ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 5 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 55 105 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #121
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    645
    Toimitus otti itselle viikon arkipäivät, lauantaina tilaus saunaoluen jälkeisenä vahvana hetkenä ja seuraavana perjantaina oli postissa.

  2. #122
    Meni just samoihin mullakin. Viime la tilasin ja nyt pe tuli tekstari, että on postista noudettavissa.

    Joutuu ehkä lähtemään tänään töistä vähän aikaisemmin...

  3. #123
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    67
    Sama viikko meni täälläkin. Pyörä on postissa.

  4. #124
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Mulla oli pyörä eilen lajittelussa. Saa nähdä saavatko sen siirtymään tänään paikalliseen asiamiespostiin.

  5. #125
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Tampereella PRO 2:a on ainakin jokunen. Toimitus kesti tilauksesta hitusen alle viikon, jos nyt oikein muistan, siitä kun on jo ikuisuus...

    Millainenhan operaatio tuon maalaaminen olisi, Etuhaarukka saisi ainakin olla ihan musta, samoin pystyputki.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  6. #126
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Minkä kokoinen toi laatikko on missä ladat tulee?

  7. #127
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Tänään tuli ilmoitus että mun M koon PRO on aloittanut matkansa Raumalle. Ou jee... 8)

  8. #128
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Minkä kokoinen toi laatikko on missä ladat tulee?
    Aika lähellä normaalin pyörälaatikon kokoa. Vähän leveämpi vaan.
    Gravity, what a heartless bitch.

  9. #129
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Millainenhan operaatio tuon maalaaminen olisi, Etuhaarukka saisi ainakin olla ihan musta, samoin pystyputki.
    Teippaa se. Saa poiskin, jos joskus haluaa. Niin niitä uusien autojenkin värejä vaihdetaan...

  10. #130
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Aika lähellä normaalin pyörälaatikon kokoa. Vähän leveämpi vaan.
    Sanoisin, että aika lähellä 180x100x30, ei mahtunut autoon penkit kaadettuna ihan, joutu avaamaan laatikkoa ja purkamaan että sai sen menemään siitä penkkien selkänojan takana olevasta luukusta.

  11. #131
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Kohta selviää mahtuuko autoon. Paketti on saapunut.

    Edit: heittämällä farmariautoon.
    Nufan muokkasi tätä : 03.10.2014 at 16.34

  12. #132
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Joku totesi että navat ovat arvoitus. Avasin vapaarattaan ja rasvasin sen. Otin muutaman kuvan putsatuista osista samalla. Pehmeää tavaraa on tuo vapaaratasrunko, täytyy joskus tapella pakka irti. Laakerit ovat navassa tyyppiä 6001RSC2 ja vapaarattaassa 6001RU.



    Anaxagore muokkasi tätä : 03.10.2014 at 19.54 Syy: nyt on rasvat pois :D

  13. #133
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Saattaa kovemmilla pakkasilla vaseliini kohmettua...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  14. #134
    Tuli Fatty myytyä ja Panzerista tuli huonoja uutisia niin päätin tehdä järkiratkaisun, kun loistopelihän tuo 2Fat Pro on, niin laitoin pyörän tilaukseen. Tänään tilattua toimituksen pyörälle ja ensi viikolla sit nautiskellaan. Sen verran tuohon on tuupattu hyvää osaa ettei kyllä lähelläkään tuota rahaa pääse samanlaiseen settiin.

    Välirahalla sai suoraan tilattua Answerin tangon ja jäi silti paljon rahaa käteen.

    Oliko vapaarattaan tehdasrasvat mistään kotoisin vai kannattaako saman tien vähän huoltaa?

  15. #135
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Saattaa kovemmilla pakkasilla vaseliini kohmettua...
    Kieltämättä rasvaa näkyy noissa kuvissa reilu määrä. Mutta toisessa pyörässä olen käyttänyt samaa wurthin rasvaa eikä parin viime talven kovemmillakaan pakkasilla ole ongelmia ollut.

  16. #136
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Nyt on White kasattu ja säädetty. Kamat päälle ja lenkille.

  17. #137
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Sitten olet löytänyt hyvän vaseliinin, linkkaappa mikä rasva on kyseessä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #138
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Oliko vapaarattaan tehdasrasvat mistään kotoisin vai kannattaako saman tien vähän huoltaa?
    Kolmen mutalenkin ja vesijohtoverkon paineella pesun jälkeen vapaarattaan ääni oli aika karu joten siksi avasin. Rasvaa oli tehtaan jäljiltä reilu määrä. Mutta oli melkoisen ruosteen ja paskan sekaista väriltään. Suosittelen huoltamaan.

  19. #139
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    63
    Tarviiko hommata jotain erikoistyökaluja takanavan avaamista varten? Oli itsellä mielessä purkaa pyörä osiin silloin kun sen sain, mutta ajokiima oli sen verran kova, että äkkiä läjäsin kapineen ---> baanalle!

  20. #140
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puuhis Katso viesti
    Tarviiko hommata jotain erikoistyökaluja takanavan avaamista varten? Oli itsellä mielessä purkaa pyörä osiin silloin kun sen sain, mutta ajokiima oli sen verran kova, että äkkiä läjäsin kapineen ---> baanalle!
    15mm litteä kiintoavain ja 5mm kuusiokoloavain riittää.

  21. #141
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Kieltämättä rasvaa näkyy noissa kuvissa reilu määrä. Mutta toisessa pyörässä olen käyttänyt samaa wurthin rasvaa eikä parin viime talven kovemmillakaan pakkasilla ole ongelmia ollut.
    Siis vapaarattaassa? Ihmettelen suuresti jos ei ole ongelmia ollut.
    Vielä kun kyseessä on Wurthin tuote. En ole tähän mennessä hyvään Wurthin tuotteeseen törmännyt.

    Mutta mainiota jos toimii. Itse en vapaarattaisiin ole vaseliinia koskaan laittanut.

  22. #142
    Oma mielipiteeni ensipuraisun jälkeen ja lyhyestä virsi kaunis, kun en viitsi toistaa samoja juttuja, jotka on jo monesti sanottu: Fatti on kaikkien saamiensa kehujen arvoinen ja vähän vielä päälle. Osta se, jos voit. Osta se, kun fätti on vielä erikoinen ja kertoo polkijansa olevan tosiharrastaja. Väitän nimittäin, että 10v se ei sitä enää ole, vaan fättejä myydään enemmän kuin tavismaastureita.

  23. #143
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Tänään tuli ilmoitus että mun M koon PRO on aloittanut matkansa Raumalle. Ou jee... 8)
    Torstaina tuon saa sitten noutaa!

  24. #144
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    15mm litteä kiintoavain ja 5mm kuusiokoloavain riittää.
    Oishan tuon voinu itsekkin tarkistaa. Fillarit on vaan vähän pois mun mukavuusalueelta..

  25. #145
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Nyt on White kasattu ja säädetty. Kamat päälle ja lenkille.
    Mitä mitä... pyörä ajokunnossa vielä foorumilla haahuillaan???

    nimimerkki: alle 45min postissa asioinnista pitkoksille.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  26. #146
    Ainii, sen verran, että ittellä lyhyyttä 173cm, kropan malli pitkäselkäinen/lyhytjalkainen ja M-koon White Lite tuntui oikein passelilta.

  27. #147
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Siis vapaarattaassa? Ihmettelen suuresti jos ei ole ongelmia ollut.
    Vielä kun kyseessä on Wurthin tuote. En ole tähän mennessä hyvään Wurthin tuotteeseen törmännyt.

    Mutta mainiota jos toimii. Itse en vapaarattaisiin ole vaseliinia koskaan laittanut.
    Sen verran alkoi sydäntä riipimään tämä kommentti että oli pakko käydä paskartelemassa varastossa vapaarattaan parissa uudemman kerran. Putsasin rasvat pois ja voitelin notkealla öljyllä. Nyt lienee hyvä. 29:n vapaarattaassa puolestaan on niin olematon kerros tuota rasvaa että ei ihmekään että ei mitään ongelmia ole ollut.

    Wurtin purnukka on jo leikattu kahtia joten tarkkaa tuotenimikettä en tiedä. Käyttölämpötila mitä tuossa lukee on -45C ja siitä ylöspäin.

  28. #148
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PMoi Katso viesti
    Mitä mitä... pyörä ajokunnossa vielä foorumilla haahuillaan???

    nimimerkki: alle 45min postissa asioinnista pitkoksille.
    Mulla ei ollut niin hirveä kiire, kun lamppulenkille olin samalla menossa, niin tähtäsin lähtöajan kello seitsemäksi.
    Omasta pyörästä joutui molemmat jarrut keskittämään ja etukiekon jarrulevy oli vaseliinia täynnä, joten puhdistin vielä levytkin.
    Niin ja ohjauslaakerinkin joutui kiristämään.

    Mutta jotain pientä voisi testilenkistä kirjoittaa. Kyseessä on siis Lite malli.

    Heti ensipolkaisusta yllätti ohjauksen outo kampeaminen, varsinkin asfaltilla ajaessa. Asfaltin kaltevuuden mukaan se pyrki kääntämään aina ylämäen puolelle.
    En osaa sanoa johtuuko renkaista, (veerubber v8, 4") rengaspaineista, geometriasta vai onko tämä yleinen ominaisuus läskipyörissä. No, tähän tottui ja maastossa vetely väheni, mutta oli kuitenkin olemassa.

    Lite mallin Alivio 4000 takavaihtaja, Sram x5 etuvaihtaja ja acera liipasimet toimivat ihan hyvin ja ei omalla kohdalla aiheuta päivitystarvetta välittömästi. Välityksissä on hiukan sanomista, eturattaat 36/24 ja takarattaat 32-12(tai 11) aiheutti hiukan arpomista ja pienelle etulehdelle ei juuri käyttöä tullut. Testimielessä käytin, kun halusin kokeilla ylämäen ryömimistä mahdollisimman hitaasti. Pitänee siirtyä yhden eturattaan käyttäjiin jossain vaiheessa.

    Jarruista en näin lyhyen testilenkin perusteella oikein voi vielä sanoa mitään, kun ei niitä tullut käytettyä tarpeeksi, että olisi saanut ajettua ne edes sisään.

    Ajoasento täytyy vielä viilata, kokeilla pidempää stemmiä ja laskea tankoa hiukan. Tangon taivutus ei tainnut olla itselle sopiva, kun kyynärvarsi tuli hiukan kipeäksi. Runkokoko tuntui hyvältä (17" M) ja omilla mitoilla 181/87 Satulatolppaan jäi muutama sentti varaa vielä nostaa. Satula on noin 77cm korkeudella keskiöstä. Hirveän paljon pidemmille en voi M kokoa suositella, ellei omaa lyhyitä jalkoja.

    Renkaissa pitoa riitti, mutta sisureista hommaudun mahdollisimman nopeasti eroon. Paineita en pahemmin testaillut ja nyt tornipumpu mittarin mukaan 0,5bar takana ja edessä vähän vähemmän. Jonkinverran se pompotti, mutta takarengas löi muutaman kerran vanteille, joten en arvannut lähteä paineita tiputtelemaan.

    Mitään uskomatonta wau-efektiä ei nyt kuitenkaan tullut, osittain johtuen helposta maastosta ja väsyneistä jaloista. Vaikea näin lyhyellä testaamisella vielä verrata muihin pyöriin, mutta ei läskipyörä omalla kohdalla ainoaksi maastokulkuväleeksi muodostu.

    600€ pyöräksi kuitenkin erittäin asiallinen ja pienellä komponenttiviilaamisella tästä tulee vielä ihan asiallien peli.

  29. #149
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    645
    Ohjauksen kampeamiseen auttaa paineen lisäys, pienikin määrä tekee ison eron. Itsellä kampesi 0.4 barin paineella ja lisäys 0.5 bariin lopetti kampeamisen kokonaan.

  30. #150
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Walkeala
    Viestit
    67
    Tuohon vetelyyn kommentoin, että se oli seikka, johon omakin huomio pyörässä ensimmäisenä kiinnittyi, samoin tuttavien, jotka tuota omaani ovat kokeilleet. Maastossa ajan jonkun verran alla puolen barin paineilla ja asfaltilla nuo paineet kyllä vetelevät. Tilanteen mukaan ja edessä olevan asfalttisiirtymän pituuden perusteella joko pumpaan tai en pumppaa lisää. Pienellä, runkoon kiinnitettävällä käsipumpulla helposti nostaa paineet 0.8 barin tuntumaan, jolloin vetely lakkaa jo koko lailla täysin. Mainitsen tuon pumpun koon siksi, että moni vaikuttaa aikovan hankkia repussa kuljetettavan isomman pumpun. Paineen nosto 0.3 => 0.8bar vaatii omalla pikkupumpullani reilun 100 pumppausta mutta ei ole temppu eikä mikään, sillä pumpun vastus noilla paineilla on mielestäni olematon. En ole tullut kokeilleeksi, miltä tuntuisi pumpata cyclon renkaisiin 7bar, ne paineet laittelen kotona kompuralla eikä ole vielä tarvinnut tien päällä pumpata, vaikka samainen pumppu matkassa aina olikin. Mittarina minulla on pieni Schwalben sininen mittari. En osaa sanoa, kuinka oikein se noin matalia paineita näyttää mutta eihän se lopulta merkitsevää ole. Riittää, että tiedän, mikä sen mittarin näyttämä paine toimii missäkin tarkoituksessa, olkoon todellinen paine mitä hyvänsä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •