FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 84 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 74 82 83 84 85 86 94 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.491 - 2.520 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

  1. #2491
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    191
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Tänään bongattu kaikkien TMT-harrastajien esikuva ja roolimalli.

    Lämpötila +4 astetta. Herralla yllään pyöräilyshortsit ja pelkkä ajopaita. Ajokalustona jäykkäperäinen 26" semimaasturi maastorenkain ja levarein. Erityistä hilpeyttä herätti kun kaveri riuhtoi menemään suoratankoisella, jossa tempokahvat. Kevennyssettiin kuului tietysti kypärättömyys.

    Ohitetuksi tuleminen tapahtui vaarallisimmassa mahdollisessa paikassa, eli kävelijöiden täyttämällä klv:lla rautatiealikulun jälkeen, kun olin armollisesti hiljentänyt omaa vauhtiani olosuhteiden mukaiseksi, eli reilusti.

    Muodon vuoksi ohitin herra TMT:n, jotta totuus ei unohtuisi.

    Ohitus tapahtui vain, koska sallin sen tapahtua jarruttamalla jalankulkijoiden turvallisuuden varmistamiseksi ja ikäänkuin keltaisten lippujen alueella.

    Tappio tämäkin, mutta moraalisen selkärangan katkeamattomuus lämmitti.
    TMT:ssä ei ole moraalikoodia!

  2. #2492
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Ei ole mitään hyväksyttävää syytä mihinkään lämmityksen tunteeseen, jos on hävinnyt.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #2493
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoR Katso viesti
    Emmekös (ainakin) me kaikki, jotka ajamme TMT mielessä, ole TMT-ammattilaisia. Mutta kaikissa ammateissa on hyviä ja huonoja ammattilaisia.
    Mutta missä on TMT-ammattilaisen työpaikka? Jos henkilö oikeasti ansaitsee rahaa puikkelehtimalla hengenvaaraa halveksivasti kapeilla kelveillä tempotanko tiukkana, niin tällöinhän hän on jo työpaikallaan, ja kyseistä suoritusta ei voida pitää TMT:nä, joka siis suoritetaan kodin ja työpaikan välillä ja loppuu välittömasti työpaikalle saavuttaessa. Koska TMT:ä ei voi ajaa työajalla tai -paikalla, on virallinen TMT-ammattilaisuus hieman hankalasti järjestettävä asia.

    Oman ongelmansa tuovat vielä eräät työnantajat, jotka antavat bonusta pyörällä tehdyistä työmatkoista, vaikka näitä ei lasketa työajaksi. Onko kyseessä ammattimaiseksi laskettava rahanhankinta?

    Jos ei, niin viisas TMT-talli voisi palkata leipiinsä kuskeja, joille annettaisiin vain 20 minuutin päivittäinen työaika, mutta myös 100 km yhdensuuntainen työmatka, jolta maksettaisiin bonusta/kulukorvausta.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  4. #2494
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Tosissaan oleva TMT-tallin työnantaja tietysti mittaa kunkin kuskin työmatkan ja laskee ajan, joka menee 40 km/h keskarilla.Tämä sisältyy työaikaan. Tarkistussoitto GPS-varmenteella lähtiessä kotoa ja kotiin saapuessa. Töihin tullessa, jos ei ehdi määräaikaan, merkataan myöhästyneeksi. Kolmesta myöhästymisestä kenkää persuksiin. Tällä reseptilla ne TMT-tähdet tehdään.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  5. #2495
    Ite en oo kyllä saanu ku nipinnapin 28kmh keskarin. Sit mennään jo urbaaniympäristössä aika kovaa.

  6. #2496
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Nyt olikin keskustelu TMT-ammattilaisista.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  7. #2497
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Tuo Hääppösen menetelmä vaikuttaa kyllä melkoiselta pehmoilulta. Ei TMT-kuski pelkää potkuja vaan ohitetuksi tuloa.

    Parempi olisi laittaa jokaisen työntekijän pyörään anturit ja videokamerat, joiden avulla voidaan varmistaa onko työntekijä tullut ohitetuksi työmatkallaan.

    Ohitetuksi tulleiden nimet ja päivämäärät voidaan sitten kaivertaa työpaikan ulko-oven viereen asennettuun graniittiseen häpeätauluun varoitukseksi muille.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  8. #2498
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Joku teini koulumatkatempoili jopolla, katsoin, että annetaan nyt vähän siimaa, kun sitten tuudittautui turvalliseksi luulemaansa kaulaan kelasin siimaa hissukseen sisään, sopivassa notkossa sitten iskin, pari polkaisua ja reilu 40 mittariin, taktisesti notkon vastapuolen nousuun kelattu vauhti jätti jopoilijan hikoilemaan rinteeseen.

    Kannattaa varoa, tempohai saattaa antaa luulla, että pääset ohi, mutta sitten isketään ja kuitataan mitä nöyryyttävimmällä tavalla. Toistaiseksi vain yksi tappio tälle vuodelle, maastopaineet ja seli seli

    Kuitattuna on mm. yksi kuormuri 60 alueella, aika monta traktoria pari tiehöylää ja yhtä kertaa lukuunottamatta kaikki pyöräilijätkin.

    2x5km mäkitempossa mun paras keskari on nyt 32km/h maasturilla nappulaisilla kumeilla, tosin munhan ei tartte pysähdellä ja täällä ei ole muuta urbaania kuin citymaasturi parissa talonpihassa.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  9. #2499
    Mitäs mieltä jengi on, onko kovin väärin palkata apukuski halkomaan tuulta esim. syntymäpäivänä tappioiden välttämiseksi? Toki sopupeli apukuskin kanssa nostaa tappion käryä...

  10. #2500
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Jos tarvitsee kysyä niin...
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  11. #2501
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Tuo Hääppösen menetelmä...
    TMT:ssa on tiettyjä lajiin kuuluvia itsestääselvyyksiä, joita ei mielestäni pitäisi tarvita toistaa uudelleen ja uudelleen. Jos häviämisen ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia, voi menna vaikka velolle opettelemaan. Siellä ympärillä tapahtuvia muuttujia on vähemmän ja yksinkertaisempikin tajuaa ohitetuksi tulemisen ja ohittamisen eron.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  12. #2502
    Tuli tuossa mieleen aamun TMT-tuokiossa notta eikö elämä ja pyöräily olisi helpompaa jos siirtyisin TMT:stä YT:hen eli yleistempoon, ihan sama mihin ajaa ja milloin ajaa, aina kun ohitetaan niin häviää? Antaisi ihan uuden tunnelman "leppoisille" yhteislenkeille. Tai olettettavasti tämmöinenkin lahko jo jossain vaikuttaa.

    Juu jä hävisin aamulla liikennevalotaktikointivirheen johdosta, takaa tulija pääsi yllättämään lentävän lähdön avulla valon vaihtuessa vihreäksi.

  13. #2503
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.420
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mies vaan Katso viesti
    Tuli tuossa mieleen aamun TMT-tuokiossa notta eikö elämä ja pyöräily olisi helpompaa jos siirtyisin TMT:stä YT:hen eli yleistempoon, ihan sama mihin ajaa ja milloin ajaa, aina kun ohitetaan niin häviää? Antaisi ihan uuden tunnelman "leppoisille" yhteislenkeille. Tai olettettavasti tämmöinenkin lahko jo jossain vaikuttaa.
    No tuosta YT:stä seuraa että aina kun et ole pyöräilemässä, niin olet luovuttaja eli automaattisesti hävinnyt.
    Joillekin perinteinen YT tietää että TMT tappiot loppuvat..

  14. #2504
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    239
    Hävisin kuin akat tässä yksi päivä. Ohi veti hybridimies noin 50:n kadenssilla. Lisäksi oli mullettia, oli hien haalistamaa sinistä puuvilla t-paitaa ja kaiken huippuna jalassa oli Jamekset! Jamekset! Vieläkö niitäkin tehdään (vai taasko)?

  15. #2505
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Kai sulla oli ketjut poikki tai kumi puhjennut? Millään muulla, et pääse eroon ikuisesta häpeästä! Oikeastaan sun profiiliin pitäis laittaa joku merkintä kokemastasi häpeästä.

  16. #2506
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    1.140
    ^Täällä näköjään vielä lyödään lyötyä

  17. #2507
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Tottahan toki lyödään, ja lyömisestä aiheutuneisiin haavoihin hierotaan suolaa. Se on pelin henki. Muistaa sitten seuraavalla keralla.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #2508
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    239
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Kai sulla oli ketjut poikki tai kumi puhjennut? Millään muulla, et pääse eroon ikuisesta häpeästä! Oikeastaan sun profiiliin pitäis laittaa joku merkintä kokemastasi häpeästä.
    Ajoin toki läskipyörällä 0.6bar paineilla, mutta sehän ei ole relevanttia, koska häviö.

    Mutta jos se nyt yhtään lohduttaa niin en ole kyllä kunnolla nukkunut sen jälkeen

  19. #2509
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heikki Vierelä Katso viesti
    Ajoin toki läskipyörällä 0.6bar paineilla, mutta sehän ei ole relevanttia, koska häviö.

    Mutta jos se nyt yhtään lohduttaa niin en ole kyllä kunnolla nukkunut sen jälkeen
    Pikkuisen asemasi parani, mut oikeasti


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #2510
    Törkeästi hävinny tällä viikolla. Pari päivää joku aivan hiessä hybridillä ohi jyrkässä ylämäessä ja sitten joku succishirmu porhaltanu täysiä Valiolle purkittaa piimää. Aina ne menee ohi, mutta kestääkö niiden kantti kun on 30 raatia pakkasta ja peilijäinen tie!? KESTÄÄKÖ!? TUU TÄNNE SANOO!!

  21. #2511
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    Törkeästi hävinny tällä viikolla. Pari päivää joku aivan hiessä hybridillä ohi jyrkässä ylämäessä ja sitten joku succishirmu porhaltanu täysiä Valiolle purkittaa piimää. Aina ne menee ohi, mutta kestääkö niiden kantti kun on 30 raatia pakkasta ja peilijäinen tie!? KESTÄÄKÖ!? TUU TÄNNE SANOO!!
    Tähänastisen kokemuksen perusteella sanoisin, että kaikenlaisia säätäjiä on liikkeellä huomattavasti harvemmassa, kun lämpötila painuu alle 15 pakkasasteen.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  22. #2512
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Eilen vetelin baanaa retkikokoonpanolla pitkän pyöräilypäivän päätteeksi. Kaksi meni ohi. Vaikken ollut TMT:ssä mukana, niin harmitti. Isosti.

  23. #2513
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Saakos lisäpisteitä, jos vetelee tuplanopeudella jyrkähkössä nousussa putkelta runttaavan ohi istuaaltaan polkien?

    Mulla maasturi ja nöyrtymään joutuneella joku hybridi.

    Entäs jos käy kaupassa ja lähtee ajamaan toista tietä, josta bongaa samaisen työmatkaa tempovan ja vetää jälleen ohi istualtaan polkien ylämäessä, kun toinen runttaa putkelta?

    Jos itsellä on yli 60km matka ja ohitettavalla noin 6km niin kai se katsotaan edes jonkinlaiseksi lisämaininnan arvoiseksi?

    Miinuksia taitaa tulla aerodynaamisista parannuksista, tosin voisihan ne muutkin niitä tehdä sen sijaan, että laittavat hybridiin tavarakorin...
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  24. #2514
    Liittynyt
    08/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Vaikken ollut TMT:ssä mukana, niin harmitti. Isosti.
    Milläs olit liikkeellä, suksilla kenties? Pyörällä olet aina TMT:ssä mukana. Kyse ei ole tahdonalaisesta asiasta.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

  25. #2515
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Milläs olit liikkeellä, suksilla kenties? Pyörällä olet aina TMT:ssä mukana. Kyse ei ole tahdonalaisesta asiasta.
    Pyörällä. Häpeän häviötäni. Voi kiesus. Jurppii.

  26. #2516
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Milläs olit liikkeellä, suksilla kenties? Pyörällä olet aina TMT:ssä mukana. Kyse ei ole tahdonalaisesta asiasta.
    Ei taida rautalanka riittää, pitää varmaan vääntää rautakangesta. TMT on kodin ja työpaikan (tai työpaikan ja kodin) välillä tapahtuva laji. Täällä aina silloin tällöin jokuset muuten vaan ajamassa olevat haaveilevat osallistuvansa TMTn. Jos on muuta ajelua, hyötyä tai kuntoilua, ei osallistu TMTn. Menikö jo jakeluun?
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  27. #2517
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    221
    Tosimies ottaa työmatkatempoiluun lisäkuormaksi pari tenavaa peräkärryyn. Antaa sopivaa haastetta.

    Ps. Eihän kerrota kellekään, että yhtenä päivänä, kärry perässä ylämäkeen polkiessa, ohi pääsi varhaisessa murrosiässä oleva pojankloppi tyynen rennosti veivaten. Selkeästi oli orastavaa TMT-potentiaalia.
    Sent from my menneen talven Lumia 520 using Tapatalk

  28. #2518
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.527
    Takkiin tuli kun menin provosoitumaan kylillä. Ei viittinyt puhjenneella renkaalla ..

  29. #2519
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    191
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Takkiin tuli kun menin provosoitumaan kylillä. Ei viittinyt puhjenneella renkaalla ..

  30. #2520
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    62
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Takkiin tuli kun menin provosoitumaan kylillä. Ei viittinyt puhjenneella renkaalla ..
    Provosointi on olennainen osa TMT:n alalaji TMA:ta (TMAlistaminen). Tavoitteena on osoittaa lannistava ero suorituskyvyssä joko a) ohittamalla suvereenisti tai b) provosoimalla esiin alistettavan saalistusvietti ja kiristää vauhtia yli uhrin kykyjen. Saalistusvietin löytymiseen voi vaikuttaa mm. kalustovalinnoilla ja pukeutumisella. TMA sopii myös meille, jotka silloin tällöin kärsimme TMT-tappioita, sillä TMA:ta on sovelias tapa toteuttaa tappion jälkeistä TMK:a (TMKosto). Toki TMA- ja TMK-kohteet pitää valita huolella, sillä omat lisätappiot näistä kirjoitetaan hautakiveen suuremmalla fontilla kuin normitappiot TMT:ssa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •