FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 8 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Olethan huomioinut, että tohon tulee tullit ja alvit päälle?
    Joo kyllä noi oli tiedossa. Ei tarvii tuolta tilata kun toimituskulut on melkein saman verran mitä pyörä maksaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti akiheik Katso viesti
    Mulla on semmoinen kutina, että ICT tulee joskus Spessun tilalle.
    Kutisee ihan perkeleesti.

EDIT: Toi ICT:n spekseissä oleva Brooksin C17 satula; kokemuksia?

ICT kutisee hieman täälläkin, mutta pari muuttujaa on vielä matkalla.

Mulla on yhdessä fillarissa Cambium kiinni. Ihan ok satula, mutta ei minusta ollenkaan B-17 kanssa samalla tontilla eli kannattaa kokeilla ennen ostopäätöstä.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Minä en saa oikein kiinni mikä tuossa jäätelöautossa viehättää, old school meininki? Mutta eipä siinä mitään onneksi on erilaisia makuja ja nyt kyllä pääsee vanhasta läskistä eroon helposti, ongelma ennemminkin on että saa uuden tilalle! Kävi itselle vähän hassusti kun myin vanhan pois ja uuden tulo lykkäänty reilulla kuukaudella, kiva kärvistellä ja lukea näitä juttuja kun kaverit kehuu kilpaa miten kivaa on ajaa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Onko Farleyt myyty loppuun Suomesta?
    Ainakin Pyörä-Suvalassa oli komia rivi Farleytä kun omani sieltä hain.

Ei taida ICT:ssa mikään muu olla Old scool, paitsi teräs.

Eilen oli Oulussa Pyörä-Suvalassa 3 x Farley 6 , kokoa 21,5. Ilmeisesti yksi 15,5 Farley 8. Kannattaa kysästä ku ilmeisesti tulee jotain vielä lisää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jah0 Katso viesti
    Ainakin Pyörä-Suvalassa oli komia rivi Farleytä kun omani sieltä hain.
    On kuulemma ottanut varuilta kaikki, mitkä irti lähtee, kun saattaa olla keväämmällä uusien saaminen vähän nahkeassa.

-Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Minä en saa oikein kiinni mikä tuossa jäätelöautossa viehättää, old school meininki?
    Nettikirjotteluiden perusteella jengi diggaa hyvää jäätelöauton loivasta 68asteen keulakulmasta. On enemmän sitten trail-henkinen laitos...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Tuossa on kiinnostavaa se että yksi harvoista mihin saa oikeasti ison renkaan mahtumaan 100mm vanteella.
    Tavalliseen 26 Cube AMSiin mahtuu 70mm leveä rengas joten ero 4" fättiin ei ole mitenkään valtava mutta 4.8" 100m vanteella on jo selvästi isompi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Tuossa on kiinnostavaa se että yksi harvoista mihin saa oikeasti ison renkaan mahtumaan 100mm vanteella.
    Tavalliseen 26 Cube AMSiin mahtuu 70mm leveä rengas joten ero 4" fättiin ei ole mitenkään valtava mutta 4.8" 100m vanteella on jo selvästi isompi.
    Aiemmin ajelin talvet joustopyörällä, johon mahtui 3" Gazzaloddit (71mm Flow -vanteella) pyörimään juuri ja juuri. Sitten vaihtui 4" läskiin ja ero oli "valtava". Nyt ajelen Bud/Lou combolla, ero tuohon 4" ei ole kovin kummoinen.
    Ja mahtuuko amssään oikeasti 70mm kumi? Täällä on ollut 26+ ketjussa aika harva takahaarukka, johon mahtuu edes 2,75 DW.

Nippeli mainostaa facebookissa 999e hintaista läskiä, tosin saatavilla vasta maaliskuussa. Osaako joku tarkempisilmäinen sanoa tuosta paremmin mikä tuo mahtaa olla?
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timppa H Katso viesti
    Aiemmin ajelin talvet joustopyörällä, johon mahtui 3" Gazzaloddit (71mm Flow -vanteella) pyörimään juuri ja juuri. Sitten vaihtui 4" läskiin ja ero oli "valtava". Nyt ajelen Bud/Lou combolla, ero tuohon 4" ei ole kovin kummoinen.
    Ja mahtuuko amssään oikeasti 70mm kumi? Täällä on ollut 26+ ketjussa aika harva takahaarukka, johon mahtuu edes 2,75 DW.
    No mulla on 125 AMS prossa DWt ja tilaa haarukan molemmin puolin kuutisen milliä tilaa. Pyörä on vuosia wanha. En osaa sanoa sopiiko uusiin leveä rengas. Vanne on kylläkin luokkaa 34mm.
    On tosiaan harmi että moneenkaan pyörään ei semifättejä saa sopimaan. Jos DWn kokoiset mahtuisi 29 täysjoustoihin niin fätin hinku olisi maltillisempaa täälläpäin

Kuulin Suomen urheilupyörässä että heille on tulossa Cressun fättiä. itseä ei kiinnosta kun ei ole täysjoustoa. Ensi vuoteen pitänee odotella jotta tulisi vähän vaihtoehtoja, jos ei sitten tule full size fättiin retkahdettua ennen sitä. 5" nykymalleissa vaan on liian lyhkäiset akselivälit joten ei hirveästi innosta. 1200mm olisi sopiva.

Tullut tässä kateltua itsellekkin vähän parempaa läskiä, tuli jo halvin mahdollinen tilattua walmartista mut tää n 2kk odottelu on aiheuttanu monen näköstä oiretta. Tässä kaupassa on hyvä valikoima aina täysjoustoon asti, onhan noissa vähän päivittämistä mut itseä lähinnä toi motobecanen boris x5 kiinnostaa, taakse vaan ei taida tota 4" leveempää mahtua ja vanteet + renkaat on vähän mitä on... Whiten lite todella kilpailukykyinen näihin nähden. <- varsinki kun kohta on torit täynnä noita "ei ollut mun juttu" myyntejä.

http://www.bikesdirect.com/products/fat-bikes.htm#p1

Taala on n 0.77€ joten alvi hinta on sama euroina, n 80€ tulee merirahtina hämeenlinnaan... Et ei toi niin kauheen kallista jos vaan jaksaa 2kk venata fillaria.
    https://raumamtb.sporttisaitti.com/

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bulkkaaja Katso viesti
    Taala on n 0.77€ joten alvi hinta on sama euroina, n 80€ tulee merirahtina hämeenlinnaan... Et ei toi niin kauheen kallista jos vaan jaksaa 2kk venata fillaria.
    Meinaat ettei tulli puutu asiaan?

^Eikös tulliin laskettu mukaan kaikki (rahdit alv ja hinta) ja kokonaisen pyörän tulli on isompi kuin pelkän rungon (laakerit vai mikä sen aiheutti)? Näin muistelin täältä jostain lukeneeni (haku ei auttanut).
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Meinaat ettei tulli puutu asiaan?
    599$ = n 599€ sisältäen 24% alv:n, 80€ sisälsi tullauskulut.

Edit: ^Täytyy tosiaan kattoo millanen lasku tulee ja sit kerron pitääkö toi rahtilaskurin 80€ paikkans. Kolme mongoosen fättiä tulos enskuun puolesvälissä...

Ei, vaan 599$+80€=700$, siitä sitten 24% alv ja 14% tulli.

^Muuten oikein, mutta rahdista ei mene tullia, ainoastaan alv.
    Memento mori

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Ei, vaan 599$+80€=700$, siitä sitten 24% alv ja 14% tulli.
    Lisäksi tulli ei käytä päivän kurssia jotain ihan muuta. Eli tämän hetken tiedoilla ((599/1,2761)+80)*1,24*1,14 = 776,63 euroa. Oliko tuo sitten halpa vai ei?
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    ^Muuten oikein, mutta rahdista ei mene tullia, ainoastaan alv.
    Revi siitä:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tullin webbisivut
    Tullausarvo perustuu yleensä tavarasta maksettavaan hintaan. Siihen sisällytetään myös kuljetuskustannukset ensimmäiselle tulopaikalle EU:ssa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Ja sekin vielä, että mistä nää tulee. Olikos Kiinasta polkumyyntitulli kokonaisille pyörille 47%

Verot on täällä tunnetusti matalat, halvemmaks tulis muuttaa halpojen fillareiden luo. No mut eeniivei itel tulos toi kaikista halvin läski mitä löytyy eli http://www.walmart.com/ip/26-Mongoos...e-Red/29741123 edes hiukan parempia osia on kertynyt nurkkiin niin niitä ajattelin tohon pulttailla, haarukatkin on 130/190 et leveempää rengastakin varmaan, tai ainaki jotku muut käytetyt ko noi on 3kg kpl!

Verokeskusteluun ja siihen kuinka paskoja nää kiinalaiset on en lähe mukaan, katotaan millasta laskua ja tuotetta tulee. Siihen asti ajan samat juurakot fixillä 30mm cx renkaalla.

Edit: Isoille paketeille kuten näille voin suositella tätä firmaa. http://www.finn-us.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Revi siitä:
    Jahas. Kun viimeksi olen EU:n ulkopuolelta hyödykkeitä tilannut, niin olen rahdista maksanut ainoastaan alvin, en tullia.
    Tästä tosin on jo useampi vuosi.
    Nykyään ei jaksa ryhtyä tullin vitt.. palvelujen kanssa säätämään kun sisämarkkina-alueeltakin saa melko hyvin sen mitä kuvittelee haluavansa.
    Memento mori

Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Jahas. Kun viimeksi olen EU:n ulkopuolelta hyödykkeitä tilannut, niin olen rahdista maksanut ainoastaan alvin, en tullia.
    Tästä tosin on jo useampi vuosi.
    Joo toi verotettavan rajahan oli aikaisemmin korkeammalla ja nyt se taitaa olla jossain 25€ pinnassa. Taitavat nykyisin kytätä vähän tarkemminkin noita.

Siinä tullin laskurissahan ne lähetyskulut pitää laittaa jonkun artikkelin kanssa samaan pakettiin (niillä ei siis ole kiinteää tullihintaa). Eli jos tilaa suurilla toimituskuluilla tuotteita missä tulli on luokkaa yli 10% niin mukaan kannattanee laittaa joku mahdollisimman edullinen ~3% tullilla maahan tuleva tuote, jolloin rahtikulut voi niputtaa sen kanssa eikä korkeamman tullausarvon tuotteen kanssa. Tuo on musta todella älyvapaa systeemi.

älyvapaa systeemi=suomi
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

mutanaama Guest
    Perustuupi siihen, että kukaan ei luimuttaisi tavaraa alihinnalla ja kompensoisi sitä taas kalliimmalla rahdilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •