ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 24 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 74 124 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #691
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppony Katso viesti
    Minä en tee mitään sillä Norjalaisen pyörän luulisin toimivan myös talvella
    Made in Taipalmaa lukee Litessä rungon alimmassa kohtaa olevassa tarrassa, joten kaikki on mahdollista olla toimimattomia jopa kesäaikaan. Vai oiskohan pro -malli tehty sitten Norjassa vastaamaan skandinaavisiin olosuhteisiin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppony Katso viesti
    periaatteenakin on jo se, että toimivaa ei korjailla siitä seuraa vain ongelmia.
    Näin se mullakin on yleensä, aina ja tähän asti (ja varmaan tästä edespäinkin) ollut tapana. Puolihuvikseen tuli pepanttia vaihdettua perään.

    Varmaan aikalailla sama mitä linimenttiä sinne tyrkkää, kunhan löytyy sopiva sitko jotta pysyy kohteessa, mutta kuitenkin niin ettei jässähdä täysin pakkaskelillä.

  2. #692
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Onhan niitä vaseliinejakin semmoisia mitkä pysy notkeina pakkasella, miten moottorioljy pysyy siellä missä pitää eikä lennä männikköön? Onko rakenne niin tiivis? en ole itse sellaista purkanut.

  3. #693
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Onhan niitä vaseliinejakin semmoisia mitkä pysy notkeina pakkasella, miten moottorioljy pysyy siellä missä pitää eikä lennä männikköön? Onko rakenne niin tiivis? en ole itse sellaista purkanut.
    Siihen luotankin että tuossa on käytetty hyvälaatuista synteettistä ja jätän aukaisematta tuon vapaalakerin.

  4. #694
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puuhis Katso viesti
    Made in Taipalmaa lukee Litessä rungon alimmassa kohtaa olevassa tarrassa, joten kaikki on mahdollista olla toimimattomia jopa kesäaikaan. Vai oiskohan pro -malli tehty sitten Norjassa vastaamaan skandinaavisiin olosuhteisiin.
    Taivalkoskelaisia ne taitaa Whitet olla, mutta niin se on nykyään maailmassa. Toyotakin kaikkea muuta kuin Japsi. Hondat, Yamahat ym tehdään halpamaissa, osa jopa Kiinassa. Tunturi ja Cresentkin taitaa olla halpamaiden tuotoksia. Ei se valmistusmaa ole mikään ongelma jos laadunvalvonta takaa että tilaaja saa sitä mitä on tilannut. Luotan siis että Norjalaiset ajaa myös talvisin läskeillään ja on tilatessaan ottaneet sen erityisvaatimukset huomioon. Tuntuvat ainakin takuista ja lupauksista päätellen luottavan kovastikin tuohon tuotteeseen. Se miten pahasti minun ajatukset menee metsään jäänee nähtäväksi, toistaiseksi olen enemmän kuin tyytyväinen. Tosin vasta parilla läskipyörällä olen ajanut mutta valintaani sen perusteella olen vielä tyytyväinen.

  5. #695
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Norjahan ei ole lainkaan mikään pakkasvaltio. Esim. TRomssan pakkasennätys on -15C.

  6. #696
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Joka taatusti riittää minulle fättäilyyn, jos on kylmempää niin sitten ajetaan moottoripyörällä, kelkalla tai mönkijällä

  7. #697
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Miksi sinne vapaarattaaseen ei voi laittaa sinne suunniteltuja aineita? Turha sinne on ketjurasvoja ja moottoriöljyä tunkea, kun sinne on olemassa vapaarattaisiin tarkoitettua tavaraakin.

  8. #698
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    63
    Siksi kun ei ole avaruusaluksesta kyse

  9. #699
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Miksi sinne vapaarattaaseen ei voi laittaa sinne suunniteltuja aineita? Turha sinne on ketjurasvoja ja moottoriöljyä tunkea, kun sinne on olemassa vapaarattaisiin tarkoitettua tavaraakin.
    Se vapaarattaisiin tarkoitettu tavara ei ole suunniteltu talvikäyttöön. Mutta pakkasessa toimiva rasva toimii vapaarattaassa luonnollisesti paljon paremmin, kuin moottoriöljy . Tässä olisi yksi, mikä on alun perin laskettelukeskuksille kehitetty ja käytännössä toimii erinomaisesti ainakin -23C pakkasessa: http://motonet.fi/fi/tuote/380984/Mo...ke-grease-100g

  10. #700
    Joo, kun ennen talvea menee takanapa maasturista vaihtoon (uusi on jo), niin voisi sinne jotain rasvaa tuupata. Ja talvenkin soisi toimivan.

  11. #701
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    miites ehtiikö takanapa jäätyä (vaseliinit) jos sen läski fillarin ottaa lämpimästä tallista ja ajaa 2 tunnin lenkin

  12. #702
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ehtii n. minuutissa.

  13. #703
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Ne jäätyy siellä missä oot jo kaukana, eikä vielä pissata, mutta vituttaa kotiakin kävellä

  14. #704
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    Itsellä painoa 105kg aataminasussa ja paineita takana osimmoilleen 0,6 ja edessä 0,5..
    Täällä 102kg. About samanlaisilla paineilla mennään. Yritän pitää noin arvoina takana 0.55 ja edessä 0.45, riippuen Pro:n digitaalisen mittarin sen hetkisestä mielenalasta riippuen. Jotakuinkin niin ettei nyt ihan vanteelle lyö. Näillä taidoilla ja kokemuksella takapään pito on, ainakin märällä kelillä, aika tarkkaa paineiden osalta kun mennään pahempaan juurakkoon.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  15. #705
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    Itsellä painoa 105kg aataminasussa ja paineita takana osimmoilleen 0,6 ja edessä 0,5..
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Täällä 102kg. About samanlaisilla paineilla mennään. Yritän pitää noin arvoina takana 0.55 ja edessä 0.45, riippuen Pro:n digitaalisen mittarin sen hetkisestä mielenalasta riippuen. Jotakuinkin niin ettei nyt ihan vanteelle lyö. Näillä taidoilla ja kokemuksella takapään pito on, ainakin märällä kelillä, aika tarkkaa paineiden osalta kun mennään pahempaan juurakkoon.
    Menee hieman ohi varsinaisen aiheen, mutta uutena läskeilijänä kiinnostaa nuo rengaspaineet ja myöskin niiden suhde ajajan painoon. Olen tämmöinen jonkinmoinen kukkakeppi 177/64 ja Konan renkaissa näyttäisi olevan paineita noin 0.8 eli noihin lainattuihin viesteihin verraten aika lailla enemmän. Maantiellä nuo paineet saattavat olla aika lailla sopivatkin, mutta miten lie maastossa ja lumella?

  16. #706
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Liikaa. Sen huomaat pomppivasta eturenkaasta.

  17. #707
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Tänään hain Pron mittarin , kun kerran lähikaupasta löytyi. Nyt voidaan siis antaa "tarkkoja " lukuja paineiden suhteen ��

    Kuski noin 95kg, litkutetuilla mennään, yksi 700mm vesipullo ei muita turhakkeita mukana. Edessä 0.53 ja takana 0.7 bar, snadisti voisin vielä laskea seuraavalle kerralla , etenkin takaa . Kokeillaan 0.45/0.6bar. Raporttia myöhemmin.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  18. #708
    83kg ja edessä 0.4, takana 0.45 oon tykänny nyt 4" veekaseilla. Isommilla gummeilla varmaan tykkäisin vähemmänkin.

  19. #709
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Varusteitten kans varmaan 94Kg. Renkaina whiten sisureilla olevat 4,7" bulldozerit ja edessä 0,40bar ja takana 0,45bar. Sopivan pehmeet metsässä. Viime lenkillä kerran otti edestä kevyesti vanteelle ku ajoin suoraan terävän kiven reunaan, mut vahinkoja ei tullut.

  20. #710
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Noniin paskan möivät! Ketjuissa yksi lenkki ihan jumissa, tosin tossahan noita on kyllä valmiina vara ketjuja eli ei kovin paha takaisku mutta aika nopiaan meni. Vaikka käytettynä ostinkin tuon niin varmasti reilusti alle tonnin meni ketjulla asiallisesta ketjun huollosta huolimatta. Tosin itse olen pyöritellyt vain lähinnä mudassa tuolla menemään eli voi olla vähän rankka olosuhdekkin.

    Mitään erikoisia vaihtokämmejä tai ketjun tippumisia en muista saaneeni aikaiseksi, missä tuo ketju olisi voinut mennä.

    Tänään ajoin tunnin lenkin kaatosateessa savisia polkuja pitkin ja ihan mukavasti se meni sateesta huolimatta kun oli hyvät kuteetkin. Eikä ollut ainakaan ruuhkaa.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  21. #711
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Tuli mieleen, että taisin lietsoa hysteriaa ja pelkoa vähän turhaan, siitä tietämättäni. Taisin olla eka kuka laittoi jutun etulinkusta liikkeelle, kun maastossa huomasin sen olevan auki. Plus tosta kolinasta saatiin hyvät keskustelut aikaan, mutta äsken miettiessäni tulin siihen tulokseen, että linkku on tod. näk. jäänyt maastossa johonkin kiinni ja siitä auennut, tai sitten ryminässä.

    Olin vielä itse sen kiristänyt kun otin autosta veke ja taisi ekan viikon aikana tulla tuo löystyminen, voi olla etten ollut tarpeeksi vain kiristänyt sitä. Täysin vahingossa huomasin tänään lobstereita kahvoille kokeillessani, että tuo jarrupalojen kolina tulee myös takapäästä kun takajarrua pidin pohjassa. Edestä tulee myös, mutta jos painaa etujarrua aivan helvetin kovaa, ei sitä tule enää.

    Tänään haen pyörään Shimanon M324-kombipolkimet ja ne nyt tulee olemaan vähän pidempään tuossa kiinni kuin nuo väliaikaiset ja kysymys kuuluukin, että kannattaako noihin kierteisiin laittaa jotain mikä helpottaa joskus sitten pois ottoa tai muuta? Talosta tosin löytyy vain ketjurasvaa ja keltaisessa purkissa olevaa normivaseliinia.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  22. #712
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Ilman muuta voit laittaa vaikka sitä vaseliinia niin saat helpommin irti.

  23. #713
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppony Katso viesti
    Ilman muuta voit laittaa vaikka sitä vaseliinia niin saat helpommin irti.
    Pitääpä sipaista vähän, saa nähdä millä saa polkimien kierteet puhtaaksi moskasta vaan. Tai sittenpä näkee onko miten paskaiset edes.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  24. #714
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Harkitse nyt vielä niitå polkimia. Jos tarkenet lukkokengilläsi aina, laita oikeat polkimet. Ei kombi.

  25. #715
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    Mäkin ostin tommoset kombipolkimet fillarin mukaan. Tappelin niiden kanssa pari viikkoa ja nyt hain viime viikonloppuna flätit.
    Nuo kombit eivät toimineet yhtään normaaleilla kengillä, sillä olivat aina väärinpäin kun lähti polkemaan...
    Läskipyärä!

  26. #716
    Ostaa ennemmin vaikka molemmat erikseen. Se kombi on ihan susiajatus.

  27. #717
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Tuossa oli aikaisemminkin juttua että etujarru pitää hiukan ääntä kun kaartaa vasemmalle rajusti varsinkin asfaltilla. Ilmeisesti tuo etuhaarukka tai pikalukko joustaa juuri sen verran että palat ottavat vähän kiinni. Onko muilla samanlaisia havaintoja? Tosin tätä foorumia selatessa luin että samaa on ilmentynyt myös muun merkkisissä pyörissä. Omassa saattaa asiaa lisätä se että tuo etujarrulevy on ottanut hiukan osumaa metsässä eikä sitä tunnu saavan väänneltyä aivan suoraksi. Pitää hakea varmaan uusi levy, onneksi hinnat näyttää lähtevän n.9€ paikkeilta

  28. #718
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Kaikissa vuosien varrella omistamissani levyjarrullisissa pyörissä on levyt soineet (Trek 6000, No saint Maxari, No saint Luzifer, Kona Caldera, Kona Coiler, Kona Kula, Specialized Globe San Francisco 1, Cannondale Prophet, Cube Ltd Sl 29, Trek Fuel ex 9.7, White 2Fat). Jopa 15mm ja 20mm läpiakselillisissa. Levyn suoruus ja palojen etäisyys vaikuttaa, samoin akseleiden ja haarukoiden notkuminen. Lisäksi kiekon irroittamisen ja takaisin paikoilleen laiton jälkeen levyjen keskitys voi olla aavistuksen pielessä. Eipä noi levyt pysy 100% suorana vaikka niitä ei kolhisikaan mihinkään. Mitä väliä jos välillä soi?

  29. #719
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Laitetaass jatkokyssäri. Toinen on kun metsässä, heinikoissa, lammikoissa jne. ajelee ja jarrut kastuu niin teho on hetken huono ennen kuin palat taas lämpiää ja kuivuu. Olisiko jotkut tietyt palat tai levyt tehokkaammat myös märkänä?

  30. #720
    No jos se pyörä joustaa etuhaarukasta, niin miksi oletat, että se "soiminen" paranee jarrulevyä vaihtamalla?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •