FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 50 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 100 150 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

mutanaama Guest
    Noin suurinpiirtein laskutoimituksen mukaan ilmaa on renkaassa seuraavasti:
    4.7" 35L 0,6 bar
    4" 30L 0,8 bar
    2,4 14L 1,5bar
    2" 12L 2bar

Kun noita pumppausliikkeitä maasto-oloissa tekee useita satoja, niin tajuaa eron, mitä liki kolminkertainen ilmamäärä tarkoittaa.

Mursulla oli katkaistu jalkapumppu letkulla, jossa ilmamäärä on vallan huikea. Se että pumpun saa tuettua maata vasten on ihan ehdoton.

Joo olisi vaan pitänyt uskoa että eipä tuon White Liten rengas/vanne-kombon tubeless asennus taida olla vain mahdollinen.
    Kerran sain renkaan nousemaan vanteelle mutta sittenkun ilmat päästi pois niin koko rengas valahti pois vanteelta.

Vaikka saisi litkut sisälle asti niin tuskin tuolla pystyisi edes pienillä paineilla ajamaan kun burppailisi helposti.

Noh täytyy vain myöntyä ettei halvalla voi saada kaikkea. Eiköhän tuolla sisureillakin ajele.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka T L Katso viesti
    Blackburn Mammoth 2 stage on hyvä. Sopii reppuun, kevyt, reilu tuotto. Tätä on muutkin kehuneet.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/38172...inimuovi-musta
    Minä ostin juurikin tuon Mammothin kun sitä täällä kehuttiin, mutta enpä ole paljon jaksanut käyttää. On painava ja pumpatessa en osaa tuota pitää kunnolla kiinni siten, että venttiili pysyisi suorana.

Tällainen minulla oli aiemmin: http://www.prisma.fi/fi/prisma/kevyt...aventtiileille

Tuota aion käyttää jatkossakin (niin pitkään kuin kestää). Ollut paras minipumppu, jota olen käyttänyt ja on kevyempi kuin Mammoth. Mammoth taitaa olla jotain 180g ja tuo oli muistaakseni 120g tms. En ole täysin tyhjää läskin rengasta tuolla pumpannut, mutta paineiden nostoon tuo on riittänyt oikein hyvin, kun pumpatessa ei kuitenkaan käytännössä minkäänlaista vastusta ole. Niin, ja kalliskaan tuo ei toki ole. Viisi tai kuusi euroa taitaa nykyään hinta olla.

En kuitenkaan kehdannut palauttaa tuota Mammothia, niin tuolla kaapissa se pölyttyy. Voin myydä jos joku haluaa OVH-hinnalla ostaa . Arvelin, että kai sen voi joskus varapumpuksi vaikka pidemmälle reissulle ottaa mukaan tms.

mutanaama Guest
    Mammoth on muuten varsin mukava pumppu, mutta siinä tahtoo käsien nahka jäädä väliin pumpatessa. Vetosuus on muistaakseni reilu desi, joten isokin läski täyttyy viimeistään kolmensadan pumppauksen korvilla, tosin siinä on vastusta melkoisesti ison ilmatilan takia.
    Nyt mulla on samanlainen pumppu ku Zipolla, tosin vanhempi malli, niin täytyy sanoa, ettei paluuta käsipumppuun ole.
    Unisen linkkaamaa tai vastaavaa pikkupumppua en suosittele. Kyllä sillä yhden renkaan kerran täyttää, mutta jos kumi falskaa vähän tai pitää tyhjästä lähteä liikkeelle, niin hermot menee. Endomorph ja muistaakseni 480 pumppausta ei hymyilyttänyt kuin korkeintaan ohikulkijoita. 10min kun hakkaa 1/s tahdilla niin tietää tehneensä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Paikallisesta pööräkaupasta ostin Bontragerin version(trekki kaupoista löytyy).Ihan yhtä hyvä kuin Topeak.
    Nuo mini high volume letkulliset jalkapumput ovat parhautta.Ergonomisia käyttää eikä maallikokaan sössi prestaa.
    [img][/img]
    Onko kyseessä siis tämä:
    http://www.hi5bikes.fi/~Q16Mx0000001...ON-MINICHARGER

Mikä on pituus? Topeak tais olla 35cm?

Mulla on tälläinen kiukkuveljien pumppu, jossa on high volume / High pressure valitsin. Testattu eilen 4" läskirenkaan kanssa, kun kärmes iski. Pumppas kevyesti ja nopeasti.
    http://www.jensonusa.com/!V33xYopNT5...wer-Pump-Alloy

Edit: Tota ei tosin taideta valmistaa enää.

Mitä pumppuihin tulee, niin kaikilla sekalaisilla kotiin vuosien varrella kertyneillä pumpuilla olen läskiin saanut ilmaa eli se ei ole ongelma ainakaan mulla. Tosin olenkin äärettömän laiska säätelemään paineita eli enkä siksi en tätä asiaa pohtiessa menetä yöuniani. Kuitenkin; mikäköhän nyt olis siten se lopullisen pätevä ja hyvä ja Saksanmaan rajojen ulkopuolelta ostettavissa oleva painemittari ? Tossa lähikaupassa oli tarjolla ainakin tämä jonka jo joku (luonnollisesti) foorumilla haukkui sysip*%&¤ksi
    Vai pitäiskö mun vaan suosiolla uskoa, ja mennä tämänkin probleeman kanssa suosiolla ShockTherapyyn
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

zipo Guest
    Bontyn pumppu kokonaismittaa 340mm ja sylinteriosuus noin 250mm pitkä.Ulkohalkaisija 27mm.
    Mukana tuli runkokiinnike johon kahva sekä jalkatuki lukittuvat,muuten ne pääsee liikkumaan vapaasti.
    Topeakissa oli pumpussa itsessään lukitustsydeemit kahvoille.

Edit:Halo nanuk 4 näköjään markkinoille.
    zipo muokkasi tätä : 10.10.2014 at 13.43

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Kuitenkin; mikäköhän nyt olis siten se lopullisen pätevä ja hyvä ja Saksanmaan rajojen ulkopuolelta ostettavissa oleva painemittari ? Tossa lähikaupassa oli tarjolla ainakin tämä jonka jo joku (luonnollisesti) foorumilla haukkui sysip*%&¤ksi
    Mulla toi on ainakin pelittänyt ihan mukavasti. Ei moitittavaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mulla toi on ainakin pelittänyt ihan mukavasti. Ei moitittavaa.
    No jos sä sanot noin, niin uskotaan. Tosta mainiosta nicistä tulee nimittäin mieleen kultainen nuoruus ja Dr. Feelgood alkuperäisessä kokoonpanossaan,,,
    Pianhan tekee Wilkokin seuraa yläkerran orkesterissa jo pitkään olleelle Leelle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Tosta mainiosta nicistä tulee nimittäin mieleen kultainen nuoruus ja Dr. Feelgood alkuperäisessä kokoonpanossaan,,,
    Pianhan tekee Wilkokin seuraa yläkerran orkesterissa jo pitkään olleelle Leelle
    Brillo oli äärettömän tyylikäs herrasmies(siis aivan muuta kuin allekirjoittanut). Ja biisithän soi täällä edelleen tasaisin väliajoin.
    Nostanpa illalla maljan Brillolle, kun kerran puheeksi tuli!

Tjaahas, eli nicillä siis kaikesta päätellen oli kuin olikin kytkös kyseiseen herrasmieheen

Tapatalkista iKälättimellä

Mikäs rengas se on paras märälle kalliolle ja juurakolle? Tänään ajelin keskuspuistossa GC:lla 0,35/0,45 ja oli todella liukasta.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Mikäs rengas se on paras märälle kalliolle ja juurakolle? Tänään ajelin keskuspuistossa GC:lla 0,35/0,45 ja oli todella liukasta.
    Tänään oli puhetta HC:n kanssa, että hää haluaisi ostaa talveksi GC:t eteen ja taakse. Haukuin renkaan lyttyyn, ja uittu se mitään uskonu. Pistettiin mun talvinakki (GC) taakse, paineet maastoon sopivaksi ja märkään metsään. Mudassa ja märässä maastossa ihan ok, mutta kalliolla ihan sysipaska kusiluistin. Noin niinkuin lievää ilmaisua käyttääkseni. Vaihdettiin fillareita puolessa välissä lenkkiä ja testattiin samat mestat mammothilla ja HC:lle sopivilla pienillä paineilla, niin mä liukastelin sivuttain kaliolla GC:n kanssa, vaikka huskeri pitikin eturenkaan paikallaan, mut HC taas ei huomannu koko liukasta paikkaa, missä hetkeä aiemmin kävi melkein poikittain. Märässä kivikossa GC heitteli minne sattui, ei alkeellisintakaan reunapitoa tai tukea, vetopidon puute kiven päällä alko jo naurattamaan. Juurakossa ja pehmeessä turpeessa GC toimi kuitenkin hyvin ja kantoi mättäillä hyvin, Husker taas viskeli keulaa miten sattui. Eli ainakin tämmösen lenkin perusteella tuli todettua, että mammutilla mennään, vaikka pito mudassa ei juuri kehuja meikäläiseltä saa.
    Mulla toi GC on valmiina talvea varten, kun tarvitaan kantoa, ja saatan yrittää tuon nastoittamistakin.
    Mut ei näitä kannata uskoa, keski-ikäisen äijän jupinoita, vaikka myinkin vanhan rengasvaraston melko edullisesti eteenpäin kun noilla oli eka lenkki takana.

Mä oon taas tosta tykännyt nimenomaan takarenkaana oikeinkin kovasti. Jännä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

mutanaama Guest
    No mutta jos sä tykkäät luistelusta ja elää niiq edgellä

Taitaa olla S käyttäny GC:ssä samaa kumiseosta kuin kapeassakin nakissa. Mulla täpärissä GC takana ja vaikka silmä ei näe että kivi on kostea niin GC sen kyllä huomaa, ei minkään valtakunnan pitoa. Saas nähä koska tulee GC fat S-works kumi kaupan. S-worksissahan on pehmeempi seos, tosin sitä en täpäriinkään ostanu kun yhden kumin koska kyljistä paistaa kankaat jo ostaessa ja parin viikon ajojen jälkeen kyljet viiltoja täys.

Mä oon nyt ihan hämmentynyt.

There can be only one.

Juu tuo GC ei ollut mikään positiivinen kokemus, ainoa positiivinen kokemus oli että se mahtui Mukluk 2 takapäähän 90mm vanteella. Perus ongelmana taitaa olla korkeat ja kapeat nappulat jotka taittuvat alle kovalla sekä liukkaalla pinnalla, pintaa koskettavien nappuloiden pinta ala on varsin pieni verrattuna matala kuvioiseen renkaaseen jossa kitkapintaa on enemmän.

Samalla tuli kokeiltua Maxxiksen Mammouth 120tpi EXO renkaita ja ne yllätti mut todella positiivisesti, hyvä rullaavuus, vetopito oli märässä metsässä ja kalliolla hyvä, mutapito oli samaa luokkaa kun Endomorphissa (vaatii rauhallisen pyörittämisen penkistä edetäkseen) eli niillä pärjäsi hyvin. Maxxikset menee mulla heti hankintalistalle ja GroundControllit menee älä ostalistalle.

Maxxikset oli IMHO tasapainoisimmat renkaat joilla olen tähän päivään mennessä ajanut.
    HC Andersen muokkasi tätä : 10.10.2014 at 22.52
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Mä oon nyt ihan hämmentynyt.
    Sä ajat väärin.

Ei liikaa kannata hämmentyä. Mäkin oon ihmetelly lipsuvaa vetopitoa siitä asti kun vaihdoin likisileän BFL:n Budiin. Tulee potkittua enemmän tyhmissä paikoissa, kun luulee renkaasta liikoja. Eli valtaosin voi olla ihan luulotautiakin. Minusta joku kyttää mua mun selän takana.
    petjala muokkasi tätä : 11.10.2014 at 17.50

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Sä ajat väärin.
    Se on totta.

There can be only one.

Just koitin laittaa BFL eessä Tubeleksiksi mutta ei pitäny reunat enään... aika kolhuja kyllä vanteessakin, heitin sitten GCn, juurikaan ajetun siihen yöksi asettuun. Kyllähän tuo talvi on niin lähellä että koitetaan luikastella siihen asti tuo GC eessä. Takana on Nate 4.0 ja saa ollakkin kunnes lumi on kokonaan maassa. Kokeilen sen tubeleksettaa huomenna. BFL on kyllä ollu hyvä koko kesän eessä.

Pumpuista sen verran että tuolla Motonetin Stage2 oon SyöteMTBn kisassakin pumpannu koko BFL 13F sisurin nollasta johonkin 0.5 baariin ja en laskenu pumppausmäärää mutta kerkesin 120kilsan reissulta vielä ennen määräaikaa maaliin, että silläkin pärjäs

Tuommonen Zipon linkkaama vois olla todella hyvä, pitääpä miettiä.

zipo Guest
    Joo ennen ostopäätöstä testasin paljon hehkutettuun Onzan sisuriin ja molemmat oli ostettava.
    2 vuotta tuli rehattua täyden 0.5L virkistyspullon painoisia ja kokoisia sisureita repussa, siis 1 kpl rengasrikon varalta.No good.
    Viime keväänä eka ostamani Onza oli ihan muotopuoli kun vihdoin jossain vaiheessa päätin koeponnistaa sen.Jätin käyttämättä ja usko rimpulasisureihin hävisi .Tämä uusi Onza on upea muodoiltaan,kehtaa roudata mukana.

Nyt saa näemmä GC semmoista arvostelua että...itsellä ei siis muista läskikumeista kokemusta ole.
    Normi 26" maastonakeilla ajaneelle ton pitohan vaikuttaa lähinnä älyttömälle.
    Tuntuu että pääsee mistä vaan.

Nyt saa sit heitellä suosituksia kummeista joilla pitoa piisaa jokapaikassa.
    Leveyttä tietty vähintään samat kuin GC:ssa. Vierintäominaisuudet ei kiinnosta.
    En katso sitä oleelliseksi asiaksi läskirenkaassa.

Pakkohan se on kokeilla, millaista pitoa löytyykään. :P

^Bud & Lou? Tai jos rullailu ei kiinnosta niin Lou & Lou. Kokemusta ei kyllä ole - kunhan huutelen.

Just tänään olin hakemassa paikallisesta GC:n takarenkaaksi, lähinnä talvea ajallen, mutta pitää näköjään vielä miettiä asiaa...

Bud väärinpäin eteen ja Lou taakse, voi kokeilla sitäkin raapivampana.

There can be only one.

Mää just huomasin että mulla on edessä Bud väärin päin, mekaanikolla vissiin ollut kiire asennuskalialle
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petjala Katso viesti
    ....joku kyttää mua mun selän takana.
    mtn en tunnusta
    Shimaani muokkasi tätä : 11.10.2014 at 11.01 Syy: oho, kohtonkiiru

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sixsixone Katso viesti
    Onko noissa rengashommissa niin nokonuukaa mitä talkkia käyttää?Mä laitoin apteekista ostettua Tenavatalkkia kun en muuta äkkiä keksinyt.
    Tiptopin talkkia on ihan myynnissä -discountilla ainaskin. Autorengaskaupasta saattaa saada, Pirkka-vauvatalkki on itsellä käytössä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petjala Katso viesti
    Ei liikaa kannata hämmentyä. Mäkin oon ihmetelly lipsuvaa vetopitoa siitä asti kun vaihdoin likisileän BFL:n Budiin. Tulee potkittua enemmän tyhmissä paikoissa, kun luulee renkaasta liikoja. Eli osin voi olla ihan luulotautiakin. Minusta joku kyttää mua mun selän takana.
    Ei se GC:n vetopito märällä kalliolla ollut niin huono, samaa tasoa Knardin kanssa... Mut yllätti sen Nobby Nic:n tapainen On/Off tyylinen sivuttais pito, siinä missä Mammothin kanssa ajoi iloisesti vailla huolia huomisesta niin GC lähti alta kuin talkkari jäiseltä peltikatolta. Ja todetaan vielä että sain yhtä pitkän kokemuksen GC:stä kuin Mammothista, eli olin yhtä tottumaton molempiin renkaisiin.

GC:n pito mudassa ja ruohikossa oli ihan hyvä mutta se oli huomattavan paljon raskaampi ajaa kuin mihin on tottunut, tuntui siltä että paikoin 30/36 välitys ei enään riittänyt.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •