Oli se kova, tuo Pantani! Hieno leffa!
![]()
Oli se kova, tuo Pantani! Hieno leffa!
![]()
Lawless, loistava raina.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Agatha Christien romaaniin pohjautuva Murder She Said. Kyllä nämä klassikkoelokuvat purevat omalla naiivilla charmillaan.
elikkä Vares - huhtikuun tytöt osa2 äskön. TOSI HUONO tympäisevä ja vastemielinen, typeriä hahmoja täynnä koko elokuva Vareksen kisua lukuunottamatta.
Loppu oli maailman typerin ja juntein.
"Hide and Seek" ihan juuri äskön - k a m a l a ( siis pelottava). Tällaisen samantyyppisen olen nähnyt aiemminkin, pakko katsoa loppuun asti - ja sitten loppujen lopuksi jää kuitenkin epäselväksi kuka ne kaikki ihmiset hengiltä päästi ja miksi? Ja mikä tää juttu oli, kuvitelmaa vai mitä.
Olisi saanu jäädä katsomatta.
The Legend of Hercules...
The end of the road is just the beginning...
Isällä (psykologi ,Al Pacino) napsahti kun näki vaimonsa toisen ukkelin kanssa. ( näytettiin ajatus-takautumana loppuvaiheessa).
Mutta oliko tosi oudon oloinen pikkutyttö ( Dakota Fanning) kuitenkin "rikostoveri", viilteli nukkeja ja puhkoi kaverin nukelta silmän. Piirteli kuvia murhatapauksista ja jutteli aika kammottavia.
Aina kun on pieniä lapsia tappohommissa, se on kamalaa. Uinu uinu lemmikkini, Serkkupoika ja tämä.
"Kamala" ei tarkoita huono, päinvastoin kun istuin elokuvan loppuun asti. Pelottava. No, kun isä ja pikkutyttö muuttavat maaseudun "rauhaan" jossain yöelokuvassa, niin aavistaa jo pahaa.
Piti oikein etsiä omat muistiinpanot leffasta, että pystyy osallistumaan keskusteluun paremmin
Itse koin, että lapsi kärsi pelkästään masennuksesta ja hän purki sitä juurikin piirtelyllä ja aggressiivisella käytöksellään. Ja piirrustukset tuntuivat hyvinkin loogisilta kun on nähnyt isänsä sekoilevan ja kantavan kuolleita kissoja kylpyammeeseen. Varsinaista apua tyttö tuskin antoi, oli vain todistajana ja isänsä ja Charlien ristipaineessa. Pääosassa oli muuten De Niro, ei Pacino.
Mutta kaikki nämähän ovat vain tulkintoja elokuvasta ja tuskin väärää vastausta onkaan. Omat muistikuvani tulevat useamman vuoden takaa ja yhdestä muutaman rivin tekstipätkästä.
Lapsikauhu on parhaimmillaan todella kuumottavaa, lajin helminä tietenkin The Exorcist, alkuperäinen The Omen ja espanjalainen Would You Kill a Child.
SORI, mä en tunne noita ukkoja.( isonolous)
Enkä osaa "tulkita" näköjään...ehkä tarkoitus olikin että elokuva laittaa ajattelemaan, ja yllättää. Olin pitkälle ihan varma että tyttö on joku riivattu - kyllä mä haluaisin kostaa jos joku tappaisi mun äitin! Pitkän kaavan mukaan.
Mä kyllä mieluusti elokuvaa seuratessani olisin ajattelematta ja tulkitsematta, katsoisin vaan - ja jos saa pyytää niin onnellinen loppu.
Nyt vihdoin tuli katsottua pitkään näkemättä ollut klassikko All About Eve. Ikävä kyllä tällaisia elokuvia ei enää tehdä, tässä kaikki oli kohdillaan. Loistava juoni ja ohjaus sekä roolisuoritukset hakevat vertaisiaan. Varsinkin George Sandersin rooli tiukkana teatterikriitikkona oli täyttä rautaa.
Sehän elokuvissa on hienoa, että saa itse tehdä oman tulkintansa ja nauttia siitä. Tässähän varsinkin David Lynchin elokuvat ovat täydellisiä esimerkkejä, niistä tuskin kaksi ihmistä saa samaa tulkintaa. Mutta kyllä tosiaan pitkän työpäivän jälkeen ajatteleminen ja tulkinnat jää vähille kun elokuvia katsoo.![]()
Mykkäklassikko vuodelta 1922: Das Weib des Pharao. Mukaansa tempaava elokuva, mutta ikävä kyllä on ajan saatossa muuttunut hieman koomiseksi. Kaiken kaikkiaan vahvaa draamaa Lubitschilta muinaisessa Egyptissä.
Wicked Blood
Good People
Inside Man
Taas yksi Denzel Washingtonin loistoveto, mutta hyvä oli elokuvakin ja varsinkin loppu. Aiemmin myös nähnyt, mutta kauan sitten.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Thor Heyerdalin Kon-Tiki dokumenttielokuva
Toiseksi eniten ketuttaa kaikki
Transcedence...
OT: Homelandin 3. tuotantokausi. Aika ufoa että vielä neljäs kausi tulee kun tietää miten kolmas kausi loppui...
Gran Torino. Clint Eastwoodin epäsuora jatko Dirty Harry-elokuville. Clint jatkaa käytännössä samaa roolia vittumaisena tyyppinä, vaikkakin hahmo on eri. Kyllähän sitä Clintin äksyilyä on mukava katsella vaikka juonenkäänteet aavisti aina hyvissä ajoin.
Yllättäen alkanut Clint-putki sai jatkoa vuoden 1968 Coogan's Bluffilla. Elokuva ei toimi ja juoni junnaa paikoillaan. Ehkäpä huonoin nähty elokuva Clintiltä.
Boksitrollit nuorison seurana. Ei ollenkaan huono.
Memento mori
Netflix'istä löytyi pari loistavaa pyöräilyaiheista leffaa. Where the Trail Ends ja NotBad. Ohessa linkit trailereihin.
http://www.youtube.com/watch?v=tr4M-nt6vlg
http://www.youtube.com/watch?v=MZUsc1ewgUQ
Veren vangit
Three Days of the Condor, hyvä 70-luvun vakoilu/salaliittoteoriaelokuva. Alkuun elokuva ei tuntunut aukeavan, mutta lopulta alkoi rullaamaan ja vei mukanaan. Robert Redford oli yllättävän hyvä roolissaan kirjatoukka-agenttina.
Star Pilot vm. 1966
Yhden haksahduksen jälkeen takaisin Clintin elokuviin: 1999 tehty True Crime. Ikävä kyllä aika ei ole kohdellut tätä hellällä kädellä, vaan elokuva tuntui todella vanhalta. Myöskään Clint ei ollut mikään paras valinta päärooliin, koska ikää oli varmaan jo reilu 70v, mutta silti oli seudun kovin panomies. Kerta katselu tästä varmaankin riittänee.
Oksahan voi olla vaikka kuinka kova, mutta sitä en näe miksi kaikki 20v naiset lämpenevät Clintin kiusallisen lipevälle flirtille. Alunperin rooliin oltiin suunniteltu ilmeisesti George Clooneyta, joten miksi tapahtumia muuttaisi kun pääosan näyttelijälle tulee 30v lisää.
Parin viime päivän saldo: A Star Is Born (1937) ja The Mouse That Roared (1959).
A Star Is Born tempaisi mukaansa hitaan alun jälkeen, mutta mitä pidemmälle loppua kohti mentiin, niin sitä paremmaksi meno muuttui. Varsinkin jopa jollain tavalla odotettu lopputwisti iski kovasti. Alkuun näytteleminen oli ihmeellistä, hyvin teatraalista, mikä yllätti koska muissa saman ikäisissä näyttely oli jo 'realistisempaa'.
The Mouse That Roared oli keskinkertainen Peter Sellersin komedia, eipä siitä kyllä paljoa jää sanottavaksi jälkipolville.
The Way viimeksi ja seuraavaksi sitten aivot narikkaan viihdettä kun olotilakin on sellainen... Hannu ja Kerttu: Noitajahti (Hansel & Grete: Witch Hunters).
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Kirjanmerkit