HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 6 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

Tankoonhan sinä sen valon kiinnität etkä haarukkaan. Ohjaustanko näyttää ainakin netin mukaan olevan Expertissä alumiinia (eikä haittaa vaikka olisi hiilikuituakin). Jos ja kun hiilarihaarukka kestää metsässä rytyyttämistä 90 kg kuski pyörän päällä, ei se varmasti pane pahakseen, jos tankoon pistää 150 grammaa painavan lampun.

Halvimpia malleja lukuun ottamatta esim. liki kaikissa maantiepyörissä ja cyclokrossareissa on hiilikuituhaarukat ja valoja noissakin pyörissä näkee. Ole huoleti!

^^Olispa mielenkiintoista kuulla perustelut tuolle.

^Hiilaritangossa se munkin lamppu on kiinni.

Onkohan tässä joku asiantunteva "myyntihenkilö" ajatellut ihan reikien poraamista kiinnitykseen...
    brilleaux muokkasi tätä : 25.09.2014 at 13.49

Tuo saattaa olla se (ainoa) järkevä selitys moiseen mielipiteeseen.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fatboyslim Katso viesti
    Kuulemma tuo hiilikuituhaarukka ei oikein tykkää, että siihen kiinnitellään mitään. En tunne asiaa sen tarkemmin. Tankolaukkua joskus kysyin liikkeessä, mutta meinasivat ettei hiilikuituun kannata kiinnitellä mitään.
    Joo. Tankolaukuissa onkin yleensä varoitus hiilaritangoista, ei haarukoista. Johtuu siitä, että laukusta menee yleensä vaijeri tangon yli stemmin alle ja tuo vaijeri hinkkaisi itsensä kuitutankoon kiinni jos laittaa laukkuun enemmän kuormaa.

"Gripparit vaihdoin samantien pois. Kelvottomat kapineet." Minä taas puolestani pidän noista grippareista kovastikin, osaan silti ajaa myös "normi vaihdevalitsimilla"

Eka pyörä, jossa on gripparit. Aika nopeasti noihin on tottunut, vaikka olenkin aina vannonut triggereiden nimeen. Talvella️ on mukava ajella tumput kädessä

Sent from my iPad using Tapatalk

Suurin kompastukivi grippareissa mulle on vaihtaminen tukalassa paikassa(esim. tekninen ylämäki), käden siirtäminen vaihtajalle tangon optimipaikasta kriittisellä heltkellä...seuraukset tiedetään.
    Tumput kädessä en aja muutenkaan koskaan. Hyvillä sormikkailla pärjää joka kelissä.

Ja omalla vajavaisella motoriikalla yhtäaikaa vaihtaminen ja jarruttaminen grippareilla on osoittautunut myös hankalaksi.
    Toiminta on takavaihtajan osalta omaan makuun myös liian "sivistynyttä".

Mutta varmasti hyvä ja toimiva ratkaisu niille, jotka noiden kanssa pääsevät sinuiksi.
    Musta ei tullu niiden kaveria.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avokid Katso viesti
    Joo. Tankolaukuissa onkin yleensä varoitus hiilaritangoista, ei haarukoista. Johtuu siitä, että laukusta menee yleensä vaijeri tangon yli stemmin alle ja tuo vaijeri hinkkaisi itsensä kuitutankoon kiinni jos laittaa laukkuun enemmän kuormaa.
    Aivan. En ole tuon hiilikuidun kanssa törmännyt aiemmin, joten hyvä tietää.

Mulla on tuota vaellus taustaa ja yön-yli reissuhan tuolla pyörällä on jossain välissä tehtävä. Pitää vaan ensin päästä sisään tuohon maastoajoon paremmin. Tuollainen yön-yli reissu vaatii tosin, että mukaan saa väh. makuupussin, -alustan ja retkikeittimen. Teltta olisi hyvä, mutta ei välttämätön. Vaatteet ja ruoat menee vielä selässä, mutta nuo muut haittaa kokonsa puolesta liikkuvuutta niin, että parempi saada pyörään kiinni jollain konstin.

Eli tankolaukku + tarakka ja sivulaukku, niin uskoisin sillä pärjäävän hienosti vaikka pidemmänkin lenkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Suurin kompastukivi grippareissa mulle on vaihtaminen tukalassa paikassa(esim. tekninen ylämäki), käden siirtäminen vaihtajalle tangon optimipaikasta kriittisellä heltkellä...seuraukset tiedetään.
    Tumput kädessä en aja muutenkaan koskaan. Hyvillä sormikkailla pärjää joka kelissä.

Ja omalla vajavaisella motoriikalla yhtäaikaa vaihtaminen ja jarruttaminen grippareilla on osoittautunut myös hankalaksi.
    Toiminta on takavaihtajan osalta omaan makuun myös liian "sivistynyttä".

Mutta varmasti hyvä ja toimiva ratkaisu niille, jotka noiden kanssa pääsevät sinuiksi.
    Musta ei tullu niiden kaveria.
    Ihminen on siitä ihmeellinen elukka, että se sopeutuu muutoksiin. Olin skeptinen grippareiden suhteen, vaan en ole enää. Toimii siinä missä triggeritkin.

Fatboy Expertin etu- ja takavaihtaja toimivat todella hienosti. Olin aidosti yllättynyt niiden täsmälliseen toimintaan. Jarruihin olen kyllä pettynyt. Tuntuma on ihan ok, mutta teho ei vakuuta ja kostealla kelillä vinkuna peittoaa helposti satamahinaajan sumutorven.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannez78 Katso viesti
    Fatboy Expertin etu- ja takavaihtaja toimivat todella hienosti. Olin aidosti yllättynyt niiden täsmälliseen toimintaan. Jarruihin olen kyllä pettynyt. Tuntuma on ihan ok, mutta teho ei vakuuta ja kostealla kelillä vinkuna peittoaa helposti satamahinaajan sumutorven.
    Niin toimivat, varsinkin X9 triggereillä.
    Ei vaan, varsin etuvaihtaja toimi kyllä gripparilla oikein kivasti. Takavaihtaja oli ehkä liiankin smoothi mun makuun.
    Jarrut vaihdoin heti eka ajon jälkeen.
    Suosittelen päivitystä vaikkapa SLX:n jarruihin. Ei maksa maltaita ja ovat kertaluokkaa paremmat.

Onkos kukaan muu pannut merkille tuota ketjujen hakkaamista? Viime lenkin jälkeen huomasin että alkaa jo maalia irrota chainstaysta..Vai onko vaan mun pyörässä kyseinen ominaisuus?
    En ole katsonut kuinka jäykkä tuo vaihtajan häkki on, josko sitä saisi kiristettyä.

Ekat osapäivitykset tuleekin jo viikon omistuksen jälkeen: Satula, tolppa, tanko, polkimet ja sisurit tuli tilailtua. Pitää laitella kuvaa jahka saan asennettua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti alumiini Katso viesti
    Onkos kukaan muu pannut merkille tuota ketjujen hakkaamista? Viime lenkin jälkeen huomasin että alkaa jo maalia irrota chainstaysta..Vai onko vaan mun pyörässä kyseinen ominaisuus?
    Kyllä se mullakin pikkurattaalla edessä hakkaa. Ketjuakin taitais olla varaa lyhentää, mitä pikaisesti katselin. Sekin auttaa asiaa.
    Isolla rattaalla edessä ei taasen kyllä hakkaa yhtään.
    Ja ei toi X0 takavaihtaja kyllä ainakaan mulla ole läheskään yhtä jäykkä kuin esim. Shimanon SLX+.

Kyllä se mullakin pikkurattaalla edessä hakkaa. Ketjuakin taitais olla varaa lyhentää, mitä pikaisesti katselin. Sekin auttaa asiaa.
    Isolla rattaalla edessä ei taasen kyllä hakkaa yhtään.
    Ja ei toi X0 takavaihtaja kyllä ainakaan mulla ole läheskään yhtä jäykkä kuin esim. Shimanon SLX+.
    Mulla tuntu hakkaavan isommallakin eturieskalla..Täpärissä on mulla kanssa X0 type2 takavaihtaja, ja sitä ei meinaa käsin saada liikutettua kun se on niin jäykkä.
    No pitää kait hankkia ensiavuksi joku suoja tohon putkeen ja katsella sitten onko ketjua varaa lyhentää.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...07#post2052307

Pitääpä tarkistella toi oman kireyskin.
    Jostain muistan lukeneeni maininnan, että vaihtaja pitäisi uutena käyttää ääriasennossa jotta alkaa jarru toimimaan? Todenperäisyydestä en tiedä.

Mun pyörissä Shimano Shadow + on jäykempi kuin SRAM.

Aika monessa fillarissa koot loppuvat tällaisen pitkän pätkän osalta kesken. Riittäisiköhän Fatboyn XL 194 senttiselle?
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Riittäis varmasti- Itselle moisessa XL-kokoisessa varmaan pitkäjalkaisena olkaa olla pituutta tuolla liikaakin, kun musta läskiin kuuluu hieman rennompi ajoasento. Tosin L-koko on taas sitten aika matala eli sii o soo. Mun mittasuhteilla taitaa Salsan Mukluk olla se patas, mutta halpiksella mennään ainakin toistaiseksi
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Just kun sain rahat kasaan niin alennuspyörät on myyty loppuun Ensi syksyn alennusmyyntejä odotellessa.

Tätä ongelmaa ei ennen ollut koska gripshiftit oli kapeampia ja käsi oli koko ajan osittain shifterin kohdalla. Uudet mallit siinä mielessä 90-luvun malleja huonompia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Tätä ongelmaa ei ennen ollut koska gripshiftit oli kapeampia ja käsi oli koko ajan osittain shifterin kohdalla. Uudet mallit siinä mielessä 90-luvun malleja huonompia.
    Heittää ne orkkis tupit roskiin ja ongelma poistuu.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Antza44 mitä tilalle?

Näyttää kuvien mukaan niin paksuilta nuo uudet että jää ikävä porras saumakohtaan jos laittaa normaalipaksuiset gripit tilalle.

Ergonilla on omia gripshift malleja lyhyemmällä tuppi osalla. Itellä noi orggis tupit tulee kastuessaan ärsyttävän liukkaiksi..

Saksasta näyttää saavan 2015 Experttiä hintaan 2399€: http://shop.fahrradnet24.de/product_...ducts_id/10825

Muistaako joku oliko 2014 mallin hinta sama vai onko tippunut satasella?

Saksassa on kaikkien spessujen suositushinnat 200e vähemmät mitä täällä pohjosemmassa.. En tiedä mistä johtuu, kun ei tuo Saksan 5% pienempi alv:kaan tuota erotusta vielä tee..
    The end of the road is just the beginning...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Näyttää kuvien mukaan niin paksuilta....
    Näyttää muttei ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Saksassa on kaikkien spessujen suositushinnat 200e vähemmät mitä täällä pohjosemmassa.. En tiedä mistä johtuu, kun ei tuo Saksan 5% pienempi alv:kaan tuota erotusta vielä tee..
    Kaiken vaan pitää maksaa täällä kylmässä pohjolassa hieman enemmän

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Simo Ahtola Katso viesti
    Antza44 mitä tilalle?
    Esim http://www.bike-discount.de/en/buy/g...s-black-157787 tai single http://www.bike-discount.de/en/buy/g...s-black-157797
    Molemmat toimii mahtavasti ja antaa kivasti tukea ranteille ja on pehmeet ja, kun ei laita jatkopaloja, niin käsi yltää gripparille kivasti. Ekaksi askartelin matto puukolla ja rautasahalla noista soipivan mittaset -> http://www.bike-discount.de/en/buy/l...4301/wg_id-497 hyvät tuli, mutta kaipasin ranteille tukea.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Ja saahan esim. ODIn grippeja gripshift-mittaisina, vaikkapa Rogue, jos paksua kaipaa.

Minkälaisen kampisetin Fatboy vaatii jotta sen saa 1x10 versioksi? Entä meneekö takakiekkoon 11-lehtinen pakka jos haluaisi yrittää sellaista viritelmää? Vaihtaja ja gripshiftihän menisi myös uusiksi.

Oma kampisetti käy. Laitat vaikka tuon:
    http://bythehive.com/e-thirteen/comp...guideringm-dm/

Siis Expertiin ainakin.

Tai minkä tahansa 104BCD-jaolla olevan N/W-rattaan. Kiinnität sen suoraan spideriin.

11-lehtiseen en itse lähtisi. Tämä taakse, jos ei reidet riitä:
    http://www.oneupcomponents.com/produ...tooth-sprocket

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •