HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 22 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 72 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #631
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Näin eilen Läskiladan!! Livenä. Naapurin terassilla. *shocked*

    Kunnioittavasti kävelin ohi ko läskirenkaisen hiljalleen aaltoja tehden!

  2. #632
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Olen kanssa toiveikkaasti odotellut josko nuo rupeisivat puremaan. Fiilis on kyllä vähän samanlainen kuin uusilla jarrupaloilla joskus alkuun mutta on tuolla nyt jo aika paljon rullailtu.

    Takasen saa kyllä lukkoon kahdella sormella, mutta itse tykkään jaruttella vain yhdellä sormella ja nyt pitää etujarrua painaa melkeen koko hanskalla jos aikoo saada kunnolla hidastuvuutta.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  3. #633
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Ite putsasin jarrulevyt ennen ensimmäistäkään ajometriä. Löyty harmaata rasvaa levyistä.

  4. #634
    Hitto vie kun ihmetyttää voiko noissa olla tosiaan niin sikana laatuvaihtelua. Mulla linkut pysyy, jarrut on erinomaiset (ei yhtään häviä jäykkäperä Radonini Formula RXille) ja kaikki vaan toimii. On se kumma. Ei oikeastaan mitään valittamista koko pyörässä, ainut että renkaat pitää jossain vaiheessa vaihtaa vielä läskimmiksi. Jahka noista Jumbo Jimeistä alkaisi kuulua kokemuksia, ovat ainakin minusta kuvioltaan hyvän näköiset.

  5. #635
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Uudet jarrupalat (Shimano B01S) ei maksa hirveitä summia. 7.99€ pari Bike-discountissa. Uudet levyt on myös halpoja.

  6. #636
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tyrnävä
    Viestit
    67
    Oli kans yhen pyörän kans jarrujen kans pito ongelmia, joten otin palat irti ja laitin hellalle rautapuoli alaspäin ja kuumensin niin kauan ettei käryä enää tullut. Sitten viellä vähän hiekkapaperilla pintaa pois ja levyjen putsaus. Operaation jälkeen eivät heti pitäneet mutta muutaman kilometrin jälkeen todella hyvä pito tuli.

  7. #637
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Näin eilen Läskiladan!! Livenä. Naapurin terassilla. *shocked*

    Kunnioittavasti kävelin ohi ko läskirenkaisen hiljalleen aaltoja tehden!
    Osta sinäkin: pienin koko ja vaihdat heti droppitangon ja voimansiirtoon Campaa ja renkaiksi BFL:t. Sitten sulla on suomalaisille pyöräteille soveltuva krossari, jonka voit nostaa omalle terassille naapurin kiusaksi.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  8. #638
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Miten noiden linkkujen löystymisen (ja muiden vikojen) hajaantumistodennäköisyys: Pro/Lite, M-/L-runko?
    Mulla Pro ja M-runko, enkä ole löystymistä huomannut, tosin pari kertaa olen nuo irroittanut kuljetuksen ajaksi. En ole kunnon juurakoissa tai kivipoluilla ehtinyt käydä rynkyttämässä.

  9. #639
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Minun Pro on myös M kokoinen ja paketista itse kasasin. Jos siinä joku paikka irtoaisi niin eilen olisi irronnut. Luontopolulla armotonta kivikkoa ja juurakkoa jossa kaveri joutui taluttamaan omaa normimaasturiaan ja minä (95kg) rymmyytin alamäetkin menemään. Ei toistaiseksi moitteen sanaa ja jarrutkin on hyvät, vaihteet napsahtelee sievästi ja kokonaisuutta pidän yhtä laadukkaana kuin tallista löytyvät Merida 4D CC ja Canondalen täysjousto Jekyll.

  10. #640
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Väänsin satulatolpan pultit ny vuorottelemalla todella tiukalle. Seuraavalla lenkillä selviää pitääkö reklamoida vai joko tolppa vihdoin pitää penkin suorassa. 90kg

  11. #641
    Täällä kaksi Liteläskiä, M ja S. Ainakin toitaiseksi kaikki on toiminut moitteetta,
    ei mitään huomautettavaa. Surutta rymistelty.

    Markku Lehikoinen

  12. #642
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Täällä M Kokoinen Pro ja hyvin pelannu. Linkut ei ole löystynyt, tolpassa ei vikaa vaikka vaihdoinkin hissiin. Takarenkaassa on pientä heittoa, mutta en katso sitä pyörän laatu viaksi. (Korkeintaan kasaajan). Ja pienet jarrun vonkumiset ym. on johtunut itsestä, kun on kokemattomana ja tietämättömänä pitänyt mennä pitelemään ja säätämään vaikkei tarvetta ole ollutkaan, mutta tässä samalla on ollut tarkoituskin opetella myös tätä polkupyörän säätö ja huolto hommaa. Eli ongelmia on tiedossa jatkossakin

  13. #643
    M-Lite, ei mitään ongelmia so far.

  14. #644
    harmis Guest
    M-pro. No problema. Ohjainlaakeri kiristettiin ja kiekot rihdattiin ensihuollossa. Linkut pysynyt kiinni. Tosin eturengasta olen muutenkin käyttänyt irti vähän väliä autoon lastattaessa. Tänään tarkistin eka kerran takaa ja tiukalla oli. Satulan säätö on perseestä mutta kun sen kerran kohdalleen sai niin ei ole tarvinnut koskea. Luulen että palstan valittajille on sattunut maanantaikappale tai sit valittaa vaikkei olis aihetta.
    Edit. myös laahaava etujaru säädettiin huollossa eikä ole sen jälkeen ollut mitään vikaa.

  15. #645
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harmis Katso viesti
    pro palstan valittajille: sit valittaa vaikkei olis aihetta.
    Luin rivien välistä.

  16. #646
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    28
    Huomasin että täällä on ollut puhetta satulan liikkumisesta. Mulla on sama homma. 115kg läskiä ja silloin tällöin nousee satulan kärki pystyyn vaikka kunka kiristäisi pultteja.
    White 2Fat Pro, Nishiki 352 Hybrid

  17. #647
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    1.611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Näin eilen Läskiladan!! Livenä. Naapurin terassilla. *shocked*

    Kunnioittavasti kävelin ohi ko läskirenkaisen hiljalleen aaltoja tehden!
    Oh!!! Nähdäänkö Vesa pian Lidlin tiimiasusteissa ja Ladan selässä?!? Laita viestiä niin saavun kuvauskaluston kanssa paikalle ikuistamaan

    Aikamoista vaihtelua kasauksen laadussa tuntuu olevan... Itsellä toki on kaikki pelit, pensselit ja pessaarit kun fillareita on tullut kasailtua/purettua/huollettua jo vuosikymmeniä, mutta ei sitä nyt voi ihan jokaiselta fillarin ostajalta edellyttää jotta osaa/pystyy varmistamaan, että kaupasta uutena ostettu fillari on ajokunnossa. Toki ensihuollossa sitten fiksaillaan jarrut, vaihteet, momentit yms., mutta ei helvetissä pyörät saa tippua alta, ohjainlaakerin pitää olla kiristetty, jarrujen toimia jne.

    Kyllä tonni on aika paljon rahaa ja siihen pitää jo vaatia.

  18. #648
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    Kyllä tonni on aika paljon rahaa ja siihen pitää jo vaatia.
    Mutta Litepä ei maksakaan tonnia
    Läskipyärä!

  19. #649
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    Aikamoista vaihtelua kasauksen laadussa tuntuu olevan... Itsellä toki on kaikki pelit, pensselit ja pessaarit kun fillareita on tullut kasailtua/purettua/huollettua jo vuosikymmeniä, mutta ei sitä nyt voi ihan jokaiselta fillarin ostajalta edellyttää jotta osaa/pystyy varmistamaan, että kaupasta uutena ostettu fillari on ajokunnossa. Toki ensihuollossa sitten fiksaillaan jarrut, vaihteet, momentit yms., mutta ei helvetissä pyörät saa tippua alta, ohjainlaakerin pitää olla kiristetty, jarrujen toimia jne.

    Kyllä tonni on aika paljon rahaa ja siihen pitää jo vaatia.
    Tonni tai 500 euroa niin mielestäni jos mainostetaan, että pyörä toimitetaan ajokunnossa niin sen pitää myös olla sellaisessa kuosissa paketista otettaessa. Eihän tuohon periaatteessa muuta tarvinnut kuin laittaa satula tolppineen paikoilleen ja eturengas kiinni, paitsi että kasaus oli tehty päin persettä ja koko pyörä piti käydä läpi. No olisin käynyt muutenkin ja käyn kivijalastakin ostetut pyörät samalla tavalla läpi, mutta mielestäni sitä ei kuitenkaan voi vaatia.

  20. #650
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tonni tai 500 euroa niin mielestäni jos mainostetaan, että pyörä toimitetaan ajokunnossa niin sen pitää myös olla sellaisessa kuosissa paketista otettaessa. Eihän tuohon periaatteessa muuta tarvinnut kuin laittaa satula tolppineen paikoilleen ja eturengas kiinni, paitsi että kasaus oli tehty päin persettä ja koko pyörä piti käydä läpi. No olisin käynyt muutenkin ja käyn kivijalastakin ostetut pyörät samalla tavalla läpi, mutta mielestäni sitä ei kuitenkaan voi vaatia.
    Tytölle tuli XXL:stä Meridan maastopyörä. Alennusten jälkeen meni siihen hintaluokkaan, missä pyörälle ei tehdä mitään käyttöönoton eteen, vaan tuli tehtaan paketissa. Liikkeen huollot kuului hintaan, mutta eipä tuota sinne viitsi kiikutta ennenkuin saavat paikkakunnalle liikkeen. Sähköpostilla varmistettiin, että saa sen tuoda vielä ensvuonnakin lähiliikkeeseen. Fillarin mukana oli kuitenkin polkimien kiinnitystä ja pumppua lukuunottamtta kaikki työkalut pyörän käyttökuntoon laittoon.

    Mutta toki jos mainostetaan että ajokunnossa, niin sen myös pitäisi olla siinä.

    Kun omani ostin aiknaan paikallisesta kivijalasta, niin ekaan 500 kilometriin en koskenut mihinkään. Ensihuolto tehtiin liikkeessä vähän myöhässä ja sitten menikin seuraavat 3000 km ketjun rasvauksella. Ja pyörä näki myös oikeaa maastoa tuona aikana. Tuo pyörä oli mielestäni oikeassa ajokunnossa luovutushetkellä.

    No on siitä sittemmin antautunut keskiölaakeri, mutta kohtuullisen, muta, kura ja kilometrimäärän takia en vienyt takuuseen, vaan annoin mennä kuluvana osana. Vaihdatin liikkeessä ja samalla varmistettiin, että keskiöstä tuli parempi kuin uusi. Jarrutkin tuli ilmattua ja ohjainlaakeri säädettyä siinä samalla.

    Toki keskiölaakeri saisi kestää pidempään, kuin 1,5 vuotta ja vajaat 10 000 km, mutta annoin olla kun pyörää oli kylvetetty mudassa.

  21. #651
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Jos joskus heikkona hetkenä alkaisi tekemään mieli joustokeulaa tuohon PRO malliin niin sopisko tuo RS Bluto kuinka helposti tuohon?

    http://www.bikester.fi/rockshox-blut...ta-376201.html

    Ja joutuisiko uusimaan paljon osia esim. ohjauslaakerit?

  22. #652
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Jos joskus heikkona hetkenä alkaisi tekemään mieli joustokeulaa tuohon PRO malliin niin sopisko tuo RS Bluto kuinka helposti tuohon?

    http://www.bikester.fi/rockshox-blut...ta-376201.html

    Ja joutuisiko uusimaan paljon osia esim. ohjauslaakerit?
    Jotain tämän tyylistä joutuu laittamaan nykyisen ohjainlaakerin tilalle:
    http://www.wiggle.co.uk/chris-king-i...pered-headset/

    Ja etunavan tilalle sitten jotain tämmöistä 15mm läpiakselilla olevaa:
    http://www.bike24.com/p293542.html

  23. #653
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Ohjainputki ja geometria pitää olla sopiva, jotta keula mahtuu toimimaan.
    Tuo tapered kaulaputki ei mahdu kunnolla Pro ja Lite suoraan emäputkeen ja kääntymään. Interceptoriin näyttää siltä että sopiikin.

    Parempi vain toivoa että RS XC-malleista tehdään vastaavasti kuin Bluto = Reban sisarmalli tai joku muu valmistaja tarttuu aiheeseen.
    Varmaan riippuu siitä mitä pyöränvalmistajat tilaa keulavalmistajilta.

  24. #654
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Onneksi siitä tulisi kallis ja toimimaton paketti niin voi unohtaa koko asian hyvillä mielin

  25. #655
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    63
    ^Olin jo aikeissa ehdotella kimppatilausta joustokeuloille, kun näkyi kaks kappaletta olevan jäljellä sopivasti.

    Täällä on kyllä m kokoinen lite pelannut mainiosti. Joku 150 kilsaa vasta tosin ajanut.

    Ite kasasin pahvilaatikosta hätäseen, sen kummempia tarkistuksia tekemättä. Ekan n 60 kilometrin sisään sai kiristää takalinkun 3-4 kertaa. ja kertaalleen ohjauslaakerin, kun en sitä silloin heti paketista ottaessa edes tarkistanut.

    Nyt on kyllä kuitenkin aina ajoon lähdettäessä tarkistellu linkkujen kireys jarruja vasten nytkyttämällä ja siinä samalla ohjauslaakerin mahdollinen välys ja kolina. Ja juuri äsken vapaaratas sai puhdistuksen ja monen sorttista lotionia = hiljeni/rullaa.

  26. #656
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puuhis Katso viesti
    Ja juuri äsken vapaaratas sai puhdistuksen ja monen sorttista lotionia = hiljeni/rullaa.
    Miten tällainen vapaarattaan puhdistus suoritetaan? Melkoista mekkalaa pitää Litessä.
    Läskipyärä!

  27. #657
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Nyt ajetun lenkin jälkeen satula näytti säilyttäneen asentonsa. Eli ei aivan kelvoton vaikka vaikeasti säädettävä onkin.

  28. #658
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    ^joo melko voimalla saa säätää ne pultit kiinni pro mallin satulaan. Epäilenpä että alumiini antaa tuossa peräksi pidemmän päälle. Muuten ei pyörässä valittamista ensimmäisten 7 reissun 220km jälkeen.

  29. #659
    IncBuff Guest
    Tanko ei tunnu hyvältä. Paljonkahan tuossa on backsweeppiä? Leveyttä taisi olla 720mm. Pitänee katsella jotain tilalle, jos vaikka kaventaisi vähän.

    Etupään kampeaminen kovemmalla alustallakin loppui. Maksoi tosin melkein satasen.

  30. #660
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    ^alku peräsin renkaan heitit kuikkaan? Mitä tilalle? Itsellä piti vaihtaa Cubeen heti renkaat että pystyi ajamaan missään, tuo läskin kanssa oontuuli ns. Sinuiksi ja tottunut vetelyyn kovilla pinnoilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •