Foxcomp Turussa ainakin myy ko. lärpäkkeitä. Shockterapy Helsinki??
Tuli keväällä hankittua eteen ja taakse ja ovat kyllä hyvät. Eipä noita halvemmalla Euroopasta saa ja kannattaako aina sitä viimestä senttiä yrittää säästää, rupeaa kivijalka kaupat katoamaan kun aina rynnätään ensimmäisenä nettiin.
Tuli itse huomattua kun osia Muklukkiin haalin keväällä että kyllä liikkeet jotka läskipyörä tavaraa Suomessa myy, ni ovat hyvin kilpailukykyisiä.
Itse äänestän lompakolla ja teen sen siitäkin pakosta, että rahat ovat aina vähissä työttömänä. Ymmärrän kyllä pointtisi.
62 euroa on siis oman kivijalan hinta noille, mutta vakinaamana uskoisin saavani 55 euroon, tuurilla jopa halvemmalla. Pakkasien aikaan tosin lokareita ei tartte, saisi imo ollakin pikkupakkasta, mutta ensi viikolla vajaa 15 astetta. Katotaan miten kura lentää.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Ei nuo ainakaan halvemmaksi tule.
Kyllähän kun kuvia katselee, niin kuumottaa tuo läskin osto. Mutta ei pysty kun yhden pyörän ostaa niin joutuu tyytyyn xc henkiseen. Ei taida maasturi porukassa pysyä läskillä.
Kyllä minä tiedän montakin kuskia, jotka pysyy porukassa sama vaikka ajaisivat kolmipyörällä![]()
![]()
Itse tietty tyydyn toimimaan ankkurina ja vyörymään omalla vauhdilla ihan se ja sama millainen fillari sitä on alla..
Krossikommuuni / Syöte MTB
Tuleeko ajettua kesäisin normi poluilla? Lähinnän mietin onko sillä mieltä sellaisilla reiteillä?
No itse olen nyt reilun kuukauden ajanut kaikki maastolenkit läskillä ja 29er on jäänyt keräämään pölyä. On tuo absoluuttisesti hieman hitaampi ja raskaampi ajaa kuin 29er, jos vauhtia haluaa pitää yllä. Toisaalta lenkillä pääsee sellaisille poluille ja maastoon, mihin 29erin kanssa on turha yrittääkään lähteä. Teknisistä paikoista menee yllättävän helpolla ja rennolla vauhdilla ajaessa ei se sen raskaampi edes lopulta ole. Myös retkeilyhommissa tuo läski tuntuu hakkaavan kampiampirenkaisen selvästi eli ajettavuuden kannalta kestää kuormaa paremmin jne. Itse siis mietin koko ajan, laittaako 29er poies kokonaan, mikä on aika hankala päätös, sillä se on hieman erikoisempi peli ja vuosien saatossa rakennettu istumaan kuin hansikas..
Tänäänkin kävin reilu kaks tuntia lähipoluilla ja mukavaa oli. Loppuu aiheen mukainen kuvatus aliskasta, missä riitti valoa räpsyyn.
![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
Joo tänään kävin pitkästä aikaa 26-normijäykkäperälläni heittämässä saman lenkin, mitä olen tahkonnut useita kertoja läskillä pari viime viikkoa ja kyllä se on kuitenkin myönnettävä, että jos polut on kovat ja hyvin ajettavat, niin kyllä kapeampi menee lujempaa. Ei siitä pääse mihinkään. Meno on kyllä epämukavampaa, itte kun en oikein osaa edes mennä "retkeilyvauhtia", vaan aina pitää painaa sen minkä osaa ja pystyy (mikä ei välttämättä ole absoluuttisesti kova vauhti, ainoastaan suhteellisesti - mulle). Positiivinen havainto siinä mielessä, että eipähän pari vuotta vanha maasturini pelkkää pölyä jää keräämään. Vaihtelu virkistää.
Mitä hankalampi maasto, eli lähinnä pehmeämpi, kuoppaisempi tai pitoa nousuissa vaativampi, niin sen paremmaksi käy läski. Hyvä näin. Talveakin tulee odoteltua kahdessa suhteessa; läski pehmeille lumille ja sit kun on jäiset polut, niin perusmaasturi on icespikereineen valmiina tositoimiin.
![]()
Läski tulee itselle kyllä ainoaksi talvipyöräksi, en tuohon hybridiin osta nyt nastoja ollenkaan ja lumien jämähdettyä maahan jää tuo fillarikellariin tod. näk. kevääseen asti. Läski tuli osakseen varta vasten talvipyöräksi, mutta jäällähän ei nuo renkaat pidä, ellei nastoja ole. Kivijalassa oli 199e yksi nastarengas, joten..
Läskillä tuskin tulee talvella sitten ainoana pyöränä ajettua pidempiä kuntolenkkejä eli menee varmaankin maastossa möyrien koko talvi lumien sulamiseen asti.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Tähän jatkoa. Myyjän puheet eivät sitten kuitenkaan pitäneet, vaan hain fillarin tänään "täysin ajokuntoisena" eli takajarrulevy _oiottuna_. Maanantaina tulee kuulema uusi levy, jonka saan itse asentaa (olisi ollut myös mahdollista jättää fillari odottamaan levyä XXL:lle).
Fiilikset eivät ole kovinkaan korkealla enää; kovat olivat odotukset eilisten puheiden jälkeen, mutta pettyä piti.
Jos nyt jotain positiivista hakee, niin pääsen sentään ajamaan viikonloppuna. Kokemus tosin kertoo, että levy on hetkessä taas kiero, mutta jos varovasti ajaen selviäisi viikonlopun yli...
Läskipyärä!
^^ Mä pitäisin tuota kuitenkin ihan hyvin hoidettuna keissinä... Aika paljon huonomminkin asioita hoidetaan.
Pääset ajamaan ja saat uuden levyn, asentamisessa ei montaa minuuttia mene.
Joo, jos tuo nyt hoituu maanantaina kuten tänään luvattiin, niin ihan ok.
Paska maku jää lähinnä siitä, että fillarin luvattiin tänään olevan täysin kunnossa.
Läskipyärä!
Kuituwhiten tänään tarkistin ekseksel-puodissa. Kyllä minä sillä ajelisin.
Olikos täällä niitä keravalaisia läskikuskeja?
#fillarifoorumi @ IRCNet
Jokainen tietysti tavallaan, mutta aina näitä kommentteja nähdessäni ihmettelen mihin on kiire?
Voipi johtua tietty siitä(kin) että tämmöinen vanha pieru tykkää kihnuttaa rauhassa ja etsiä niitä "Tonne ei ainakaan voi pyörällä mennä" paikkoja.
Ja maisemien katselu on myös mukevaa naustikelun lomassa!![]()
Meikäläinen pysyi porukkalenkeillä ihan yhtä paskasti kyydissä mukana 29:llä kuin läskillä. Aina sitä paremmin pysyy mukana mitä hankalammaksi maasto muuttuu. Hirveässä jorpakossa pääsee jopa pätemään. Toisaalta vauhtipainotteisella helpolla "pururatalenkillä" ei oikein pysy vaijerikoipisten vinttikoirien matkassa kukaan, ei ainakaan tämmöinen normaali keskikaljalla käyvä sohvaperuna.![]()
Mulle läskipyörä on tuonut mieluisan tavan kohottaa kuntoa eli teen lenkkejä tyylillä sykkeet kattoon, mikään muu aerobinen liikuntamuoto ei aiemmin ole samalla tavalla tuntunut hauskalta ja tehokkaalta. Ajan kyllä useasti myös rauhallisemmalla tyylillä yrittäen päästä mahdollisimman haastavista paikoista mutta minusta ei ole "väärin" ajaa läskillä mahdollisimman kovaa, tietysti muut huomioon ottaen.
XXL kaupasta näyttäisi löytyvän vähän halvemmalla nastarengasta
Ostin kokeeksi tuommosen sikahalvan XXL rengulin. Paino 1760g hyvä "kevennysosa" aikas jäykkää tavaraa. Rautalanka reunalangalla. Jos on edes jotenkuten ajettava niin tilaan toisen.
Noi halvat Dillingerit ovat 27TPI versioita ja rautalankareunoilla. Verrattavissa Surlyn halpoihin 27TPI versioihin omista renkaistaan.
Jos itse jotain pitäisi suositella niin kannattaa tähdätä mahdollisimman korkeaan TPI lukemaan, jotta rengas on elävän oloinen ja rullaa paremmin. On meinaan aika hemmetin jäykkä rengas jos 27TPI versioon vielä änkee sisurin sisälle.
Nimimerkillä renkailla hifistellen: 45Nrth Escalator 180TPI ja tubeless sekä toiseen läskiin nyt Dillinger 5 120TPI tubeless kun ei 45Nrth edes tee enää korkeammalla lankaa per tuumalla kuin 120.
Noissa tiheämmän kudoksen renkaissa on huisi ero perusversioihin nähden ainakin omasta kokemuksesta.
Taitaapi olla Whitenkin 2014 läskeissä vakiona jo 72TPI renkaat Veerubberilta.
Edit. Unohtuipa vertailuksi mainita että kapearenkaisissa maastureissakin ollaan yleensä siellä 60TPI kieppeissä ja osa XC renkaista 120TPI paikkeilla.
Samaa mieltä edellisen kanssa. Whitefatbikeilystäni ei tule hikeä puuttuman talvella 14-15.
Kirjanmerkit