ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 9 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 328

Aihe: Sähköavusteiset polkupyörät

  1. #241
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cobbo Katso viesti
    Miten käytännössä toimii Crystalyten sarjoissa pelkkä poljinsensoriin perustuva vedon katkaisu jarrutettaessa? Sarjoissa ei näyttänyt olevan mukana jarrukahvakytkimiä (erillisenä varmaankin saisi).
    Siinä on pieni, olisko luokkaa sekunnin viive polkimien pysähtymisestä vedon loppumiseen, ja käynnistysvaiheessa samaa luokkaa. Ihan luotettavasti on tuntunut toimivan, ja varsin rauhallisellakin kadenssilla pysyy moottorin veto päällä. En ole kokenut viivettä ongelmaksi.. moottorin teho on kuitenkin niin vähäinen, että sen peittoaa tarpeen tullen helposti vannejarrullakin. Ei siis ole vaaraa että ns. karkaisi mopo käsistä.

  2. #242
    Harkitsitko City Basic-sarjaa, tai löysitkö edes tietoa sarjassa käytetystä ei-suoravetoisesta moottorista?

    Crystalyten moottoreista googlatessa vastaan tulee ainoastaan direct drive-mallisia jollaista ilmeisesti City Drive-setissä käytetään, eikä tuollaista vaihteellista joka on Basic -sarjassa. Kevyt paino ja pieni koko (sekä napajarruoptio) kiinnostaisi Basic-setissä, mutta hieman epäilyttää moottori koska siitä ei ole käyttäjäkokemuksia. Kyseessä ilmeisesti tämä: http://shop.crystalyte-europe.com/pr...cat=314&page=1 . Näyttää olevan euro-lainsäädäntöön optimoitu värkki joka kulkee juuri ja juuri 25-27km/h 36 voltilla.

    Onkohan kellään mitään tietoa motista?

  3. #243
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    9
    Valitsin suoravetoisen moottorityypin kaverin suosituksen perusteella; vähemmän kuluvia osia, hiljaisempi käytössä.

  4. #244
    Tossa aikaisemmin joku keskusteli noista cube täysijousto pyöristä, onko kukaan koittanut noita haibiken vehkeitä, kävin tosa tällä viikolla koittaa haibiken amt xduro pyörää, Boschin moottorilla oli. Antoi kyllä aivan uuden ulottuvuuden pyöräilyyn, varsinkin naiselle joka runttaa menemään metsissä ja poluilla.

  5. #245
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Jos noissa olisikin se Boschin 350W moottori, kaasukahva ja ilman poljinanturia voisi harkitakin.
    Nuo Cubet on kyllä metsään ainoita järkeviä. Suoravetomoottorisissa jousittamaton massa nousee ja kaikki massa lisäksi takakiekossa. Lisäksi voimaa todella jyrkkiin paikkoihin ei löydy kun ei ole välityksiä mill ähämmentää momenttia.

  6. #246
    Oli ilmeisesti tulossa väitti myyjä, ensi vuoden puolelle jotain kaasukahvallista vehjettä, todella tehokkaalla moottorilla, haibikeltä siis. Oli kyllä aika kuvat isätkin niissä, että normaali fillarista ihan hyväkin.

  7. #247
    Tuntuvat olevan melko kalliita nuo Boschin setit. Olen katsellut mm. Cuben mallistosta työmatkapyörää (trekking-puolelta) ja noin 2000 euron pyörät pohjautuvat malleihin, jotka maksavat ilman sähköjä noin 500-600 euroa. Toki myös varusteissa voi olla eroja (esim. sähkömallissa levyjarrut, sähköttömässä v-jarrut). Työmatkat ovat 10-13 kilometriä suuntaansa ja kovasti polttelisi hankkia sähkövehje, jolla voisi ajella hikeentymättä - jäisi suihkussa käynti ja osa vaatteiden vaihdoista väliin. Myös talvikumeilla jurruuttaminen on sen verran raskasta, että sähköavustus voisi parantaa pyöräilymotivaatiota.

    Mutta hintaa kertyy kyllä niin paljon, että ainakaan säästöllä autoiluun verrattuna hankintaa on hankala perustella. Aina on se riski, ettei talviajo maistukaan, vaikka polkeminen onkin kevyttä. Lisäksi pakkasajon vaikutus kalliin akkupaketin kestoikään on vähän kysymysmerkki - ja iso sellainen, koska uusi akku maksaa kolmanneksen pyörän hinnasta.

  8. #248
    Käys tjekkaa siellä, mikä se haibiken edustaja nyt on, joku electrical bike tai joku, niillä on liike ainakin Helsingin konalassa, oli hurja määrä ale hinnoin pyöriä, hinnat lähti 900- > kasvuun. Riippuu vähän tarviiko mitä työmatkalleen ym. Itse aatelin kyllä että voisin harkita kauppa ratsuksi hankkia tollasen. Ei tu hiki kun jakkupuku päällä surraat keskustassa.

  9. #249
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti

    Mutta hintaa kertyy kyllä niin paljon, että ainakaan säästöllä autoiluun verrattuna hankintaa on hankala perustella. Aina on se riski, ettei talviajo maistukaan, vaikka polkeminen onkin kevyttä. Lisäksi pakkasajon vaikutus kalliin akkupaketin kestoikään on vähän kysymysmerkki - ja iso sellainen, koska uusi akku maksaa kolmanneksen pyörän hinnasta.
    Lifepo4 akut kestää pakkasta hyvinkin, mutta moni fillari on varustettu heikommalla akkutekniikalla. Jos akun säilöö sisällä molemmissa päissä, ongelmaa ei ole niilläkään. Laadukkailla Lifepo4 akuilla voi lähteä 30 asteen pakkasessa yön yli seisseellä akulla matkaan.

    Tuo säästö on monimutkaisempi juttu. Lifepo4 akuilla on 2000 latauskertaa. Jos latauksella ajaa 40 km niin kyllä sillä akulla 80 000 km ajaa. Muilla litiumakuilla ajaa 1/4 tuosta.

    Jos ajansäästölle laskee jotain, niin plussalle menee, että heilahtaa. Itse lasken jokaisen autossa vietetyn minuutin hukkaanheitetyksi. Fillarilla saa kasaan tarpeellista arkiliikuntaa. Itse luovuin samasta syystä sähköistä. Halusin lisää liikuntaa. Mutta sähköfillarilla ajokin on paljon parempi, kuin autossa istuminen.

    Toki 30 asteen pakkasessa fillarilla liikenteeseen lähtö vaatii hiukan asennetta. Toisaalta mikä on sen upeampaa, kuin hiljaisina aamun tunteina ennen aurauskaluston heräämistä lipua vaivattomasti valkoisen maiseman läpi.

    Yksi upeimmista pyöräilykeleistä on hiljaiset aamun tai illan tunnit talvimaisemassa muutaman asteen pakkasessa.
    marmar muokkasi tätä : 27.09.2014 at 08.25

  10. #250
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti
    ...Mutta hintaa kertyy kyllä niin paljon, että ainakaan säästöllä autoiluun verrattuna hankintaa on hankala perustella. Aina on se riski, ettei talviajo maistukaan, vaikka polkeminen onkin kevyttä. Lisäksi pakkasajon vaikutus kalliin akkupaketin kestoikään on vähän kysymysmerkki - ja iso sellainen, koska uusi akku maksaa kolmanneksen pyörän hinnasta.
    Talviajo on hauskaa mutta metsässä pirun raskasta ollakseen yhtään hauskaa. Ultimate ratkaisu on vähän tehokkaampi apumoottori ja 4.8" nastat alla. Sillä pääsisi jo nauttimaan muustkain kuin koiraihmisten tallaamista poluista.
    Jos pyöräily on auton korvike tai muun kulkuvälineen korvike niin asia on tietysti aivan eri kuin että pyöräily on kuntoilua ja hauskan pitoa. Itselle on vain kuntoilua ja viihdykettä. Vieläpä niin että jos se ei ole hauskaa, jää fillari talliin. Näinpä kaikki tasoitetut (tiet, latupohjat tms.) kuuluu nono-osastoon.

  11. #251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Lifepo4 akut kestää pakkasta hyvinkin, mutta moni fillari on varustettu heikommalla akkutekniikalla. Jos akun säilöö sisällä molemmissa päissä, ongelmaa ei ole niilläkään. Laadukkailla Lifepo4 akuilla voi lähteä 30 asteen pakkasessa yön yli seisseellä akulla matkaan.

    Tuo säästö on monimutkaisempi juttu. Lifepo4 akuilla on 2000 latauskertaa. Jos latauksella ajaa 40 km niin kyllä sillä akulla 80 000 km ajaa. Muilla litiumakuilla ajaa 1/4 tuosta.

    Jos ajansäästölle laskee jotain, niin plussalle menee, että heilahtaa. Itse lasken jokaisen autossa vietetyn minuutin hukkaanheitetyksi. Fillarilla saa kasaan tarpeellista arkiliikuntaa. Itse luovuin samasta syystä sähköistä. Halusin lisää liikuntaa. Mutta sähköfillarilla ajokin on paljon parempi, kuin autossa istuminen.

    Toki 30 asteen pakkasessa fillarilla liikenteeseen lähtö vaatii hiukan asennetta. Toisaalta mikä on sen upeampaa, kuin hiljaisina aamun tunteina ennen aurauskaluston heräämistä lipua vaivattomasti valkoisen maiseman läpi.

    Yksi upeimmista pyöräilykeleistä on hiljaiset aamun tai illan tunnit talvimaisemassa muutaman asteen pakkasessa.
    Jo 20000 km olisi oikein hyvä kestoikä omassa käytössäni, olettaen, että käyttösäde ei tuona aikana kovin paljon laske. Enemmän kiinnostaakin se, miten helposti akku turmeltuu väärästä säilytyksestä tai käytön puutteesta. Tai pakkaseen yöksi unohtamisesta. Se kun on vain ajan kysymys...

    Arkiliikunta olisi tässä juuri se suurin porkkana, auto kun on olemassa joka tapauksessa ja varmasti myös käytössä kurjimmilla keleillä. Sähköavustus toki vähentää liikunnan tehoa, mutta on se kymmenen kilsan kevyt pyörittelykin paljon parempi kuin autossa istuminen ja jääpähän paremmin voimia myös muuhun liikuntaan. Osan vuotta matka voisi onnistua samoissa vaatteissa, joissa voi istahtaa työpöydän ääreen. Viilemmillä/märemmillä keleillä päällysvaatteiden vaihto voisi riittää.

    Talviajo on muuten oikein mukavaa, mutta kyllä ainakin minun maasturini ajotuntuma menee kovin ankeaksi, kun alle pistää Marathon Winterit ja pistosuojanauhat. Raskasta ja kankeaa. Ja suuri osa nastarengaskaudesta ajetaan kuitenkin asvaltti-tappajasepelipinnalla. Mutta sähkömoottori voisi auttaa asiaa ainakin polkemisen raskauden suhteen.

  12. #252
    No niin, pohdinta etenee. Kumpikohan näistä olisi fiksumpi valinta ympärivuotiseen katukäyttöön?

    Cube Touring Hybrid Pro
    Cube SUV Hybrid Pro

    Hinta on molemmissa samaa tasoa. SUViin pitäisi ostaa täyspitkät lokarit ja mahdollisesti valot (paristovalot löytyy ennestään, mutta olisihan kiinteästi asennettu kätevämpi käyttää). Touring tuntuu järkivalinnalta, mutta pääsisikö paksuilla renkailla merkittävästi kätevämmin viimeksi eilen auratulla kelvillä?

  13. #253
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti
    No niin, pohdinta etenee. Kumpikohan näistä olisi fiksumpi valinta ympärivuotiseen katukäyttöön?

    Cube Touring Hybrid Pro
    Cube SUV Hybrid Pro

    Hinta on molemmissa samaa tasoa. SUViin pitäisi ostaa täyspitkät lokarit ja mahdollisesti valot (paristovalot löytyy ennestään, mutta olisihan kiinteästi asennettu kätevämpi käyttää). Touring tuntuu järkivalinnalta, mutta pääsisikö paksuilla renkailla merkittävästi kätevämmin viimeksi eilen auratulla kelvillä?
    Itse en edes harkitsisi, ottaisin leveämmät. Saapahan kunnon nastakumit talveksi. Nimenomaan noilla sopivasti muhkuraiseksi tallatuilla kelveillä leveä rengas on paljon mukavampi.

  14. #254
    ^^ samalla logiikalla sähköistin oman 26" "citymaasturini" leveillä haarukoilla ennemmin kuin 28" hybridin; yön aikana jäätyneen railoisen loskan täyttämillä kelveillä leveät kumit on paljon enemmän mielenrauhaa antavat. Varsinkin jos tuo "eilen aurattu" kelvi on se tyypillinen eli aamusta hieman siistitty, jonka jälkeen auringon pehmentämä ja tuhannen pyöräilijän pakkaama ja urille ennen uudelleenjäätymistään ajama. Tai päivän aikana räntälunta päälleen saanut.

  15. #255
    ^ja ^^: samoja mietteitä. Harmi vaan, että samalla menetetään esim. suoraan pyörän akusta toimiva kiinteä valaistus. Ilmeisesti valaisimen kytkeminen Boschin systeemiin ei onnistu omin konstein. Myyjäliikkeestä voisi toki kysellä, onnistuuko ja mitä maksaa. Myös kunnolla suojaavien lokasuojien löytyminen noin leveille renkaille on vähän avoin kysymys. Viime talvenahan ei leveillä renkailla olisi ollut juuri käyttöä, tulevista talvista taas ei tiedä...

  16. #256
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    32
    Onko kellään kokemusta tästä pyörästä?
    http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...la-rungolla-20

    Vaikuttaa ainakin arvostelujen perusteella olevan melko hyvä, mutta saatavuus vasta keväällä 2015...

  17. #257
    Hommasin tämmösen.http://www.hercules-bikes.de/de/Herc...75,detail.html
    Tosi tyytyväinen olen ollut.
    creative muokkasi tätä : 04.10.2014 at 18.34

  18. #258
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espåå
    Viestit
    17
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Yritän elvyttää tätä säiettä "sähköhyötyfillaristien" joukossa!

    Siis, kertokaapa minkälaisia kokemuksia teillä on sähköfillareista lähinnä henkilöauton korvaajina ja työmatka-ajoissa? Tämä pyyntö siis nyt, kun kutakuinkin kaikilta ovat jo lomat loppuneet ja on siirrytty siihen puuduttavaan työmatkailuun.

    Itse olen nyt syyskaudella alkanut polkea duuniin melko usein sähköfillarilla entisen helvetin pensasyöpyn nelivetoVolvon sijasta. Matkaa on suuntaansa noin 20km ja tässä se onkelma onkin, nimittäin se akku ei aina riitä mennen tullen.
    moro,
    pitkän jaagaamisen jälkeen nakertelin tossa loppukesästä sellaisen talliin jääneeseen SUNN REVOLT GP -maastofillariin sähköistyssarjan (tai mikä sen oikea nimi olisikaan ?). Valinta oli 8FUN Bafang 750W / 48V keskimoottorisarja ja akku on LiOn tekniikkaa 48V / 12Ah. Kaikki romppeet on tilattu "Alin kaupasta" eli www.aliexpress.com. Sähköistyssarja ja akku yhteensä karvan alle 700€.
    Vielä ei ole kertynyt mainittavaa kokemusta, noin kk ajan sellaisia pieniä 5 - 20km lenkkejä, mutta hyvin toimii ja on äärettömän kiva peli. Ja vaikka teho pikkaisen ylittää sallitun niin olen laittanut säädöt niin että avustus putoaa pois 25km/h vauhdissa koska tarkoitus ei ollut rakentaa tappopeliä vaan mukava laite siirtymiseen paikasta A paikkaan B. Pikkaisen olen tuolla hiekkapintaisilla ulkoilureiteillä myös kokeillut pyörää ja edelleen sanoisin, että "toimii". Toistaiseksi siis voidaan sanoa, että sain sitä mitä hain ja tästä sitten kokeilut, pikku nakertelut & kehittelyt jatkuu ja toki ruokahalu kasvaa syödessä

    -Jamo-
    lmfjarm muokkasi tätä : 04.10.2014 at 22.12

  19. #259
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Tervehdys.
    Aloitin blogin sähköpyöristä ja kaikesta niihin liittyvästä noin 10 000 ajokilometrin kokemuksien pohjalta:

    http://e-cruiser.blogspot.fi/2014/10...ssa-tulen.html

    Pyrin turisemaan tuonne vähintään kerran viikossa. Kirjoitettavaa on kertynyt paljon.

  20. #260
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    334
    Tuli tilattua KTM Macina Freeze Plus sähköläski talvityömatkoille ja ympärivuotiseen häröilyyn. Pyörän pitäisi materialisoitua joskus tammi-helmikuun vaihteessa. Pyörän kasaaminen kun on tuttua niin ensimmäinen ajatus oli itse koota ja sähköistää joku fat bike (mm. On-Onen läskikomponentit ovat nyt hyvässä alessa). Mutta sitten silmään osui tuo KTM Boschin keskimoottorilla ja tuo kokonaispaketti vaikutti vain niin mukavalta ja käytännölliseltä joten säästöpossu teuraalle ja tilausnappia klikkailemaan. Hintaa pyörällä on 3200e. Kallis kuin mikä, mutta näkyy noita olevan vielä paljonkin kalliimpiakin. Itse rakentamalla olisin budjetoinut n. 2ke.

    Ikuna en ole sähköpyörää enkä läskipyörää kokeillut, joten mielenkiinnolla odotan mitä on tulossa. Jos tuolla nyt jaksaisi suurimman osan talvea puskea töihin niin hyvä homma. Kesäksi ajattelin laittaa slicksit alle ja yksinkertaisesti vain pitää hauskaa tuolla ympäri kaupunkia, luulisi mukulakivillä kruisaillessa nyt pysyvän paikat hampaissa Ja kaikki "arkiajo" minkä tuolla voi mahdollisesti hoitaa on sitten vain plussaa.

  21. #261
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    894
    Hippo04:lle vaan onnea jo etukäteen., eiköhän tule olemaan lystikäs kampe. Pitäis olla oikea jokapaikan höylä kyl

    Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  22. #262
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Olen koeajanut tuota uusinta Boschin keskiösysteemiä, ja se toimii upeasti ja vääntää hyvin. Siitä kannattaa maksaa.
    Tuo 36V li-ion akku ei varsinkaan todennäköisesti talvikylmässä anna kovin suurta toimintamatkaa paksuttimen kanssa.
    Rangelta ei kannata odottaa liikoja. Riippuu tietysti reidestäkin.
    Onnea pyörästä, hienon näköinen.

  23. #263
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espåå
    Viestit
    17
    Makee laite .

  24. #264
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti
    Tuntuvat olevan melko kalliita nuo Boschin setit. Olen katsellut mm. Cuben mallistosta työmatkapyörää (trekking-puolelta) ja noin 2000 euron pyörät pohjautuvat malleihin, jotka maksavat ilman sähköjä noin 500-600 euroa. Toki myös varusteissa voi olla eroja (esim. sähkömallissa levyjarrut, sähköttömässä v-jarrut). Työmatkat ovat 10-13 kilometriä suuntaansa ja kovasti polttelisi hankkia sähkövehje, jolla voisi ajella hikeentymättä - jäisi suihkussa käynti ja osa vaatteiden vaihdoista väliin. Myös talvikumeilla jurruuttaminen on sen verran raskasta, että sähköavustus voisi parantaa pyöräilymotivaatiota.

    Mutta hintaa kertyy kyllä niin paljon, että ainakaan säästöllä autoiluun verrattuna hankintaa on hankala perustella. Aina on se riski, ettei talviajo maistukaan, vaikka polkeminen onkin kevyttä. Lisäksi pakkasajon vaikutus kalliin akkupaketin kestoikään on vähän kysymysmerkki - ja iso sellainen, koska uusi akku maksaa kolmanneksen pyörän hinnasta.
    Johan pelkkä auton täyskasko (ainakin itellä) maksaa ton 2kE vuodessa. Siihen päälle sitten osamaksut, ajoneuvovero, dieselvero ja polttoaine niin ollaan varmaan 10kE paikkeilla per vuosi. Siihen verrattuna 2kE-3kE sähköpyörä tuntuu aika edulliselta varsinkin kun samalla rahalla ajelee vuosia.

  25. #265
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Johan pelkkä auton täyskasko (ainakin itellä) maksaa ton 2kE vuodessa. Siihen päälle sitten osamaksut, ajoneuvovero, dieselvero ja polttoaine niin ollaan varmaan 10kE paikkeilla per vuosi. Siihen verrattuna 2kE-3kE sähköpyörä tuntuu aika edulliselta varsinkin kun samalla rahalla ajelee vuosia.
    Toki näin, mutta jos sähköpyörä ei korvaa autoa, suuri osa noista maksuista on kuitenkin hoidettava. Mutta ei sähköpyörä silti auton käyttöä kalliimmaksi tule, kunhan sillä sitten myös oikeasti korvaa automatkoja, eikä vain seisota varastossa.

    P.S. Cuben katumaasturi eli SUV tilattu, toimitus on joskus tammikuussa.

  26. #266
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Hieno ostos tuokin. Rullaa paremmin kuin läski, parempi range ja akku oikeassa paikassa.
    Tuo Boschin kampe puskee sellaiset 600W huipputehoa.
    Tuossa on suht hyvää debattia näiden 250W-systeemien tehoista:

    http://www.pedelecs.co.uk/forum/thre...to-250w.13465/

    Se määritelmä kun menee niin jännästi, ettei se 250W tarkoita huipputehoa, vaan tehoa, jonka kyseinen moottori kykenee teoriassa haihduttamaan lämpönä jatkuvasti.
    Jossain kittisarjassa taas jos se puskee vaikka 750W, niin se on yleensä se huipputeho mikä näkyy sitten virtamittarissa.
    Tää on aika viidakko tää tämän hetkinen tilanne.

  27. #267
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Varmaan se taittopyöräosasto on enempi tämän heiniä ja sinne kuvan laitoinkin, mutta kun on sentää sähköpyörä.
    Avustaa ja kaasusta voi ajella polkemattakin, akku on penkissä jonka saa irti virta-avaimella ja voi viedä sisälle lataukseen.
    Ihan parhautta peräkontissa kun vaikkapa vie auton huoltoon yms...

  28. #268
    Mulla on tuossa Herkulessa Boschin keskimoottori tsydeemi, ja 11 ah akku, viime latauksen jälkeen oon ajanu reilu 200 km ja puolet jäljellä akun kapasiteetistä, tosin avustuksella on menty vain isommat mäet ja kovat vastatuulet.
    Tämmöselle nivelreumaselle loisto peli.

  29. #269
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    ...Tuo Boschin kampe puskee sellaiset 600W huipputehoa....
    Se määritelmä kun menee niin jännästi, ettei se 250W tarkoita huipputehoa, vaan tehoa, jonka kyseinen moottori kykenee teoriassa haihduttamaan lämpönä jatkuvasti.
    Jossain kittisarjassa taas jos se puskee vaikka 750W, niin se on yleensä se huipputeho mikä näkyy sitten virtamittarissa.
    Tää on aika viidakko tää tämän hetkinen tilanne.

    Tarkkoittaako tämä siis sitä, että Boschin watit ei vastaakaan jonkun Bafangin watteja ?

  30. #270
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    ...ja tästä päästään taas tuohon tehonrajoittamisen järjettömyyteen jos nopeus kuitenkin on rajoitettu. Käytännössähän tuo lisäteho ei meinaa muuta kuin että fillari kiihtyy nopeammin siihen normivauhtiin ja ylämäissä tarvitsee polkea vähemmän. Tasaisella tuo 250w riittää helposti pitämää 25km/h vauhtia pienessä vastatuulessakin

    Osaisko täällä joku vastata sellaiseen kysymykseen kun LiPojen alin latauslampötila on 0 astetta. Koskeeko sama raja myös LiFePo-akkuja?http://batteryuniversity.com/learn/a...w_temperatures Esim mun kännykkä ei suostu lataamaan akkua jos puhelin on päässyt kylmenemään, mut en ihan pysty luottamaan että tuossa Kiina-akun BMS:ssä olis huomioitu suomalaiset käyttö-/latauslämpötilat. Laitaisin akun mielellään terassilla, kun laturi on jonkunverran äänekäs olohuoneeseen, mut kun nuo ilmat alkaa olemaan mitä ovat, niin mahtaako tuo olla fiksua...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •