FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 23 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 73 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #661
    IncBuff Guest
    Juu. Eteen tuli Ground Control. Osittain sen takia, että alkuperäinen hajosi.

  2. #662
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    No hajustellaan miten etenee toistaiseksi hyvin, miettinyt nastoja?-> tosin jääkelille on cube jossa nastat jo työmatka ajon takia.. Lumella pärjännee kuiten normi kumein.

  3. #663
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718


    Tuollaista pauketta pitää etupää kun rynkyttää ja ohjaus alkaa täristämään jos etujarrua painaa yhtään enemmän vauhdissa. Ohjauslaakeri kiristetty, linkku kireällä, ei auta.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  4. #664
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    Tarkista jarrulevyn kiinnitys.
    Aikoinaan eräässä pyörässä oli vastaava ja paljastui, että levyn ruuvit olivat inasen löysällä eli levy pääsi liikkumaan rei'issä hieman.
    Läskipyärä!

  5. #665
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^^Ei tossa hirveen montaa vaihtoehtoa voi olla, onko varmasti ohjauslaakeri riittävän kireällä? ootko kokeillut sillai että kädellä kiinni tuosta haarukan ja rungon liitoskohdasta, käsi kyllä tuntee jos siinä klappia. Jarrulevy tulikin täällä jo mainittua mutta katsoisin vielä jarrusatulan kiinnityksen.

  6. #666
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomikulmala Katso viesti
    Tarkista jarrulevyn kiinnitys.
    Aikoinaan eräässä pyörässä oli vastaava ja paljastui, että levyn ruuvit olivat inasen löysällä eli levy pääsi liikkumaan rei'issä hieman.
    Samalla kannattaa tarkistaa stemmin ruuvit...
    Still rides with 26er

  7. #667
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Sanoisin että jos stemmin ruuvit olis niin löysällä että kolisee niin voisi ajaminen olla aika hankalaa... mutta senhän varmaan tiesit että ohjauslaakeria kiristettäessä pitää stemmi ensin löysätä.

  8. #668
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Sanoisin että jos stemmin ruuvit olis niin löysällä että kolisee niin voisi ajaminen olla aika hankalaa... mutta senhän varmaan tiesit että ohjauslaakeria kiristettäessä pitää stemmi ensin löysätä.
    Mä en ole koskaan löystänyt ohjaustangon kiristyspannan pultteja ohjainlaakerin säätöä varten, mutta kukin tyylillään. Puhuin tosiaan stemmin kiristypannan pulteista. Tuossa kakkalokin demossa kohdistuu painetta/rasitusta myös ohjaustankoon ja ihan kokemuksesta pyysin kiristämään stemmin pultit. Kiristyspannan ruuvien ei tarvitse olla kuin hitusen löysällä, että ohjaustanko pääsee napsumaan. Kannattaa ainakin kokeilla
    Nappulakenka muokkasi tätä : 03.11.2014 at 09.04
    Still rides with 26er

  9. #669
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Mä en ole koskaan löystänyt ohjaustangon kiristyspannan pultteja ohjainlaakerin säätöä varten, mutta kukin tyylillään. Puhuin tosiaan stemmin kiristypannan pulteista. Tuossa kakkalokin demossa kohdistuu painetta/rasitusta myös ohjaustankoon ja ihan kokemuksesta pyysin kiristämään stemmin pultit. Kiristyspannan ruuvien ei tarvitse olla kuin hitusen löysällä, että ohjaustanko pääsee napsumaan. Kannattaa ainakin kokeilla
    Ok, tarkoitin tietty paskalokkia tuolla kommentilla "mutta senhän varmaan tiesit että ohjauslaakeria kiristettäessä pitää stemmi ensin löysätä" ja oletin että jokainen kyllä tietää mitä kohtaa stemmissä tarkoitin.

  10. #670
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Ok, tarkoitin tietty paskalokkia tuolla kommentilla "mutta senhän varmaan tiesit että ohjauslaakeria kiristettäessä pitää stemmi ensin löysätä" ja oletin että jokainen kyllä tietää mitä kohtaa stemmissä tarkoitin.
    Sorry, my bad. Osui tuon sinun viesti vain sopivasti tuohon meitsin viestin jälkeen..
    Still rides with 26er

  11. #671
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    *video*

    Tuollaista pauketta pitää etupää kun rynkyttää ja ohjaus alkaa täristämään jos etujarrua painaa yhtään enemmän vauhdissa. Ohjauslaakeri kiristetty, linkku kireällä, ei auta.
    Siis tuossa videossa pidät jarrua pohjassa ja nylkytät eturengasta ees taas? Jarrupalat liikkuu, siitä ääni tulee?

    Täristelyyn kannattaa tarkistaa levyn kireys ja jarrusatulan kireys sekä keskitys.

  12. #672
    Jarrupalat voisi kyllä olla hyvä veikkaus. Sen ohjainlaakerin löysyyden tosiaan huomaa, kun pitää kättä siinä emäputken ja haarukan liitoskohdassa. Sitten vielä jarrulevyn pultit ja pikulinkun kireys. Videon perusteella tuo eturengas tuossa hieman pyörii, ehkä sentin samalla kun heiluu. Se kyllä viittaisi siihen minusta, että ne on palat, ei liene ongelma. Tuotakin voisi kokeilla pitämällä samalla kädellä sekä jarrulevystä että jarrusatulasta kiinni, niin huomaa kyllä jos levy pääsee vähän naksumaan eestaas. Kaveri avuksi tai nippusiteellä jarru kiinni, niin voi ehkä käydä helpommin.

    Ei oo ny oma läski tässä ulottuvilla, mutta kyllä se muistaakseni mullakin vähän naksuu tollai, vaikka ohjainlaakeri on kiristetty. Palat, luulisin. Pitääpä kokeilla kun pääsen kotiin.

  13. #673
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Jarrupalat voisi kyllä olla hyvä veikkaus. Sen ohjainlaakerin löysyyden tosiaan huomaa, kun pitää kättä siinä emäputken ja haarukan liitoskohdassa. Sitten vielä jarrulevyn pultit ja pikulinkun kireys. Videon perusteella tuo eturengas tuossa hieman pyörii, ehkä sentin samalla kun heiluu. Se kyllä viittaisi siihen minusta, että ne on palat, ei liene ongelma. Tuotakin voisi kokeilla pitämällä samalla kädellä sekä jarrulevystä että jarrusatulasta kiinni, niin huomaa kyllä jos levy pääsee vähän naksumaan eestaas. Kaveri avuksi tai nippusiteellä jarru kiinni, niin voi ehkä käydä helpommin.

    Ei oo ny oma läski tässä ulottuvilla, mutta kyllä se muistaakseni mullakin vähän naksuu tollai, vaikka ohjainlaakeri on kiristetty. Palat, luulisin. Pitääpä kokeilla kun pääsen kotiin.
    Mulla ainakin pitää palat juuri tuommoista naksumista kun pitää jarrua pohjassa ja nylkyttää eturengasta ees taas. Ja toimii ajossa bueno. Palat ei ole kuin sillä sokkatapilla kiinni ja ne elää millin molempiin suuntiin.

  14. #674
    Just näin, ja kaksi milliä jarrulevyn kohdalla onkin jo sentti renkaanpinnan tasolla.

  15. #675
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Itsellä kanssa liikkuu noin kun painaa kevyesti jarrun pohjaan ja kun painaa oikein kovaa niin ei liiku enää.

  16. #676
    ^Tarpeeksi kovaa kun painaa, niin sitten varmaan ne männät tiukkaa jo paloja vasten niin lujaa, ettei ne pääse enää heilumaan satulan sisällä yhtään, vaikka siellä se millin klappi oliskin.

  17. #677
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    ^Tarpeeksi kovaa kun painaa, niin sitten varmaan ne männät tiukkaa jo paloja vasten niin lujaa, ettei ne pääse enää heilumaan satulan sisällä yhtään, vaikka siellä se millin klappi oliskin.
    Just näin.

  18. #678
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Täristäminen vois viitata myös kieroon jarrulevyyn. Mulla on myös ollut jarrusatulan pultit löysällä ja se luonnollisesti aiheutti klappia etupäähän.

  19. #679
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    146
    Rengas seinää vasten, niin jarruklapit saa eliminoitua ja voi tsekata vain sen ohjauslaakerin klapin.
    Parempi katsoa katua kuin katua...

  20. #680
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Hieno herätä ja lukea, että tullut näinkin paljon kanssaomistajilta kommentteja kun aloin vikaa ratkomaan, kiitos kaikille siis jo etukäteen, nöösin tietotaito kun on mitä on.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomikulmala Katso viesti
    Tarkista jarrulevyn kiinnitys.
    Aikoinaan eräässä pyörässä oli vastaava ja paljastui, että levyn ruuvit olivat inasen löysällä eli levy pääsi liikkumaan rei'issä hieman.
    Eilen pyörittelin etuvannetta kädessä ja jarrulevy oli mielestäni kiinni tarpeeksi tukevasti.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    ^^Ei tossa hirveen montaa vaihtoehtoa voi olla, onko varmasti ohjauslaakeri riittävän kireällä? ootko kokeillut sillai että kädellä kiinni tuosta haarukan ja rungon liitoskohdasta, käsi kyllä tuntee jos siinä klappia. Jarrulevy tulikin täällä jo mainittua mutta katsoisin vielä jarrusatulan kiinnityksen.
    Kiristin ohjauslaakeria eilen ensimmäistä kertaa ja avasin stemmin pultit kyllä riittävästi (stemmin olisi voinut nostaa pois) ja laakerissa oli aavistus löysyyttä ja kiersin sitä niin, että löysät kyllä pois lähti. Sanoisin, että on tarpeeksi riittävän kireällä. Kokeilin tuota käsitemppua äsken, en huomannut mitään löysyyttä tai klappia haarukassa tai rungossa. Jarrusatulassa ei ollut eilen mitään normaalista poikkeavaa, tosin en sitä kokeillutkaan avaimella säätää vaan sormin koitin kiristää ja tutkia, ei heilunut.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Samalla kannattaa tarkistaa stemmin ruuvit...
    Ongelma oli jo ennen kuin avasin stemmin ruuveja ekaa kertaa, mutta kiersin ne melko jämäkkään kyllä ohjainlaakerin säädön päätteeksi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Sanoisin että jos stemmin ruuvit olis niin löysällä että kolisee niin voisi ajaminen olla aika hankalaa... mutta senhän varmaan tiesit että ohjauslaakeria kiristettäessä pitää stemmi ensin löysätä.
    Yep, ja niin teinkin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Ok, tarkoitin tietty paskalokkia tuolla kommentilla "mutta senhän varmaan tiesit että ohjauslaakeria kiristettäessä pitää stemmi ensin löysätä" ja oletin että jokainen kyllä tietää mitä kohtaa stemmissä tarkoitin.
    Kyllä vain.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Siis tuossa videossa pidät jarrua pohjassa ja nylkytät eturengasta ees taas? Jarrupalat liikkuu, siitä ääni tulee?

    Täristelyyn kannattaa tarkistaa levyn kireys ja jarrusatulan kireys sekä keskitys.
    Kyllä, etujarru pohjassa ja edes takas pyörää.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Jarrupalat voisi kyllä olla hyvä veikkaus. Sen ohjainlaakerin löysyyden tosiaan huomaa, kun pitää kättä siinä emäputken ja haarukan liitoskohdassa. Sitten vielä jarrulevyn pultit ja pikulinkun kireys. Videon perusteella tuo eturengas tuossa hieman pyörii, ehkä sentin samalla kun heiluu. Se kyllä viittaisi siihen minusta, että ne on palat, ei liene ongelma. Tuotakin voisi kokeilla pitämällä samalla kädellä sekä jarrulevystä että jarrusatulasta kiinni, niin huomaa kyllä jos levy pääsee vähän naksumaan eestaas. Kaveri avuksi tai nippusiteellä jarru kiinni, niin voi ehkä käydä helpommin.

    Ei oo ny oma läski tässä ulottuvilla, mutta kyllä se muistaakseni mullakin vähän naksuu tollai, vaikka ohjainlaakeri on kiristetty. Palat, luulisin. Pitääpä kokeilla kun pääsen kotiin.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Mulla ainakin pitää palat juuri tuommoista naksumista kun pitää jarrua pohjassa ja nylkyttää eturengasta ees taas. Ja toimii ajossa bueno. Palat ei ole kuin sillä sokkatapilla kiinni ja ne elää millin molempiin suuntiin.
    Jarrupalat ovat tosiaan vain yhden sokan varassa ja huomasin eilen yllätykseseni, että ne tosiaan liikkuvat sormillakin painettaessa edes ja takas, ei siis toisiaan kohti vaan pystysuunnassa. Tuostako se ääni sitten siis tulee, että jarrupalat saavat vähän elää satulan sisällä? Liikkuvuutta oli parikin milliä kyllä kun sormella yöllä niitä tökin ja tutkin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Herkko6 Katso viesti
    Rengas seinää vasten, niin jarruklapit saa eliminoitua ja voi tsekata vain sen ohjauslaakerin klapin.
    Silloin tuota ääntä ei tule, eli kun rengas on seinää vasten, mutta en paina jarrua. Jarrun kanssa ääni tulee.

    Tuli ostettua eilen SKS:n digitaalinen rengaspainemittari ja kun eka päästelin takarenkaasta epähuomiossa painetta veke ja opin samalla käyttämään mittaria ja Presta-venttiiliä, näytti edessä olevan 0,70 baria ja takana 0,45 baria, tosin sieltä päästelinkin epähuomiossa ilmaa veke. Pumppasin nyt taakse 0,65 baria, mutta millaisilla paineilla te vähän painavemmat kuskit ajelette? Painoa n. 115kg itsellä joten takana kannattaa varmaan muutenkin pitää enemmän kuin edessä. 0,80 baria taakse ja edessä antaa olla tuon mitä on?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  21. #681
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Itsellä painoa 105kg aataminasussa ja paineita takana osimmoilleen 0,6 ja edessä 0,5..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  22. #682
    IncBuff Guest
    Paineisiin toki vaikuttaa sekin onko tubeless vai sisurit. Itse ajelen sisureilla ja samat paineet kuin Mikalla. Painoa onkin sitten 25kg vähemmän.

  23. #683
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    ^Totta hyvä tarkennus eli itsellä on tubeless käytössä.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  24. #684
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Aivan, eli aivan vakiorenkaat on itellä eli sisureilla.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  25. #685
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Aiemmin joku kertoi oudosta tennarinäänestä kun läskillään ajaa. Eilen räntäsateessa lähdin ajamaan sohjolumessa. Märkää siis oli. Kuulin oudon rääkäisyn. Ensin ajattelin oikeasti että joku lintu päästi syksyisen lemmenäänen mutta ääni toistui vielä neljä kertaa hieman erilaisena. Myöhemmin ei enää kuulunut. Joku kumi-vesi-pinnan aiheuttama moiskahdus se varmasti oli mutta oliko mukana vanne.... mene ja tiedä.

  26. #686
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Täällä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä vaikka läskillä ajetaan syyskeleillä kahdessa vuorossa! Vaimo on innostunut tuosta pyörästä vähintään saman verran kuin minä ja ollaankin ajeltu nyt vuorotellen tolla 17'' pyörällä kun pituuseroa ei ole kuin se 6 cm.

    Sinäänsä hyvä tilanne jos iskee päivitys tarve joskus niin tiedän kenelle myyn tuon pirkkaläskin
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  27. #687
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomikulmala Katso viesti
    Miten tällainen vapaarattaan puhdistus suoritetaan? Melkoista mekkalaa pitää Litessä.
    Rengas irti. Rataspakka irti näillä ---> http://www.motonet.fi/fi/tuote/38091...apaaratasavain
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/38091...n--Ketjupiiska
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/38090...inavain---15mm

    Pyyhin vaseliinit pois. Rasvanpoistolla (Bräkleen tms.) huuhtelin paikkoja. Sitten teflonsprayta ja moottoriöljyä takanapaan ja vapaarattaan kynsille niitä samalla nitkutellen. Vaseliiniäkin pyyhkäsin pikkasen pintoihin, paitsi vapaarattaan kynsiin ja sen hammaskehälle.
    Ei ole kyllä mitään tietämystä miten homma olisi pitänyt tehdä, tai että onko sitä yhtä ainoaa tapaa. Tuoltakin koitin vakoilla, mutta meinaa olla liian pitkäjänteistä hommaa mulle: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...DT-Mavic-jne-)

    Lakkas ainakin mun fillarissa pörisemästä tuo vapaaratas.

  28. #688
    Passaiskohan sinne kivasti ihan ketjurasva? Siinähän on ihan hyvin kai paksuutta ja viskositeettia ja luulis korroosionsuojaakin löytyvän.

  29. #689
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Ketjurasvaa ei kannata käyttää. Tuo operaatiohan perustuu talvikäytössä jäykistyvän vaseliinin poistoon ja vaihtamiseen öljyyn. Ketjurasva on vielä tönkömpää kuin vaseliini, joten se saattaa aiheuttaa ongelmia vapaarattaan toiminnassa. Minä en tee mitään sillä Norjalaisen pyörän luulisin toimivan myös talvella ja ääni ei ole häiritsevä ja periaatteenakin on jo se, että toimivaa ei korjailla siitä seuraa vain ongelmia. Mutta jokainen tyylillään enkä arvostele niitä jotka harrastaa ja tuunaa, pikemminkin arvostan ja ihailen

  30. #690
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    ketjurasvojakin on monenlaisia

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •