HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 138 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 88 128 136 137 138 139 140 148 188 238 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.111 - 4.140 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

Kypärämyssylle on ollut tarvetta ja huppu pitänyt pitää tiukasti päässä, samoin thinsuliitti neulesormikkaisiin on joutunut siirtymään, sekä topattuihin housuihin, joten kausi alkaa pikkuhiljaa talviseksi kääntymään.

Aamulla olikin maa valkeana ja päivänmittaan viskoi räntää.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Oletko jo päässyt sovittamaan kenkiä, että miten sopii jalkaan? Minulla oikeastaan kaikki urheilukengät 40 2/3 kokoa, normikengät 41 ja Shimanon MTB kesäkengät 41. Ja jos saa vielä kysyä mistä tilasit.
    Hyvin sopivat ja ovat mukavat jalassa. Yhdellä sukalla ovat melko väljät varpaista, mutta nauhoilla/tarroilla saa kyllä kiristettyä niin, että istuvat napakahkosti jalassa. Pääasia kuitenkin on, että tilaa on vielä runsaasti villasukalle ja lisäpohjalliselle, niitä kun saattaa talven kireimmissä pakkasissa tarvita.

Tilasin tuolta http://www.probikekit.co.uk/sports-c.../10843031.html ja tulivat parissa päivässä. Joskin hinta on nyt pompannut 162:stä 197:ään. Kannattaa kuitenkin katsoa, jos siellä on niitä liittymis- tai muita tarjouksia.

Kiitos. Eli luulisi koon 41 sopivan yhdellä hieman paksummalla sukalla. Ajatus on ajella yhtää pitempiä lenkkejä max -15 pakkasella, tarviskohan sitten kuitenkin lisää tilaa. Työmatka on sen verran lyhyt että sen tarkenee kyllä. Äh, on kyllä vaikeeta ostaa kenkiä sovittamatta. Mutta minkäs teet kun Oulun kokoisesta käpykylästä löytyy muutamat Shimanon kengät eikä muuta.
    zander muokkasi tätä : 26.09.2014 at 12.26

Onko pk-seudulla jotain muita kenkiä tarjolla talvipyöräilyyn, kuin nw arctic(xxl myy) ja sitten laken kenkiä tuntuu myyvän aika monet pyöräkaupat tässä kulmilla. Nw on kiinnostavampi vain 70e halvemman hinnan takia, mutta jotenkin toi lake 303 houkuttais, kun en ole siitä kuullut keneltäkään mitään pahaa sanottavaa. 249e sitä näyttäis saavan joka puolelta, kunnes ekojen pakkasten jälkeen ne myydäännloppuun.

Otin tuntumaa jo talvipyöräilyyn, paksusta raudasta valmistettu kärry, jossa useamman millin lattaraudasta taivutetut sukset alla fillariin kiinni ja 4% nousua ylös, oli mulla vähän kuormaakin siinä kärryssä sen verran, että lähelle sitä 50kg lain rajaamaa mentiin, niin ja toki renkaatkin, 50-luvun rautakiekoilla. Kun toi sujui vielä jotenkin, niin ajoin pellolle ja sieltä metsään, kivet paukkui vähän suksissa välillä, mutta hyvin se tuli perässä.

Ilman kärryä sellaista se sohjossa ajaminen taitaa olla, ellen ihan väärin muista viime talven tuntemuksia. Alamäkeen ei päässyt kuin neljääkymppiä reippaassa sivutuulessa. Oli ihan talviajon fiilistä, jo sekin, että alussa palelti ja ekassa mäessä pukkasi hikeä niin että näköä haittasi, niin kovasti tuli talvi mieleen.

Kärryn kun jätin pois, niin pyörä tuntui kulkevan ihan itsekseen, totakohan ne meinaa harjoitusvastuksella?

Pitäisikö kokeilla ottaa metsästä pienimäni puun pölkyt kärryyn joku päivä ja testata ketjun kireyttä, kärryn täysi olisi lähelle 200kg kuormaa? Voihan olla että joku paikka antautuisi, tai sitten kunto loppuisi.
    Jupiter mummis 80-luku
    Joku pappis 50-luku

Noniin, tämähän alkaa kuullostaa jo erään von Münchhausenin retkiltä, eikun lisää testiä ja tänne kertomuksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Belgia Katso viesti
    Onko pk-seudulla jotain muita kenkiä tarjolla talvipyöräilyyn, kuin nw arctic(xxl myy) ja sitten laken kenkiä tuntuu myyvän aika monet pyöräkaupat tässä kulmilla. Nw on kiinnostavampi vain 70e halvemman hinnan takia, mutta jotenkin toi lake 303 houkuttais, kun en ole siitä kuullut keneltäkään mitään pahaa sanottavaa. 249e sitä näyttäis saavan joka puolelta, kunnes ekojen pakkasten jälkeen ne myydäännloppuun.
    Intersporteista on saanut vaihtelevasti Shimanon MW-81:ä. Viimeksi kun kävin, Puhoksessa taisi olla myynnissä yksi pari jotain pikkukokoa (41? 42?).

Shock Therapy myy 45NRTH:in Fasterkattia ja Wölvhammeria.

Tervehdys!

Nyt olisi tarkoitus pyöräillä ensimmäistä kertaa läpi vuoden, päivittäin. Ylävartaloon pitäisi hankkia sopivaa vaatetusta. Toimiiko kuoritakki + sopivat vaatteet alle vai tuleeko liian tiivis paketti?

Lähikaupassa olisi tarjouksessa Pearl Izumin Elite Thermal Barrier jacket ja Elite Softshell jacket. Olisivatkohan toimivia? Tuskin kylmimpiin keleihin riittävät...

Kaikenlaisia suosituksia otetaan ilolla vastaan.
    Ludwig muokkasi tätä : 14.10.2014 at 00.13

Itse ajelen ainakin kylmimmät eli käytännössä -10 keleistä eteen päin kaikki ajot Rukan goretex-kuoritakissa, jonka alla tarvittava määrä lisävaatetusta. Pikkupakkasilla tulee kuuma ja läkähdys ja ne ajankin mielemmin vanhalla hiihtoasullani. Tuo kuoritakki on tosin itselläni melko reilun kokoinen, jolloin alle mahtuu hyvin vaikka mitä.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ludwig Katso viesti
    Lähikaupassa olisi tarjouksessa Pearl Izumin Elite Thermal Barrier jacket ja Elite Softshell jacket. Olisivatkohan toimivia? Tuskin kylmimpiin keleihin riittävät...
    Elite Thermal Barrier Jacket on käytännössä lämpövuorattu ja selästä (ja hihojen alta) hengittävä sadetakki. Toimii tosi hyvin syksyn koleina sadepäivinä (ei kastu läpimäräksi), mutta talvivaatteeksi siitä ei oikein ole. Kroppa kylmettyy auttamatta samoista paikoista, joista takki on suunniteltu hengittämään, eikä vuoraus ole muutenkaan ihan pakkaskeleille vaadittavalla tasolla.

Kaupassa sovittamisen perusteella arvelisin, että Elite Softshell Jacket toimii ainakin pikkupakkasilla ihan OK.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Elite Thermal Barrier Jacket on käytännössä lämpövuorattu ja selästä (ja hihojen alta) hengittävä sadetakki. Toimii tosi hyvin syksyn koleina sadepäivinä (ei kastu läpimäräksi), mutta talvivaatteeksi siitä ei oikein ole. Kroppa kylmettyy auttamatta samoista paikoista, joista takki on suunniteltu hengittämään, eikä vuoraus ole muutenkaan ihan pakkaskeleille vaadittavalla tasolla.

Kaupassa sovittamisen perusteella arvelisin, että Elite Softshell Jacket toimii ainakin pikkupakkasilla ihan OK.
    Kiitos tiedosta! Mitäs itse laitat kovemmille pakkasille päälle? (Sikäli kun silloin pyöräilet).

Mä käytän talvisin kovemmissakin pakkasissa haglöfsin storm takkia. Kirkkaan neonvihreä, erittäin ohut taskuun taiteltava. Pitää lämmön sisällä, hengittää ja blokkaa tuulta tosi hyvin. Tosin alakerrokset on katsottava tosi tarkkaan koska liian vähän liian kylmällä muuttuu aika nopeasti tosi vilpoiseksi. Yleensä pitkähihainen ohut fleece pitkähihaisen jerseyn kanssa toimii -10 asti ja sitä kylmemmällä menee sit pitkä jersey, ohut merinovillapusero ja villapaita/paksumpi fleece.

Goretex ei mun kohdalla sovellu mihinkään kävelyä rajumpaan vaikka alla ei olis mitään muuta vaatetta. Goren sanotaan hengittävän, mutta mun kohdalla hengittää aivan liian vähän ja pikku spurtin jälkeen on aina aivan hiessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Goretex ei mun kohdalla sovellu mihinkään kävelyä rajumpaan vaikka alla ei olis mitään muuta vaatetta. Goren sanotaan hengittävän, mutta mun kohdalla hengittää aivan liian vähän ja pikku spurtin jälkeen on aina aivan hiessä.
    Itsellä vähän samat tuntemukset...

Itse olen käyttänyt kovilla pakkasilla ohutta windstopper pipoa kypärän alla - eli kun -20C on pakkasta tai enemmän. -10C jälkeen käytän Windstopper maskia jos viima on kova. Buffit (siis ihan geneerisetkin toimii hyvin pienemmillä pakkasilla ja jo nyt sateisella kolealla säällä - kahta jos käyttää niin käy 'kypärämyssystä'.
    Tuo maski/huppu on windstopperia edestä ja päältä hengittävämpää kangasta. Lasketellessa käytän samoja kamoja ja en ole sielläkään pitänyt silkkimyssystä mitä moni pyöräilijäkin tuntuu kehuvan.
    Takkina minulla on Goretex takki jossa ei ole mitään vuorta vaan on pelkkä 'kuori'. Tuo on siitä hyvä, että aina kun tulee kuuma tai kylmä niin vähennän/lisään vaatetusta alle. Lisäksi pelkkä kuori kuivuu nopeasti hiestä, eikä ime hikeä itseensä kuten vuorelliset takit.
    Kaikki vuorelliset takit ovat itselle liian lämpöisiä käyttää vaikka alla olisi t-paita. Kävelyä lujempaa ei voi vuorellisella takilla minäkään oikeastaan liikkua - hiki on niin kova heti

Housuina käytän Craftin rainpantsejä ja kun on kylmempi niin laitan alle toiset Windstopper housut.

Tietenkin kerrasto alla sen mukaan onko sille pakkasien vuoksi tarvetta vaiko ei.

Kenkinä käytin aiempina vuosina Goretex kenkiä joihin mahtui lämmitettävät pohjalliset. Noita lämmitettäviä pohjallisia tarvitsi lähinnä jos jäi pakoilleen pidemmäksi aikaa.
    Nyt ensi talveksi ostin Diadoran Polaris 2 kengät, jotka tuntuvat yhtä lämpimiltä kuin nuo aiemmin käyttämäni Goretex kengät.

Selkä minulla ottaa kylmää pahiten kun se leikattiin -07. Siksi käytän usein neopreenistä tukea selässä joka lämmittää tuota leikattua alaselkää. Kylmä siis ei tule selälle vaan lihakset menevät jumiin jos en pidä tuota tukea selässä 'keräämässä' ylimääräistä lämpöä.

Tosiaan muutoin samat kamat lumilaitaillessa käytössä, mutta housut on Goretex housut ja kypärä lasketteluun paremmin soveltuva. Toki lautakengät on eri kuin pyöräily. Lumilautaillessa selkää ei tarvitse niin suojata tuolla neopreenillä tuella kun käytän D3O selkäpanssaria - se huolehtii selän lämmöistä todella hyvin. Tuota voisi hyvin käyttää myös pyöräillessä ja se on itse asiassa DH panssari alunperin.
    Lautaillessa pärjää kanssa hyvin -29C pakkasillakin noilla muuten samoilla kamoilla - hiki silti tulee

Hankisählyäkin on tullut pelattua noissa samoissa kamoissa -30C pakkasilla yhtenä vuotena.
    Eh?

.
    Itselläni on käytössä kylmemmillä säillä Elite Softshell Jacket. Pikkupakkasilla on ok. Alimmaisena kerroksena käytän Brynje-verkkopaitaa.
    http://www.uittokalusto.fi/media/cat...0/90-907_1.jpg
    Seuraavana on ns. tekninen poolopaita, ja usein myös ohut fleece. Joskus oikein kylmillä keleillä laitan päällimmäiseksi ohuen tuulelta suojaavan (täydellisen vettäpitämättömän) Pro-merkkisen sadetakin.

IncBuff Guest
    Tervehdys!

Nyt olisi tarkoitus pyöräillä ensimmäistä kertaa läpi vuoden, päivittäin. Ylävartaloon pitäisi hankkia sopivaa vaatetusta. Toimiiko kuoritakki + sopivat vaatteet alle vai tuleeko liian tiivis paketti?

http://www.polkupyorat.fi/loffler-wi...ki-p-2051.html

Mulla on tommonen. Ei oo halpa vaan hyvä.

Minä ajan vähäiset talviajoni Mavicin Inferno pöksyillä ja takilla. Näiden alla on riittävästi vaatetta olosuhteiden mukaan. Pakkasrajaa en harrasta. Tämän hetken max on -32C /30km. Päivä eli 200 km ja 13h sellaisissa 11-20C pakkasissa on nykyisillä vermeillä tullut ajettua. Takki kastuu läpimäräksi ja kun pitää sisätauon se jäätyy tönköksi. Palelee niin saatanasti, mutta kuuluu asiaan. Naaman suojat kannattaa pitää kylmän kauden alusta lähtien minimissä, niin pärstä tottuu kylmään. Jos vähän pakkaspalovammoja tulee, niin ne vaan kaunistavat muutenkin äklöä ulkonäköä.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Kiitos tiedosta! Mitäs itse laitat kovemmille pakkasille päälle? (Sikäli kun silloin pyöräilet).
    Shimanon SubZero-softshell-takki on palvellut hyvin jo useamman talven. Se on aito talvivaate ja sellaisena ihan liian tukala plussakeleille. Kerrospukeutumalla SubZero pitää lämpinä oikeastaan niin koville pakkasille kuin missä viitsin ajaa (max. -15 C). Takkiin kuuluu jopa integroitu kasvosuojus, jonka käyttö tosin on aika overkilliä suurimman osan talvesta.

http://www.shimano-lifestylegear.com...eak_jacket.php

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mla Katso viesti
    Takkina minulla on Goretex takki jossa ei ole mitään vuorta vaan on pelkkä 'kuori'. Tuo on siitä hyvä, että aina kun tulee kuuma tai kylmä niin vähennän/lisään vaatetusta alle. Lisäksi pelkkä kuori kuivuu nopeasti hiestä, eikä ime hikeä itseensä kuten vuorelliset takit.
    Kaikki vuorelliset takit ovat itselle liian lämpöisiä käyttää vaikka alla olisi t-paita. Kävelyä lujempaa ei voi vuorellisella takilla minäkään oikeastaan liikkua - hiki on niin kova heti
    Ei se vuori sitä hikeä aiheuta vaan kuori

Itse vältän kuorta kuin ruttoa varsinkin kylmillä keleillä, oikeastaan ainoastaan sateella tulee käytettyä. Käytännössä tullut mentyä +10 -> -20 ohuella softshell-takilla, lämpötilan mukaan sitten sinne väliin mitä tarvii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Minä ajan vähäiset talviajoni Mavicin Inferno pöksyillä ja takilla. Näiden alla on riittävästi vaatetta olosuhteiden mukaan. Pakkasrajaa en harrasta. Tämän hetken max on -32C /30km. Päivä eli 200 km ja 13h sellaisissa 11-20C pakkasissa on nykyisillä vermeillä tullut ajettua. Takki kastuu läpimäräksi ja kun pitää sisätauon se jäätyy tönköksi. Palelee niin saatanasti, mutta kuuluu asiaan. Naaman suojat kannattaa pitää kylmän kauden alusta lähtien minimissä, niin pärstä tottuu kylmään. Jos vähän pakkaspalovammoja tulee, niin ne vaan kaunistavat muutenkin äklöä ulkonäköä.
    Tuo on aika karua, täytyy nostaa hattua

Mulla menee 30km +5C kelissä vielä Dimex kesätakilla ja t-paidalla, topatut Dimexin housut, mutta miinuksille kun menee, niin alkaa tiukkaa tekemään, vaikka lisäisi villapaidan.

Menee niin, että aluksi on kylmä, sitten aivan liian kuuma ja sitten taas kylmä, kun hikoilu rauhoittuu ja pitäisi ajaa kovempaa viimeiset 10km että taas kone lämpiäisi, mutta sitten on tuo kunnon kestäminen koetuksella.

Yleensä tulee sitten -10C kelin nurkilla otettua Dimex lämpöhaalari + tuo kesätakki, villapaita, fleece välihousut ja Dimex toppahousut.

Kypärämyssyä tulee käytettyä jo +5C kelissä, -10C tienoilta lähtien kaulahuivi.

Yritys on kova välttää ylenpalttista hikoilua, mutta välttää kylmänhorkkaa, huonolla menestyksellä, ylämäkien kohdalla liian kuuma, alamäet palellaan.

Luminen keli on helpoin, kun lämmöntuotto on tasaisempaa, tosin en jaksa sitten 30km ajaa, kai, en tiedä oikeastaan mitä jaksan, kun kehitys on ollut aika nopeaa.

-15C kylmemmissä keleissä ei vaan pysty, varpaat ei tarkene, mutta yritän talveksi kengänpäällisiä hankkia, jos ne virittelisi varvaskoukkujen päälle jotenkin tai jättäisi kokut pois.

Joskus jos saisi tuulenpitäviä päällimmäisiä kuoria, niin se voisi auttaa aika paljon, niin painossa, ilmanvastuksessa kuin tarkenemisessakin, mutta toistaiseksi vähän epäoptimaalisilla varusteilla pitää sinnitellä.

Niin talvella Kuoma talvikengät käytössä, en voi suositella, kylmät, eivät pidä tuulta ja lumi kastelee läpikotaisin, silti parempaakaan ole.
    Jupiter mummis 80-luku
    Joku pappis 50-luku

Ostin 3 vuotta sitten lidlistä takin, jonka luulin olevan softshelliä, mutta eipä vainen olekaan vaan jotain neulottua (erittäin tiheää) kangasta. Erikoista on se, että kuivalla takki päästää sopivasti viiman läpi, mutta kastuttuaan neule menee umpeen ja takista tulee tiiviimpi.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Täällä myös tavoitteena poljeskella talven läpi. Normireitti menee Pirkkolasta Keskuspuiston läpi Meilahteen ja kysymys kuuluu (helsinkiläisille): onko tuolle reitille tarvetta laittaa nastat alle? Pirkkolantien yli menevä puusilta on ainakin potentiaalisesti liukas kohta pakkasella. Nastoilla en ole koskaan ajanut, joten toinen kyssäri varmaan on, että miten surutta niillä voi polkea?

Varmaan nastat riippuu aika paljon olosuhteista. Jäällä niistä on hyötyä, mutta esim. mä en oo vielä nähnyt tarvetta nastoille, koska täällä pohjoisessa jäätä ei yksikertaisesti ole.

Toisaalta kun ostin ton mun maasturin niin normi nappularenkailla ei pysynyt nastoitetun syklokrosserin perässä millään. Kunto olis kestäny kovempaankin menoon, mutta kantti/pito ei riittänyt. Syklo ajeli surutta kaikista railoista yli pannuttamatta.
    Helsinki on siinä mielessä haastava alue, että jäätä voi odottaa lähes poikkeuksetta. Mitään estettä ei nastojen käytölle pitäisi olla, paitsi tietenkin paljon hitaampi meno. Lisäävät vierintävastusta vietävästi.

Tuosta sun reittivalinnasta niin riippuen vähän talven lumitilanteesta voi olla aika hiljasta keskuspuiston läpi ajelu. Mä oon saanu käsityksen, että talven tullen sinne ei ole asiaa tasan kellään muulla kuin hiihtäjillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Täällä myös tavoitteena poljeskella talven läpi. Normireitti menee Pirkkolasta Keskuspuiston läpi Meilahteen ja kysymys kuuluu (helsinkiläisille): onko tuolle reitille tarvetta laittaa nastat alle? Pirkkolantien yli menevä puusilta on ainakin potentiaalisesti liukas kohta pakkasella. Nastoilla en ole koskaan ajanut, joten toinen kyssäri varmaan on, että miten surutta niillä voi polkea?
    <ennuste>Ens talvena tulee niin paljon lunta että siellä mitään liukasta ole.</ennuste>
    Jääkeleilläkin pärjää kitkoilla kun vaan ajaa vaaarovaasti. Jos vauhdin haluaa maksimoida ja pitää hauskaa, niin ISP:t alle. Niilläkin kyllä onnistuu kaatumaan kun kaivonkannen kohdalla vetää etupään lukkoon kurvatessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    <ennuste>Ens talvena tulee niin paljon lunta että siellä mitään liukasta ole.</ennuste>
    Jääkeleilläkin pärjää kitkoilla kun vaan ajaa vaaarovaasti. Jos vauhdin haluaa maksimoida ja pitää hauskaa, niin ISP:t alle. Niilläkin kyllä onnistuu kaatumaan kun kaivonkannen kohdalla vetää etupään lukkoon kurvatessa.
    Mutta onhan sielläkin kai niitä ihania peilijäisiä muutaman prosentin mäkiä, missä mennään helposti nahkoineen alas ja jalkamiehelläkään ei mitään toivoa?

Toisina talvina täälläkin on sellaisia jääkiekkokaukalon kaltaista pintaa 7 asteen kulmassa, niin huonot nastatkaan ei auta hidastamaan vauhtia, sitten vähän railoa ja pannuttamienn on väistämätön tosiasia.

Verrattaen tasamaata jos on missä kulkee, niin sitten nastojen tarve toki vähäisempää ja voi rauhallisella ajolla pärjätä, mutta noi mäet kannattaa tiedostaa, että jos sellaisia on, vaikka alikulkutunneleihin johtavia, joita ei aina niin hiekoiteta, niin niissä ei oikein mikään muu auta kuin riittävän järeä nastakumi.

Valkoinen jää, sekä lumi menee ihan ok sellaisella hyvää kumiseosta olevalla renkaalla, joka on aika nahkean tahmea sormiin, kirkas jää on se missä nastoja kaipaa sitten enemmän.

Puinen silta kuuluisi kirkkaan jään alueeseen mielestäni?
    Jupiter mummis 80-luku
    Joku pappis 50-luku

Pirkkolasta Keskuspuiston läpi Meilahteen ja kysymys kuuluu (helsinkiläisille): onko tuolle reitille tarvetta laittaa nastat alle?
    Kuten Karpaasi jo totesi, Helsingin kaupungin virkamiesten näkökulmasta keskuspuiston ulkoiluväyliä ei ole tarkoitus käyttää talvisin ulkoiluun talviulkoiluun sopivilla varusteilla (nastakenkä, polkupyörä, potkukelkka, pulkka, V-suksi, jne.), vaan kaikki väylät vedetään tupla-P-vaoksi ja se ainoa muulle käytölle vapaaksi jätettävä väylä kylvetään niin täyteen sepeliä, että hyvä kun edes läskipyörällä saa kynnettyä läpi. Jo pelkästään sen sepelin takia kannattaa laittaa talvirenkaat, ettei ole koko ajan renkaat puhki.

Helpointa tietysti olisi liikkua talvisin pelkästään läskipyörällä, niin ei olisi niistä laduistakaan haittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Ei tarvi vetää lukkoon, riittää että kanttaa .. ainakin WXC:llä

Pirkkolan puusiltaa ei voi talvella pyöräillä lainkaan, siinä menee latu. Virallinen aurattava pyöräilyreitti menee vähän lännempänä.

OK, eli tuo käsittämätön hiihdonpalvonta jatkuu myös Pirkkolantien eteläpuolellakin. Pelkästään tästä syystä toivon, ettei talvena sada hippuakaan lunta ja kaikki hiihtäjät voivat joukolla jonottaa siihen ainoaan tekolatulenkkiin Paloheinässä (kuten oli viime vuotena). Sinne pitää sitten mennä pyörällä irvailemaan, että olisikohan aika jo vaihtaa lajia^^

Joo, sauvasta on meinannut tulla eräätkin kerrat kun on yrittänyt taluttaa fillaria jossain ladun keskellä epätoivoisesti ulospääsyä etsien. Jättäisivät nyt edes yhden väylän, kun suksilla tuskin moni on töihin suuntaamassa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •