Vinkkejä mistä voisi löytää Bulldozeria tai Ground Controllia hyllystä pk-seudulla?
Vinkkejä mistä voisi löytää Bulldozeria tai Ground Controllia hyllystä pk-seudulla?
"I have one speed. I have one gear. Go." - C.S.
^Ground Controlia näytti olevan Pyörähuolto.comissa eilen.
Nyt muuten jänskättää mahtuuko tuo 4.8 Fattyyn taakse. Eteenhän siinä sopii mikä vaan.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Bike discount vastasi kysyttäessä JJ:n toimitusaikoja, että keväällä 2015...
Jaaha, Dillinger 5:t ovat ensi viikolla hypisteltävänä tallissa. Saa nähdä onko niistä haastajiksi ISP:lle. Lähinnä jääpidon kanssa.
Varmaan moneen kertaan käsitelty, mutta mites semmonen, kun fattirenkaassa on se rampitus kohti pyörimissuuntaa nappuloissa, eli jyrkempi reuna jarrutuksen suuntaan, niin kannattaisiko takapyörä kääntää nurinpäin, jos haluaa maksimoida vetopidon? Eli edessä pitävämpi suunta jarrutukseen ja takana vetoon? Ja rengashan on tuo White Liten Vee8.
Vai olenko ihan pihalla kuvion funktiosta...?
Noin se nimonomaan tehdään. Mulla ei takanen jarruta edes asfaltilla, mutta vetopitoa on aivan prkeleesti
Tekis mieli hommata vielä syksyksi rengasta. Nyt alla bfl 4,8" mutta tuntuu jotenkin oudolta ajaa kun muljuilee alla. Paineet 0,43bar. Natet 3,8" oli ensiasennus renkaat mutta on vähän turhan painavat.mitkä olis hyvät syyskelille?
Lähinnä siis eturengas muljuilee.
Jeps, tubeless-asennukset onnistuivat Mulefutille, mutta hieman heittää rengas sekä edessä, että takana. Renkaan sivussa oleva merkkinauha näyttää kuitenkin asettuneen tasaisesti, joten taitaa vika olla renkaassa.
^Lisäksi, tuota self-steer ongelmaa näyttää asfaltilla olevan itselläkin, mutta maastossa sitä ei huomaa. Tämä todetusti aika monella läskikuskilla näyttää olevan ongelmana ulkomaisten foorumien perusteella.
Mun mielestä Hüsker Dü on hyvä edessä, toimii ainakin mun ajossa, Larryä parempi.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Shock Therapysta pitäis löytyä. Ja on siellä kai myös Dillingeriä, niissä valmiit nastareiät, jos haluu talveks askarrella.
Shock Therapysta olen omani hommannut, vesijäällä liukas muuten ok.
Joo pitää kusasta ens viikolla Toikkalasta. Kiitti vinkeistä molemmille siihen ylös. Tai sitten pitäs voittaa lotossa ja ostas talveks valmiiks nastoitetut Dillingerit![]()
Mun mielestä self steering ei ole mikään ongelma jos sitä ei maastossa huomaa, sinnehän nämä vehkeet on suunniteltu. Itse vältän assua kun ruttoa ja liian sileät hiekkabaanatkin tylsistyttää tällä pyörällä, maastoa se huutaa![]()
^^Self steer-ilmiö ei myöskään itselleni ole osoittautunut ongelmaksi, mutta pakollisilla siirtymällä sen kyllä huomaa. Kapeemmilla kumeilla ilmeisesti ilmiö poistuu hyvinkin nopeasti.
P. S. Kyllä nuo Dillinger 5-kumit kuumottais kovasti ainakin eteen talveksi...
661 selle Huskereilla kesä takana. Hyvä rengas rullaa hyvin ei tukkoonnu pahasti mömmössä. Liukkaan kiven pito ei kummonen vs Schalbe Nobby. ym. Mutta se isoin ongelma on minusta onneton kantti pito reunanappulat liian tiuhat ja matalat. En toisia osta tuon takia. Ahistaa kantata kovalla hiakka pohjallakin tiukkoihin mutkiin, kun kanttiin ei uskalla luottaa tai sit miehessä on vika. Kuivalla pommitus paineet ees min 06.5 bar takana 0.7 tänään märällä 0.6 molemmis hitaassa vois olla vähempikin, mut kuivan vauhdissa 0,65 alle 70mm 95kg lyö läpi. Floaterilla ei kantti pidon puute ja pito ei ahistanut koskaan, mut ei oo mikään rullailu rengas kuivalla. Maxsis ja Schalbe uutuudet voi kuita tuon reuna pito ongelma säilyttäen rullauksen.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
^juu,nää rengas valinnat on monesti aika kinkkisiä kun kaikki vaikuttaa kaikkeen ja tietty myös makuasioita. Nää läskin renkaat on ainakin vielä niin pirun kalliita että ei viittis huvikseen ostella varaston seinälle roikkumaan.Onneks näyttäs olevan tulossa isoilta valmistajilta myös läskirengasta markkinoille.Pitää vielä tutkiskella vaihtoehtoja. Kiitos kommentista.
Kandee kokeilla muiden läskejä eri kumiloisilla, avartaa kummasti maailmaa, ja on paaalion halvempaa, kuin myydä ne 10 settiä á 20€ kappale. Ai että mistäkö tiedän ???
^Äkkiä tulee kalliiks kun kaikki muutkin palikat tuntuu kaverin pyörässä paremmelta kun omassaei vaan, hyvä idis toi niin voi säästyä jokunen hasardi kumes.
Onko joku yrittänyt paikkailla fatbiken sisuria jollain pikapaikkauslitkulla esim (vittoria pitstop)? Pirun paljon nopeampaa olisi reissussa kuin tiukassa olevan renkaan irroitus.
Kolme päivää ajellut nyt ladaläskillä ja perjantaina pistin tornipumpulla sinne 0.5bar painetta. Tänään lenkin päätteeksi mitattiin paineet digimittarilla ja takana oli 2.5psi (0.17bar) ja edestä mittari ei saanut edes lukemaa. Muutaman kerran takaa lyönyt läpi, että hiukan olisi varaa paineita lisätä.![]()
Tänään muistui mieleen miksi en ole tykännyt Knardista, kuivalla se menettelee mutta märällä kelillä se menee minne lystää. Täytyy vääntää Endomorph takas takarenkaaksi.
Mulla tänään bfl takana ja mittasin paineet lähtiessä 0,40bar. Ekat kivet löi vanteelle ja sisuri paskaks.kotona mittasin paineet mitä oli sisurinvaihdon jälkeen ollut painetta. 0,48bar. Sekin tuntui lyövän vanteelle aika herkästi. Hommasin Schwalben sinisen painemittarin. Kai siihen nyt pitäs voida luotaa?!?!
Ota sisurit pois ja laita nesteet sisälle. Mulla on eri renkaat, mutta 90kg painolla renkaat ovat saaneet kestää jo melkoista rankaisua ilman rikkoontumisia.
Onko kellään tapahtunut sellainen ikävä asia, että pyörää on vaikeaa pitää suorana kun jarruttaa etujarrulla. En tiedä jos johtuu renkaista, On-onen originaalit käytössä. Erityisesti maastossa jos vähänkin painaa jarrua niin lähtee vasemmalle tai oikealle. Olen tarkistanut, ei ole mitään löysiä napoja tms.
Trek 6300 ->Haro Mary SS ->OCCP Step Al Cross-> On One Fatty 20"-> Cube SL
Kirjanmerkit