GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 32 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 1826

Aihe: 1x10

  1. #931
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.111
    ^olisko niin, että noin pientä ratasta ei voi tehdä 110-jaolla?

    Kyllähän muuten NW-rattaita 110-jaolla löytyy ihan helposti, vaikkapa Yläfemmasta.


  2. #932
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    120/80 BCD:n nelipulttisissa maastokammissa pienin mahdollinen 120-rieska on 36t. Voisi siten kuvitella, että 110mm BCD:lle saisi rypistettyä ainakin 34t limpun.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #933
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Tossa oli pienin N/W-ratas jonka löysin, 38t

    http://r2-bike.com/WOLFTOOTH-Kettenb...8-Zaehne-66g_1
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  4. #934
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    304
    Joo, raceface kotisivuilta bongasin, että pienin olisi 38T. Hmph, eli kasettikin menis vaihtoon. Mitä on nii onnettomat jalat
    Ahneella on kehno loppu.

  5. #935
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti litku Katso viesti
    Haluttaisi rakentaa krossarista 1x10 vaihteisto, mutta tuntuu olevan kiven alla 110bcd jaolla narrow wide rattaat. Enkö osaa etsiä oikeasta paikasta vai mistä löytäisin 32/34 piikkistä 110bcd ratasta ?
    En todellakaan ymmärrä mihin niin pientä tarvitset. Laita vaikka 11-32 -pakka taakse ja 38-piikkinen eteen, niin välitys on huomattavasti kevyempi kuin normaalissa krossarissa kompaktikammilla ja normipakalla. Puolison krossariin juuri laitoin 38 ja 11-32, toimii hyvin lyhyellä Shimanon 105-vaihtajalla. Itsellä 40 ja 11-36.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  6. #936
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    304
    Ideanahan oli, että jos saisi pienen eturattaan, ei tartteis kasettia vaihtaa. Mutta tehdään se näin
    Ahneella on kehno loppu.

  7. http://www.ritzelrechner.de

    Tuossa muistutukseksi todella helppo ja visuaalinen työkalu välitysten laskemiseksi kun spekuloi uusia. Toiseen ikkunaan vaikka auki nykyinen välitys, ja toiseen uusi. Avot että on vertailu helppoa! On aivan turha pohtia päässään näitä välityksiä, ellei omaa poikkeuksellisia matemaatikonlahjoja
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  8. #938
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    En todellakaan ymmärrä mihin niin pientä tarvitset. Laita vaikka 11-32 -pakka taakse ja 38-piikkinen eteen, niin välitys on huomattavasti kevyempi kuin normaalissa krossarissa kompaktikammilla ja normipakalla. Puolison krossariin juuri laitoin 38 ja 11-32, toimii hyvin lyhyellä Shimanon 105-vaihtajalla. Itsellä 40 ja 11-36.
    Laitoin itselleni tuon paremman puoliskosi kaltaisen "setin" ja hyvin toimii omissa ajoissa.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  9. #939
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    304
    Todella hyvä välityksien vertailu linkki, kiitos siitä! Tällä hetkellä välitys 34/11-28. Vertailin nykyiseen yllämainittuja 38/11-32 ja 40/11-36. Taidan välita jälkimmäisen. Saan ylämäki kiipeämiseen vaihteita lisää ja kuitenkin löytyy pykälä joka 90kadenssilla menee sen ~30km/h.
    Ahneella on kehno loppu.

  10. #940
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti litku Katso viesti
    Ideanahan oli, että jos saisi pienen eturattaan, ei tartteis kasettia vaihtaa. Mutta tehdään se näin
    Suoraan Wolftoothilta löytyy myös 36t, on vaan tällä hetkellä loppu.

  11. #941
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Nyt näkyis taas olevan Wolftoothilla 36t rattaita.

    Mua kiinnostaa toi 50 piikkinen joka on tuloillaan. Meinasin laittaa maantiepyörästä 1x11. 50t NW ratas eteen ja 11-28 pakka taakse. Jos vuorille joutuu, niin sitten 11-32 pakka kiinni jotta saa saman pienen välityksen kuin 39x25. Itse asiassa 48t NW olisi parempi maantielle kun harvemmin pitää ajaa yli 6-kymppiä pidempiä pätkiä polkien ja jotkut lyhyet pyrähdykset menee kyllä isommillakin jengoilla.
    6.7 WTF/kg


  12. #942
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Onko joku testannut 1x10 vaihteet ZEE takavaihtajalla ja normirattaalla? Eli pysyykö luotettavasti vai onko ohjuri tai N/W kuitenkin pakollinen hankinta?
    Bash on tukena kammen puolella mutta seat tuben puolella on tilaa ketjulle. Budjettikasaus meneillään :-)

  13. #943
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haka Katso viesti
    Onko joku testannut 1x10 vaihteet ZEE takavaihtajalla ja normirattaalla? Eli pysyykö luotettavasti vai onko ohjuri tai N/W kuitenkin pakollinen hankinta?
    Bash on tukena kammen puolella mutta seat tuben puolella on tilaa ketjulle. Budjettikasaus meneillään :-)
    Mulla oli juuri semmonen järjestelmä, mutta polku ajoissa ei pysynyt ketju millään paikallaan. Kahdesta ruuveista ja muovipalasta tein sitten sisäpuolelle ohjurin. Myöhemmin ostin sitten jumpstopin http://n-gear.com/whatis.html mikä oli oli huomattavasti kauniimpi. Eikä ole kallis.

    Nyt on n/w eturatas joka on paras ja yksinkertaisin ratkaisu. Varsinkin jos ei tarvitse bashi.

  14. #944
    harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haka Katso viesti
    Onko joku testannut 1x10 vaihteet ZEE takavaihtajalla ja normirattaalla? Eli pysyykö luotettavasti vai onko ohjuri tai N/W kuitenkin pakollinen hankinta?
    Bash on tukena kammen puolella mutta seat tuben puolella on tilaa ketjulle. Budjettikasaus meneillään :-)
    Mulla oli vanhassa pyörässä zee vaihtaja. En kyllä tiedä etuhampaasta mikä oli. Tuli zeen kampien mukana mutta kun ketju oli oikean pituinen ja vaihtaja säädöissään niin ei hyppinyt ketju eturattaalta.

  15. #945
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520
    Moro! Nykyinen XT takavaihtaja sai sen verran osumaa että ajattelin päivityksen yhteydessä siirtyä 1x10 systeemiin. Tällä hetkellä voimansiirto on XT:n 3x10 ja hieman neuvoja kaipailisin tuohon päivitykseen. Menisikö tämä niinkin yksinkertaisesti, että hommaan medium häkkisen XT takavaihtajan, nykyisiin kampiin laitan vain 32t narrow wide rattaan ja hommaan jonkinmoisen ohjurin ketjulle(minkälainen)?.
    Yritän pitää budjetin maltillisena, joten mitään hipo ohjuria en tarvitse, riittää että hoitaa hommansa.

    Tämän näköinen on pyörä:


    Kiitoksia etukäteen.

  16. #946
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Eiköhän se menisi pelkällä eturattaanvaihdolla ja etuvaihtajan kuuseenheittämisellä. Ohjurin voi tietysti laittaa varmuuden varalle, kiinnitys taitaa olla mallia high direct mount.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #947
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520

    1x10

    Ok. Takavaihtaja kärsi sen verran pahan kolauksen että se tarvii vaihtaa muutenkin, eli tuo medium häkkinen ajaa ilmeisesti paremmin asiansa 1x10 setupissa

  18. #948
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kappas, luin huonosti eli jos tosiaan uusi vaihtaja, niin medium tai jopa lyhyt häkki
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #949
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Sinänsä hyvä aihio 1x10:iin toi XT 104/64mm BCD:n triplakampisetti, kun 120/80 tuplakampiin pienin mahdollinen etulimppu on 36t.
    LJL muokkasi tätä : 20.10.2014 at 14.31 Syy: Väärää tietoa
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #950
    IncBuff Guest
    Ei kai se Narrow Wide mitään ohjuria tartte tai ei oo ainakaan mun käytössä tarttenu. Laita vaihtajaksi Zee. Se kai on parhaiten toiminu noissa.

  21. #951
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Type2 X9 ja E cog 42.
    Nyt vois ottaa etu ohjurin pois kunhan jaksaa. Ja jossain vaiheessa hommata 16 piikkisen kun on vähän iso harppaus loppupään vaihteissa.

  22. #952
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520

    1x10

    Eli näillä pitäisi tulla toimivaa:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/z...6175/wg_id-379
    http://www.bike-discount.de/en/buy/x...647/wg_id-6854
    http://www.bike-discount.de/en/buy/c...579/wg_id-6855

    Lähes ajamaton 32t narrow wide löytyy jo sinkulasta ja taidan sen tässä rahatilanteessa ottaa tähän projektiin.
    Pakan ja ketjun uusin myös.

  23. #953
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    Onkohan noi ne "uudet" XT-kammet jotka on 22-30-40 -rattailla? Niissä on BCD 96, joihin on vähän nihkeämmin N/W-rattaita.

  24. #954
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Onkohan noi ne "uudet" XT-kammet jotka on 22-30-40 -rattailla? Niissä on BCD 96, joihin on vähän nihkeämmin N/W-rattaita.
    Löytyy Works Componentslta, mutta ei tosin varastossa. http://www.workscomponents.co.uk/wor...soon-406-p.asp

  25. #955
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520
    no vituikshan se suunnitelma meni. Empä älynny tota pulttijakoa etukäteen varmistaa ja 96bcd noi xt kammet sitten onkin.
    Mulla löytyy Saintin 68/73 kammet oikealla jaolla mutta käykö ne tuohon pressfit keskiöön. Jos käy niin mitenkäs ketjulinja asettuu, spacereitä kuinka paljon ja mihin väliin?
    Mikähän älynväläys on käyttää tuollaista pulttijakoa?

  26. #956
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    no vituikshan se suunnitelma meni. Empä älynny tota pulttijakoa etukäteen varmistaa ja 96bcd noi xt kammet sitten onkin.
    Mulla löytyy Saintin 68/73 kammet oikealla jaolla mutta käykö ne tuohon pressfit keskiöön. Jos käy niin mitenkäs ketjulinja asettuu, spacereitä kuinka paljon ja mihin väliin?
    Mikähän älynväläys on käyttää tuollaista pulttijakoa?
    Kyllähän ne Saintit käy. Eiköhän se ketjulinja mene hyvin kohdalleen. Canyonissa taitaa olla 73mm keskiö?

    Tuollaisen pulttijaon idea on, että keskirattaaksi mahtuu 30 piikkinen.

  27. #957
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520
    Kiitoksia, eli shimanon ohjeen mukaan yksi spaceri vetopuolelle 73mm keskiössä.

    Täytyypi odotella noita NW rattaita tulevaksi. Blackspirellä hinta 72$ ja postimaksuja näytti tulevan 130$ suomeen eli melkosen tyyriiks tulisi tilata.

  28. #958
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520
    Menee vähän OTksi mutta jatkan nyt vielä vähän. Löin saintit kiinni ilman spacereitä ja hyvin asettui paikalleen ilman klappia tai muuta probleemaa. Mietin vain että miten tuohon presfitt keskiöön edes mikään spaceri käy vrt. Hollowtech keskiö( ulkoiset laakerikupit).
    Nyt odottelen vaan takavaihtajaa ja ketjua saksasta. Ekaa kertaa asentamassa joten voi olla ettei ilman ongelmia selvitä. Ketjun pituus yms.
    Palataanpas asialinjalle

  29. #959
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Pietarsaari
    Viestit
    88
    Sikäli mikäli itse olen oikein ymmärtänyt niin press-fitit tulee yhdellä adapterilla jos keskiöleveys on 89.5mm mutta se ei vaikuta kampiin itsessään.

    https://media.canyon.com/download/ma...l_SM_BB_91.pdf

  30. #960
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    47
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    Täytyypi odotella noita NW rattaita tulevaksi. Blackspirellä hinta 72$ ja postimaksuja näytti tulevan 130$ suomeen eli melkosen tyyriiks tulisi tilata.
    Btw, Superstarin NW tuli posteineen Suomeen maksamaan alle 40e.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •