan takertelu. Kisan jälkeen oli aika pykälillä ja jähmeänä Novatecin vapaaratas. Ainakin kaksi pudotusta taisi tulla siihen uimarannalle tullessa, kun hetkeksi löysäsi vedon. Siellä juurakossa pysyi koko ajan kun oli veto päällä. Yläketjuhan löystyy vedon löystyessä, jos vapaaratas ei toimi herkästi ja sitten käy kuten käy.

Joo vapaaratasta veikkaisin syypääksi, tai jos vaikka vähän mutasylttyä pakan ja pinnojen välissä, sekin kinnaa. Sellaiseen kytkinvaihtaja auttaa.

Minulla Sram Force -tuplakammet, 40-piikkinen ratas ulkopaikalla, 135 mm perä ja 11-36 -pakka.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

1x10

Ensimmäinen lenkki 1x10:llä ja ei ole takaisin paluuta. Ketjua en saanut pois paikoiltaan vaikka kuinka yritin. Zee takavaihtajana todella hiljainen ja jämäkkä, ketju ei hakkaa pahemmassakaan rytyytyksessä.
    Tällaisella kattauksella:
    Shimano zee takavaihtaja
    Raceface NW 32t
    Xt:n 11-36 pakka ja ketjut.
    ViliA muokkasi tätä : 24.10.2014 at 16.22

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    Ensimmäinen lenkki 1x10:llä ja ei ole takaisin paluuta. Ketjua en saanut pois paikoiltaan vaikka kuinka yritin. Zee takavaihtajana todella hiljainen ja jämäkkä, ketju ei hakkaa pahemmassakaan rytyytyksessä.
    Tällaisella kattauksella:
    Shimano zee takavaihtaja
    Raceface NW 32t
    Xt:n 11-36 pakka ja ketjut.
    Olen kasauttamassa vaimolle 1x9 26" pyörää, käyttö on maan- / hiekkatietä enimmäkseen välillä kuormattuna, vaimo on +60, ei nopea mutta sitkeä, välityksissä painottuu enemmän hitaammat, lähinnä nousuun liittyvät kuin nopeat, 3x7/8 - aikana hän ei ole käyttänyt kertaakaan isoa etukiekkoa - tämän mihin tässä liityn nappasin ikään kuin malliksi, millaista etukiekkoa suosittelette, onko takana parempi 11 vai 12 - 36 ja millainen ratas olisi hyvä edessä, 32 vai vielä pienempi

Aiemmin tästä ketjusta nappasin oheisen eli näkemyksiä, kiitos

Tässä huomaa kuinka henkilökohtaisia nämä välitysjutut ovat. Itse olen pari kesää ajellut 22-32 etulehdillä ja Deoren 12-36 9-pakalla. Eikä 44-etulehteä ole ikävä yhtään.
    Mutta minä en pärjäisi 32-eturattaalla millään, maastossa on tuo 22-piikkinen enimmäkseen käytössä.
    Jos tekisin maastoon yksilehtisen setin nykyisellä Deoren 12-36 pakalla, niin eturatas pitäisi olla korkeinta 26 piikkinen.

32 edessä ja 12-36 takana on minusta liian kova välitys, jos tarkoitus on kuitenkin ajella pääasiassa alle 20km/h, Ihan suosiolla 30 eteen. Taakse 11 pienimmäksi.

Samaa mieltä Avokidin kanssa ja 30 piikkisen saa myytyä torilla varttitunnissa, jos välitys olikin väärä.

Komppaan edellisiä puhujia, varsinkin jos rengas on levee ja painava..

Mä taas oon sitä mieltä, että 30 -piikkinen 26" fillarissa on liian pieni
    Mulla on 29" täpärissä (Meta AM) 32 edessä ja 11-36 takana. Aiemmassa fillarissa (26" Stumpjumper FSR) mulla oli sama takapakka ja 36 piikkiä edessä...

Eli henkilökohtaiset mieltymykset painavat (ja tietty reisien koko ).

Pääosin ajan kuitenkin 1X1 välityksellä 34x19 29" jäykkäperällä ja silläkin pääsee käytännössä kaikki mestat ajaen...

Puhutaankohan täällä aina vähän ristiin 26" ja 29" fillareista sitä itseasiassa mainitsematta.

Itselle tuli nyt 29" 1x10, edessä nimenomaan 32-hampainen ja takana 11-36, ja vähän on sellainen olo tässä muutaman päivän jälkeen ajellessa että olispa se varmaan kuitenkin voinut 34-hampainenkin olla kyllä edessä heti suorilta. Tämä johtuu tosin siitä, että maasturi ajaa nyt kurjien kelien TMT-pyörän tehtävää, ja ihan parissa kohtaa vois ajaa vähän kovempaakin jos vaihteita riittäis. Mut ehkä parempi näin, että löytyy tarpeeks mummista sitten maastoon.

Aivan mahtavaa on kyllä muuten tuo 1x10 elämä. En tiennyt että pyörällä rämisteleminen/pomppiminen voi olla näin, noh, hiljaista, kuin nyt Zee Shadow+:n kanssa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Mä taas oon sitä mieltä, että 30 -piikkinen 26" fillarissa on liian pieni ...

Toiset hakee välitystä ei-aktiiviharrastajan leppoisaan ajoon kuormattuna niin sitten tullaan sinkuloimaan ja sankarivälityksillä leijumaan. Hienoa toimintaa.

29" vs. 26" menee karkeasti niin, että 29":iin pitää laittaa 2 piikkiä pienempi eturatas kuin 26", niin välitys on sama.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Toiset hakee välitystä ei-aktiiviharrastajan leppoisaan ajoon kuormattuna niin sitten tullaan sinkuloimaan ja sankarivälityksillä leijumaan. Hienoa toimintaa.
    Ei tässä mitään leijuntaa ole, vaan tähän koetin kommentoida:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti via Katso viesti
    Tässä huomaa kuinka henkilökohtaisia nämä välitysjutut ovat. Itse olen pari kesää ajellut 22-32 etulehdillä ja Deoren 12-36 9-pakalla. Eikä 44-etulehteä ole ikävä yhtään.
    Mutta minä en pärjäisi 32-eturattaalla millään, maastossa on tuo 22-piikkinen enimmäkseen käytössä.
    Jos tekisin maastoon yksilehtisen setin nykyisellä Deoren 12-36 pakalla, niin eturatas pitäisi olla korkeinta 26 piikkinen.
    Ja väitän, että tottuisit 30-32 -piikkiseen varmasti. Sitä ei vaan usko, ennenkuin kokeilee... Olen mäkin ajanut 22-32-42 eturattailla 1992-2011. Sitten 2x10 setillä 2011-2013 ja nyt siis sinkulalla ja 1x10 -välityksillä. En mäkään ois uskonut, että se toimii näin hyvin. 22-piikkisellä ajaminen maastossa tekee ajosta todella vaikeaa (ja 26 -piikkisellä myös). Eteneminen on paljon vakaampaa ja helpompaa kun pyörä etenee polkaisulla riittävän matkan.

Mun eka herääminen tapahtui joskus ~2009 Malminkartanon jätemäellä, jossa on aika pitkä ja jyrkkä hiekkamäki. Olin aina ajanut 22 -piikkisellä sitä ylös. Kerran sitten ei vaan etuvaihtaja toiminut ja jouduin ajamaan sen 32 -piikkisellä ylös. Ei ois tullut mieleenkään koettaa sitä aiemmin, mutta pakon edessä huomasin sen onnistuvan. Jotenkin sen jälkeen siirryin käyttämään maastossa oikeastaan pelkkää 32 piikkistä. Siitä sitten siirtymä 2x10 --> 1X10 olikin helppoa. En tiedä ketään, joka ois vaihtanut 1x10 siirtymiseen jälkeen takaisin 2/3x10 settiin... Jokunen on vaihtanut eturattaan kokoa 32-30 (29":ssä) ja jotkut toiseen suuntaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    En tiedä ketään, joka ois vaihtanut 1x10 siirtymiseen jälkeen takaisin 2/3x10 settiin...
    Hep, minä olen!
    Nyt olen noin neljän vuoden 1x9- ja 1x10-ajeluiden jälkeen laittanut etuvaihtajan takaisin, tällä hetkellä 2x10, mutta kunhan nämä kymppiosat saa ajettua tarpeeksi pahaan kuntoon niin laitan takaisin antiikkisen 2x9-voimansiirron, toki kytkinvaihtaja täytyy kikkailla toimimaan tuon kanssa. Ja ohjurirulla on pakko olla edessä, muuten ei pysy ketjut siellä missä pitää.
    On se ihan kivaa kun pyörästä löytyy välityksiä myös huonon päivän varalle ja pitempiin jyrkkiin ylämäkiin.

kiitoksia - summa summarum - vaimoni vauhti hyvissä olosuhteissakin jää alle 20 eikä hän ole edes siitä kovin kiinnostunut, maastoa ei ole ollenkaan, mutta ikää tulee lisää joka vuosi eli kevyemmän pään välityksillä on enemmän tarvetta, tähänastisen perusteella lähden liikkeelle 28 - 30 hampaisesta eturattaasta ja taakse 11-34 /36

Mulla on tarkoitus siirtyä talveksi 2*10 setuppiin takaisin.
    Nyt 27,5" täysjoustossa on 32*11-36 niin olen ajatellut jos laittaisi 36/22 takaisin eteen ja taakse jos hommaisi 11-32 kasetin tai jopa jonkun maantie kasetin koska eipä tuola 22 hampaisella tarvitse takana olla kovinkaan isoja rattaita. Muuten menisi varmaan 1*10 mutta tulee aika paljon viikonloppuisin ajeltua lapset croozerissa. niin silloin kaipaa nousuissa kevyempiä välityksiä..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pertsa78 Katso viesti
    Mulla on tarkoitus siirtyä talveksi 2*10 setuppiin takaisin.
    Nyt 27,5" täysjoustossa on 32*11-36 niin olen ajatellut jos laittaisi 36/22 takaisin eteen ja taakse jos hommaisi 11-32 kasetin tai jopa jonkun maantie kasetin koska eipä tuola 22 hampaisella tarvitse takana olla kovinkaan isoja rattaita. Muuten menisi varmaan 1*10 mutta tulee aika paljon viikonloppuisin ajeltua lapset croozerissa. niin silloin kaipaa nousuissa kevyempiä välityksiä..
    Laita eteen 30 piikkinen ratas ja taakse joku 42 piikkinen iso ratas niin ei tarvitse etuvaihtajan kanssa enää turata.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Ei se 1x9 tai 1x10 aina ja kaikille toimi. Se menee kyllä hienosti silloin kun pyörän käyttötarkoitus on kohtalaisen tarkasti rajattu ja käytettävyydestä kyseisen tarkoituksen ulkopuolella voidaan tinkiä mutta todellisessa jokapaikanhöylässä saattaa tulla liikaa kompromisseja.

Minulla on nyt tuossa käyttölintassa edessä 36t ja takana 11-28, toimii koska suurin osa ajosta tapahtuu erilaisia teitä pitkin ja maastoon eksyessä lyhyiden välitysten puutetta paikkaa kuskin keveys jolloin se jyrkempikin paikka menee vielä. Koskaan ei tarvitse myöskään raahata mukana kuin itsensä ja selässä oleva reppu. Tiukan paikan tullen voin kaivaa miljoonalaatikosta alkuperäiset 11-36 ja lyödä paikalleen.

Vertailukohtaa kuitenkin antaa allekirjoittaneen äitimuori jolle käytiin tässä taannoin hakemassa myöskin 29" maasturi (josta rakentelin kunnon muotipoliisinmurskaajan tarakan avustuksella) normaaleilla järkiköyhillä 22-32-44 eturattailla ja 11-34 ysipakalla. Se on nyt ajellut keskimmäisellä eturattaalla eli simuloinut 1x9 voimansiirtoa ja puutteita on jo löydetty. Koska kyseessä on harva maastopakka vaihteiden välit on arkiajoon liian suuret, pakko vetää "ylikierroksille" ennen vaihtoa tai meno hyytyy siihen. Tiedän tunteen ja juuri siksi minulla on itsellä tuo maantie/cyclocross-pakka. Sitten kuitenkin voiman puuttuessa vaihteet on kuormatulla pyörällä pakko käyttää jyrkemmissä mäissä loppuun asti joten tiheämpää ei voi laittaa koska alkaisi jäädä mäkiä ajamatta ja kaiken huipuksi 32t on eteen sikäli liian pieni että jo maastorenkailla rauhallisesti ajaen normaalit arkikäyttövaihteet on 7 ja 8 eli jahka siihen työntää kesäksi rullaavampaa rengasta ja alkaa ajaa vähän sporttisemmin sieltä loppuu välitykset kesken.

Pitäisi joko tehdä itse joku kunnon puuhaviritys jossa olisi tyyliin 11-28 pakan neljä tai viisi pienintä ratasta ja loput sitten sopivasti 11-36 pakasta ja lyödä eteen 34t tai 36t - tai sitten vaan myöntää tappio ja kyhätä 2x9 vaikka 36-26 eturattailla ja sillä 11-28 pakalla. Noin laajaa skaalaa ei yksinkertaisesti kaupasta saa ainakaan yhdellä eturattaalla toimivana ilman että vaihdevälit on epämiellyttävän suuret.

paljonko sulla / muorilla on nopeutta rauhallisessa ajossa - tekstisi oli kokonaisuutena mielenkiintoinen analyysi,

liitän tähän Pelago Airiston lukuja, sillä siitä sain kimmokkeen projektiini eli olen muuttamassa 90-luvun Schwinn avorunkoisen maastopyörän voimalinjaa 1x9 malliin

vaimoni ei aja/ kävele/juokse/ui kovaa - hänellä on hitaat lihakset, mutta on sitkeä ja hyvässä kunnossa objektiivisestikin - matkanopeus on korkeintaan 17 km/t mutta nousee isommatkin mäet istualtaan vaikka pyörässä olisi vähän tavaraakin

maastossa hän ei aja eli olisiko maantie/cyclocross-pakka parempi, millaisilla kokoonpanoilla niitä on? renkaathan on 26"

Shimano Tiagra, 9 vaihdetta,

KAMMET Alumiini, ketjusuojalla, 170-175 mm, 39T -- onko tämä 39T etukiekon koko?
    NAVAT Shimano LX 32H
    RATASPAKKA Shimano HG50 11-32

Mitähän tuohon nopeuksina sanoisi, olettaen että olosuhteet ei rajoita ja ajetaan tosiaan ns. rauhallisesti minulla on normaalit tasamaan vauhdit jossain 25-27 km/h ja silloin on välityksenä 36-13 tai 36-12 vähän fiiliksestä riippuen eli kadenssi jossain 70 tienoilla. Äiti ajelee samoissa olosuhteissa sellaista 20-22 km/h. Sitten kun aletaan ottaa enemmän vauhtia ilman että vieläkään kuitenkaan ajetaan keuhkoja pihalle minulla nousee nopeus reiluun kolmeenkymppiin ja äidillä 25 km/h paikkeille, "kaikki irti" on sitten itsellä siellä 35 km/h tuolla puolen mutta äiti jää alle kolmenkympin kun maksimiteho ei vaan riitä enempään. Kesällä parinkympin asvalttilenkkien keskinopeudet minulla 27-29 km/h maastosta riippuen, äiti jää sinne parinkympin korville osittain siksi ettei jaksa ja osittain siksi ettei edes yritä vetää samalla tavalla rajoille kuin allekirjoittanut. Suurin ero tulee ylämäistä, siinä missä minä vaihdan yhtä pienemmälle ja runttaan loput väkisin äiti naksuttelee pari, kolme vaihdetta pienemmälle ja ottaa oman aikansa siihen ylös menoon.

Aika suuren rajoitteen tosiaan tekee se huomioitava kuormavara, sillä saattaa olla 20 kg ylimääräistä mukana ja juuri ennen kotia on parisataa metriä 10% nousua jonka keskellä on vieläpä 90 asteen kulma ja johon ei edes pääse ottamaan vauhtia juuri ollenkaan kun sitä edeltää jyrkkä risteys. Soitin itse asiassa tuossa äidille ja oli näköjään käynyt pieni moka vaihteiden kanssa, oli luullut että kakkosvaihde olikin ykkönen mutta tänään kokeillessa oli löytynyt vielä se todellinenkin ykkönen eli todetaan 32-34 välityksen riittävän siihen käyttöön johon se tarvitaan. Ongelmaksi muodostuu enää siis ne vähän isohkot vaihdevälit yläpäässä.

Mutta maantiepakkoja ysivaihteisena, onhan noita 11-23 eteenpäin, 11-28 olen havainnut omassa käytössä mainioksi. Ainoa paikka jossa olen tarvinnut ykkösvaihdetta eli 36-28 oli sellainen noin 20% hiekkamäki jossa siinäkin loppui pito ennen kuin voima.

kiitos tästä katsauksesta - sulla on ollut maantiepakan yhteydessä edessä 36, takana 11-28, siis jos edessä olisi huomattavasti pienempi eli 30 niin kevyempiä välityksiä olisi enemmän, eikö niin

vaimoni ajaa samaan tyyliin kuin äitisi mutta ilmeisesti hitaammin, ja aina välillä unohtaa kummalta puolelta säädetään etu- tai takapään rattaita ja mitä siitä seuraa, ja välillä sitten ketjut tippuu syystä tai viidennestä eli käytännössä ei vaihda niin usein kuin voisi olla käytännöllistä, ikää on nyt 61v eli aika tekee väistämättä työtään, mä olen saman ikäinen mutta ajan Rohloffilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti via Katso viesti
    kiitos tästä katsauksesta - sulla on ollut maantiepakan yhteydessä edessä 36, takana 11-28, siis jos edessä olisi huomattavasti pienempi eli 30 niin kevyempiä välityksiä olisi enemmän, eikö niin
    Jep, mutta sitten se yläpää loppuu aika nopeasti kesken. Voisi toimia vaimollasi hyvinkin jos maksiminopeutta ei tarvitse sitä pariakymppiä enempää. Sillä saisi mukavan tiheillä väleillä olevat vaihteet joista löytyisi aina suunnilleen järkevä vaihtoehto ja kuitenkin ykkönen olisi vielä kevyempi kuin tuossa nykyisessä kokoonpanossa.

Minulla on harrastekäytössä olevassa 26" maasturissa edessä 40-28 ja takana siinäkin 11-28, pienempi eturatas on kuitenkin sen verran kookas ettei tasaisemmilla osuuksilla tarvitse heti olla hakemassa isompaa kun vaan kelaa pakan loppuun asti mutta kyllähän sillä pidemmän päälle järki lähtisi jos isompaa ei olisi koska ei sillä mitään huimaa vauhdin hurmaa koeta muuten kuin vapaalla alamäessä. Se on juuri niitä kompromisseja jotka pitäisi harrastevehkeessä hyväksyä ja puhtaassa maastokäytössä se vielä menisikin mutta monikäyttöpyörässä ei omilla mieltymyksillä mitenkään. Kävin yksi päivä töissä sillä äidin maasturilla kun se oli minulla puuhattavana ja ainoa paikka jossa tarvitsin 32t eturattaalla takaa muita kuin 13- ja 11-hampaisia oli firman parkkihallin ramppi joka on jyrkkyydeltään sitä luokkaa että auton kojelaudalta putoaa irtorojut jalkatilaan. Ei oikein minulla tuollainen toimisi mutta onneksi jokaiselle käyttäjälle voi (ja pitää) rakentaa omiin tarpeisiin sopivan kaluston. Se on tässä vuosien varrella nähty että suoraan kaupasta saa lähinnä hyviä lähtökohtia.

Todettakoon muuten tässä vaiheessa viimeisimpien osapäivitysten jälkeen että kokoonpanolla on väliä. Keväästä asti ajoin vähän budjettiversiolla, ainoa varsinainen 1x10 osa oli NW-eturatas ja vaihtamisesta huolehti alkuperäiset X5-vipu ja pitkähäkkinen X7-takavaihtaja. Nyt on SLX-vipu ja vaihtajana Zee, aivan eri luokan vehje.

Rohlolla, viiksitanko, ajan enimmäkseen vaihteilla 8/9 - 10/11 - takaratas on 17 ja etu 34, 11 olisi suora mutta käytän hyvin harvoin - rahkeet ei riitä, toisaalta kevyen pään pykäliä riittää, myös pehmeään hiekkaan kaupunkirenkailla eli nämä mielteet ja kokemuksesi ovat taustana kun pohdiskelen aihetta

1x10 välitystä on tässä pähkäilty , muistaakseni edellisessä täpärissä oli 11-36 takapakka ja 32 etunen tuplakammissa ja sain ketjulinjan ihan ok , samoin toiminta
    ilman mitään ohjuria ketjut pysyi rattaalla myös metässä .
    Nykyistä viritystä olen tekemässä scott sparkkiin triplakampiin keskirattaan tilalle , tässä ei ketjut meinaa pysyä ilman ohjuria paikalla , ( johtuuko sitten melko kuluneesta
    rattaasta ) .
    Nyt omatekoinen viritys pystyputkeen kiinnitetystä vaneripalasta jossa rako ketjulle yläpuolella ja alapuolella puutarhaletkun pätkä nippusiteillä
    ( kiitos vinkistä en nyt muista kuka täällä oli vastaavan väkertänyt ) tämä toimii pienellä ääniefekteillä ketjun ollessa takana isoimmilla .
    Tulossa eteen 34 narrowi ajatellen ehkä taakse tulevaa 42 lisäratasta , tästä olisi kysymys eli miksi näitä myydään joko simpan tai sramin pakalle ?

Eikös noissa ole nousurampit eri kohdissa ratasta ja paremman toimivuuden takia omansa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •