Kiitos vinkeistä. Minulla meni kai omassa suomentamisessa prophylit ja propanolit sekaisin. Öljyjen määristä onkin taulukko Reban ohjeissa.
https://www.sram.com/sites/default/f...cal-manual.pdf
Kiitos vinkeistä. Minulla meni kai omassa suomentamisessa prophylit ja propanolit sekaisin. Öljyjen määristä onkin taulukko Reban ohjeissa.
https://www.sram.com/sites/default/f...cal-manual.pdf
Täällä rojektina Headshok DD60. Castle nut ei aukea park toolin pin spannerilla, eikä meisselillä. Olisko kellään tampereen suunnalla cännärin omaa castle nut työkalua lainata? Maksan toki vaivanpalkkaa tai ostan työkalun ittelleni jos on ylimääränen. Saa jakaa kokemuksia ja vinkkejä aiheeseen liittyen.
Onko jousto keulan kaulaputkea mahdollista vaihtaa? Siis jos on tapered kaulaputki ja tahtoisi normaalin. Onko mitään keinoa saada tapered keula runkoon missä ei ole tapered?😳
Kaulaputkea ei tarvitse vaihtaa eikä liiemmin mahdollistakaan. Mutta homman voinee hoitaa semmoisella ohjainlaakerilla, jossa se sovitus runkoon tehdään alaosalla. Eli joku tämän tyylinen tapaus
http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod115641
Eikun sillä saa tapered keulan kiinni suoraputkiseen 1 1/8" runkoon mikäli sattuu olemaan rungossa passeli emäputki. Eli muuttaa alemman integroidun 1 1/8" laakerin ulkoiseksi 1.5" laakeriksi. Huomioitavaa että keulan A-C kasvaa jonkin verran samalla.
Juuri niin, tulin korjaamaan virheellistä vastaustani, mutta se olikin jo hoidossa.
Anteeksi
Moro,
Mites muuten, kun olen hommailemassa uutta keulaa. Niin, jos mulla on (1 1/8) suora kaulaputki vanhassakin keulassa. Niin tarviiko mun uusia mitään ohjainlaakereita tai mitä lie headsettiä vai käykö vanhat? Sori tosiaan, en jaksanut ruveta kaivelemaan 60 sivuisesta aiheesta vastausta. Kiitos jo etukäteen!
-toot
Ei siinä mitään tarvi vaihtaa jos ne on kunnossa.
Tässä kun ei ole jaksanut alkaa SRAM:n keulaa vielä huoltamaan niin tämmönen tuli vastaan:
Tämä siis vaimennusöljylle.Rockshox Oil- Rockshox repackages and sells Torco RFF oils for their forks. This is a blend of synthetic and mineral oils. The goofball aspect to this is that Rockshox in their infinite wisdom re-grades their product. RS2.5=Torco RFF 5, RS5=Torco RFF 7, RS10=Torco RFF 15, and RS15=Torco RFF 20. Rockshox considers their 5 and 10 weights their stock oils in Boxxer forks. RS5 then has a cSt@40 of 16, and RS10 has a cSt@40 of 33. To make RS5 from Red Line Oil use 28% Extra Light and 72% Light, to make RS10 from Red Line Oil use 93% Medium and 7% Heavy. Rockshox RedRum is just Torco MPZ Assembly Lube with the one difference that the Torco product is 117 cSt@40 and the RS Product is 50 cSt@40. This change was for very cold weather performance.
Juu. Toisaalta täällä ovat sitä mieltä että melkein mikä tahansa käy voiteluaineeksi alajalkoihin. Mobil1 on kuulemma monella käytössä ja jos muutakaan ei löydy niin RedLine 5W:tä sitten.
Eiliseen CX-rymistelyyn lähdin ottamalla värkin suoraan lämpimästä tallista jotta keula ei ehdi kohmettua. Oli tosin himpun lämpimämpää, jotain +7..9 ja keulan jäykkyydestä ei ollut vaivaa. Sen sijaan sitä edellinen aamulenkki +2 lämpötiloissa jäykisti keulan tuntuvasti, etenkin alkujouston osalta.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Huoltaakos mikään kotimainen pulju vieläkään DT swissin iskareita ?
Minullakin olisi pieni jousituskysymys:
Olen ymmärtänyt että täysjoustopyörän käyttäytyminen eri tilanteissa on hyvinkin paljon kiinni jousituksesta Ja vaikka olisi muuten hyvä pyörä niin huono jousitus pilaa koko homman. Tietty keulan ja iskarin voi vaihtaa mutta on varmaan parasta hankkia semmoiset kerralla että niiden kanssa tulee toimeen. Kilpailla ei ole aikomus eikä myöskään mitään karmeita kaahailuja hurjissa kivikko ja juurakkoränneissä.
Onko etälukitus tarpeellinen? Keulassa vai sekä keulassa että perässä?
Miten toimii vaikka yhdistelmä: RockShox Reba ja RockShox Monarch RT Solo Air?
Sanoisin sen riippuvan haarukan tai rungon linkuston joustopituudesta ja iskarin vaimentimen ominaisuuksista. Pitkäjoustoinen pyörä on pehmeä ja rento ajettava joka tapauksessa, joten lukitusten räplääminen menettää merkitystään. Lyhytjoustoista pyörää tulee ajettua tasaisemmissa maastoissa, jolloin voi olla edullista lukita iskareita vähän väliä. Jotkut sanoo myös etteivät tietyt rungon jousitusgeometriat tarvitse lukituksia ollenkaan koska ne toimivat juuri sopivan progressiivisesti ilmankin. Henkilökohtaisesti ei ole tullut vielä ajettua niin erinomaisella iskunvaimennuksella joka ei hyötyisi ajoittaisesta jäykistämisestä.
Toinen ajattelemisen arvoinen seikka ovat iskarin vaimentimen ominaisuudet. Kun esimerkiksi Foxin CTD-vaimentimet tarjoavat muitakin vaimentimen säätöjä kuin pelkän lukituksen on/offin, jää iskarin suorituskyvystä mielestäni paljon käyttämättä jos vaimentimen säätöjä ei käytä aktiivisesti hyväkseen.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Kiitos asiantuntevasta vastauksesta. Eli asia ei ratkeakaan etäkäyttö kyllä/ei vaihtoehdolla. Noista säätöjen monipuolisuudesta ei ollutkaan tietoa ja nehän kuulostaa olennaiselta seikalta johon kannattaa vähän perehtyä. Ilmeisen kehittyneitä laitteita on iskarit nykyään.
Takaiskariksi Fox float ctd factory (ei kashimaa) vai rp23?
Tctic muokkasi tätä : 15.10.2014 at 11.30
Yritän laittaa vanhaa hyllylle jäänyttä fillaria kuntoon. Jos oikea takaiskari on 200x51 niin hajoaako iskari jos siihen laittaa 200x50? Eikö tossa ole isku liian lyhyt?
________
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy
Mitä iskareille kannattaa/pitää tehdä ennen talvea (marzocchi 66rcv ja fox dhx 4.0)
Ja samalla vaikka ei tänne kuulukkaan mitä nestejarruille kannattaa tehdä vai toimivatko hyvin kovassa pakkasessa
Eipä jaksanu huoltaa kunnes kuluneen viikon (-6 .. -13 C) lenkeillä tuli mitta täyteen täysin kohmeessa olevasta keulasta. Etupyörä pompottelee kuin jäykässä keulassa ja jousto on kuin painais nyrkkiä taikinaan.
Oltuaan lämpimässä tallissa toiminta notkistui mutta vaikka paineet oli kuten säädetty niin keula oli kasassa ja pomppas kun negapaineet päästi pois.
Tein sitten Red Line sekoituksen kuten yllä vaakaa käyttäen ja enimmät öljyt poistaen värkki kasaan, sekoitus vaimennusjalan päältä sisään ja muualle Red Line Light voitelemaan.
Heitin pyörän muutamaksi tunniksi -6C ulkoilmaan ja yhtä notkeana pystyi kuin oli tallin lämpimässä. Aamulla sitten satanen teillä, lähtiessä -2 ja kotona +1. Ihan eri peli, pompottelu on pois ja eipä lipsu ISP.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Lyhensin pyörästä etuhaarukkaa n. 1,5-2 cm, entinen setuppi oli 2cm pidempi kuin tehtaan oma ratkaisu. Nyt kun polkee istualtaan, niin se pomputtaa perää ihan hurjana.
Onko kenelläkään ideoita mistä tämä johtuu? Itse olen ajatellut että kyseessä olisi joku seuraavista:
1. Tottunut polkemaan vanhalla asetuksella siten, ettei pogoa.
2. Joku geometristekninen ilmiö (voisi kokeilla siirtää penkkiä taaemmaksi)
3. Noituus
Hei, kiitos, tämä onkin hyvä huomio. Vaihdoin samalla tuossa säätäessäni takaiskarin voiteluaineet uusiin ja aina aiemmin tämä onkin aiheuttanut iskarin herkistymistä siinämäärin että on pitänyt säätää iskari uusiksi. Nyt en muistanut tuota ollenkaan ja mietin että voiko noin pieni muutos geometriassa aiheuttaa tällaista.
Talven aikana olisi tarkoitus uusia dh pyörän keula. Katselin että boxxeria on 26" ja 27,5" versiona. Onko mitään syytä miksi ei voisi käyttää 27,5" keulaa 26 kiekon ja rungon kanssa? Ajattelin että voisi olla fiksumpi hankinta jos vaikka sattuu runkoa/kiekko kokoa vaihtamaan joskus tulevaisuudessa
Gravity, what a heartless bitch.
Kolhin Lyrikin alajalan kiven kulmaan. Seurauksena pieni reikä josta tihkuu öljyä. Millä kandee yrittää tukkia? Mulla olis jemmassa kemiallista metalli ja ajattelin sitä yhtenä optiona.
Onko kuvaa laittaa? Voisi olla helpompi viisastella.
Tokihan sitä voi kokeilla paikata, mutta epäilen toimivuutta.
Kirjanmerkit