Mites tonne pääsee saunoo?
Mites tonne pääsee saunoo?
Jonkun saunaseuran jäsenen vieraana.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
vanha rasti Glimsin talomuseolla
Uusi jatkaa punaisten tupien sarjaa
(pahoittelut lumian huonosta kuvasta, yritän muistaa ohiajaessani pysähtyä nappaamassa paremman)
Uusi auinkoisempi kuva, hiukan eri vinkkelistä rastikierron jouduttamiseksi
![]()
pennsa muokkasi tätä : 15.09.2014 at 21.49
Oliskohan tämä? http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...08#post1940608
No sepä se. Eilen kun rastikarttaa tutkin ni ihmettelin oikeen miksei ole vielä haettu. Näköjään olikin (: Käyn tänään nappaamassa uuden rastikuvan, ellei joku muu sitten halua ko. kunniaa?
Joko on uutta kuvaa tarjolla?
No jatketaan tästä, jos ei kerran muuten:
![]()
Saisko vähän lisävinkkiä?
Suurennos tuosta kyltistä, joka näkyy rakennuksen kyljessä.
![]()
Leppävaaran heppaamo. Sadan metrin säteellä oli jo kaksi vanhaa rastia.
Ensiksi aikomani maamerkki olikin räjäytetty taivaan tuuliin, joten pannaan tämmönen helppo shikaani marsunsyötiksi.
![]()
Ei auttanut vaikka odotteli, piti tarttua täkyyn.
Aseveljensilta
Ja uutta helppoa
![]()
Taustalla Perkkaan voimalaitos, kuten vanhassakin. Etualan puska saattaa olla joku muukin.
Uudessa on siistimpiä puskia.
![]()
Arvasin myöhästyneeni, kun oli tamppausjälkiä![]()
Viikon päätteksi vinkki: radan tuntumassa jatketaan.
Joo paikka on luullakseni tiedossa 500 metrin tarkkuudella. Muistaisi vain käydä kotimatkalla tarkistamassa.
edit: Olin niin varma, että rasti olis ollut Granin kirjaston takana skedepuiston tienoilla, että otin matkalla jo uuden rastikuvankin. Mutta eihän se siellä ollutkaan.
Jatkakaa.
kauris muokkasi tätä : 30.09.2014 at 09.15
Jatketaan vihjailua, niin homma pysyy käynnissä: kävit aika lähellä.
No just. Itään ilmeisesti pitäisi siirtyä hieman. Kyllä mä aika varma siitä granista olin, kun näin kuvassa tuon graniittijalustan penkin alla. Kauniainen on harrastanut noita skeittipuiston yms. rakentelussakin , kun niitä jäi vapaaksi keskustasta puretun korttelin pihamaalta.
Päätin tänään mennä yrittämään uudelleen. Veikkaukseni oli oikein eli granissa oltiin ja paikan olen nähnyt satoja kertoja. Tän syksyn olen kuitenkin kulkenut työmatkaa eri reittiä muutaman sadan metrin päästä tuosta paikasta. En tiedä vaikuttiko siihen etten tajunnut.
Paikka ollikin Kauniaisten aseman pohjoispuolella. Tarkemmin kirkon alapuolella bussipysäkin kohdalla eli siinä käsittämöttömän sekavan risteyksen (Tunnelitien, Asematien ja Helsingintien risteys) kohdalla.
Voisko joku käydä klikkaamassa nuppineulan karttaan.
Uuden rastin paikassa on viime viikkoina saanut välillä aamuisin ihailla hienoja auringonnousuja ja pellon päällä samaan aikaan leijailevia usvapilviä. Tänään oli tosin niin lämmin aamu ettei sellaisia näkynyt.
![]()
kauris muokkasi tätä : 03.10.2014 at 16.56
No tämän kerran. Paikka on tuossa. Jatkossa tehdään karttamerkinnät itse, jookos?
Tässä vielä kuvallinen ohje asiaan.
1. avataan Espoon kuvarastien Google-kartta
https://www.google.fi/maps/ms?msid=2...f77a1086&msa=0
2. kirjaudutaan sisälle Google-tilille (tarvittaessa rekisteröidy ilmaiseksi)
3. valitaan vasemmasta reunasta EDIT
4. katsotaan edellisen kuvarastin numero viimeiseltä alasivulta
5. etsitään paikka ja hiiren oikealla napilla lisätään merkki
6. kirjoitetaan tarvittavat tiedot
7. kopioidaan linkki foorumille (tarvittaessa tallenna muutokset karttapalvelun vasemmasta valikosta)
8. viimeisenä muttei vähäisimpänä: tarkistetaan, että homma toimii esim. avaamalla foorumi toisella selaimella ilman sisäänkirjautumista.
Lisänä sellainen huomio, että rastikartan editointitilassa tulee todella helposti siirreltyä vahingossa aiempia rasteja. Niin kävi minulle nytkin, joskin undo-toiminto pelasti. Ollaan siis tarkkana ja siirrellään rasteja takaisin oikeille paikoille, jos huomataan virheitä.
Saisko vähän vinkkiä?
Vanha löytyi Rastaalantieltä. Hetken aikaa meni oikeaa tolppaa etsiessä, mutta valkkasin sen mihin oli tussattu ytimekäs klassikkoteksti "homo". Tiessä näkyvän routavaurion perusteella meni oikein.
Seuraavassa haetaan ilmavampaa ajoasentoa:
![]()
Casanova: mutta siinä se just on etten ole halunnut rekisteröityä googleen. Mutta voin kyllä olla hakematta rasteja, ei ongelmaa.
Tämän uusimman rastin alue on tainnut olla ennenkin rastina mutta silloin kuvakulma ei ollut aivan sama.
Vinkki: tämä tönö ei ole linnaksi katsottava rakennus, mutta kuvan etualalla pilkottava vallihauta pitää kutsumattomat vieraat loitommalla.
Kirjanmerkit