Näin eilen Läskiladan!! Livenä. Naapurin terassilla. *shocked*
Kunnioittavasti kävelin ohi ko läskirenkaisen hiljalleen aaltoja tehden!
Näin eilen Läskiladan!! Livenä. Naapurin terassilla. *shocked*
Kunnioittavasti kävelin ohi ko läskirenkaisen hiljalleen aaltoja tehden!
Olen kanssa toiveikkaasti odotellut josko nuo rupeisivat puremaan. Fiilis on kyllä vähän samanlainen kuin uusilla jarrupaloilla joskus alkuun mutta on tuolla nyt jo aika paljon rullailtu.
Takasen saa kyllä lukkoon kahdella sormella, mutta itse tykkään jaruttella vain yhdellä sormella ja nyt pitää etujarrua painaa melkeen koko hanskalla jos aikoo saada kunnolla hidastuvuutta.
Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
Jälleen ensi vuonna
Ite putsasin jarrulevyt ennen ensimmäistäkään ajometriä. Löyty harmaata rasvaa levyistä.
Hitto vie kun ihmetyttää voiko noissa olla tosiaan niin sikana laatuvaihtelua. Mulla linkut pysyy, jarrut on erinomaiset (ei yhtään häviä jäykkäperä Radonini Formula RXille) ja kaikki vaan toimii. On se kumma. Ei oikeastaan mitään valittamista koko pyörässä, ainut että renkaat pitää jossain vaiheessa vaihtaa vielä läskimmiksi. Jahka noista Jumbo Jimeistä alkaisi kuulua kokemuksia, ovat ainakin minusta kuvioltaan hyvän näköiset.
Uudet jarrupalat (Shimano B01S) ei maksa hirveitä summia. 7.99€ pari Bike-discountissa. Uudet levyt on myös halpoja.
Oli kans yhen pyörän kans jarrujen kans pito ongelmia, joten otin palat irti ja laitin hellalle rautapuoli alaspäin ja kuumensin niin kauan ettei käryä enää tullut. Sitten viellä vähän hiekkapaperilla pintaa pois ja levyjen putsaus. Operaation jälkeen eivät heti pitäneet mutta muutaman kilometrin jälkeen todella hyvä pito tuli.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Miten noiden linkkujen löystymisen (ja muiden vikojen) hajaantumistodennäköisyys: Pro/Lite, M-/L-runko?
Mulla Pro ja M-runko, enkä ole löystymistä huomannut, tosin pari kertaa olen nuo irroittanut kuljetuksen ajaksi. En ole kunnon juurakoissa tai kivipoluilla ehtinyt käydä rynkyttämässä.
Minun Pro on myös M kokoinen ja paketista itse kasasin. Jos siinä joku paikka irtoaisi niin eilen olisi irronnut. Luontopolulla armotonta kivikkoa ja juurakkoa jossa kaveri joutui taluttamaan omaa normimaasturiaan ja minä (95kg) rymmyytin alamäetkin menemään. Ei toistaiseksi moitteen sanaa ja jarrutkin on hyvät, vaihteet napsahtelee sievästi ja kokonaisuutta pidän yhtä laadukkaana kuin tallista löytyvät Merida 4D CC ja Canondalen täysjousto Jekyll.
Väänsin satulatolpan pultit ny vuorottelemalla todella tiukalle. Seuraavalla lenkillä selviää pitääkö reklamoida vai joko tolppa vihdoin pitää penkin suorassa. 90kg
Täällä kaksi Liteläskiä, M ja S. Ainakin toitaiseksi kaikki on toiminut moitteetta,
ei mitään huomautettavaa. Surutta rymistelty.
Markku Lehikoinen
Täällä M Kokoinen Pro ja hyvin pelannu. Linkut ei ole löystynyt, tolpassa ei vikaa vaikka vaihdoinkin hissiin. Takarenkaassa on pientä heittoa, mutta en katso sitä pyörän laatu viaksi. (Korkeintaan kasaajan). Ja pienet jarrun vonkumiset ym. on johtunut itsestä, kun on kokemattomana ja tietämättömänä pitänyt mennä pitelemään ja säätämään vaikkei tarvetta ole ollutkaan, mutta tässä samalla on ollut tarkoituskin opetella myös tätä polkupyörän säätö ja huolto hommaa. Eli ongelmia on tiedossa jatkossakin![]()
M-Lite, ei mitään ongelmia so far.
M-pro. No problema. Ohjainlaakeri kiristettiin ja kiekot rihdattiin ensihuollossa. Linkut pysynyt kiinni. Tosin eturengasta olen muutenkin käyttänyt irti vähän väliä autoon lastattaessa. Tänään tarkistin eka kerran takaa ja tiukalla oli. Satulan säätö on perseestä mutta kun sen kerran kohdalleen sai niin ei ole tarvinnut koskea. Luulen että palstan valittajille on sattunut maanantaikappale tai sit valittaa vaikkei olis aihetta.
Edit. myös laahaava etujaru säädettiin huollossa eikä ole sen jälkeen ollut mitään vikaa.
Huomasin että täällä on ollut puhetta satulan liikkumisesta. Mulla on sama homma. 115kg läskiä ja silloin tällöin nousee satulan kärki pystyyn vaikka kunka kiristäisi pultteja.
White 2Fat Pro, Nishiki 352 Hybrid
Oh!!! Nähdäänkö Vesa pian Lidlin tiimiasusteissa ja Ladan selässä?!? Laita viestiä niin saavun kuvauskaluston kanssa paikalle ikuistamaan
Aikamoista vaihtelua kasauksen laadussa tuntuu olevan... Itsellä toki on kaikki pelit, pensselit ja pessaarit kun fillareita on tullut kasailtua/purettua/huollettua jo vuosikymmeniä, mutta ei sitä nyt voi ihan jokaiselta fillarin ostajalta edellyttää jotta osaa/pystyy varmistamaan, että kaupasta uutena ostettu fillari on ajokunnossa. Toki ensihuollossa sitten fiksaillaan jarrut, vaihteet, momentit yms., mutta ei helvetissä pyörät saa tippua alta, ohjainlaakerin pitää olla kiristetty, jarrujen toimia jne.
Kyllä tonni on aika paljon rahaa ja siihen pitää jo vaatia.
Tonni tai 500 euroa niin mielestäni jos mainostetaan, että pyörä toimitetaan ajokunnossa niin sen pitää myös olla sellaisessa kuosissa paketista otettaessa. Eihän tuohon periaatteessa muuta tarvinnut kuin laittaa satula tolppineen paikoilleen ja eturengas kiinni, paitsi että kasaus oli tehty päin persettä ja koko pyörä piti käydä läpi. No olisin käynyt muutenkin ja käyn kivijalastakin ostetut pyörät samalla tavalla läpi, mutta mielestäni sitä ei kuitenkaan voi vaatia.
Tytölle tuli XXL:stä Meridan maastopyörä. Alennusten jälkeen meni siihen hintaluokkaan, missä pyörälle ei tehdä mitään käyttöönoton eteen, vaan tuli tehtaan paketissa. Liikkeen huollot kuului hintaan, mutta eipä tuota sinne viitsi kiikutta ennenkuin saavat paikkakunnalle liikkeen. Sähköpostilla varmistettiin, että saa sen tuoda vielä ensvuonnakin lähiliikkeeseen. Fillarin mukana oli kuitenkin polkimien kiinnitystä ja pumppua lukuunottamtta kaikki työkalut pyörän käyttökuntoon laittoon.
Mutta toki jos mainostetaan että ajokunnossa, niin sen myös pitäisi olla siinä.
Kun omani ostin aiknaan paikallisesta kivijalasta, niin ekaan 500 kilometriin en koskenut mihinkään. Ensihuolto tehtiin liikkeessä vähän myöhässä ja sitten menikin seuraavat 3000 km ketjun rasvauksella. Ja pyörä näki myös oikeaa maastoa tuona aikana. Tuo pyörä oli mielestäni oikeassa ajokunnossa luovutushetkellä.
No on siitä sittemmin antautunut keskiölaakeri, mutta kohtuullisen, muta, kura ja kilometrimäärän takia en vienyt takuuseen, vaan annoin mennä kuluvana osana. Vaihdatin liikkeessä ja samalla varmistettiin, että keskiöstä tuli parempi kuin uusi. Jarrutkin tuli ilmattua ja ohjainlaakeri säädettyä siinä samalla.
Toki keskiölaakeri saisi kestää pidempään, kuin 1,5 vuotta ja vajaat 10 000 km, mutta annoin olla kun pyörää oli kylvetetty mudassa.
Jos joskus heikkona hetkenä alkaisi tekemään mieli joustokeulaa tuohon PRO malliin niin sopisko tuo RS Bluto kuinka helposti tuohon?
http://www.bikester.fi/rockshox-blut...ta-376201.html
Ja joutuisiko uusimaan paljon osia esim. ohjauslaakerit?
Jotain tämän tyylistä joutuu laittamaan nykyisen ohjainlaakerin tilalle:
http://www.wiggle.co.uk/chris-king-i...pered-headset/
Ja etunavan tilalle sitten jotain tämmöistä 15mm läpiakselilla olevaa:
http://www.bike24.com/p293542.html
Ohjainputki ja geometria pitää olla sopiva, jotta keula mahtuu toimimaan.
Tuo tapered kaulaputki ei mahdu kunnolla Pro ja Lite suoraan emäputkeen ja kääntymään. Interceptoriin näyttää siltä että sopiikin.
Parempi vain toivoa että RS XC-malleista tehdään vastaavasti kuin Bluto = Reban sisarmalli tai joku muu valmistaja tarttuu aiheeseen.
Varmaan riippuu siitä mitä pyöränvalmistajat tilaa keulavalmistajilta.
Onneksi siitä tulisi kallis ja toimimaton paketti niin voi unohtaa koko asian hyvillä mielin![]()
^Olin jo aikeissa ehdotella kimppatilausta joustokeuloille, kun näkyi kaks kappaletta olevan jäljellä sopivasti.
Täällä on kyllä m kokoinen lite pelannut mainiosti. Joku 150 kilsaa vasta tosin ajanut.
Ite kasasin pahvilaatikosta hätäseen, sen kummempia tarkistuksia tekemättä. Ekan n 60 kilometrin sisään sai kiristää takalinkun 3-4 kertaa. ja kertaalleen ohjauslaakerin, kun en sitä silloin heti paketista ottaessa edes tarkistanut.
Nyt on kyllä kuitenkin aina ajoon lähdettäessä tarkistellu linkkujen kireys jarruja vasten nytkyttämällä ja siinä samalla ohjauslaakerin mahdollinen välys ja kolina. Ja juuri äsken vapaaratas sai puhdistuksen ja monen sorttista lotionia = hiljeni/rullaa.![]()
Nyt ajetun lenkin jälkeen satula näytti säilyttäneen asentonsa. Eli ei aivan kelvoton vaikka vaikeasti säädettävä onkin.
^joo melko voimalla saa säätää ne pultit kiinni pro mallin satulaan. Epäilenpä että alumiini antaa tuossa peräksi pidemmän päälle. Muuten ei pyörässä valittamista ensimmäisten 7 reissun 220km jälkeen.
Tanko ei tunnu hyvältä. Paljonkahan tuossa on backsweeppiä? Leveyttä taisi olla 720mm. Pitänee katsella jotain tilalle, jos vaikka kaventaisi vähän.
Etupään kampeaminen kovemmalla alustallakin loppui. Maksoi tosin melkein satasen.
^alku peräsin renkaan heitit kuikkaan? Mitä tilalle? Itsellä piti vaihtaa Cubeen heti renkaat että pystyi ajamaan missään, tuo läskin kanssa oontuuli ns. Sinuiksi ja tottunut vetelyyn kovilla pinnoilla.
Kirjanmerkit