GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 31 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 1826

Aihe: 1x10

  1. Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Hahmottamasi skenaariot ovat oikeat, paitsi tietysti on vielä:
    Puolison pyörään vasta laitoin NW + 11-32-pakka + Shimano 105 sälät, ja toimii. Ketjukin pysyy.
    Tää ois mielenkiintoisin skenaario. 105-setin hinta-laatu on kohdallaan, mulla on maantiepyörässä ko. setti.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  2. #902
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ainakin On-Onen Ringmaster 30-hampaisena sopii vanhoihin ysikampiin heittämällä. Yorkshiren pojat eivät vaan ole tajunneet tilata riittävän monta niitä, kun taas on loppuunmyyty.
    Ok. Mulla on tuossa parikin visiota Seuraaviin pitäisi löytää NW-rattaat : Shimano 105 ( 5pulttinen 110 jako), tähän löysin Sudenhampaan vaihtoehdoksi , onko muita? Hankintapaikkaa? Sitten olisi ISIS Middleburnit , uudempiin X-type malleihin löytyy suoraan pelkkää ratasta Sudenhampaalta, mutta ketjulinja näillä vanhemmilla ilmeisemmin menee hiukan vituralleen. Ehkä noihin on helpoin hommata uusi 104 spideri ja siihen sitten sopiva NW-ratas . Tuolla voin sitten kokeilla noita SLX ysikampia.

    Lyhyempi versio , mistä löydän Wolftoothin 5pulttisen 110 jaolla olevan rattaan? Koko vielä harkinnassa 36 tai 38 piikkinen.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  3. #903
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Lyhyempi versio , mistä löydän Wolftoothin 5pulttisen 110 jaolla olevan rattaan? Koko vielä harkinnassa 36 tai 38 piikkinen.
    Onhan RaceFacella kanssa tuolla jaolla rattaita. CRC:llä ainakin 38-hampainen hyllyssäkin.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  4. #904
    TomiKoo Guest
    Kuinka kauan on muilla kestänyt Wolftoothin tilauksien toimitus? Laitoin tilauksen ja paypal maksun 15.9. Tavara lähti matkaan 17.9 ja välietappina oli 19.9 Nykissä. Just kurkkasin seurantaa, lähetys oli viimeksi kuitattu Australiassa toissa päivänä. Melko erikoinen reitti toimittaa... Aattelin vaan, että meneekö tuossa normisti kuinka monta viikkoa? USPS international letterinä tulee.

    Olen nyt muutaman lenkin ajanut pelkästään 39t käyttäen ja ihan mukavasti menee. Jännä päästä koittamaan, miltä 36t vaikuttaa.

  5. #905
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Itse sain Wolftoothilta paketin viikossa.
    Memento mori

  6. #906
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Julkujärvi
    Viestit
    298
    1x10 kiinnostais 32 rattaalla koittanut ajaa lenkkejä, ongelmaksi muodostuu hittaat paikat. Talven aikana mun täpäri kuutio muuttuu luultavasti 2x10 rattaiseksi koska nytkin se 42 on vaan ketjusuojana.
    Ajatus olis kasvattaa 22/32 vaikka 28/36 olis maastoon pienempi ja joissain paikoissa toi isompikin käypänen.
    -en ole hullu, olen erikoinen-

  7. #907
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Tampereen takana oleva metsä
    Viestit
    935
    Monipuoliseen polkuajeluun täysjoustolla sopii varmaan paremmin 2×10 kun ajetaan enemmän penkistä, 1×10 on omiaan jäykkäperässä jolla ajetaan paljon putkelta.

  8. #908
    Mikä on ollu toimitusaika tolle wolftoothille?

  9. #909
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Nyt meni jännäksi SRAMin type 2 (medium) takavaihtajan kanssa. Eli asensin 42T rattaan Shimano XT pakkaan. Edessä on 30T. Vaihtaminen soljui ihan mainioisti mutta sitten yhtäkkiä vaihtaja jää siihen lukkoasentoon vaihtaessa 42-rattaalta pienemmälle, ilman sitä tappia kuitenkin. Pidin vaihtajaa vuorokauden tappilukossa kun kiekko oli pois. Olisko tuo vaikuttanut asiaan? Noh nyt vaihtaja on ollut normaalitilassa ja silti se jää lukkoon. Ei ihan joka kerralla mutta aika usein. Tuntuma on kireä. 42-rattaan kanssa vaihtaja on luonnollisesti asetta tiukemmassa kulmassa verrattuna 36-rattaseen joten sekin vaikuttaa siihen kireyteen.

    Avasin tuo takakytkimen ja säädin sitä sisempää kuusiopulttia säädin niin, että vaihtaja liikkuu soljuvasti, mutta ei kuitenkaan ole löysällä. Tuosta isosta torxistako tuota kireyttä säädetään? Torxia en voi ruuvata enään pohjaan asti, koska se kiristää kytkintä ihan liikaa. Toisessa kuvassa olevan ison torxin säätäminen onnistuu myös 8mm kuusiokololla.



    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  10. #910
    Omaan pyörään löytyi ihan loistavasti toimiva 1X10 systeemi seuraavilla osilla ja halvalla selvisin. Vaikka voimaa ei ihmeemmin ole, niin kaikki jyrkemmätkin mäet menee mukavasti ylös ja riittävän kovaa alas. Ei ole tullut eturattaita ikävä.

    -Pyörän alkuperäinen Shimano CS-hg50 11-36 kasetti. Porasin kasetista niitit pois, heitin kolmanneksi pienimmän rattaan pois, tein hiilikuitutangosta uudet "niitit" ja liimasin varmuudeksi pikaliimalla vielä rattaat ja välilevyt kiinni toisiinsa. Sitten isoimmaksi rattaaksi pohjalle T-Rex 40.

    -Vaihtajana on Cubessa alkuperäinen XT RD-M781-SGS, Shadow 10-speed.

    -SLX kammet 32t Race Face NW


  11. #911
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    CRCM:n ongelma johtunee liian lyhyestä ketjusta yhdistettynä B-tension-ruuvin väärään asentoon.

    Kun vaihdoit kolmekutosen nelikakkoseksi, tietysti olisi pitänyt pidentää kettinkiä ja huolella.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  12. #912
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Hyvin on tämä kausi pärjätty 30t eturattaalla ja 11-36 pakalla.
    Eturatas tosin vaihtui kun raceface alkoi heittelemään ketjua pois.
    Tilalle Blackspire ja näyttäisi olevan hivenen fiksummin koneistetut piikit verrattuna RF tekeleeseen.
    www.mckramppi.com

  13. #913
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    CRCM:n ongelma johtunee liian lyhyestä ketjusta yhdistettynä B-tension-ruuvin väärään asentoon.

    Kun vaihdoit kolmekutosen nelikakkoseksi, tietysti olisi pitänyt pidentää kettinkiä ja huolella.
    Noh pitää tsekkaa toi pituus vielä tarkemmin, mutta kun vaihtaminen on muuten tosi pehmosta ja ei tossa nyt kovin montaa linkkiä mielelläään lisää laittaisi. Edellinen setuppi oli siis 22/36 ja 11-36. Nyt se on 11-42 ja 30T. Isoimpien rattaiden yhteenlaskettu hammasluku pysyi siis samana.

    Niin päivityksenä vielä, että löysäämällä tuota kytkintä ongelma poistui.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  14. #914
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Menee nyt hiukan aiheen vierestä, mutta siihen liittyen;
    Jos nyt innostun laittamaan läskiin 1x10:n niin mieliteko olisi valjastaa X9 etutriggeri käyttämään hissitolppaa.

    Onnistuuko tuo purkaa siten, että "naksut" jää pois ja (se isompi)vipu palautuu jousivoimalla takaisin?

  15. #915
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Menee nyt hiukan aiheen vierestä, mutta siihen liittyen;
    Jos nyt innostun laittamaan läskiin 1x10:n niin mieliteko olisi valjastaa X9 etutriggeri käyttämään hissitolppaa.

    Onnistuuko tuo purkaa siten, että "naksut" jää pois ja (se isompi)vipu palautuu jousivoimalla takaisin?
    Eiköhän se onnistu, kun netissä siihen on ohjeetkin.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  16. #916
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Eiköhän se onnistu, kun netissä siihen on ohjeetkin.
    Kiittää ja kumartaa.
    Piikittely noteerattu. Ei vain etsivä löytänyt, ei millään. Tietty jos lukisin noita ketjuja alkua pidemmälle....

  17. #917
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VanhaPate Katso viesti
    Wolftoothin mukaan 6-7mm riittää, paitsi 30t rattaalle pitää olla 10mm. RaceFacen sivujen mukaan 8,5mm piisaa.

    Mistä olette löytäneet 10 mm pultteja?

  18. #918
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    Minä en ole mikään asiantuntija, mutta muutaman vuoden perstuntumalla väittäisin, ettei noiden pulttien pituus ole niin justiinsa. Jos asia kuitenkin ahdistaa, niin maasturin pikkurattaan pultit ovat pidempiä. Lisäksi Wolftooth myy hianoja pultteja isolla rahalla ja niissä oikein lukee pultin pituus.

    Ostin muutamat Blackspiren rattaat ja nyt taisi löytyä uusi suosikki ainakin ensitestin jälkeen. En tiedä onko isompi parempi rattaan piikeissäkin, mutta toistaiseksi uskon niin.
    6.7 WTF/kg


  19. #919
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Minä en ole mikään asiantuntija, mutta muutaman vuoden perstuntumalla väittäisin, ettei noiden pulttien pituus ole niin justiinsa. Jos asia kuitenkin ahdistaa, niin maasturin pikkurattaan pultit ovat pidempiä. Lisäksi Wolftooth myy hianoja pultteja isolla rahalla ja niissä oikein lukee pultin pituus.

    Ostin muutamat Blackspiren rattaat ja nyt taisi löytyä uusi suosikki ainakin ensitestin jälkeen. En tiedä onko isompi parempi rattaan piikeissäkin, mutta toistaiseksi uskon niin.
    Ahdistus on vain kohtalaista, yritän pärjätä. Menen ei niin justiinsa -linjalla.

  20. #920
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Eikös pienen rattaat pultit ole eri kierteellä tai hivenen isompi, kun keski/ison rattaan johon tulee mutteri?
    www.mckramppi.com

  21. #921
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Ei ole.

  22. #922
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Race Face NW ja muu osasto perus 105:sta, toistaiseksi ketjut pysyneet rattaalla, mutta minä ajelenkin rauhallista vauhtia
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  23. #923
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Korpi
    Viestit
    145
    Nyt sai rossariin vihdosta viimein rotorin pitkäpiikkisen soikiorattaan (Signature) kun polvet ei pyöreestä etulimpusta kerta tykkää, eipähän putoile ketjut enää missään*kopkop*. Ihan kuin Joulu olis. Takana X9 toiminut moitteitta. Välillä normaalirattaalla ketjut putos maantiellä alamäkeen "rullaillessa", metsässä pysyi melko hyvin aikasemmallakin kokoonpanolla.

  24. #924
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jusba_84 Katso viesti
    Nyt sai rossariin vihdosta viimein rotorin pitkäpiikkisen soikiorattaan (Signature) kun polvet ei pyöreestä etulimpusta kerta tykkää, eipähän putoile ketjut enää missään*kopkop*. Ihan kuin Joulu olis. Takana X9 toiminut moitteitta. Välillä normaalirattaalla ketjut putos maantiellä alamäkeen "rullaillessa", metsässä pysyi melko hyvin aikasemmallakin kokoonpanolla.
    Mitkä kahvat Sulla on tuon X9 takavaihtajan kanssa? Kysyn kun oma Force vaihteisto ja qringit välillä tiputtelee ketjua kun ryskää huonommalla reitillä.

  25. #925
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Pietarsaari
    Viestit
    88
    Narrow widen kanssa pääsi kaikista helpoimmalla, kun osti siihen sopivat Racefacen pultit Ei tarvinnut arpoa mikä pultti on oikea ja mikä väärä, eikä varsinkaan tarvinnut lyhennellä pultteja mutta kuten edellä jo mainittiinkin niin ei sillä ole niin merkitystä. Siis sillä pultin pituudella, ainakaan 1x10-systeemissä.

    ---

    Omat kokemukset tähän mennessä on, että 32T + 11-36T - setupilla pärjää hyvin. Tietenkin jos perusvauhti (duunimatkat tms. tasaisella ajettu jne.) on lähelle tai yli 30km/h niin sitten suosittelen vähän harvempaa välitystä, kun ainakin 32T:llä 30km/h tietämillä menee melkoiseksi vatkaamiseksi. Ja jos jaksaa pitää yllä 30km/h nopeutta tasaisella niin metsässäkin pääsee isommalla etulaikalla

    Niin, joo huoltokin on fillarissa vaihteiston osalta puolet nopeampaa, heh heh...

  26. #926
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Korpi
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Mitkä kahvat Sulla on tuon X9 takavaihtajan kanssa? Kysyn kun oma Force vaihteisto ja qringit välillä tiputtelee ketjua kun ryskää huonommalla reitillä.
    Mulla on kanssa Forcen kahvat ja nyt edessä siis Rotorin QCX1- ratas enkä tuolla pitkäpiikkisellä ole ketjua saanut tippumaan vaikka kuinka yrittänyt. Aikaisemmin ihmeellisesti yleensä maantiellä ketjut tippui (vapaaratas ei pysynyt mukana?), metsässä toisinaan mutta harvemmin. Ketju tietty niin lyhyenä kuin mahdollista.

  27. #927
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dimebak Katso viesti
    Omat kokemukset tähän mennessä on, että 32T + 11-36T - setupilla pärjää hyvin. Tietenkin jos perusvauhti (duunimatkat tms. tasaisella ajettu jne.) on lähelle tai yli 30km/h niin sitten suosittelen vähän harvempaa välitystä, kun ainakin 32T:llä 30km/h tietämillä menee melkoiseksi vatkaamiseksi. Ja jos jaksaa pitää yllä 30km/h nopeutta tasaisella niin metsässäkin pääsee isommalla etulaikalla
    ..
    Täh? Noilla välityksillä 30km/h:ssa ei tarvitse edes käyttää pienintä takaratasta...

  28. #928
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jusba_84 Katso viesti
    Mulla on kanssa Forcen kahvat ja nyt edessä siis Rotorin QCX1- ratas enkä tuolla pitkäpiikkisellä ole ketjua saanut tippumaan vaikka kuinka yrittänyt. Aikaisemmin ihmeellisesti yleensä maantiellä ketjut tippui (vapaaratas ei pysynyt mukana?), metsässä toisinaan mutta harvemmin. Ketju tietty niin lyhyenä kuin mahdollista.
    Täytynee harkita sitten tuota X9 takavaihtajaa, jos laittaisi Forcen tilalle. Tosin mietinnässä on myös koko Forcen CX1 paketti. Kammet mulla on perus Rotorit 36/46 qring rattailla.

  29. #929
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Korpi
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Täytynee harkita sitten tuota X9 takavaihtajaa, jos laittaisi Forcen tilalle. Tosin mietinnässä on myös koko Forcen CX1 paketti. Kammet mulla on perus Rotorit 36/46 qring rattailla.
    Varmasti auttaisi vaihto tuohon X9-vaihtajaan jossa huomattavasti jäykempi jousi kuin Forcessa. Ja kyllä se taitaa pitkäpiikkistä eteen kaivata jos kädet puhtaina haluaa joka lenkiltä palata...

  30. #930
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    304
    Haluttaisi rakentaa krossarista 1x10 vaihteisto, mutta tuntuu olevan kiven alla 110bcd jaolla narrow wide rattaat. Enkö osaa etsiä oikeasta paikasta vai mistä löytäisin 32/34 piikkistä 110bcd ratasta ?
    Ahneella on kehno loppu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •