86 kiloinen käyttää äärettömän laiskana pumppailijana 4" kumeissa yleisimmin takana luokkaa 0,7 ja edessä puolen barin paineita. Harvemmin jaksan säätää erikseen maaston mukaan
Tapatalkista iKälättimellä
86 kiloinen käyttää äärettömän laiskana pumppailijana 4" kumeissa yleisimmin takana luokkaa 0,7 ja edessä puolen barin paineita. Harvemmin jaksan säätää erikseen maaston mukaan
Tapatalkista iKälättimellä
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Tuo on ihan normaalia pulleilla kumeilla jos rengaspaineet on suht matalat. Asfaltilla etenkin kiskoo melko reilusti, mutta metsässähän tuo ei haittaa. Eikä minua ole asfaltillakaan haitannut, kun ei niillä siirtymillä niin tiukasti tarvitse kurvailla.
Mutta jos tuo häiritsee, niin heitä enemmän painetta sisään, niin vetelyn pitäisi kyllä vähentyä.
moi!
Homma alkaa olla hanskassa, 20km testi ajoa ja ilman lisäystä ja poistoa...mutu tuntumalla "säädetty" hyvältä tuntuvat paineet!
uusi läskinkanssa ja kai ajamalla oppii!se painemittari tarvii varmaan hankkia!
Huomenna lisää testailua!
kiitokset kaikille!
//Janne
Tuhannen kilometrin jälkeen totesin Mooniksesta keskiölaakerien vastuksen olevan kohtuuttoman merkittävän reisilleni. Hain Toikalta uuden alakuperääsen Surlyn vastaavan. Ensimmäisen laakerinvaihdon jälkeisen mettäreissun loppukilometreillä alkoi kuulua korviasärkevää kitinää keskiöstä. Avattuani tiivisteet totesin, että rasvaa ei oltu vaivauduttu laittamaan käytännössä ollenkaan. Nyt on. Aina pitää tehdä näköjään kaikki itse.
Noooh, olikos niin että kyseiseen laakerisettiin oli kaupan myös jotain korjaussarjoja ettei ensi kerralla tarvitisi ostaa kuoria, jotka yleensä pysyvät suhteellisen hyvässä kunnossa?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Minkäslaisia pumppuja porukalla on matkassa? Joku mittarillinen olisi tietysti fiksu ettei tarvitse aivan fiiliksellä vedellä, vai pitääkö olla erillinen mittari? Tuli vaan tuossa eilen mieleen kun kymmenen kilometrin siirtymää ensin asvaltilla ennen maastoja, vedin sitten samoilla painella poluilla ja paikka paikoin tuntui että vähempikin olisi riittänyt.
Make war, then love.
Kauhiasti satelee hämeessä, mahtuuko tuonne veden sekaan edes ajamaan? Mutta kun on vapaapäivä ja ainoa järkevä vapaapäivän puuhastelu on pyöräily.
Duct tape is like the Force. It has a light side, and a dark side, and it holds the universe together.
Mulla on Spessun Air tool Ilman lisäämiseen ja jopa renkaan täyttämiseen ihan soiva peli, painemittaria en kanna mukana. Kyllä ne rengaspaineet aika nopeasti oppii säätämään perstuntumalla.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Kokemusta ei ole kuin yksistä läskirenkaista ja erilaisista paineistakin varsin rajallisesti. Siitä huolimatta suurimpana syynä renkaan "outoon käyttäytymiseen" pidän hyrrävoimia, jotka läskirenkaiden/kiekkojen painosta johtuen ovat merkittävät ja nopeuden kasvaessa korostuu entisestään.
Minulla on kylliksi rahaa loppuiäkseni - ellen osta jotain. -Jackie Mason-
moi!
tuli tuossa mieleen....vara sisäkumia olis varmaan hyvä pitää mukana..! Minkäsmoiset tollaseen 4,7'' renkaseen sopii/käy? mistä hankitte?
Miten "hankalia" nuo renkaat on saada päälle ja pois? ei ihan viittis heti ruveta harjoittelemaan...!
Nyt ammupalalle ja sateen sekaan!
//Janne
Vetelyyn vaikuttaa renkaat ja paineet.
Kannattaa harjoitella sisurin vaihtoa kotona. Jos et jaksa niin usko että se ei ole hankalaa.
Pumppuna Blackburn Stage2 esim Motonetistä. Mikä tahansa pumppu käy kun varaa aikaa täyttämiseen enempi tai vähempi. Rengas keskustelua on lisää Renkaat topikissa.
😃
No mihinkä perustuu tuo väite???
Vaihdoin renkaat ja oli yksi helpoimmista renkaiden vaihdoista maastopyörään.
1. laske paineet (jos niitä renkaassa vielä on) niin alas, että rengas laskeutuu vanteen reunalta sisemmälle vanteeseen.
2. ruuvaa venttiilin kinnitysmuttreri auki, jotta saat sisurin irti (älä ota vielä).
3. nosta renkaan toinen puoli pois vanteelta (esim. muovisella rengasraudalla), lähtee heposti.
4. vedä venttiilliä vastapäätä renkaan toinenkin puoli sisureineen pois vanteelta.
5. avita venttilli pois reiästä ja ota rengas sisureineen pois.
Uuden renkaan laitto vastakkaisessa järjestyksessä niin että sisuriin vähän ilmaa ja sisuri ensin renkaan sisään ja vasta sitten koko paketti sisureinen vanteelle alkaen venttiilin kohdalta laittaen venttiili ensin reikään (menee kevyesti käsin).
Sitten ilmaa lisää (kannattaa tarkkailla, että rengas asettuu tasaisesti vanteelle eikä jää ulos, koska aika väljä vanteelle tyhjänä).
Todnäk ettei maksanut 2000€+?
Läskipyärä!
Ja takaisin asiaan. Renkaiden itseohjautuvuus johtuu renkaista ja paineista. Esim blac floydit pienillä paineilla ja asfaltilla ovat aivan hirveät, larry samoilla paineilla ei vetele ollenkaan.
juu just sellanen läjä!ja vanteena just toi mulefut. kokeilen sitten kun olen taluttanut pyörän kotia!
eli ihan normi renkaanvaihto kyseessä.
sadekkin tilapäisesti lakannut!ylös ja ulos!
//Janne
No niiiiin, otetaan kimppahali ja lopetetaan nahistelu
Aika näyttää loppujen lopuksi millaisia "romuläjiä" nuo Whitet ovat. Itse voin todeta että 2011 ostettu Muklukkin on ollut jokaisen satsatun euron arvoinen, ISIS kammista kun pääsi eroon niin elo on ollut ihanaa. Huomaa hyvin että Läskipyöräilystä on tullut valtavirran juttuja kun niistä nahisteelaan melkein samalla tavalla kun 29" jäykkäperistä ja cyclokrossareista, minun neuvoni on: kasvattakaa vatsa ja parta ja menkää ajamaan niitä läskipyöriä.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Kenenkään pyörä ei ole romuläjä. Piste.
Ja asiaan. Fattyn x5 takavaihdin ei pysy säädöissä vaan heittää ketjua pinnojen ja takapakan väliin. Ideoita tähän. Säätöruuvia käännellyt jo moneen kertaan.
Duct tape is like the Force. It has a light side, and a dark side, and it holds the universe together.
Onko vaihtajan rajat säädetty oikein entä onko korvake ottanut siipeensä?
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
No se on suhteellista, mutta minusta tuo paino on ihan ok, kun ottaa huomioon hinnan.
Alle 10 kg vaikuttaa kyllä aika pieneltä Läskiksi ajokunnossa.
Miten muuten on noi porukan läskien ajopainot?
Laukkujen kanssa vai ilman?
Se painon pudotus on varmaan halvempaa toteuttaa kuskin osalta kuin pyörän. Ainakin varanttia on enemmän.
kuski 80 +pöörä 16 = 96 , kuski 86 + pöörä 10 = 96![]()
Niin fattyn takavaihtajan rajat on kyllä säädetty ja toimii aina muutaman lenkin. Sitten taas ketju rusahtaa kivasti isoimman rattaan yli. Vaihtajan korvake on mielestäni ehjä. Voisi sen tietty vaihtaa kun varaosa löytyy kaapista.
Uutena ongelmana nyt ilmennyt että takakiekko ei ihan täysin pysy paikallaan eli pikalinkut menee vaihtoon. Tämäkin ongelma ilmestyi vasta nyt kun pyörällä on ajeltu tuhannen kilsaa.
Duct tape is like the Force. It has a light side, and a dark side, and it holds the universe together.
Jos ketju menee takapakan väliin on rajoitin ruuvi vaihtajassa säädetty väärin tai vaihtaja on taipunut (jolloin asiaa voi korjata vääntämällä taaisin varovasti tai säätämällä rajoitin ruuvi uudelleen).
Vaihtajan säätö menee periaatteessa aina näin:
1. säädetään rajoitinruuvit niin, että vaihtaja ei mene yli isomman eikä pienemmän rattaan (vaijeri voi olla irti ja ketju yleisemmin käytetyllä tai keskimmäisellä eturattaalla)
2. sitten säädetään vaijeri kohilleen keskimmäiselle vaihteelle (kannattaa laittaa kiinni kun on pienimmällä rattaalla ja jättää vaiherin säätöruuvviin varaa).
Jos vaihteet ei pelaa johdonmukaisesti tuosta huolimatta muutama juttu, joka kannataa katsoa:
Voitele vaijeri, tarkasta, että vaijerin kulku on ruora ilman jyrkkiä mutkia, katso, että vaijerin kuori ei hyppää vaihtajan päässä holkin reunalle.
Jos vaijeriin on päässyt vettä tms. se rupee tökkiin pakkasella, silloin ei auta kuin vaijerin uusinta tai jos jaksaa räplätä sisävaijerin poistaminen ja kuoren sekä vaijerin tehokas kuivaaminen ja voiletelu.
Kannattaa aina ennen lenkkiä suihkauttaa vaijerien päihin (josta menee kuoren sisään) ohutta öljyä niin vesi ei ui vaijerin sisään.
Minulla oli täpärissä kerran outo probleemi, joka johtui siitä, että jalka vetäisi vaijerin aina pois holkilta ja vaihteet meni tilapäisesti sekaisin.
Toivottavasti näistä oli apua.
Kirjanmerkit