Vinkki: Sijaitsee Tuusulalaisessa koulussa.
Vinkki: Sijaitsee Tuusulalaisessa koulussa.
Tuusulan kouluja on kierretty Google mapsilla ja kuvahauilla ja kaikilla muilla mahdollisilla keinoilla. Paitsi tietysti pyöräilemällä. Olisiko seuraavaksi sorruttava fyysiseen suorittamiseen..
Paijalan koulu
Uusi
Kiersin nyt varuiksi Vaunukankaan ja Nahkelan koulutkin kun en uskonut tämän näin helppoa olevan.
Lahelassa bongasin uusia frisbeegolf-korejakin. Jotain pyöräilijöitä näytti olevan paikalla. Kuskit olivat tosin hylänneet kaluston ja maastoutuneet.
Piti tehdä hätäinen uuden rastin vaihto. Ortodoksinen hautausmaa Hyrylän varuskunta-alueella olikin jo käytetty pari vuotta sitten.
timberline muokkasi tätä : 13.09.2014 at 11.28 Syy: rastin vaihto ja karttalinkin lisäys
Tämän rastin olin kuvannut jo aiemmin, mutta kuvaa ei löytynyt, joten kävin uudella lenkillä. Se on varmaan myös hyväksyttävämpi tapa:
Karttalinkki
Uusi:
![]()
jumiki muokkasi tätä : 14.09.2014 at 18.17
Saisko tuohon vanhaan rastiin vielä jonkun karttalinkin?
Keravan Keuda
sitten helppo piruntorjuntabunkkeri
![]()
Totisesti, minä sanon teille, tämä bunkkeri, jonka kalkista ja kivestä rakensitte, on tie pelastukseen!
Sitten jatketaan sarjaa keski-Uudenmaan kuuluisat puomit:
![]()
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Äh. Piti hakee toi kirkon rasti aamulla mut unohdin. Sen siitä saa kun on hidas. Kuuluu muuten Suomen rumimpiin kirkkoihin. Oisko peräti voittanut kyseisen tittelin. Noh nyt sitten tuota aitaa miettimään.
Viimeisin puomi on oikeasti niin helppo, ettei viitsisi vihjeitäkään jakaa. Mutta annetaan nyt sitten. Sen ohi kulkee usein koiria. Koirat jättävät autonsa puomin ulkopuolelle, missä niitä on paljonkin kerrallaan.
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Minäpäs olen käynyt Järvenpään kirkon katolla, työasioissa tietenkin. Kirkko oli silloin pintaremontissa ja kiipesimme katolle kuvaajan kanssa rakennustelineitä pitkin. Ruokiksella olleet duunarit olivat palattuaan oma-aloitteisuudestamme aika äkäisiä. Aika karmean näköinen kirkko, muuten.
Eilen ajoin vierestä, mutta perkele kun en muistanut koko rastia. Ma/ti kerkeän tod. näk. seuraavaksi itse.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Jos arvaan oikein, se on täältä Jäkestä etelään ja aika pitkälle kohti kehä 3:a. Tänään ajelin vain Keravalle ja sekin oli ihan liikaa. Masokistina voisin kuitenkin testata. Jos arvaus osuu oikeaan, sieltä pääsee kuitenkin koukkauksella länteen suoraan avarammille pyöräilymaille. Esim Ruottinkylään, oonko oikeessa?
onks pakko, jos ei haluu
Koirien autoilun estävä puomi.
Uusi puomi
Sent from my iPhone using Tapatalk
timberline muokkasi tätä : 28.09.2014 at 12.15 Syy: Lisätty karttalinkki
^Piti sun sitten oikein aikasin lähtee liikkeelle. Ja meikäläinen kärsi etelään suuntautuneesta lenksusta ihan turhaan. No, oli siitä se hyöty, että Hyrylän läpi kelviä ajellessa muistui mieleen, miksei tuohon suuntaan turhan takia tule lähdettyä.
On se ihme, ettei tuosta Keskarin lehtitalolta Riihikalioon välillä enemmän kolareista lehdissä kirjoiteteta.
Itse olen kerran auttanut mopopoikaa kolarin jälkeen mopostaan irti muistaaksen siin Sahan ostoshelvetin kohdalla. Kaksi mopetia oli kajauttanut yhteen; toinen veti Tuusulantien vartta täysii ja toinen tuli tunnelista täysii ja osuivat yhteen, kuinka ollakaan. Tämä auttamani kait satutti jumiin jäänyttä jalkaansa, toinen kai selvis ilman vammoja. Lanssi tuli ja vei jalkavaivasen pois.
onks pakko, jos ei haluu
^^
Eikö tuota nyt kukaan hae? Keskiuusmaalaisia murresanoja ei liene paljoa olemassa, mutta pientä rautatiealikäytävää kuvaava "aalloppi" taitaa olla yksi niistä. Urbaanin sanakirjan mukaan aallopille on muitakin merkityksiä.
Jaa ei vai?![]()
aalloppi
järvimaisema, ei ole Keravalla, ihan varmasti
meinas unohtua nää kuvarastit kun oli illalla muuta hommoo
Ai se on tuolla, mitä helvettiä. Veikkasin, että liian modernin näköinen ollakseen se Tukon takana oleva alikulku, erehdyin selkeästi.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Näinköhän kuvien liittäminen onnistuu...
Tässä vanha:
Karttalinkki: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...394713&lang=fi
Tässä uusi:
![]()
K1mm0 muokkasi tätä : 03.10.2014 at 22.05 Syy: Kuvien lisääminen onnistui! Tänks telipyörälle!!
Ei onnistu. OneDrivestä ei imo saa kuvia linkattua esim. foorumille. Tapatalkin kautta suoraan vaan, paras se.
#fillarifoorumi @ IRCNet
*nips*
Saapas![]()
telipyörä muokkasi tätä : 04.10.2014 at 20.01 Syy: Kuvaa ei tarvi enää.
No rain - no gain.
No helkkari. Tattis!! Mites toi tehdään? Tää on jotenkin niin hanurista...
Kirjanmerkit