Ei ole mitään hyväksyttävää syytä mihinkään lämmityksen tunteeseen, jos on hävinnyt.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Mutta missä on TMT-ammattilaisen työpaikka? Jos henkilö oikeasti ansaitsee rahaa puikkelehtimalla hengenvaaraa halveksivasti kapeilla kelveillä tempotanko tiukkana, niin tällöinhän hän on jo työpaikallaan, ja kyseistä suoritusta ei voida pitää TMT:nä, joka siis suoritetaan kodin ja työpaikan välillä ja loppuu välittömasti työpaikalle saavuttaessa. Koska TMT:ä ei voi ajaa työajalla tai -paikalla, on virallinen TMT-ammattilaisuus hieman hankalasti järjestettävä asia.
Oman ongelmansa tuovat vielä eräät työnantajat, jotka antavat bonusta pyörällä tehdyistä työmatkoista, vaikka näitä ei lasketa työajaksi. Onko kyseessä ammattimaiseksi laskettava rahanhankinta?
Jos ei, niin viisas TMT-talli voisi palkata leipiinsä kuskeja, joille annettaisiin vain 20 minuutin päivittäinen työaika, mutta myös 100 km yhdensuuntainen työmatka, jolta maksettaisiin bonusta/kulukorvausta.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Tosissaan oleva TMT-tallin työnantaja tietysti mittaa kunkin kuskin työmatkan ja laskee ajan, joka menee 40 km/h keskarilla.Tämä sisältyy työaikaan. Tarkistussoitto GPS-varmenteella lähtiessä kotoa ja kotiin saapuessa. Töihin tullessa, jos ei ehdi määräaikaan, merkataan myöhästyneeksi. Kolmesta myöhästymisestä kenkää persuksiin. Tällä reseptilla ne TMT-tähdet tehdään.![]()
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Ite en oo kyllä saanu ku nipinnapin 28kmh keskarin. Sit mennään jo urbaaniympäristössä aika kovaa.
Nyt olikin keskustelu TMT-ammattilaisista.![]()
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Tuo Hääppösen menetelmä vaikuttaa kyllä melkoiselta pehmoilulta. Ei TMT-kuski pelkää potkuja vaan ohitetuksi tuloa.
Parempi olisi laittaa jokaisen työntekijän pyörään anturit ja videokamerat, joiden avulla voidaan varmistaa onko työntekijä tullut ohitetuksi työmatkallaan.
Ohitetuksi tulleiden nimet ja päivämäärät voidaan sitten kaivertaa työpaikan ulko-oven viereen asennettuun graniittiseen häpeätauluun varoitukseksi muille.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Joku teini koulumatkatempoili jopolla, katsoin, että annetaan nyt vähän siimaa, kun sitten tuudittautui turvalliseksi luulemaansa kaulaan kelasin siimaa hissukseen sisään, sopivassa notkossa sitten iskin, pari polkaisua ja reilu 40 mittariin, taktisesti notkon vastapuolen nousuun kelattu vauhti jätti jopoilijan hikoilemaan rinteeseen.
Kannattaa varoa, tempohai saattaa antaa luulla, että pääset ohi, mutta sitten isketään ja kuitataan mitä nöyryyttävimmällä tavalla. Toistaiseksi vain yksi tappio tälle vuodelle, maastopaineet ja seli seli
Kuitattuna on mm. yksi kuormuri 60 alueella, aika monta traktoria pari tiehöylää ja yhtä kertaa lukuunottamatta kaikki pyöräilijätkin.
2x5km mäkitempossa mun paras keskari on nyt 32km/h maasturilla nappulaisilla kumeilla, tosin munhan ei tartte pysähdellä ja täällä ei ole muuta urbaania kuin citymaasturi parissa talonpihassa.
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Mitäs mieltä jengi on, onko kovin väärin palkata apukuski halkomaan tuulta esim. syntymäpäivänä tappioiden välttämiseksi? Toki sopupeli apukuskin kanssa nostaa tappion käryä...
Jos tarvitsee kysyä niin...
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
TMT:ssa on tiettyjä lajiin kuuluvia itsestääselvyyksiä, joita ei mielestäni pitäisi tarvita toistaa uudelleen ja uudelleen. Jos häviämisen ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia, voi menna vaikka velolle opettelemaan. Siellä ympärillä tapahtuvia muuttujia on vähemmän ja yksinkertaisempikin tajuaa ohitetuksi tulemisen ja ohittamisen eron.
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Tuli tuossa mieleen aamun TMT-tuokiossa notta eikö elämä ja pyöräily olisi helpompaa jos siirtyisin TMT:stä YT:hen eli yleistempoon, ihan sama mihin ajaa ja milloin ajaa, aina kun ohitetaan niin häviää? Antaisi ihan uuden tunnelman "leppoisille" yhteislenkeille. Tai olettettavasti tämmöinenkin lahko jo jossain vaikuttaa.
Juu jä hävisin aamulla liikennevalotaktikointivirheen johdosta, takaa tulija pääsi yllättämään lentävän lähdön avulla valon vaihtuessa vihreäksi.
Hävisin kuin akat tässä yksi päivä. Ohi veti hybridimies noin 50:n kadenssilla. Lisäksi oli mullettia, oli hien haalistamaa sinistä puuvilla t-paitaa ja kaiken huippuna jalassa oli Jamekset! Jamekset! Vieläkö niitäkin tehdään (vai taasko)?
Kai sulla oli ketjut poikki tai kumi puhjennut? Millään muulla, et pääse eroon ikuisesta häpeästä! Oikeastaan sun profiiliin pitäis laittaa joku merkintä kokemastasi häpeästä.
^Täällä näköjään vielä lyödään lyötyä![]()
Tottahan toki lyödään, ja lyömisestä aiheutuneisiin haavoihin hierotaan suolaa. Se on pelin henki. Muistaa sitten seuraavalla keralla.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Törkeästi hävinny tällä viikolla. Pari päivää joku aivan hiessä hybridillä ohi jyrkässä ylämäessä ja sitten joku succishirmu porhaltanu täysiä Valiolle purkittaa piimää. Aina ne menee ohi, mutta kestääkö niiden kantti kun on 30 raatia pakkasta ja peilijäinen tie!? KESTÄÄKÖ!? TUU TÄNNE SANOO!!
Eilen vetelin baanaa retkikokoonpanolla pitkän pyöräilypäivän päätteeksi. Kaksi meni ohi. Vaikken ollut TMT:ssä mukana, niin harmitti. Isosti.
Saakos lisäpisteitä, jos vetelee tuplanopeudella jyrkähkössä nousussa putkelta runttaavan ohi istuaaltaan polkien?
Mulla maasturi ja nöyrtymään joutuneella joku hybridi.
Entäs jos käy kaupassa ja lähtee ajamaan toista tietä, josta bongaa samaisen työmatkaa tempovan ja vetää jälleen ohi istualtaan polkien ylämäessä, kun toinen runttaa putkelta?
Jos itsellä on yli 60km matka ja ohitettavalla noin 6km niin kai se katsotaan edes jonkinlaiseksi lisämaininnan arvoiseksi?
Miinuksia taitaa tulla aerodynaamisista parannuksista, tosin voisihan ne muutkin niitä tehdä sen sijaan, että laittavat hybridiin tavarakorin...
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Ei taida rautalanka riittää, pitää varmaan vääntää rautakangesta. TMT on kodin ja työpaikan (tai työpaikan ja kodin) välillä tapahtuva laji. Täällä aina silloin tällöin jokuset muuten vaan ajamassa olevat haaveilevat osallistuvansa TMTn. Jos on muuta ajelua, hyötyä tai kuntoilua, ei osallistu TMT
n. Menikö jo jakeluun?
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Tosimies ottaa työmatkatempoiluun lisäkuormaksi pari tenavaa peräkärryyn. Antaa sopivaa haastetta.
Ps. Eihän kerrota kellekään, että yhtenä päivänä, kärry perässä ylämäkeen polkiessa, ohi pääsi varhaisessa murrosiässä oleva pojankloppi tyynen rennosti veivaten. Selkeästi oli orastavaa TMT-potentiaalia.
Sent from my menneen talven Lumia 520 using Tapatalk
Takkiin tuli kun menin provosoitumaan kylillä. Ei viittinyt puhjenneella renkaalla ..
Provosointi on olennainen osa TMT:n alalaji TMA:ta (TMAlistaminen). Tavoitteena on osoittaa lannistava ero suorituskyvyssä joko a) ohittamalla suvereenisti tai b) provosoimalla esiin alistettavan saalistusvietti ja kiristää vauhtia yli uhrin kykyjen. Saalistusvietin löytymiseen voi vaikuttaa mm. kalustovalinnoilla ja pukeutumisella. TMA sopii myös meille, jotka silloin tällöin kärsimme TMT-tappioita, sillä TMA:ta on sovelias tapa toteuttaa tappion jälkeistä TMK:a (TMKosto). Toki TMA- ja TMK-kohteet pitää valita huolella, sillä omat lisätappiot näistä kirjoitetaan hautakiveen suuremmalla fontilla kuin normitappiot TMT:ssa.
Kirjanmerkit