GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 63 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 53 61 62 63 64 65 73 113 163 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.861 - 1.890 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #1861
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Käy muukin sopiva puhdistukseen soveltuva alkoholi tai esim bärkcleaner. Tosin IPAa saa litran 2.9e (Polaric Go jäänesto on riittävän puhdasta että voi sanoa isopropanoliksi). Kyl se mun mielestä on jo riittävän halpaa

    Oliskohan se hoonaus tässä tapauksessa liukuholkkien välysten hoonaus sopivaksi. Joissain keuloissa liukuholkit voi olla uudehkoissa keuloissa liian tiukat. Viisaammat korjaa tän sit.

    Katot et tulee lukkorenkaat oikein päin ja kunnolle paikoilleen ja vaimennusöljyä tarkeelleen oikeamäärä.
    Kiitos vinkeistä. Minulla meni kai omassa suomentamisessa prophylit ja propanolit sekaisin. Öljyjen määristä onkin taulukko Reban ohjeissa.

    https://www.sram.com/sites/default/f...cal-manual.pdf

  2. #1862
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    26
    Täällä rojektina Headshok DD60. Castle nut ei aukea park toolin pin spannerilla, eikä meisselillä. Olisko kellään tampereen suunnalla cännärin omaa castle nut työkalua lainata? Maksan toki vaivanpalkkaa tai ostan työkalun ittelleni jos on ylimääränen. Saa jakaa kokemuksia ja vinkkejä aiheeseen liittyen.

  3. #1863
    Onko jousto keulan kaulaputkea mahdollista vaihtaa? Siis jos on tapered kaulaputki ja tahtoisi normaalin. Onko mitään keinoa saada tapered keula runkoon missä ei ole tapered?😳

  4. #1864
    Kaulaputkea ei tarvitse vaihtaa eikä liiemmin mahdollistakaan. Mutta homman voinee hoitaa semmoisella ohjainlaakerilla, jossa se sovitus runkoon tehdään alaosalla. Eli joku tämän tyylinen tapaus

    http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod115641

  5. #1865
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jörre Katso viesti
    Onko jousto keulan kaulaputkea mahdollista vaihtaa? Siis jos on tapered kaulaputki ja tahtoisi normaalin. Onko mitään keinoa saada tapered keula runkoon missä ei ole tapered?
    Ellei tellivin konsti käy, niin torille yrittämään vaihtoa 1 1/8 putkiseen.
    (suttupuhe pyyhitty pois)
    Iglumies muokkasi tätä : 06.10.2014 at 07.33

  6. #1866
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Eikun sillä saa tapered keulan kiinni suoraputkiseen 1 1/8" runkoon mikäli sattuu olemaan rungossa passeli emäputki. Eli muuttaa alemman integroidun 1 1/8" laakerin ulkoiseksi 1.5" laakeriksi. Huomioitavaa että keulan A-C kasvaa jonkin verran samalla.

  7. #1867
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Juuri niin, tulin korjaamaan virheellistä vastaustani, mutta se olikin jo hoidossa.
    Anteeksi

  8. #1868
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    26
    Moro,

    Mites muuten, kun olen hommailemassa uutta keulaa. Niin, jos mulla on (1 1/8) suora kaulaputki vanhassakin keulassa. Niin tarviiko mun uusia mitään ohjainlaakereita tai mitä lie headsettiä vai käykö vanhat? Sori tosiaan, en jaksanut ruveta kaivelemaan 60 sivuisesta aiheesta vastausta. Kiitos jo etukäteen!

    -toot

  9. #1869
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Ei siinä mitään tarvi vaihtaa jos ne on kunnossa.

  10. #1870
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toot Katso viesti
    Moro,

    Mites muuten, kun olen hommailemassa uutta keulaa. Niin, jos mulla on (1 1/8) suora kaulaputki vanhassakin keulassa. Niin tarviiko mun uusia mitään ohjainlaakereita tai mitä lie headsettiä vai käykö vanhat? Sori tosiaan, en jaksanut ruveta kaivelemaan 60 sivuisesta aiheesta vastausta. Kiitos jo etukäteen!

    -toot
    Edelliseen vastaukseen lisätäkseni, muista ottaa alakooli talteen. Helposti unohtuu vanhaan keulaan kiinni

  11. #1871
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Mistä hommaatte 15W öljyt Reba Team dual-air keuloihin ? Onko Redline 5W kelvollista siihenkin, Fox Vanilla R pelaa sillä ainakin kuin unelma...
    Tässä kun ei ole jaksanut alkaa SRAM:n keulaa vielä huoltamaan niin tämmönen tuli vastaan:
    Rockshox Oil- Rockshox repackages and sells Torco RFF oils for their forks. This is a blend of synthetic and mineral oils. The goofball aspect to this is that Rockshox in their infinite wisdom re-grades their product. RS2.5=Torco RFF 5, RS5=Torco RFF 7, RS10=Torco RFF 15, and RS15=Torco RFF 20. Rockshox considers their 5 and 10 weights their stock oils in Boxxer forks. RS5 then has a cSt@40 of 16, and RS10 has a cSt@40 of 33. To make RS5 from Red Line Oil use 28% Extra Light and 72% Light, to make RS10 from Red Line Oil use 93% Medium and 7% Heavy. Rockshox RedRum is just Torco MPZ Assembly Lube with the one difference that the Torco product is 117 cSt@40 and the RS Product is 50 cSt@40. This change was for very cold weather performance.
    Tämä siis vaimennusöljylle.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    CRC:stä tilasin joskus Stendecin kamaa. Sitä kuluu niin vähän, että varmaan riittää lähes ikuisesti tuo purkki.
    Juu. Toisaalta täällä ovat sitä mieltä että melkein mikä tahansa käy voiteluaineeksi alajalkoihin. Mobil1 on kuulemma monella käytössä ja jos muutakaan ei löydy niin RedLine 5W:tä sitten.

    Eiliseen CX-rymistelyyn lähdin ottamalla värkin suoraan lämpimästä tallista jotta keula ei ehdi kohmettua. Oli tosin himpun lämpimämpää, jotain +7..9 ja keulan jäykkyydestä ei ollut vaivaa. Sen sijaan sitä edellinen aamulenkki +2 lämpötiloissa jäykisti keulan tuntuvasti, etenkin alkujouston osalta.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  12. #1872
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Huoltaakos mikään kotimainen pulju vieläkään DT swissin iskareita ?

  13. #1873
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Minullakin olisi pieni jousituskysymys:

    Olen ymmärtänyt että täysjoustopyörän käyttäytyminen eri tilanteissa on hyvinkin paljon kiinni jousituksesta Ja vaikka olisi muuten hyvä pyörä niin huono jousitus pilaa koko homman. Tietty keulan ja iskarin voi vaihtaa mutta on varmaan parasta hankkia semmoiset kerralla että niiden kanssa tulee toimeen. Kilpailla ei ole aikomus eikä myöskään mitään karmeita kaahailuja hurjissa kivikko ja juurakkoränneissä.

    Onko etälukitus tarpeellinen? Keulassa vai sekä keulassa että perässä?

    Miten toimii vaikka yhdistelmä: RockShox Reba ja RockShox Monarch RT Solo Air?

  14. #1874
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Onko etälukitus tarpeellinen? Keulassa vai sekä keulassa että perässä?
    Sanoisin sen riippuvan haarukan tai rungon linkuston joustopituudesta ja iskarin vaimentimen ominaisuuksista. Pitkäjoustoinen pyörä on pehmeä ja rento ajettava joka tapauksessa, joten lukitusten räplääminen menettää merkitystään. Lyhytjoustoista pyörää tulee ajettua tasaisemmissa maastoissa, jolloin voi olla edullista lukita iskareita vähän väliä. Jotkut sanoo myös etteivät tietyt rungon jousitusgeometriat tarvitse lukituksia ollenkaan koska ne toimivat juuri sopivan progressiivisesti ilmankin. Henkilökohtaisesti ei ole tullut vielä ajettua niin erinomaisella iskunvaimennuksella joka ei hyötyisi ajoittaisesta jäykistämisestä.

    Toinen ajattelemisen arvoinen seikka ovat iskarin vaimentimen ominaisuudet. Kun esimerkiksi Foxin CTD-vaimentimet tarjoavat muitakin vaimentimen säätöjä kuin pelkän lukituksen on/offin, jää iskarin suorituskyvystä mielestäni paljon käyttämättä jos vaimentimen säätöjä ei käytä aktiivisesti hyväkseen.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  15. #1875
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti

    Toinen ajattelemisen arvoinen seikka ovat iskarin vaimentimen ominaisuudet. Kun esimerkiksi Foxin CTD-vaimentimet tarjoavat muitakin vaimentimen säätöjä kuin pelkän lukituksen on/offin, jää iskarin suorituskyvystä mielestäni paljon käyttämättä jos vaimentimen säätöjä ei käytä aktiivisesti hyväkseen.
    Kiitos asiantuntevasta vastauksesta. Eli asia ei ratkeakaan etäkäyttö kyllä/ei vaihtoehdolla. Noista säätöjen monipuolisuudesta ei ollutkaan tietoa ja nehän kuulostaa olennaiselta seikalta johon kannattaa vähän perehtyä. Ilmeisen kehittyneitä laitteita on iskarit nykyään.

  16. #1876
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Takaiskariksi Fox float ctd factory (ei kashimaa) vai rp23?
    Tctic muokkasi tätä : 15.10.2014 at 11.30

  17. #1877
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    955
    Yritän laittaa vanhaa hyllylle jäänyttä fillaria kuntoon. Jos oikea takaiskari on 200x51 niin hajoaako iskari jos siihen laittaa 200x50? Eikö tossa ole isku liian lyhyt?
    ________

    Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

  18. #1878
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mike Katso viesti
    Yritän laittaa vanhaa hyllylle jäänyttä fillaria kuntoon. Jos oikea takaiskari on 200x51 niin hajoaako iskari jos siihen laittaa 200x50? Eikö tossa ole isku liian lyhyt?
    Iskari liikkuu just sen matkan kun se liikkuu. Tuokin taitaa vaan olla ero tuumamitan pyöristyksessä eri valmistajien välillä 2" = 2*2,54cm eli 50,8mm todellisuudessa, mutta kukaan ei sitä taida senmittaisena ilmoittaa..

    Laita pois, et edes huomaa eroa (pituudessa).

  19. #1879
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    955
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Iskari liikkuu just sen matkan kun se liikkuu. Tuokin taitaa vaan olla ero tuumamitan pyöristyksessä eri valmistajien välillä 2" = 2*2,54cm eli 50,8mm todellisuudessa, mutta kukaan ei sitä taida senmittaisena ilmoittaa..

    Laita pois, et edes huomaa eroa (pituudessa).
    Kiitos! Lisägooglauksella päädyin samaan.
    ________

    Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

  20. #1880
    Mitä iskareille kannattaa/pitää tehdä ennen talvea (marzocchi 66rcv ja fox dhx 4.0)

    Ja samalla vaikka ei tänne kuulukkaan mitä nestejarruille kannattaa tehdä vai toimivatko hyvin kovassa pakkasessa

  21. #1881
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Tässä kun ei ole jaksanut alkaa SRAM:n keulaa vielä huoltamaan niin tämmönen tuli vastaan:
    Rockshox Oil- Rockshox repackages and sells Torco RFF oils for their forks. This is a blend of synthetic and mineral oils. The goofball aspect to this is that Rockshox in their infinite wisdom re-grades their product. RS2.5=Torco RFF 5, RS5=Torco RFF 7, RS10=Torco RFF 15, and RS15=Torco RFF 20. Rockshox considers their 5 and 10 weights their stock oils in Boxxer forks. RS5 then has a cSt@40 of 16, and RS10 has a cSt@40 of 33. To make RS5 from Red Line Oil use 28% Extra Light and 72% Light, to make RS10 from Red Line Oil use 93% Medium and 7% Heavy. Rockshox RedRum is just Torco MPZ Assembly Lube with the one difference that the Torco product is 117 cSt@40 and the RS Product is 50 cSt@40. This change was for very cold weather performance.

    Tämä siis vaimennusöljylle.


    ... Toisaalta täällä ovat sitä mieltä että melkein mikä tahansa käy voiteluaineeksi alajalkoihin. Mobil1 on kuulemma monella käytössä ja jos muutakaan ei löydy niin RedLine 5W:tä sitten.

    Eipä jaksanu huoltaa kunnes kuluneen viikon (-6 .. -13 C) lenkeillä tuli mitta täyteen täysin kohmeessa olevasta keulasta. Etupyörä pompottelee kuin jäykässä keulassa ja jousto on kuin painais nyrkkiä taikinaan.

    Oltuaan lämpimässä tallissa toiminta notkistui mutta vaikka paineet oli kuten säädetty niin keula oli kasassa ja pomppas kun negapaineet päästi pois.

    Tein sitten Red Line sekoituksen kuten yllä vaakaa käyttäen ja enimmät öljyt poistaen värkki kasaan, sekoitus vaimennusjalan päältä sisään ja muualle Red Line Light voitelemaan.

    Heitin pyörän muutamaksi tunniksi -6C ulkoilmaan ja yhtä notkeana pystyi kuin oli tallin lämpimässä. Aamulla sitten satanen teillä, lähtiessä -2 ja kotona +1. Ihan eri peli, pompottelu on pois ja eipä lipsu ISP.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  22. #1882
    T_2 Guest
    Lyhensin pyörästä etuhaarukkaa n. 1,5-2 cm, entinen setuppi oli 2cm pidempi kuin tehtaan oma ratkaisu. Nyt kun polkee istualtaan, niin se pomputtaa perää ihan hurjana.

    Onko kenelläkään ideoita mistä tämä johtuu? Itse olen ajatellut että kyseessä olisi joku seuraavista:

    1. Tottunut polkemaan vanhalla asetuksella siten, ettei pogoa.
    2. Joku geometristekninen ilmiö (voisi kokeilla siirtää penkkiä taaemmaksi)
    3. Noituus

  23. #1883
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T_2 Katso viesti
    Lyhensin pyörästä etuhaarukkaa n. 1,5-2 cm, entinen setuppi oli 2cm pidempi kuin tehtaan oma ratkaisu. Nyt kun polkee istualtaan, niin se pomputtaa perää ihan hurjana.

    Onko kenelläkään ideoita mistä tämä johtuu? Itse olen ajatellut että kyseessä olisi joku seuraavista:

    1. Tottunut polkemaan vanhalla asetuksella siten, ettei pogoa.
    2. Joku geometristekninen ilmiö (voisi kokeilla siirtää penkkiä taaemmaksi)
    3. Noituus
    Paluuvaimennuksen säädön voisit tarkistaa. Jos sitä on liian vähän, niin se ei ainakaan helpota pogoilua.
    Sometimes the same is different.
    But mostly it's the same
    .

  24. #1884
    T_2 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuokka Katso viesti
    Paluuvaimennuksen säädön voisit tarkistaa. Jos sitä on liian vähän, niin se ei ainakaan helpota pogoilua.
    Hei, kiitos, tämä onkin hyvä huomio. Vaihdoin samalla tuossa säätäessäni takaiskarin voiteluaineet uusiin ja aina aiemmin tämä onkin aiheuttanut iskarin herkistymistä siinämäärin että on pitänyt säätää iskari uusiksi. Nyt en muistanut tuota ollenkaan ja mietin että voiko noin pieni muutos geometriassa aiheuttaa tällaista.

  25. #1885
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Talven aikana olisi tarkoitus uusia dh pyörän keula. Katselin että boxxeria on 26" ja 27,5" versiona. Onko mitään syytä miksi ei voisi käyttää 27,5" keulaa 26 kiekon ja rungon kanssa? Ajattelin että voisi olla fiksumpi hankinta jos vaikka sattuu runkoa/kiekko kokoa vaihtamaan joskus tulevaisuudessa
    Gravity, what a heartless bitch.

  26. #1886
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Kolhin Lyrikin alajalan kiven kulmaan. Seurauksena pieni reikä josta tihkuu öljyä. Millä kandee yrittää tukkia? Mulla olis jemmassa kemiallista metalli ja ajattelin sitä yhtenä optiona.

  27. #1887
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    Onko kuvaa laittaa? Voisi olla helpompi viisastella.

  28. #1888
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Talven aikana olisi tarkoitus uusia dh pyörän keula. Katselin että boxxeria on 26" ja 27,5" versiona. Onko mitään syytä miksi ei voisi käyttää 27,5" keulaa 26 kiekon ja rungon kanssa? Ajattelin että voisi olla fiksumpi hankinta jos vaikka sattuu runkoa/kiekko kokoa vaihtamaan joskus tulevaisuudessa
    Miksipä ei? Yhden 26 tiedän 29 haarukalla...

  29. #1889
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skuikka Katso viesti
    Onko kuvaa laittaa? Voisi olla helpompi viisastella.
    Läpi oikeanpuoleisen tumman kohdalta



  30. #1890
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Tokihan sitä voi kokeilla paikata, mutta epäilen toimivuutta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •