GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 6 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 1266

Aihe: Puhelimen vaihtoa?

Mullo duuniluurina tommonen. Kestää kenties ydinsodan, ainakin sen päältä voi ajaa ja heitellä/tiputella haluamallaan tyylillä. Akunkesto huippuluokkaa. Siinämielessä paska vehjes että pomo saa kiinni yöllä tai päivällä, järvenpohjalla tai kuussa. Käyttöliittymä tuossa on mysteeri, en osaa mokomaa käyttää vieläkään kunnolla, vika ei luurissa vaan sen käyttäjässä. Kamera löytyy.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Mullo duuniluurina tommonen. Kestää kenties ydinsodan, ainakin sen päältä voi ajaa ja heitellä/tiputella haluamallaan tyylillä. Akunkesto huippuluokkaa. Siinämielessä paska vehjes että pomo saa kiinni yöllä tai päivällä, järvenpohjalla tai kuussa. Käyttöliittymä tuossa on mysteeri, en osaa mokomaa käyttää vieläkään kunnolla, vika ei luurissa vaan sen käyttäjässä. Kamera löytyy.
    Heh, mulla työpuhelin on alkanu vinoilemaan ja pyysin just tuollaisen. Jos ens viikolla saisi. Käyttöliittymä arveluttaa tosiaan jo etukäteen, mutta tuo akkukesto oli pomminkeston ohella tärkein kriteeri.
    No, näkee sitten miten sen kanssa pärjää.

Tänään ostin edulliseksi mutta toimivaksi surffilaudaksi Huawei Mediapad M1:n. Eli 8" tabletti, mutta tätähän voi käyttää myös puhelimena. Vois olla älykkään näköistä höpöttää tähän kaupungilla...

Hei pitäkää huoli että se fyrkkamäärä natsaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    No heti ekana tökkää SSH-tunneloinnin puuttumiseen. iSSH on ihan suolesta 10min aikakatkaisuineen.
    WTF? oikeesti?
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

sledgehammer Guest
    Mä tarvitsen duunissa SSH-clienttiä ja kunnollista sellaista ei ipadiin tai iphoneen saa.

Mä luulin että se on *NIX-pohjainen käyttis ja että perusasiat toimisivat suoraan paketista...ilmeisesti sitten ei.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Kerrankin oikea mies vastaajana. Mimmosta kuvanlaatua tuolla saa? Kun katsot mun loisteliasta tuotekuvausjälkeä niin vähän parempaan pitäisi päästä, lähempää kuvattaessa oma assa 300 roiskii takatarkaksi.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Minulla tuollainen Samsung työluurina. Paskempaa puhelinta saa hakea.Kamera tosi huono,kuuluvuus keskinkertainen ja soittelee itsestään hätäpuheluita.Hyvinä puolina akunkesto.Taidankin laittaa aamulla töissä tämän roskiin.

Jos puhelinta haluaa käyttää välilä verkonpainona, vasarana, ovikapulana, soittamiseen ja hätävarakuvaamiseen, niin tuo xcover 271 on oikea ratkaisu.
    Näppäinlukko päällä ei saa soitettua kuin valepuheluja, joka on oikein näppärä ominaisuus tarvittaessa, myös yksittäisten numeroiden blokkaaminen onnistuu (ei enää puheluita anopilta)

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alijohtaja Katso viesti
    Minulla tuollainen Samsung työluurina. Paskempaa puhelinta saa hakea.Kamera tosi huono,kuuluvuus keskinkertainen ja soittelee itsestään hätäpuheluita.Hyvinä puolina akunkesto.Taidankin laittaa aamulla töissä tämän roskiin.
    Ohhoh. Muutaman kympin puhelin, joka on tehty oikeasti puhelimeksi ja suurin huoli että kamera on huono...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Mimmosta kuvanlaatua tuolla saa?

Tässä yksi kuva eiliseltä malliksi Xcover 271:n kuvanlaadusta. Kuva ihan eiliseltä päivältä. Minun mielestä ihan toimiva peli. Pelkkänä puhelimena paljon näppärämpi kuin nämä kosketusnäytölliset, eikä itselläni taskupuheluitakaan ole tullut. Lamppu nyt välistä käynnistyy itsestään taskussa. Eipä tuokaa mitään meinaa jos lamppu välillä palaa taskussa. Itse olen ottanut tavaksi ladata puhelin aina viikonloppuna niin menee koko viikko samalla latauksella.

Puhelimen internetominaisuuksille ei kannata laskea mitään arvoa.
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

Ei ollut Xcover 271 lapsen kestävä. Tyttö 8v sai sen hörppäämään vettä --> rikki meni. Tosin tilalle ostettiin uusi, kun ei oikein ole vaihtoehtoja markkinoilla.

Justiinsa noita internettejä en puhelimeen kaipaa. Sen vähän minkä reissulla luulen nettiä kaipaavani hoituu tabletilla. Kohtuullinen kamera taas on melkeimpä välttämätön.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Justiinsa noita internettejä en puhelimeen kaipaa. Sen vähän minkä reissulla luulen nettiä kaipaavani hoituu tabletilla. Kohtuullinen kamera taas on melkeimpä välttämätön.
    Kaipaat Nokian 6210 Navigator mallia. Se on pieni ja siinä on kunnon kamera xenon salamalla. Sellaisia ei vaan enää tehdä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    Isot Pojat(tm) eli GigahertsiMiehet on tosiaan erikseen
    Lähinnä tarkoitin isoilla pojilla niitä, jotka tekevät oikeaa työtä ja saavat siitä palkkaa... Applet kun tuntuvat olevan nuorten media-alan ammattilaisten kaluja (eli suomeksi siis työttömien nelikymppisten hipsterien leluja)

N8?

Ei maksa huutonetissä paljon ja hakkaa vieläkin kaikki muut kännykkä kamerat paitsi pureviewit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alijohtaja Katso viesti
    Nojuu, onhan se käyttöliittymä tosi kökkö mutta sen saa kaupanpäälle jos ko. luurin menee hankkimaan. Kamerasta osaa sanoa kun on muut välineet sitä varten, kai tuo jonkunlaisia kuvia tekee? Kuuluvuus minun yksilössä ihan hyvä, soneran liittymä ja pomon ääni selkeä ja kirkas. Minun yksilö ei soita kuin tarpeelliset puhelut, vale- sun muista puheluista ei kokemusta. Akku kestää todella pitkään kuten jo todettu. Ennen roskiin laittamista muistaa poistaa akun luurista hän, se ompi ongelmajätettä joka pitää toimittaa asianmukaiseen vastaanottopisteeseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti aaltju Katso viesti
    Lähinnä tarkoitin isoilla pojilla niitä, jotka tekevät oikeaa työtä ja saavat siitä palkkaa... Applet kun tuntuvat olevan nuorten media-alan ammattilaisten kaluja (eli suomeksi siis työttömien nelikymppisten hipsterien leluja)
    Applen koneet ovat itse asiassa lisääntyneet ihan mainstream-IT-firmoissakin. Macbookkihan myös voitti 2013 cnetin "best performing Windows laptop" nimityksen.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Applen koneet ovat itse asiassa lisääntyneet ihan mainstream-IT-firmoissakin. Macbookkihan myös voitti 2013 cnetin "best performing Windows laptop" nimityksen.
    Jota ihmettelen suuresti. Yksi Ipad on talossa (koulusta jakoivat lainaan) onneksi ei tarvinnut itte maksaa. On se niin säälittävä kötöstys.

Kyllä tuo laite vahvisti sen näkemyksen, että leluiksi sopivat, mutta todellinen hyötykäyttö tuskaa.

IncBuff Guest
    Mulla on työkoneena Macbook Pro ja paljon paljon mieluummin sitä käyttää kun windows-koneita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mulla on työkoneena Macbook Pro ja paljon paljon mieluummin sitä käyttää kun windows-koneita.
    Onneksi mun ei tarvi edes harkita moista, kun macille ei saa tarpeellisia ohjelmia.

Oon vierestä seurannut macci ihmisten tuskaa ja välillä harmittaa, kun ei osaa auttaa. Onneksi käyttöliittymä on apinoitu alunperin linuxista, niin useimmat asiat tuttuja kde:n käyttäjälle.

IncBuff Guest
    No mun tapauksessa windowsille ei saa tarpeellisia ohjelmia. Mä olen kuullut enemmän windows-ihmisten tuskasta kaikenlaisten ajurien sun muiden bluescreenien kanssa, mutta eipä siitä sen enempää.

Firman standardina Winkkari (ylläri), kyllähän sillä PuTTY:n laittaa käyntiin että pääsee tuttuun, turvalliseen ja suht yllätyksettömään *NIX-ympäristöön tekemään oikeita duuneja.

sledgehammer Guest
    Oon vierestä seurannut macci ihmisten tuskaa ja välillä harmittaa, kun ei osaa auttaa. Onneksi käyttöliittymä on apinoitu alunperin linuxista, niin useimmat asiat tuttuja kde:n käyttäjälle.
    No ei nyt ihan. Ei tannut linuxin GUI:sta olla edes tietoa siinä vaiheessa, kun linnunpönttöjä tuli liukuhihnalta. Nykymuodossaankin tuo OSX on ollut todella pitkään perusominaisuuksiltaan aika samanoloinen. Applen puhelinta en osta, mutta tietokoneet ovat kyllä ajaneet asiansa erittäin hyvin. Elinkaari ihan jotain muuta kuin perus PC:llä. Kyllä sitä hinnankin puolesta sopii odottaa. No ei kyllä liity enää mitenkään puhelimiin...

Hyvää kameraa ja peruspuhelinta ei taida samassa paketissa saada. Sitten jos on hyvä kamera, alkaa puhelinkin olla sieltä kalliimmasta päästä. Mutsin Lumia 925 ottaa kyllä hiton hyviä kuvia. Samoin tuo edellä mainittu Galaxy S5, ovat vaan sitten ihan jotain muuta kuin perusvehkeitä. Tai no mikä kenellekin on perus... Jos kestävyys on pääpainona niin Sonim vois olla hyvä, jos niistä löytyisi joku kohtuullisella kameralla varustettu malli.

Offtopic, mutta onhan se aivan totta, että Windowsin kanssa joutuu tekemään töitä.

Minulla on tuollainen 271 ja takuuaikana vaihdettu kaksi kertaa koko laite, mutta toimivaa yksilöä en saanut kertaakaan.
    Siihen saattoi soittaa satunnaisesti ja sillä saattoi soittaa satunnaisesti, mutta saattoi työmatkalla neljäkin kertaa lähtettää tekstarin, että uusi sim-kortti on laitettu siihen. Minusta kohtuuttoman paljon 38 km matkalla.
    Samsungeissa tykkään siitä, että saa muistia lykättyä lisää, jos sille tulee tarvetta.
    Tosin vain tallennustilaa saa lisättyä, ei suoritusmuistia.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

No ei nyt ihan. Ei tannut linuxin GUI:sta olla edes tietoa siinä vaiheessa, kun linnunpönttöjä tuli liukuhihnalta. Nykymuodossaankin tuo OSX on ollut todella pitkään perusominaisuuksiltaan aika samanoloinen.
    Kerrataas vähän historiaa...

Ei tainnut OSX olla edes omppufirman suunnittelijoiden päiväunissa, kun X11 ja XFree86 oli kovin tuttuja linux käyttäjille. Tässä kuvasta näkee kuinka OSX perusteita laskettiin vasta 90 luvun lopussa:

http://en.wikibooks.org/wiki/Guide_t...itical_History
    XFree86
    As home computers with cheap Intel 386 processors (helped by Microsoft DOS and Windows) spread, so did cheap or free Unix implementations (Minix, Xenix, Linux, FreeBSD, NetBSD) for them. Thus Thomas Roell and Snitily Graphics Consulting Service created the X386 server and donated it to X11R5, that is X version 11 release 5 of the reference implementation. From there, XFree86 produced an X11 implementation with a free license, thus the "Free" in its name. Eventually, XFree86 added ports to Alpha, PowerPC, and SPARC. XFree86 spread to several free and commercial Unix variants including Mac OS X and Cygwin
    JA linuxin osuus XFree86 kehityksessä:
    http://en.wikipedia.org/wiki/XFree86
    Rise with Linux
    As Linux grew in popularity, XFree86 rose with it, as the main X project with drivers for PC video cards.
    By the late 1990s, official X development was moribund.[5] Most technical advancement was happening in the XFree86 project. In 1999, XFree86 was sponsored onto X.Org (the official industry consortium) by various hardware companies interested in its use with Linux and its status as the most popular version of X.[6]
    Tähän voisi sitten jatkaa KHTML-webkit-safari tarinaa, mutta en taida jaksaa.

Vaikka OSX ei olekkaan linuxin päälle rakennettu, niin en vähättelisi linuxin osuutta koko paletissa.

sledgehammer Guest
    OT
    Ja silti vielä tänäpäivänäkin nuo linuxin gui:t ovat niin keskeneräisiä, että porukka konffaa mieluummin konsolista käsin. Linux sopii linux ympäristössä töitä tekevälle, ei juuri muille. Positiivista on kuitenkin se, että kokeileminen ei maksa mitään.
    Jossain seminaarissa lentää salissa puolella kahvit syliin, kun se open office/libre office/mikälie opensorsa jamppa marssii vetämään slideshowta tikulta On tuolle oma tilauksensa olemassa, mutta vielä tänäpäivänäkään en saisi töitäni noilla tehtyä. Väännä nyt graafisia hommia itkemättä jollain gimpillä... Hemmetin monta vuotta oli ubuntu/xbmc mediakone käytössä, mutta lopulta siihen meni hermo kun ei mikään liitännäinen toimi ilman kamalaa säätöä ja värkkäystä. Silverlight oli varmaan kaikista murheellisin. Päivitysten jälkeen oli aina jänna arvata, mikä juttu lakkaa toimimasta.
    OT

Sanon taas kerran että yllättävän vähän valinnanvaraa on nykypuhelimissa, Android-maailmassa on sentään jotain pientä pilkahtelua jämäkämmistä malleista. Muut sitten kuorien kanssa tai muovipussissa lenkille.

(Taas vaihteeksi idean fanittaminen ei muutu käytännöksi, eihän tässä talossa taida olla ensimmäistäkään Android-laitetta. Oops.)

sledgehammer Guest
    Se on kyllä kiva suuntaus, että valmistajat (ainakin Sony ja Samsung)ovat alkaneet tehdä noista kalliimmistakin malleista vesitiiviitä. Ei tartte kikkailla muovipussien kanssa, kun lähtee lenkille.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •