Jos ootan kevääseen niin voi olla että kuume ehtii laskeutua..
Jos ootan kevääseen niin voi olla että kuume ehtii laskeutua..
Rosen tusker 1 näyttäis kanssa olevan 1.25 k€
http://www.rosebikes.fi/bike/rose-th...015/aid:751674
Kuume nousee.....
Voit tehdä elämällesi mitä haluat. Mutta nyt on kyse pyöräilystä. Läski on talvikelille oikekasti järkevä peli. Osta se.
Kyllä oon lähinnä uutta syys,kevät, kesä pyörää ostamassa ja niin pienillä poluilla kun löytyy vaan. Siksi tässä on hankalaa päättää koska kuummottaa läski mutta pelkoa on meneekö hukkaan koska hiihdän sydän talvella. Toinen vaihtoehto laittaa isompaa maastopyörää 26 tuumaisen tilalle.
Ehkä jos pääsis läskiä testaan niin vois saada vastauksia![]()
Tuo Tusker näyttää ihan hyvältä paitsi että takapakan tuohon joutunee vaihtamaan. Pari lisäpiikkiä suurimpaan takarattaaseen kun ei tekisi pahaa.
^Tuotekuvassa näyttää olevan jonkinlainen extender-ratas (musta ratas pakan takana), mutta tiedoista ei löydy mainintaa siitä.
Jos olisin nyt ostamassa maastopyörää muuhun kuin talviajoon, niin ykkösvaihtoehto olisi täysjäykkä 29x3" (itsellä Krampus) ja kakkosvaihtoehtona 26x4" (itsellä Mukluk) -- kummallakin ajan mielellään myös kesällä, mutta 29x3" rullaa paremmin esteiden yli. Huollon helppous painaa minulla vaakakupissa aika paljon, joten siksi jousto mieluummin renkaista.
Mainitaan vielä, etten ole ajanut viisituumaisilla kumeilla enkä oikeasti hyvällä joustavalla maastopyörällä.
Eläkäähän nytsiinä se kunto kasvaa kun kiipeät tuntureita ylös!ja on ne massahiihdot kivoja. Etsit vaan hyvän perän ja 50 kilsaa menee huomaamatta
![]()
Läski...
Läski......massa...
Läski...Etsit vaan hyvän perän
Läski......50 kilsaa menee huomaamatta![]()
Vastasin, vaikka pyöräilenkin toistaiseksi(?) talvisinkin 29er laiheliineilla ja olen lisäksi hiihto- ja lumikenkäniilo.
Toisin sanoen en ymmärrä tuota sun vastakkainasettelua, ei Läskipyöräily ole sun hiihdosta pois. Nehän tukevat lajina toisiaan. Valmennusohje sulle: joka toinen päivä hiihtoa ja joka toinen Läskiä. Silloin tällöin voit pitää välipäivän.
No myönnetään..tulin väärään paikkaan kysymään mielipidettä. Se siitä jatketaan![]()
Luopuisin mieluummin läskistä kuin kaksysistä. Kaksikutosiin ja välimallin kiekkoihin en koskisi pitkällä tikullakaan. Jos aiot osallistua marakisoihin tai muihin kilpatapahtumiin, ja et halua antaa kilpakumppaneille tasoitusta, osta kaksysi. Jos ajelet leppoisia porukkalenkkejä tai yksinäsi nautiskellen vaikka pitempiäkin jotoksia tai retkiä, osta läski. Toki läskillä voi ajaa vauhdikkaastikin, mutta silloin ei olla sillä parhaalla käyttöalueella. Joo, tiedän, että läskillä on ajettu kovaa kisoissakin, mutta en lähtisi läskiä silti kisakamppeekksi hankkimaan. Ei ole myöskään mikään enduropyörä, joten keula alaspäin vuorenrinteellä ajettaessa täysjousto kyllä on se nautinnollisin väline. Keula ylössuuntaan taas kisakireä XC-pyörä on paras laite. Hiihto on kivaa ja teke terää harjoitteluun, samaten kuin lumikenkäily, joten kyllä noita kaikkia kolmea kannattaa harrastaa yhtä paljon.
Pääasia, että ostat jomman kumman. Kolmen vuoden päästä huomaat, että sinulla on kuitenkin ne molemmat fillarityypit +1 tallissa.
Vertailu on lyhin tie helvettiin. Vanha sanonta. Minulle läskipörä toi uuden ulottuvuuden. On siinä jotakin, heh. Mutku ajelet läskillä muutoman lenkin, niin kyllä oikea pyöräily maistuu sen jälkeen ja päinvastoin. Ei muta vellissä turaaminen maantiellä kiitämistä voita. Eikä päinvastoin.
Pyöräily on se juttu. Ei välineet. Ne tulee ja menee.
Läskin tarakalle sukset ja polkee hiihtämään lähimmille laduille
Jokainen omalla palalla kakkuaan.
Itse kokeilin jäykkäperä 26" allmountain tykkiä ja ei nappaa sitten yhtään läskin jälkeen.
Eihän sillä uskalla edes ajaa! Kapoiset ja hennot kun ovat renkaat.
Maantiepyöräilyä tylsempää juttua taas ei äkkiseltään tule mieleen.No, ehkä se hiihto.
EDIT: Pyöräily on se juttu. Siitä olen samaa mieltä.
Saitte ylipuhuttua.. yks ongelma vähempi. Nyt pitää miettiä tilaanko on-onen vai ootanko feltin halvemman mallin ilmestymistä.
Jos on kutina, että juustokeula voisi kiinnostaa, niin Feltissä on Blutoon sopiva etunapa.
Meneekö jopa liian löysäksi sen jälkeen! Feltti on oulun seudulle tulossa 20 päivä. Että kyllä se briteistä pahimmassa tapauksessa menee pitempään!
En käynyt.. tulee kalliiksi hakea suvalasta![]()
BD:ssa on muuten tuossa tontun hintaluokassa myös noita SE Bikesin F@E ja F@R -malleja.
Mutta taitavat olla ihan shittiä, ainakin rumia kuin mitkäkin eikä montaa kelvollista palikkaa:
http://www.bike-discount.de/en/fat-bike/brand-se_bikes
Kirjanmerkit