External thread
- Metric: 7.7 mm OD, thread root diameter is 6.9 mm × 0.794 mm pitch.
- Imperial: 0.305 in OD, thread root diameter 0.271 in × 32 tpi (threads per inch)
Kaivelin tiedon tuolta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Schrader_valve
External thread
- Metric: 7.7 mm OD, thread root diameter is 6.9 mm × 0.794 mm pitch.
- Imperial: 0.305 in OD, thread root diameter 0.271 in × 32 tpi (threads per inch)
Kaivelin tiedon tuolta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Schrader_valve
Hetken aikaa katoin että mitä ihmettä schraderin kierrettä? Sitten hoksin kysyjän...
Putkimiehen valkoinen teippi on aika kätsyä jos ei satu jenka ihan kohilleen.
I väntan på ännu dåligare tidet
En taas tiedä onko ihan tähän ketjuun sopiva kyssäri, mutta kysynpä kumminkin. Ylläpito siirtäänköön muualle jos ei sovi. Eli ongelma on satulan korkeuden kanssa. Kun säädän satulan sopivalle korkeudelle ohjeiden mukaan ottaen huomioon jalan kulmat ym. ja että asento tuntuu optimaaliselta niin kun maasto muuttuu tarpeeksi pahaksi, kivikoksi, risukoksi tai muuksi jossa meno voi tyssätä yht äkkiä niin satula on sen verta korkealla että usein mies ja pyörä on kyljellään puskassa.
Jos satulan laskee sen verta alas että tiukassa paikassa jalalla ylettää ottamaan tukea niin ajo käy tosi paljon etureisiin. Olisiko järkeä hakea siirtää esim. satulaa taakse ja alas jotta polkimen ala-asennon ja satulan väliin jää riittävästi etäisyytä ja jalka ylettäisi maahan vai pitäisikö ratkaisua hakea ajotekniikasta?
Tuuppa Bansku porukkalenkeille mukaan niin neuvotaan niin että kädet väsyyetkös sää täältä Rauman lähistöltä ollu?
Kait se täytyy joskus lähtee porukan mukaan naurettavaksiTänään olin Raumalla Murtamossa Labukan kanssa pyöräilemässä. Mikäs ton hissitolpan idea on? Helppo siirtää ylös alas? Linkkiä?
Onx hyvä? http://www.fillariosa.fi/epages/fill...s/ICEV8-27%2C2 Laitanko tilaukseen?
V8 on hyvä, ei takkua pakkasilla. Itse tolppa on 27,2mm mutta siihen saa sopivat simmit 30,9 ja 31,6 millisiin.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
^Valikosta saa kyl valkata vaihto-ehtoja eri halkaisijalle.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Juu 31,6mm kertoi tönäri ja ens viikolla pääsee koittamaan että miten käytännössä toimii.
Ihan jees. Toki hiukka kankea käyttää kalliimpiin verrattuna. Mutta ainakin toimintavarma.
Tossahan toi lasku on min 45mm, mikä oli mulle ainakin hiukka liikaa.
Pystyy helposti poraamaan lisäreikiä. Kuulemma. Itse en kokeillut.
Vaijerin kireyssäätö pitää laittaa sit kohdilleen.
Moro
Moniko käyttää joustotolppaa, kuten cane creek tai vastaavaa? Jonkun verran häiritsee ajossa läskien pomputus, joten nyt olis harkinnassa joustotolppa. Vähemmällä paineella ajettaessa pomputus on tosin mukavampi...
-jp
Cane Creek Thudbuster LT on käytössä. Olen tykännyt.
Läskipyärä!
Tämmönen ovaali 32T ratas tuli vastaan Internetissä, pistin yhden tilaukseen.
http://absoluteblack.cc/oval-104bcd-chainring.html
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Mun tokassa mtb:ssä oli Shimano Biospace rattaat,en muista oliko kevyet polkea.
Speksaus sanaa ei ollut keksitty siihen aikaan.Wikipediasta löytyi jotain muistikuvien vahvistukseksi.http://en.wikipedia.org/wiki/Biopace
Luulis että jos tuo ovaaliratas on hyvä niin olis yleisesti käytössä, tuskin mikään uusi keksintö? No kohtahan se selviää onko hyvä kun HC pääsee testaamaan ja kertoo toivon mukaan fiilikset!
Noh katsotaan jahka mä saan ton niin testailen sitä, ja annan myös muiden ajaa.Alkujaan tämän lähetti Ovaalirattaan tekijät
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Eka testi hugi mulle vaikka ikinä ei ole 1Xjotain osunut passeliksi omille poluille jos vaikka kehityksen tuloksena alkaisi vällärit natsaamaan kohdilleen.
Hienon värisiä rattaita.
Omia koekaniinijuttuja:Taitaa olla se Widgetin 28 offset ratas yhä tallessa 64mm jaolla...muutaman lenkki silläkin riitti.4.8" renkaisella voisi olla mukava eturatas mönkimiseen.Ketjulinjakin saattaa olla bueno moisella rinkulalla.
http://www.widgit.com.au/products/wi...-ring-crankset
zipo muokkasi tätä : 26.10.2014 at 19.26
Hyvin lyhyellä läskipyörä kokemuksella uskon myös tarvitsevani 2x10 vaihteiston, tuo 24T on mukavan kevyt pyöritellä teknisemmät ylämäet, mutta tuo 36T ehkä liian iso tarpeisiini, ehkäpä vaihtuu 32T ainakin kokeeksi.
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Nyt tuli melko vahva flashback mun ekasta maastopöörästä jossa oli Sihimanon Biopace rattaat edessä. Myöhemmissä on ite joutunut polkemaan rattaat mutkalle.... Jäämme odottamaan testirapsaa.Alkujaan tämän lähetti HC Andersen
Sedät jaksaa testaa
Mtbr foorumilla aikas kattavaa keskustelua, foorumikirjoitteluksi jopa kummallisen asiallista ja käyttökokemuksiinkin perustuvaa, tarjolla tuon rinkulan tiimoilta. Kiinnostaa täälläkin sekä ohut- että leveärenkaiseen sinkulaan.
Hippo muokkasi tätä : 26.10.2014 at 23.29
Lisää ovaalia ratasta.
http://www.rideabikes.com/2014/pro_mtb_powering.html
Kumipallon päällä pomppimista :-) Taitaa olla tottumisongelma enimmäkseen, eli ei juurikaan haittaa tai aiheuta ongelmia. Olen uusi koko lajissa ja totun yleensä hitaasti pyöriin. Esim. koko kesä meni ennenkuin totuin täysjoustoon, varsinkin se uus ajotyyli - "oho, eihän tässä tarvikkaan jarrutella!". Samainen kesä meni tottuessa lukkopolkimiin ja nyt sitten läskissä on flatit. Pelkäänkin, että polkimilla opittu taito unohtuu talven aikana. No en tilaa joustotolppaa rumentamaan pyörää, ennenkuin olen varma, että tarvin sen.
Oisko tuo pompottelu vaan sitä että pyöritysnopeus on vielä hakusessa, itsellä oli alkuun kanssa samantyyppistä pomppimista kun pyrki polkemaan läskiä samaan tahtiin kuin dewiä. Rauhoittui kun hokasi uuden rytmin. Tuo lukkopoljintaito tuskin unohtuu, itsellä löytyi pitkästä aikaa selkärangasta shimanon kahden sormen vaihtotekniikka (siitäkin huolimatta että noita voisi myös käyttää peukulla) vaikka Sramilla on menty pitkän aikaa.
Make war, then love.
Joo itse kanssa olen huomannut, että läskillä pitää keskittyä vähän enemmän tekniikkaan jos tahtoo pyöritellä siirtymiä hyvällä kadenssilla. Laiskana pistänkin usein sen pykälän pari liian suuren vaihteen, jolloin homma rauhottuu luonnostaan. Lukoista ei kannata talveksi luopua, niistä on jopa perjaatteessa enemmän hyötyä kun tasainen momentti takarenkaalle on tärkeää pehmeässä lumessa. Tosin koville pakkasille on vaikea löytää tarpeeksi lämmintä kenkää...
Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
Jälleen ensi vuonna
Jostain luin mitä tarvii ollakseen pläskipyöräilijä.
- parta, zek
- pläskipyörä, zek
- Diy lokari, zek
- ???
No kokeillaan ny, ihan kivalta tuntuu...
![]()
45Nrth Wölvhammer sopivan isossa koossa että mahtuu villasukatkin jalkaan on toiminut ainakin omien helposti jäätyvien varpaiden pelastajana. Jos lompakko antaa myöden niin suosittelen lämpimästi.
Ei ole varpaat jäätyneet edes ajotauoilla parinkymmenen asteen pakkasessa vaikka olen seisoskellut nilkkoja myöten hangessa kengän kärjet jäällä kuorrutettuna.
Kirjanmerkit