HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 45 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 43 44 45 46 47 55 95 145 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.321 - 1.350 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Tulipa kyllä hyviä esimerkkejä, lansiven esimerkissä kyllä nastat olis kivat kun polku näyttää aika käytetyltä. Ealexin esimerkissä näyttää siltä että tuo keli viipyy vain vähän aikaa, jolloin itse valitsisin toiset polut sinä aikana. Voin toki olla väärässäkin.

Mutta noissakin tilanteissa vetäisin mutkat polun reunoja pitkin pitoa hakiessa ja suorat jään päällä raketin lailla

Ketkä tuota lansiven polkua oikein tallaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Mitkä on tilanteita, missä läskissä tarvitsee nastoja, eikä ajotapa/linja/ennakointi pelasta tilannetta?

Itse en ole kokenut nastoja tarpeelliseksi läskissä talvella. BFL varmaan menis jo, mutta pienillä nappuloillakin jo pärjää hyvin. Eipä mulla kyllä ole nastoja CC:ssakaan talvella vaikka silläkin tulee ajettua.
    tsek tät sit aut! http://m.youtube.com/watch?v=HvpgszLESDA

tätä reissua jäsen ealex tarkoitti tuolla aiemmassa kommentissaan..

eli menin juuri tuolla sinun yllä mainitsemallasi reunoilta pitoa ja silmätkiinni sinneppäin -tyylillä pitkät pätkät..

kuivalla pakkasjäällä bfl pitää hienosti, samoin lumella, mutta _vesijää_ on se juttu miksi ite tälle talvelle hommasin nastoitettavat kumit, en kuitenkaan valmiita nastarenkaita..

Ketkä tuota lansiven polkua oikein tallaa?
    Koiranulkoiluttajat pääasiassa ja siinä on tuota kuhmua sen verran paljon, että minä en ainakaan pysynyt polulla pystyssä oikeastaan lainkaan. Nyt on pohdinnassa jonkinlainen diy-nastahomma, kun D5:t on sikakalliit ja D4:t myös.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Koiranulkoiluttajat pääasiassa ja siinä on tuota kuhmua sen verran paljon, että minä en ainakaan pysynyt polulla pystyssä oikeastaan lainkaan. Nyt on pohdinnassa jonkinlainen diy-nastahomma, kun D5:t on sikakalliit ja D4:t myös.
    Kerro ihmeessä jos keksit jonkun edullisen tavan toteuttaa nastat läskiin. Itse olen koittanut löytää edullisesti Best grip kierrettäviä nastoja mutta joka paikassa hinta pyörii noin 1€/nasta ja kyllä niitä äkkiä 100/rengas menee niin ei halvaksi tuokaan tule.

mutanaama Guest
    Mulla on sen 80 nastaa, ja pitää juuri vesijäällä sen verran, ettei ihan paskat housussa tarvitse ajella. Samaten voi ajaa lätäkön yli tietämättä mitä siellä on pohjalla ilman, että etunen vaihtaa kulmaan maankamaraan nähden liian nopeasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Kerro ihmeessä jos keksit jonkun edullisen tavan toteuttaa nastat läskiin.
    Ei sitä tarvitse keksiä: porataan reikä ja laitetaan siihen nasta. Mahdollisesti liimaakin mukaan. Ongelma on löytää köyhäilijälle sopivat aihiot renkaiksi.

mutanaama Guest
    Jossain tässä threadissa on se mun kuvasarja aiheesta.

Mä sorruin tuohon XXL tarjoukseen, ja nastarenkaita ilmankin pärjää mutta kyllä Turun seudulla monesti on paikat niin peilijäässä talvisin, että on se vaan päälle köykäisempää kun ei tarvi koko aikaa olla sydän syrjällään

Floaterit ei ainakaan paljoa maksa, sellaiset itselle hommasin juurikin nastoitusta varten mutta mistä siihen nastat on mun ongelma! Olen sen verta laiska etten viittisi lähteä tuohon poraa,liimaa systeemiin ja enpä ole näitäkään nastoja liiemmin myynnissä nähnyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Jossain tässä threadissa on se mun kuvasarja aiheesta.
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...06#post1956906

mutanaama Guest
    Liikuva shikaani nyt vaan ryhdistyy ja viettää aikaa sen nastoituksen kanssa vaikka tunnin, niin homma on tehty. Ei nuo kierrettävät sen nopeampia ole.
    P.S tilasin just 2000 nastaa.

P.S tilasin just 2000 nastaa.
    Vieläkö Tikka Spikes hakkaa nastoja vai onko joku muu lafka? Ei silti mulla on noin 500 vielä jäljellä, joten eiköhän niillä pari gummia nastoita.

P.S tilasin just 2000 nastaa.[/QUOTE]
    Meinasitko hamstrata kaikki itelles vai joutaako myyntiin?

mutanaama Guest
    On niitä tikalla vieläkin, mutta ajattelin siinä muitakin, ettei kaikkien tarvitse tuhatta ostaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ^Perhana. 400e renkaista on kyllä meleko paljon...ei ole vielä talviläskeilyä koettuna; kokeneemmat voisi kertoa kuinka hyvin läskikumeksella (esim. GC) pärjää talvella ilman nastoja?
    ISP:t on aina ollu normipyörissä alla.
    Ei toi läski eroa normi-MTB:stä tässä suhteessa. Stadissa viime talvi vaati nastoja, mutta lumisempi edellinen taasen ei (pl. muutama päivä). Pari tuumaa leveämpi rengas luistaa ihan yhtä iloisesti jäällä kuin normiserkkunsa. BFL & Bud/Lou testattu Länderillä. Tietty kirjoittaahan täälläkin muutama todellinen palstapyöräilijä, jotka selviää läpi vuoden pelkillä slikseillä.

Toikalle on kuulemma lähiviikkoina tulossa Dillinger 5:a, mutta onko ekassa satsissa mukana nastoja, selvinnee aikanaan. XXL:n nettisivut näyttävät varastosaldoa 0, mutta muiden asioiden ohella tänään tuokin todentuu.

On niitä tikalla vieläkin, mutta ajattelin siinä muitakin, ettei kaikkien tarvitse tuhatta ostaa.
    koska sää nää tilasit (siis terävää mallia?) kun tolle paikalliskauppiaalle pariviikkoositte myytiin kuulemma maailman viimeiset 500kpl..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Southpaw Katso viesti
    Tietty kirjoittaahan täälläkin muutama todellinen palstapyöräilijä, jotka selviää läpi vuoden pelkillä slikseillä.
    Hep. Kaksi talvea takana ilman nastoja. Keväällä max pari viikkoa kun alla työmatkalla nastallinen 29, muuten on pärjännyt ihan hyvin. Toki nastoilla varmaan paremmin, muttei niin paljon, että haluaisin siihen satasia laittaa. Ajoa joka arkipäivä työmatkaa ja muutama kerta viikossa maastoa. Toki mua saa palstapyöräilijäksi haukkua.
    Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    120tpi pitää olla, mutta toinenhan on myös kapeampi, kuin toinen. On olemassa myös kapeammasta 120tpi versio.

Tämä XXL-hinta on uskomattoman halpa, hibike.de - 259€ Dillinger 5, lähikaupasta varmaan yli 300€.
    Tiedän että nelosesta on 120tpi versio, siihen tuo kysymys liittyikin että onko nelosen 27tpi huono?

Mä olen tainnut lipata vuoden 2011 jälkeen jäällä 5 kertaa sen takia ettei ole ollut nastoja alla, läskikilometrejä n.7tkm, en väitä etteikö nastat olisi hyvät mutta en ole kokenut niitä vielä niin tarpeellisiksi. Ehkä mieltymykseni matalakuvioiseen renkaaseen antaa jäällä enemmän kitkapintaa kun joku iso nappulainen.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Pari 4.8 Dillingeriä oli Itiksen XXL:n hyllyssä vielä äsken jos joku kaipaa.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

mutanaama Guest
    En mä niitä piikkejä tilannut, vaan tasapäisiä.

Mitkä on tilanteita, missä läskissä tarvitsee nastoja, eikä ajotapa/linja/ennakointi pelasta tilannetta?

Oli pakko jättää läski kotiin ja lähteä kapearenkaisella nastarengaspyörällä.

Normaalit talvikelit pärjäsi BFL:llä varsin hienosti, heikko kohta olivat pehmeälumiset viistot pinnat ja jyrkät laskut, niihin kaipaisi vähän lisää pitoa.

- Tomi

No niin, flunssa tekeytyy jo ties monennettako päivää; ensi viikko lomaa joten saatamma kokeilla tubelekseen siirtymistä, kun ei kerran ajamaankaan pääse...

Juu näin tuolta Tikka-nastoilta kanssa tiedustelin, että piikkipäiset fillarin nastat on loppu, eikä uusia enää tehdä. Tasapäisiä vielä jäljellä.
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

Alkaa putoomaan läskirenkaiden hinnat kohdilleen kun Bike24:n valikoimiin oli tullut Jumbo Jim, hinnat alkaen 54,90€!

Täällä odotellaan nastaversioo...on toi tillinkeri niin sairaan hintainen.

Se on Saksan hinta, Suomeen tulee alvierotus +15€ postimaksu päälle.

Suomen alvilla JJ 4.8 kärmesnahkaisena maksaa 72,84 euroa. Postikulut tietysti tulee lisäksi, mutta äkkiäkös tuolta nyt 250 eurolla naksuttaa tavaraa koriin, niin "säästää" postimaksuissa kympin.

mitäköhän eroa noilla jumbo jim eri versiolla on sorry tyhmyyteni no kuitenkin tilaus sivulla lukee toi Delivery time unknown

Antaa tuo kuitenkin osviittaa tulevasta hinnoittelusta muissakin liikkeissä. Itse en tilaa tuolta mitään kalliiden postikulujen vuoksi. Postikuluineen, alveineen yms. tuo on silti puolet siitä millä hinnalla paikallinen tarjosi BFLarrya.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •