FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 50 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 100 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Itse kannatan sukissakin kerrospukeutumista, alle ohuet keinokuituiset, eivät ime hikeä ja kosteus siirtyy päälisukkaan, merinoa tottakai. http://www.bike-discount.de/en/buy/b...-501/wg_id-169

Jos pikkasen kärjistän niin kalvokenkähän on lämpimyydeltään kumisaappaasen verrattavissa. Pakkasella hiki jäätyy kalvoon.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Eka lenkki Lake 303:lla takana, todella mukavat ja lämpöiset kengät. Koko 46 Wide on verrattuna Shimano MW-80 46:een varmaan yhden koon verran isompi, mikä on mulle ihan hyvä juttu kun Shimanot olivat vähän turhan kapeat kärjestä. Lake on aika korkea, joten putkelta pyörittäessä jalka liikkuu huomattavasti. Kyllä sen silti kestää kun varpaita ei palele....

Lake 303 koko 48wide on paljon tilavampi leveyssuunnassa kuin vastaavan koon NW talvikenkä.
    Suffeli muokkasi tätä : 25.10.2014 at 13.42 Syy: asennusvirhe

Itse ajelen Laken 303 45koko leveällä lestillä mahtuu paksulla tupla sukalla. Kokeilin kerran wölviä 45 ja totesin, että ei sovi leveään jalkaan alkuunkaan on, niin kapea. Itsellä 303 tarvitsen -10 kylmemmillä akku pohjalliset, sen verran varpaat hikoaa ja veri kiertää huonosti varpaissa. Lenkit yleensä 2-3 tunnin huiteella.
    Kunnon akku pohjalliset on 303 lisäksi osoittautunut itsellä yhdeksi parhaimmaksi ostokseksi talvi varustuksessa. Nykyyään akku pohjallise on kengissä, jos -mittarissa. On kiva napsauttaa lämmöt päälle, jos alkaa loppu lenkistä varpaita kylmettämään.
    Pohjalliset-> https://www.karkkainen.com/verkkokau...m-akuilla#spst
    Nyt on tullut reippaasti halvempi vedos pikkasen pienemmillä 1000mah akuilla samaiseen kauppaan. https://www.karkkainen.com/verkkokau...m-akuilla#spca Kyllä noissakin pitäisi akku piisata useammaksi tunniksi. Keskiteho riittää pitämään varpaat lämpösenä ja 3 voi sulatella tarvittaessa. + vara pohjalliset saa 15€. Suosittelen kylmäjalkaisille ehdottomasti.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Sitku tulee ne kovemmat pakkaset, Lake 303:sien kavereiksi säärystimet:

Wölvhammerit tuli just Bike-Discountista. Tosi hyvän oloiset kengät, mutta koko ei mennyt ihan nappiin. Jalan pituudeksi mittasin 276 mm ja valmistajan taulukon mukaan otin koon 44, mutta näköjään joutuu vaihtamaan isompaan, sillä sukkavaraa ei jää juuri yhtään.
    Tuomas H muokkasi tätä : 02.11.2014 at 17.24

XXL.fi kaikki vaatteet ja kengät -25% viikonlopun ajan. Nw celcius artic reilut 134€. Nyt kannattaa melkein tilata, jos ei oo talvikenkäasiat vielä kunnossa. Tarjous voimassa myös huomenna myymälöissä.

Mikähän noista Wölvhammerin kooista olisi sopiva kun normikenkä on 44 ja shimanon kesäkengät 45? Shimanon talvikengät MW81 reilulla sukkavaralla on kokoa 46. Olisiko Wölveistä 46 yliampuvan iso? Sukkavaraa tuonne olisi hyvä olla.

Mulla on kesä Shimanot 45. maantiekengät.
    Talvi vanhat Shimano Mw80 46.
    Wölvit on 47. Ja on isot ja mahtuu sukkaa.
    Ajattelin ostaa tuosta em linkistä nuo 46 koot kokeilla jos mahtus vielä kuitenki sukkaa mutta ois tiukemmat.
    Toisaalta koko viime talven nautin noista isoista ja paksuista sukista

XXL- seitsemällä kympillä Diadorat. Aika muoviset ja aika ohut toppaus, mutta katsotaan...
    higgins muokkasi tätä : 03.11.2014 at 11.47 Syy: Väärä kauppa, oma kämmi...

Sinne meni se tarjous... Täytyy varmaankin hakea honkkarista 13e sähköpohjalliset testiin, jos niillä pärjäisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ...Laken 303 ... paksulla tupla sukalla.... -10 kylmemmillä akku pohjalliset...
    Tota noin, tuplasukat, sähköpohjalliset... eikö nuo Laketkaan ole oikeasti lämpimät?

Ajattelin jos vihdoin hakisi Yläfemmasta Lake 303:t kylmemmille keleille. Käytössä on ollut vuosia Defrosterit ja ovat ihan ookoo johonkin -10 asti kunhan on lisäksi teddykarhunkarvaiset kengänsuojat ja villasukat. Vähän haavelin, että Lake 303:n myötä pääsisi eroon kengänsuojista. Eikä tarvitsi jemmata monia sukkia kenkään tukevuutta häiritsemään ja siksi monta numeroa liian iso kenkä. Haave on ilmeisesti turhako?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tota noin, tuplasukat, sähköpohjalliset... eikö nuo Laketkaan ole oikeasti lämpimät?

Ajattelin jos vihdoin hakisi Yläfemmasta Lake 303:t kylmemmille keleille. Käytössä on ollut vuosia Defrosterit ja ovat ihan ookoo johonkin -10 asti kunhan on lisäksi teddykarhunkarvaiset kengänsuojat ja villasukat. Vähän haavelin, että Lake 303:n myötä pääsisi eroon kengänsuojista. Eikä tarvitsi jemmata monia sukkia kenkään tukevuutta häiritsemään ja siksi monta numeroa liian iso kenkä. Haave on ilmeisesti turhako?
    Mulla on ollut ihan saman suuntaiset ajatukset ja nyt alla Defrosterien vanhempi malli. Toinen kysymys Defrostereista Lakeen vaihtaneilla, omaan aika korkean jalkaterän ja Defrosteriden uudempi malli ei mahtunut omaan koipeen. Onko Lakeissa tilaa korkealle jalalle?
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Riippuu varmasti jaloista. Itse tarviin kengänsuojia, sähkölämmitintä ja villasukkaa omissa Lakeissani jos lämpötila menee vaan alle nollan. Ei Laket(kaan) kesää tee, valitettavasti.

Lake leveä lestisessä on tilaa. Itse, jos nyt ostasin ostasin yhdelle sukalle sopivat, koska käytän kylmemmillä kuitenkin akku pohjallisia. Minun varpaat alkaa jäätyä parin tunnin kohdalla ilman ulkopuolista lämpöä jopa Muck boot pilkki saappaissa ja ne on speksattu -40. Ongelmani on, kun jalat hikoaa ja varpaat on paikoillaan pyöräillessä veri ei vaan kierrä tarpeeksi ja siksi varpaat jäätyy. Kävely palauttaa varpaisiin lämmön. Tässä on vaan se ongelma, että en tod kävele pyörälenkillä. Mulla jäätys varpaat ihan varmasti myös Wölvhammereissa.
    No jäätyminen on, niin suhteellinen käsite. Inhottava kylmyys mikä alkaa 1-2 tunnin kohdalla riippuen kelistä ja se riittää itsellä siihen, että sähkötekniikka otetaan avuksi.

Parituntia -10 menee Lakella laskettelu ja villasukalla, mutta kyllä varpaat kylmettyy mulla ainakin sen verran, et sähköllä on kiva nostaa fiilis kesälämpötiloihin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Täällä vinkattiin jo noista Kärkkäisen reilun 70 euron sähköpohjallisista. Vähän hintavilta tuntuvat. Toki olisivat paljon halvemmat kuin vaihto vaikka Laken talvikenkiin. Ja sitten jos niittenkin kanssa tarttisi ne sähköt. Mites nuo edullisemmat sähköt? Laita Anaxagore tai muut viestiä miten honkkarin 12 euron pohjalliset toimii.

Ongelmaksi muiden merkkien ja sähköpohjallisten kanssa saattaa kyllä kohdallani tulla myös se, että polveni on tykästynyt Spessun kenkiin. Niissä mulla on spessun eniten jalkaholvin kohdalta korotettu kolmen plussan (+++) pohjallismalli ja lisäksi varpaiden alla shimmipala, joka korottaa isovarpaan puolta muutamallla millillä. Nämä estävät siis polven seudun taittumisen sisäänpäin polkiessa. Ennen näitä spessun kenkiä ja pohjallisia mulla tahtoi pitkillä lenkeillä polvi kipeytyä polven yläosan sisäsyrjän kohdalta (ilmeisesti reisilihaksen kiinnityskohta). Vaihtamalla ei yhtä hyvin tukeviin sähköpohjiin pelkään polvikipujen taas palaavan. Niin isoja kenkiä ei varmaan myöskään voine ostaa, että menis sekä sähköpohjalliset että päälle muotoillut spessun pohjalliset. On tää vaikeeta.

Nuo Laket (ja muutkin) ovat suht "lämpimiä" ehkä maastopyöräilyssä, jossa jalkaudutaan aktiivisesti. Maantiellä ajossa ei lukollisten pyöräilykenkien kyvyt riitä, kun pakkasta on yli 10 astetta. Tunnin pari pystyn minäkin ajelemaan ihan hyvin, mutta sitten tulee holotna. Karvasuojukset ja jokin lisälämmitin systeemi on tarpeen. Jos ei lukkoja käytä, niin on varmaan erittäin lämpimiä talvisaappaita tarjolla.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Täällä vinkattiin jo noista Kärkkäisen reilun 70 euron sähköpohjallisista. Vähän hintavilta tuntuvat. Toki olisivat paljon halvemmat kuin vaihto vaikka Laken talvikenkiin. Ja sitten jos niittenkin kanssa tarttisi ne sähköt. Mites nuo edullisemmat sähköt? Laita Anaxagore tai muut viestiä miten honkkarin 12 euron pohjalliset toimii.
    Miksi työ hyvät immeiset leikittä jollain pilipalisähköpohjallisilla? Ostakaa kerralla ei niin paljon kalliimmat Therm-Icit Li-Ion akuilla ja virtaa riittä vuosikausiksi ilman mitään ongelmia. Ja pitkätkin lenkit onnistuu kun virtaa vaan riittääääääääääääääää akuissa.

Itsellä samat pohjalliset olleet varmaan kohta jo 10 vuotta. Yhdet uudet akut ostin jokunen talvi sitten (NiMH akut vaihdoin Li-Ion akkuihin) ja rokkaa täysillä näköjään tänäkin talvena vielä. Ne on vaan niin perkeleen hyvät!

Tommonen tarjous tuli tänään postilaatikkoon.
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/54248...at-pohjalliset
    Mutta mun sähköllä toimivat pohjalliset ei oo koskaan lämmittänyt, ehkä joo pitänyt paleltumat pois, mutta koskaan en oo tuntenu että ne lämmittäs niinkuin lämpöpatteri etc.
    Tossakin nimessä lukee "lämmitettävät" ....

^^Mihin hintaan noi Therm-icit on mahdollista saada? Nopea googletus antoi hinnaksi noin 250€.

Läskillä polkiessa Haixin maiharit on äärimmäisen hyvät, toimii kesällä ja talvella hyvin. Vedenpitävät jne. Poliisien suosimat kengät.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Ostakaa kerralla ei niin paljon kalliimmat Therm-Icit Li-Ion akuilla ja virtaa riittä vuosikausiksi ilman mitään ongelmia. Ja pitkätkin lenkit onnistuu kun virtaa vaan riittääääääääääääääää akuissa.
    Ei kauheesti lisättävää tähän.

Omakohtaista kokemusta honkkarin pohjallisista ja Sievi Alaska thermo tossuista, joissa siis nuo therm-ic:n lämppärit. Honkkarin lämmittimet ei mulla lämmennyt lainkaan. Ainut huomattava funktio oli ledin syttyminen paristokotelossa, kun katkaisijan kytki ON - asentoon.

Sievi tossuilla on ajeltu 15-20 asteen pakkasessa satastakin, koipien jäätymättä. Työkalunetistä aikoinaan hankin ja maksoi jotain 220€. Akkupaketit noihin oli suhteessa törkykalliita, kun meinasin varalle hankkia. Noista ensimmäisistä akuista kun aika jättää, niin varmaan menee pelkät kennot vaihtoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puuhis Katso viesti
    Ei kauheesti lisättävää tähän.

Omakohtaista kokemusta honkkarin pohjallisista ja Sievi Alaska thermo tossuista, joissa siis nuo therm-ic:n lämppärit. Honkkarin lämmittimet ei mulla lämmennyt lainkaan. Ainut huomattava funktio oli ledin syttyminen paristokotelossa, kun katkaisijan kytki ON - asentoon.

Sievi tossuilla on ajeltu 15-20 asteen pakkasessa satastakin, koipien jäätymättä. Työkalunetistä aikoinaan hankin ja maksoi jotain 220€. Akkupaketit noihin oli suhteessa törkykalliita, kun meinasin varalle hankkia. Noista ensimmäisistä akuista kun aika jättää, niin varmaan menee pelkät kennot vaihtoon.

Kun saisikin lämmitettävät pohjalliset. Ostin tänään juoksukengät numeroa 50,5. Fillarikenkien etsiminen oli aikanaan työlästä.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKK Katso viesti
    Läskillä polkiessa Haixin maiharit on äärimmäisen hyvät, toimii kesällä ja talvella hyvin. Vedenpitävät jne. Poliisien suosimat kengät.
    Saako noihin miten klossit kiinni?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKK Katso viesti
    Kun saisikin lämmitettävät pohjalliset. Ostin tänään juoksukengät numeroa 50,5. Fillarikenkien etsiminen oli aikanaan työlästä.
    Saahan niitä: http://www.ebay.co.uk/itm/therm-ic-w...item41802240e3

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Saako noihin miten klossit kiinni?
    Kaikkihan on mahdollista. Tässä puhuttiin yleisesti pyöräilyyn sopivista kengistä. Ihan kaikessa pyöräilyssä ei klossit ole paras vaihtoehto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekoni Katso viesti
    Mulla on ollut ihan saman suuntaiset ajatukset ja nyt alla Defrosterien vanhempi malli. Toinen kysymys Defrostereista Lakeen vaihtaneilla, omaan aika korkean jalkaterän ja Defrosteriden uudempi malli ei mahtunut omaan koipeen. Onko Lakeissa tilaa korkealle jalalle?
    Jäsen Plus kertoo ylempänä viestissä nro 1472, että Lake on aika korkea ja että putkelta poljettaessa jalka pääsee liikkumaan. Minulle kapeampi Lake istuu napakasti kaikin puolin eikä ylimääräistä väljyyttä tuolla tavalla tunnu. Oletan siis, että omaan korkeamman jalan.

Defrostereita olen kerran sovittanut ja istuivat hyvin jalkaan. Mallista en tiedä oliko uudempi, mutta viime syksynä vuosi sitten sovittelin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuomas H Katso viesti
    ^^Mihin hintaan noi Therm-icit on mahdollista saada? Nopea googletus antoi hinnaksi noin 250€.
    Varuste.net https://varuste.net/rewrite.php?&rew...ack%20ic%20950 akut 950mAh 140€ + pohjalliset 45€ Halvemmalla et löydä mistään. Nuo pohjalliset eivät tosin ole therm-ic:n omat mutta niitä löytyy kyllä samaan hintaan.

Mulla on sama paketti mutta therm-ic:n omilla pohjallisilla. Toimii ja siksi noita löytää harvoin edes tuolla hinnalla.

Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekoni Katso viesti
    303t sopii nimenomaan korkealle jalalle. Mulla on matala jalka, enkä saa ko. kenkää napakaksi kiristettyä kuin toppaamalla iltin alle huopalappuja. Pituutta minulla kengässä ei ole juurikaan ylimääräistä.

Ja jos jollain oli tuossa aiemmin huoli, että nahkakenkänä 303 ei siedä vettä, niin sietää varsin hyvin. Siinä on nahka todella tuhdisti pintakäsiteltyä, ja oikein hoidettuna sietää enempääkin kastumista ihan hyvin silloin tällöin. Epäilin itse kenkiä valitessa samaa, mutta osoittautuivat toimiviksi viime talvena täällä etelän kurakeleissä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •