HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 62 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 52 60 61 62 63 64 72 112 162 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.831 - 1.860 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #1831
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    86 kiloinen käyttää äärettömän laiskana pumppailijana 4" kumeissa yleisimmin takana luokkaa 0,7 ja edessä puolen barin paineita. Harvemmin jaksan säätää erikseen maaston mukaan


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  2. #1832
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    133
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lacrits68 Katso viesti
    moi!

    3. pyörä tuntui "oudolta" ajaa...kun kääntää miin tuntuu siltä kun pyörä karkaisi käsistä, tavallaan yliohjautuu. Normaalia vai jossain vikaa???
    Tuo on ihan normaalia pulleilla kumeilla jos rengaspaineet on suht matalat. Asfaltilla etenkin kiskoo melko reilusti, mutta metsässähän tuo ei haittaa. Eikä minua ole asfaltillakaan haitannut, kun ei niillä siirtymillä niin tiukasti tarvitse kurvailla.

    Mutta jos tuo häiritsee, niin heitä enemmän painetta sisään, niin vetelyn pitäisi kyllä vähentyä.

  3. #1833
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    ulkomailla...ex Vaasalainen ja nykyinen Kuusamolainen. :)
    Viestit
    121
    moi!

    Homma alkaa olla hanskassa, 20km testi ajoa ja ilman lisäystä ja poistoa...mutu tuntumalla "säädetty" hyvältä tuntuvat paineet!

    uusi läskinkanssa ja kai ajamalla oppii! se painemittari tarvii varmaan hankkia!

    Huomenna lisää testailua!

    kiitokset kaikille!

    //Janne

  4. #1834
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko Asikainen Katso viesti
    Ystävät hyvät. Kysymyksiä pohdinnan muodossa: moonlader- etuhaarukan vaihto,
    esmes hiilikuitukeppiin. Kannattaako? Kellään kokemuksia? Vinkkejä?
    No mites joustohaarukat? Carver-keula sopisi koska rungossa on suora emäputki,
    ei tapered. Eli Bluto ei käy millään ohjainlaakericonversiolla ?
    On kokemusta (Carver), ei kannata. Bluto ei käy millään ohjainlaakericonversiolla.

  5. #1835
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lacrits68 Katso viesti
    moi!

    Homma alkaa olla hanskassa, 20km testi ajoa ja ilman lisäystä ja poistoa...

    Huomenna lisää testailua!

    kiitokset kaikille!

    //Janne
    Jos tänään aiot testailla on sadevakuutuksen syytä olla kunnossa, siinä määrin vettä ainakin etelään luvassa

  6. #1836
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Tuhannen kilometrin jälkeen totesin Mooniksesta keskiölaakerien vastuksen olevan kohtuuttoman merkittävän reisilleni. Hain Toikalta uuden alakuperääsen Surlyn vastaavan. Ensimmäisen laakerinvaihdon jälkeisen mettäreissun loppukilometreillä alkoi kuulua korviasärkevää kitinää keskiöstä. Avattuani tiivisteet totesin, että rasvaa ei oltu vaivauduttu laittamaan käytännössä ollenkaan. Nyt on. Aina pitää tehdä näköjään kaikki itse.

    Noooh, olikos niin että kyseiseen laakerisettiin oli kaupan myös jotain korjaussarjoja ettei ensi kerralla tarvitisi ostaa kuoria, jotka yleensä pysyvät suhteellisen hyvässä kunnossa?


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  7. #1837
    Liittynyt
    09/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    846
    Minkäslaisia pumppuja porukalla on matkassa? Joku mittarillinen olisi tietysti fiksu ettei tarvitse aivan fiiliksellä vedellä, vai pitääkö olla erillinen mittari? Tuli vaan tuossa eilen mieleen kun kymmenen kilometrin siirtymää ensin asvaltilla ennen maastoja, vedin sitten samoilla painella poluilla ja paikka paikoin tuntui että vähempikin olisi riittänyt.
    Make war, then love.

  8. #1838
    Liittynyt
    12/2011
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    405
    Kauhiasti satelee hämeessä, mahtuuko tuonne veden sekaan edes ajamaan? Mutta kun on vapaapäivä ja ainoa järkevä vapaapäivän puuhastelu on pyöräily.
    Duct tape is like the Force. It has a light side, and a dark side, and it holds the universe together.

  9. #1839
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti freerider70 Katso viesti
    Minkäslaisia pumppuja porukalla on matkassa? Joku mittarillinen olisi tietysti fiksu ettei tarvitse aivan fiiliksellä vedellä, vai pitääkö olla erillinen mittari? Tuli vaan tuossa eilen mieleen kun kymmenen kilometrin siirtymää ensin asvaltilla ennen maastoja, vedin sitten samoilla painella poluilla ja paikka paikoin tuntui että vähempikin olisi riittänyt.
    Mulla on Spessun Air tool Ilman lisäämiseen ja jopa renkaan täyttämiseen ihan soiva peli, painemittaria en kanna mukana. Kyllä ne rengaspaineet aika nopeasti oppii säätämään perstuntumalla.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  10. #1840
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lacrits68 Katso viesti
    moi!

    3. pyörä tuntui "oudolta" ajaa...kun kääntää miin tuntuu siltä kun pyörä karkaisi käsistä, tavallaan yliohjautuu. Normaalia vai jossain vikaa???

    //Janne
    Kokemusta ei ole kuin yksistä läskirenkaista ja erilaisista paineistakin varsin rajallisesti. Siitä huolimatta suurimpana syynä renkaan "outoon käyttäytymiseen" pidän hyrrävoimia, jotka läskirenkaiden/kiekkojen painosta johtuen ovat merkittävät ja nopeuden kasvaessa korostuu entisestään.
    Minulla on kylliksi rahaa loppuiäkseni - ellen osta jotain. -Jackie Mason-

  11. #1841
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    ulkomailla...ex Vaasalainen ja nykyinen Kuusamolainen. :)
    Viestit
    121
    moi!

    tuli tuossa mieleen....vara sisäkumia olis varmaan hyvä pitää mukana..! Minkäsmoiset tollaseen 4,7'' renkaseen sopii/käy? mistä hankitte?
    Miten "hankalia" nuo renkaat on saada päälle ja pois? ei ihan viittis heti ruveta harjoittelemaan...!

    Nyt ammupalalle ja sateen sekaan!

    //Janne

  12. #1842
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lacrits68 Katso viesti
    moi!


    3. pyörä tuntui "oudolta" ajaa...kun kääntää miin tuntuu siltä kun pyörä karkaisi käsistä, tavallaan yliohjautuu. Normaalia vai jossain vikaa???

    muuten oli hauskaa!

    //Janne
    Tuota vetelyä minäkin olen havainnut, etenkin asfaltilla ja kaarrettaessa tai urissa.
    Vaihdoin eri merkkisiin renkaisiin, vaikka oli leveämmät vetely vähentyi.
    Arvelisin, että vetely on enemmänkin rengaskohtainen asia kuin pyörästä johtuva.

  13. #1843
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Vetelyyn vaikuttaa renkaat ja paineet.
    Kannattaa harjoitella sisurin vaihtoa kotona. Jos et jaksa niin usko että se ei ole hankalaa.
    Pumppuna Blackburn Stage2 esim Motonetistä. Mikä tahansa pumppu käy kun varaa aikaa täyttämiseen enempi tai vähempi. Rengas keskustelua on lisää Renkaat topikissa.
    😃

  14. #1844
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lacrits68 Katso viesti
    moi!

    tuli tuossa mieleen....vara sisäkumia olis varmaan hyvä pitää mukana..! Minkäsmoiset tollaseen 4,7'' renkaseen sopii/käy? mistä hankitte?
    Miten "hankalia" nuo renkaat on saada päälle ja pois? ei ihan viittis heti ruveta harjoittelemaan...!

    Nyt ammupalalle ja sateen sekaan!

    //Janne
    Ilmeisesti XXL:n romuläjä kyseessä. Kannattaa käyttää ne renkaat pois vanteilta. On yhtä helvettiä metsässä.

  15. #1845
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ilmeisesti XXL:n romuläjä kyseessä. Kannattaa käyttää ne renkaat pois vanteilta. On yhtä helvettiä metsässä.
    No mihinkä perustuu tuo väite???

    Vaihdoin renkaat ja oli yksi helpoimmista renkaiden vaihdoista maastopyörään.
    1. laske paineet (jos niitä renkaassa vielä on) niin alas, että rengas laskeutuu vanteen reunalta sisemmälle vanteeseen.
    2. ruuvaa venttiilin kinnitysmuttreri auki, jotta saat sisurin irti (älä ota vielä).
    3. nosta renkaan toinen puoli pois vanteelta (esim. muovisella rengasraudalla), lähtee heposti.
    4. vedä venttiilliä vastapäätä renkaan toinenkin puoli sisureineen pois vanteelta.
    5. avita venttilli pois reiästä ja ota rengas sisureineen pois.

    Uuden renkaan laitto vastakkaisessa järjestyksessä niin että sisuriin vähän ilmaa ja sisuri ensin renkaan sisään ja vasta sitten koko paketti sisureinen vanteelle alkaen venttiilin kohdalta laittaen venttiili ensin reikään (menee kevyesti käsin).
    Sitten ilmaa lisää (kannattaa tarkkailla, että rengas asettuu tasaisesti vanteelle eikä jää ulos, koska aika väljä vanteelle tyhjänä).

  16. #1846
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pete+ Katso viesti
    No mihinkä perustuu tuo väite???
    Siihen että Bulldozer istuu Mulefutilla kuin tauti XXL:n asennusten jäljiltä.

  17. #1847
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    Todnäk ettei maksanut 2000€+?
    Läskipyärä!

  18. #1848
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Siihen että Bulldozer istuu Mulefutilla kuin tauti XXL:n asennusten jäljiltä.
    Olikos tuo Mulefut siinä pro-versiossa, kun minulla nuo 8 kumit lähtivät siitä Liten vanteelta ihan keveesti?

    ps. se "romuläjä" on alle 16 kg.

    Sillä oon ihan mukava "romuta" pitkin mettiä ja mantuja.

  19. #1849
    mutanaama Guest
    Ja takaisin asiaan. Renkaiden itseohjautuvuus johtuu renkaista ja paineista. Esim blac floydit pienillä paineilla ja asfaltilla ovat aivan hirveät, larry samoilla paineilla ei vetele ollenkaan.

  20. #1850
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    ulkomailla...ex Vaasalainen ja nykyinen Kuusamolainen. :)
    Viestit
    121
    juu just sellanen läjä! ja vanteena just toi mulefut. kokeilen sitten kun olen taluttanut pyörän kotia!

    eli ihan normi renkaanvaihto kyseessä.

    sadekkin tilapäisesti lakannut! ylös ja ulos!

    //Janne

  21. #1851
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pete+ Katso viesti
    Olikos tuo Mulefut siinä pro-versiossa, kun minulla nuo 8 kumit lähtivät siitä Liten vanteelta ihan keveesti?

    ps. se "romuläjä" on alle 16 kg.

    Sillä oon ihan mukava "romuta" pitkin mettiä ja mantuja.
    On ja ne ei lähde vanteelta ihan keveesti XXL:n vannenauhaviritysten jäljiltä.

    Oho että ihan alle 16kg. Mulla on tuossa myös 10kg:n pyörä jolla ajella pitkin mettiä.

  22. #1852
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    No niiiiin, otetaan kimppahali ja lopetetaan nahistelu

    Aika näyttää loppujen lopuksi millaisia "romuläjiä" nuo Whitet ovat. Itse voin todeta että 2011 ostettu Muklukkin on ollut jokaisen satsatun euron arvoinen, ISIS kammista kun pääsi eroon niin elo on ollut ihanaa. Huomaa hyvin että Läskipyöräilystä on tullut valtavirran juttuja kun niistä nahisteelaan melkein samalla tavalla kun 29" jäykkäperistä ja cyclokrossareista, minun neuvoni on: kasvattakaa vatsa ja parta ja menkää ajamaan niitä läskipyöriä.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  23. #1853
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    minun neuvoni on: kasvattakaa vatsa ja parta ja menkää ajamaan niitä läskipyöriä.
    Ei onnistu. Ei parta pahoille kasva.

  24. #1854
    Liittynyt
    12/2011
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    405
    Kenenkään pyörä ei ole romuläjä. Piste.

    Ja asiaan. Fattyn x5 takavaihdin ei pysy säädöissä vaan heittää ketjua pinnojen ja takapakan väliin. Ideoita tähän. Säätöruuvia käännellyt jo moneen kertaan.
    Duct tape is like the Force. It has a light side, and a dark side, and it holds the universe together.

  25. #1855
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Onko vaihtajan rajat säädetty oikein entä onko korvake ottanut siipeensä?
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  26. #1856
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    On ja ne ei lähde vanteelta ihan keveesti XXL:n vannenauhaviritysten jäljiltä.

    Oho että ihan alle 16kg. Mulla on tuossa myös 10kg:n pyörä jolla ajella pitkin mettiä.
    No se on suhteellista, mutta minusta tuo paino on ihan ok, kun ottaa huomioon hinnan.
    Alle 10 kg vaikuttaa kyllä aika pieneltä Läskiksi ajokunnossa.
    Miten muuten on noi porukan läskien ajopainot?
    Laukkujen kanssa vai ilman?

    Se painon pudotus on varmaan halvempaa toteuttaa kuskin osalta kuin pyörän. Ainakin varanttia on enemmän.
    kuski 80 +pöörä 16 = 96 , kuski 86 + pöörä 10 = 96

  27. #1857
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pete+ Katso viesti
    No se on suhteellista, mutta minusta tuo paino on ihan ok, kun ottaa huomioon hinnan.
    Alle 10 kg vaikuttaa kyllä aika pieneltä Läskiksi ajokunnossa.
    En väittänytkään että se ois läski.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velosipedisti Katso viesti
    Kenenkään pyörä ei ole romuläjä. Piste.
    Kai täällä nyt saa omaa kalustoaan kutsua ihan miksi lystää.

  28. #1858
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pete+ Katso viesti
    .
    Miten muuten on noi porukan läskien ajopainot?
    Oma alumiini 907 aika tarkkaan 13kiloo.. Kuvakin on jossain tuolla läskikuvasäikeessä jos kiinnostaa..

    Ja kuskin kans yli 120kg..
    +valot yms. tilbehööri..
    +reppu, en harrasta runkolaukkuja

  29. #1859
    Liittynyt
    12/2011
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    405
    Niin fattyn takavaihtajan rajat on kyllä säädetty ja toimii aina muutaman lenkin. Sitten taas ketju rusahtaa kivasti isoimman rattaan yli. Vaihtajan korvake on mielestäni ehjä. Voisi sen tietty vaihtaa kun varaosa löytyy kaapista.

    Uutena ongelmana nyt ilmennyt että takakiekko ei ihan täysin pysy paikallaan eli pikalinkut menee vaihtoon. Tämäkin ongelma ilmestyi vasta nyt kun pyörällä on ajeltu tuhannen kilsaa.
    Duct tape is like the Force. It has a light side, and a dark side, and it holds the universe together.

  30. #1860
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    132
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velosipedisti Katso viesti
    Kenenkään pyörä ei ole romuläjä. Piste.

    Ja asiaan. Fattyn x5 takavaihdin ei pysy säädöissä vaan heittää ketjua pinnojen ja takapakan väliin. Ideoita tähän. Säätöruuvia käännellyt jo moneen kertaan.
    Jos ketju menee takapakan väliin on rajoitin ruuvi vaihtajassa säädetty väärin tai vaihtaja on taipunut (jolloin asiaa voi korjata vääntämällä taaisin varovasti tai säätämällä rajoitin ruuvi uudelleen).

    Vaihtajan säätö menee periaatteessa aina näin:
    1. säädetään rajoitinruuvit niin, että vaihtaja ei mene yli isomman eikä pienemmän rattaan (vaijeri voi olla irti ja ketju yleisemmin käytetyllä tai keskimmäisellä eturattaalla)
    2. sitten säädetään vaijeri kohilleen keskimmäiselle vaihteelle (kannattaa laittaa kiinni kun on pienimmällä rattaalla ja jättää vaiherin säätöruuvviin varaa).


    Jos vaihteet ei pelaa johdonmukaisesti tuosta huolimatta muutama juttu, joka kannataa katsoa:
    Voitele vaijeri, tarkasta, että vaijerin kulku on ruora ilman jyrkkiä mutkia, katso, että vaijerin kuori ei hyppää vaihtajan päässä holkin reunalle.

    Jos vaijeriin on päässyt vettä tms. se rupee tökkiin pakkasella, silloin ei auta kuin vaijerin uusinta tai jos jaksaa räplätä sisävaijerin poistaminen ja kuoren sekä vaijerin tehokas kuivaaminen ja voiletelu.
    Kannattaa aina ennen lenkkiä suihkauttaa vaijerien päihin (josta menee kuoren sisään) ohutta öljyä niin vesi ei ui vaijerin sisään.

    Minulla oli täpärissä kerran outo probleemi, joka johtui siitä, että jalka vetäisi vaijerin aina pois holkilta ja vaihteet meni tilapäisesti sekaisin.

    Toivottavasti näistä oli apua.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •