HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 43 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 53 93 143 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #1261
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kestävyys on yksi iso pointti. Ja renkaan käytös vs. tubeless muutoin.
    Keventely ei oo koskaan ollut mun juttu.

    Jospa pitäydyn Spessun omissa sisureissa, jos osoittautuvat kestäviksi.

  2. #1262
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Ois hieno kuulla kun Brilleaux siirtyy Tubelesseihin Spessulla että miten tuntuma muuttuu ?
    Katsotaan, jokatapauksessa ajan nyt hetken sisureilla. Milloinka jaksan alkaa ähertämään jää nähtäväksi.

  3. #1263
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Nyt ei taas aukene; 24" sisuri 26" kiekolle ja 2.4-2,75 leveys 4-5" renkaalle. Miten tämä voi toimia? Kuinka tuo sisuri täyttää esim. 4.6" renkaan niin, että paine on 0,2bar?
    Saa vääntää rautalangasta.

  4. #1264
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Nyt ei taas aukene; 24" sisuri 26" kiekolle ja 2.4-2,75 leveys 4-5" renkaalle. Miten tämä voi toimia? Kuinka tuo sisuri täyttää esim. 4.6" renkaan niin, että paine on 0,2bar?
    Saa vääntää rautalangasta.
    kumi venyy, volyymi kasvaa, paine ei..

  5. #1265
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Kun sisuri venyy joka suuntaan, myös pituus-suuntaan, eikä pelkästään leveys, niin ”kapeista” (n. 3”) 26” sisureista tulee liian ”pitkiä”, kun ne pitää venyttää 4,8” renkaan sisälle. Sen sijan 24” sisuri näyttäisi olevan juuri sopiva, kuten edellisellä sivulla olevasta kuvasta Budin sisällä näkyy.

    Uskon että FatBoy tapauksessa (GC/90mm vanne) 13F sisuri toimii oikein hyvin.

    Ensimmäisen kerran kannattaa hetkeksi täyttää rengas lähemmäs 1bar painetta, sen jälkeen sisuri täyttää ulkorenkaan oikein hyvin vaikka 0,1bar paineella. Talkkia mielestäni pitää käyttää, että sisurilla on edellytykset venyä tasaisesti. Talkkia saa lähimarketista n. 3€:lla. Lisäksi ilman talkkia on todella vaikea saada uutta rengasta puhtaaksi sisältäpäin ”kumiroskasta”, mutta talkin kanssa kaikki ylimääräinen lähtee helposti pyyhkimällä.
    ealex muokkasi tätä : 26.09.2014 at 13.13

  6. #1266
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    No nyt tyhmäkin ymmärsi.
    Ehkäpä kokeilen joskus. Erittäin skeptinen olen kyllä kestävyyden suhteen. Jää nähtäväksi.

  7. #1267
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Uskon että FatBoy tapauksessa (GC/90mm vanne) 13F sisuri toimii oikein hyvin.
    Siis tämäkö?
    http://www.bikester.fi/schwalbe-nr-1...sta-16118.html

  8. #1268
    Talkki pienentää sisurin ja päällysrenkaan välistä kitkaa, jolloin myös vierintävastus pienenee. Alkaisiko joku valmistaja tekemään lateksisisureita läskiin


    Sent from my iPad using Tapatalk

  9. #1269
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Stan tekee jo.. litkut sisältää lateksia. Natural latex.
    Kävin eka kerran isommasti ryskyttåmåssä läskiä kivikossa. Hiukan lirisi lientä vanteen vierestä.

  10. #1270
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    460
    Ähräti ährhän. Nysväti nysv. Täällä on muutamaan kertaan kyselty vanteiden oikomisesta. Tässä oma reseptini. Tuli taas tuommoinen litkun mentävä vekki dropatessa. Ei se isoa juurta vaatinut alastulorinteeseen mun rengaspaineiden ja elopainon yhdistelmällä. Ensin yritin päästä ali siitä missä aita on matalin, mutta lopulta piti purkaa koko Gorillaviritys, kun teipit ei tahtoneet kestää hellää käsittelyä. Nytpä on taas melkein kuin uusi.



    Sisurista pehmike ja oiotaan vähän kerrallaan useasta eri kohdasta. Pyritään pitämään yksittäiseen kohtaan kohdistuva vääntö mahdollisimman pienenä, koska amuliini.


    Hullu ei huomaa...



  11. #1271
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Tänään eka kunnon lenkki sisäänajetuilla Dillinger4 120tpi studless -renkuloilla.. Kosteassa syysmetsässä aivan järkyttävä pito, huh..

    edits, vertailukohtana aiemmin alla olleet floaterit ja bfl:t

    edits2, ja ne jopa rullaa varsin mainiosti..
    mistä, mihin hintaan?

  12. #1272
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Viimeinen pari paikallisesta, hullun halvalla..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  13. #1273
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Mää oon paukutellu kumivasaralla nuo vanteiden painaumat takas. Jättäny kumin siihen vaan päälle (sisurilla) ja paukutellu menemään....

  14. #1274
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Jättäny kumin siihen vaan päälle (sisurilla) ja paukutellu menemään....
    Härskiä.
    Jep, yllättävän isot vekit vanteissa saa korjattua toimiviksi perustyökaluilla ja vaikka kiekot heittää jonninverran se ei haittaa menoa metsäpoluilla.

  15. #1275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Pitäisköhän noita kokeilla Fatboyssa. Ainakin pyörivät massat olisivat pienemmät kuin Spessun omilla sisureilla. Onko joku punnannut kuinka paljon 13f painaa 26x3.00 kokoisena?


    Sent from my iPad using Tapatalk

  16. #1276
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    13
    Tää vois mennä taas "Pahoja tubeless-ongelmia"-osastolle, mutta nyt on päästy siihen vaiheeseen, että Tubelessia on kokeiltu ja suurimmaksi osaksi rengas nouseekin vanteille, mutta jostain kohtaa ei vaan kompurallakaan Bulldozer suostu yhteistyöhön. Nostin sisurilla toisen puolen vanteelle ja melkein jo meni, mutta ei täysin.. Aikaisemmalla 29er-pyörällä ja Flow Ex-vanteilla kaikki tubeless-viritykset onnistuivat jalkapumpulla..

    Pitäiskös tuota Gorilla tapea 73-millisenä laittaa kaksi kierrosta niin, että menee täysin yläreunaan asti molemmilla puolilla?

  17. #1277
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Hmm, mielenkiintoista. Itsellä eilinen operaatio menestyi jälleen ihan ok, tänään aamulla oli renkaassa ilmat edelleen sisässä ja illan lenkki men ilman ongelmia. Täytyy varmaan taputtaa itseään olalle hyvästä tuurista noiden romppeiden kanssa. Oletko kokeillut vielä liukastetta ennen kompuran kanssa ähräämistä?
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  18. #1278
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannez78 Katso viesti
    Pitäisköhän noita kokeilla Fatboyssa. Ainakin pyörivät massat olisivat pienemmät kuin Spessun omilla sisureilla. Onko joku punnannut kuinka paljon 13f painaa 26x3.00 kokoisena?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    13f ei ole kuin yhtä kokoa ja paino tuli tuossa ylempänä jo mainittua 185gr.

  19. #1279
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    13
    Juu, fairyvettä tuli ronskisti ruiskuteltua vannenauhan ja reunan väliin ennen kompurointia, mutta muutamasta kohdasta silti sen verran vuotoa, ettei kauaa pysyny ilmat sisällä. No ilmeisesti pitää purkaa ja jos sittenkään ei nouse vanteelle, niin Spessun sisäkumi tms. kutsuu...

  20. #1280
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PedroK Katso viesti
    13f ei ole kuin yhtä kokoa ja paino tuli tuossa ylempänä jo mainittua 185gr.
    Tuota tuota, olen vähän eri mieltä tästä asiasta.

    http://www.schwalbe.com/ebooks/2015/...index.htm#/63/


    Sent from my iPad using Tapatalk

  21. #1281
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannez78 Katso viesti
    Tuota tuota, olen vähän eri mieltä tästä asiasta.
    http://www.schwalbe.com/ebooks/2015/...index.htm#/63/
    Sent from my iPad using Tapatalk
    Joo niin minäkin, sen paino on lähempänä 200g, mutta malleja on toistaiseksi ollut tarjolla vain yksi, korjaa toki, jos löydät muita malleja.

  22. #1282
    Ok, seison korjattuna, eli yksi ja sama malli ilmeisesti käy 2.1 tuumaisesta ylöspäin


    Sent from my iPad using Tapatalk

  23. #1283
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Kolme mitattua presta-13F painoa: 186g, 176g, 180g. Kaikki muutkin on ollut samaa luokkaa, mutta en ole niitä kirjannut. Rohkeasti vaan Fatboy-käyttöön, ensimmäinen kerta voi tuntua epäilyttävältä, kun ensimmäinen täyttö vaatii normaalia enemmän painetta, mutta sen jälkeen toimii erinomaisesti pikkupaineillakin.

  24. #1284
    IncBuff Guest
    Tubeleksen virittäminen kiinnostaa lähinnä siksi että tuo Mulefut-Bulldozer kombo on sellainen, että itku tulee jos jossain ryteikössä hajoaa sisuri. Nytkin sai taas puolisen tuntia tapella että sai edes toisen puolen irti, vaikka teippiä ei olekaan välissä. Toinen puoli istuu vielä vanteella kun ei riitä elopaino sitä irroittamaan. Eihän tuolla viitsi lähteä mihinkään kauemmas kun renkaan vaihto on aina tunnin homma.

  25. #1285
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    13
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokeripoks Katso viesti
    Juu, fairyvettä tuli ronskisti ruiskuteltua vannenauhan ja reunan väliin ennen kompurointia, mutta muutamasta kohdasta silti sen verran vuotoa, ettei kauaa pysyny ilmat sisällä. No ilmeisesti pitää purkaa ja jos sittenkään ei nouse vanteelle, niin Spessun sisäkumi tms. kutsuu...
    Tänään homma onnistui Mulefut/Bulldozer-yhdistelmän kanssa. Alkuperäiseksi ongelmaksi muodostui teippi, jota laitoin vain 1 kierroksen ja eihän se tietenkään riittänyt reunoille asti. Nyt 2 Gorillakierroksen kanssa nousi heti huoltsikan kompuralla ja hyvin on ilmaa muutaman tunnin pitänyt. Eli teippiä reunoille asti ja jopa alle, niin näyttäisi onnistuvan. Viimeinkin!

    Kivenlahden pyörähuolto auttoi ensimmäisen irrotuskerran kanssa.

  26. #1286
    zipo Guest
    Jos sisuri hajoaa maastossa niin tarviiko todellakin irrottaa molemmat reunat renkaasta että saa vaihdettua uuden tilalle????

  27. #1287
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Ei todellakaan tarvi.

  28. #1288
    mutanaama Guest
    No ei niin, mutta jos veli incbuffilla sattuu olemaan kiinan tuumatoleransseilla tehty kumilus tahi vanne, niin en ainakaan minä moista paria pitäisi fillarissa enempää kuin että kissa ehtii sano aivastus.

  29. #1289
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Juu tunnen Mulefut+Bulldozer-yhdistelmän. Se on todella tiukka irrotettava, mutta siksi se luullakseni toimii tubelessina hyvin. Ajoa on vasta noin 90km sisurittomana, mutta luotto on 100-prosenttinen siihen, että rengas ei varmasti hyppää vanteelta.

    Onko se vaikea saada vanteelle ilman sisuria? Mulla ei ollut. Toinen reuna oli paikallaan ja valmiiksi. Toinenkin reuna meni puoliksi lattiapumpulla. Kompuraa kuitenkin tarvittiin. Mielestäni hyvä yhdistelmä tuo vanne ja rengas. Rengas nousee vanteelle sisurin kanssa vaikka pienellä taskupumpulla.

    Kokemusta mulla ei asiasta ole paljon. Vertailukohtana on ainoastaan OnOnen kehä ja Surlyn Knard, joka litkutettiin eilen. Gorillateippiä oli kehällä. Se oli herkkää puuhaa. Luulenpa, että se rengas hyppää vanteelta ensimmäisen juurakon kohdalla.

  30. #1290
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    98
    Kertokaas, miksi olen ollut aistivinani ilmapiiriä gorillaratkaisun paremmuudesta ghettoon verrattuna? Painon voi jättää mainitsematta, sen tiedän itsekin.

    Antza44 totesit Finlandiassa, että menee hienot Darrylin reunat hukkaan ghettona ja suosittelit teippiä. Ajanut olen jotain 0.4/0.6 -paineilla, ehkä joskus allekin ja painoahan pyörän päällä on jotain vajaat sata. No, ghettot olleet nyt omassa pyörässäni sieltä elokuun puolesta välistä ja ei mitään valitettavaa. Endo nousi vanteelle ongelmitta ilman mitään telttapatjoja, mutta Larryn kanssa piti tapella patjasuikale apuna. Remmi oli apuna myös. Litkua ei ole tullut pihalle mistään kohtaa ja pitävät ilmaa yhtä hyvin kuin sisurilla. Ei burppimista tai muita ummetuksia. Itse ainakin näen gheton hyvänä puolena sen, että vanne pysyy "stockina" jos joutuu jostain syystä palaamaan takas sisurille - siellä ei ole teippejä, litkumoskaa eikä muutakaan tavallisuudesta poikkeavaa. Ehkä vähän semmoinen try-before-you-buy -ratkaisu? Ehkä seuraavat renkaat vedänkin teipeillä, niin saa vertailukokemusta!
    tiki muokkasi tätä : 28.09.2014 at 08.37 Syy: typo

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •