GarminElectrobikeGiantEfat
Sivu 6 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 338

Aihe: Vuokrapyörä Teneriffalla?

Kerronpa tässä mitä miulle kävi Teneriffalla joulukuussa, ihan vain varoituksena muille jotka miettivät pyörän vuokraamista siellä. Otin yhteyttä ennen reissua Leslie Browniin ProBike hire:ssa. Hyvissä ajoin sovittiin toimituspäivä ja etukäteismaksu s.postin välityksellä. Hän vahvisti toimituksen hotellille 14 mennessä, sovimme tapaamisen ko. aikaan hotellin aulaan. Odotin siellä tunnin, eikä Leslietä näy. Sitten soitin hänelle kysyäkseni pyörästä, hän ei muistanut ollenkaan vuokraustani ja sanoi että hänen täytyy ensin tarkastaa onko minulle pyörää ollenkaan! Tässä vaiheessa jo mietin, että sinnekö meni ennakkomaksu ja ajopäivä...lopulta sain pyörän illalla kello 18, olin tyytyväinen edes saadessani pyörän vaikka yksi ajopäivä oli menetetty. Maksoin lopun vuokran käteisellä ja sovimme pyörän palautuksesta, että hän soittaa etukäteen ennenkuin tulee pyörää noutamaan hotellilta, ajasta sovittiin että illalla hämärän tultua.

Noutopäivänä odottelin hänen soittoaan klo 20 asti..lentoni takaisin oli lähdössä aikaisin aamulla ja tarkoituksena oli vielä nauttia illasta ennen kotiinpaluuta. Soittaessani taas hänelle, hän oli unohtanut koko asian ja sanoi ettei ehdi tulla enää pyörää noutamaan. Vähän ketutti, koska oli odottanut tuntitolkulla hotellilla pyörän kanssa, jotta pääsisin vielä vetämään viimeiset pihvit rannalle. Puhelutkin maksavat aika paljon tuolla, ja hän ei osannut sanoa mitä tehdä pyörän kanssa. Lopulta sanoin, että jätän sen hotellin respaan aamulla lähtiessäni, koska minun tulee mennä kentälle jo aamukuudelta. Pikkasen harmitti, olimme sopineet noudosta eikä hän sitten muistanut sitäkään.

Laitoin hänelle asiallisen s.postin jälkeenpäin ja kerroin, että sain vielä aamulla taistella hotellin respan kanssa että suostuvat ottamaan pyörän säilytykseen. Kerroin, että olen vähän pettynyt siihen että jouduin itse huolehtimaan siitä että edes saan pyörän tai että pääsen siitä asiallisesti eroon lähdettyäni. Hän pahoitteli tilannetta ja kertoi unohtaneensa koko varaukseni. Ehdotti että palauttaa osan vuokrasummasta hyvityksenä, mitä pidinkin ihan reiluna. Hyvässä hengessä sovimme että hän palauttaa tililleni 70 euroa.

Tuota maksua ei ole koskaan kuulunut, kun kysyin asiasta s.postilla hän vastasi että on kyllä "yrittänyt" sitä palauttaa, mutta ei ole onnistunut. Alkoi sitten syyttää minua, että olen ollut häntä kohtaa töykeä, eikä aio kuulemma palauttaa rahoja koska jotkin muut asiakkaat ovat kuulemma palauttaneet pyörät rikkinäisinä tms. joten minäkin saan sitten asiakkaana kärsiä mitä hänkin. Että näin. En voi suositella ko. puljua, vaikka pyörä olikin todella hyvä ja palvelu oli toimituksessa asiallista ja mukavaa. Ymmärsin täysin sen, että oli unohtanut juuri sen minun toimitukseni, mistakes happen. Mutta olisi voinut odottaa, että hän olisi edes noutanut sitten pyörän sovitusti, ettei minun olisi tarvinnut huolehtia erikseen siitä että hän saa pyöränsä takaisin.
    -Täydellinen amatööri-

Oho, tosi harmi kuulla tuollaista. Sinun kannaltasi siis. Minä en ainakaan tuolta sitten pyörää vuokraa. Pari viikkoa matkaan meillä.

Jos palvelu on tuollaista,palauttaes varmaan sama jättää fillari kadunvarteen.

Miekin luin positiivisia palautteita ko. puljusta ennenkuin tein vuorauspäätöksen...en edelleenkään ymmärrä että miksi hän ensin lupailee hyvitystä ja sitten peruu sanansa. Olin muutenkin ko. saarella vain ja ainoastaan ajamisen vuoksi ja menetin yhden ajopäivän kun sovitusta ei pidetty kiinni. Oppirahat on nyt maksettu:=)
    -Täydellinen amatööri-

Kyllähän tuommoinen toiminta harmittaa. Eikä noin pitäisi tapahtua.
    Täällä pohjoismaissa tottuu siihen, että asiat sujuvat suurinpiirtein niinkuin sovitaan, mutta ei kannata luulla, että kaikkialla olisi näin. Tuommoisia ohareita ei varmaan voi mitenkään kokonaan välttää, mutta jonkinverran sillä että asioi hieman suurempien ja kalliimpien toimijoiden kanssa. Autovuokraamoissa Herz, Avis jne. Pyörävuokraamoissa Kanarian saarilla BikePoint ja FreeMotion ovat tunnettuja ja laadukkaita. Itse olen käyttänyt myös DigaSporttia pyöränvuokraukseen ja mitään ongelmia ei ollut.
    http://diga-sports.de/index.php/bike-rental-498.html

Olen sopinut pyörät etukäteen sähköpostilla johon olen saanut kuittauksen. Pyörät olen hakenut liikkeestä sovitusti ja palauttanut ajallaan. Palautuksessa liike on tarkastanut pyörät ja palauttanut 50euron pantin, kun mitään vikaa ei ole ollut.
    FreeMotionissa pyörät olivat palautettaessa liikkeen mielestä kunnossa vaikka toisesta hajosi poljin meidän käytössä. Katsoivat, että kuluva osa ja saakin kulua käytössä.
    Olen vuokrannut vain maastopyöriä ja molemmissa paikoissa on suurella tarkkuudella tarkistettu, että kiekot ovat palautettaessa suorat.

Toivottavasti saamme tänne jatkossakin tietoa hyvistä ja huonoista vuokrakokemuksista. Hylätään huonot ja käytetään hyviä ;-)

Kirjoitellaanpa tänne myös omat kokemukset tammikuisesta Teneriffan reissusta.

Olin myös sopinut Leslien kanssa pyörävuokrauksen Probikehirestä. Pyörän toimitus oli sovittu klo 18 hotellille, mutta mitään ei näkynyt ja kuulunut klo 19 mennessä, joten aloin soittelemaan perään. Useamman puhelun jälkeen sain Leslien kiinni, joka totesi unohtaneensa koko toimituksen ja lupasi tuoda pyörän seuraavana aamuna klo 9.00 hotellille. Aamulla pyörä tulikin sitten ajallaan. Kun lähdin lenkille, ehdin ajaa n. 800 metriä, kun takarengas puhkesi ison pamauksen kera. Kun ryhdyin renkaanvaihtopuuhiin, totesin, että päälikumin kylki oli halki ja sisuri pursui sieltä ulos - siispä soitto Leslielle. Sain uuden takakiekon ja kumin vartin päästä - plussaa hyvästä ja nopeasta asiakaspalvelusta tältä osin. Pyörän nouto sujui myös sovitusti. Leslie kertoi myös olevansa muuttamassa nyt keväällä takaisin Australiaan ja koko pyöräbisnes oli myynnissä, sopivaa ostajaa ei vain vielä ollut löytynyt - tämä saattaa näkyä palvelussakin jossain määrin.

Ajomaastot Teneriffalla ovat kyllä mäkiset ja paljon ei tasaisella tarvitse taivaltaa, kuutena ajopäivänä tuli mittarin mukaan n. 520 km ja yli 12 000 nousumetriä.

No tuo selittää asiaa. Jätkälle ei ole niin väliä jos asiakkaat pahoittaa mieltänsä ja rahoja ei kannata lähetellä jälkikäteen takaisin, kun ei siitä lähettämättä jättämisestä mitään seuraa. Lisäksi unohtelu on helppoa, jos homma ei enää niin kiinnosta. Tuskin verojakaan enää vuokrauksista makselee jso käteisellä asiakkaat jotain maksaa. Aina voi lähteä Australiaan pakoon kun hankalalta alkaa näyttämään. Mutta joo, ei siis omia rahoja tuonne.

Joo mä siis olin uutena vuotena Giganteksessa ja pyörä oli Leslieltä. Pyörä saapui tunnin myöhässä, Leslie ilmoitti myöhästymisestä tekstarilla. Nouto myöhästyi myös, sain ilmoituksen asiasta niin ikään tekstarilla, jätin pyörän respaan. Aikatauluissa siis oli pientä säätöä, muuten palvelu ok. Harmi jos yksi pulju lopettaa kokonaan. Toivottavasti jotain tulee tilalle. Bike Pointin kanssakin kaikki on toiminut hyvin, mutta heidän kuljetusmaksut ovat kalliita, olisi asuttava Cristianos Costa Adeje välillä. Leslie kuljetti pyörän ilmaiseksi hotellille yli tunnin matkan päähän, mikä oli mahtava juttu.

^Taksihan ei tuolla hirveitä maksa, joten miksei menisi taksilla Gigantesista Cristianosiin BikePointiin ja pyöräilisi (mutkan kautta?) takaisin hotellille? Sama toisinpäin kun fillaria palauttaa.

Saako BikePointista jonkun kartan matkaan? Kännykälläni googlemaps ei tarjoa jostain syystä Teneriffasta offline muistiin tallennettavaa karttaa (puhelin on android). No karttoja saa tietty jostain turistiinfostakin varmaan. Mä saattaisin yhdeksi päiväksi ottaa pyörän tuolta keskellä lomaa ja otan kengät varmaan ainakin varuiksi mukaan. Taksimatka ei näy olevan kuin kymmenisen kilsaa hotellilta Bike Pointiin. Jos sitä lähtisi ajamaan kohti Teideä sen verran kuin jaksaa ja rullailisi sitten alamäkeen takaisin. TF51 Vilafloriin on Bikepointista 22,5 kilsaa ja siitä sitten TF21 kohti Teideä. Ei mulla mikään himo ole välttämättä perille asti päästä eli suosiolla takaisin päin, kun sopivalta tuntuu. Paluun voisi tietty tehdä myös TF21 tietä Vilaforista kaakkoon ja sieltä TF28 San Miguelin kautta takaisin Las Americakseen vai onko noissa ideoissa kokeneimpien mielestä jotain pahasti vikaa?

Kompass on se saksalainen laatufirma, jolta löytyy erinomainen taiteltava Teneriffan kartta. Googlettamalla varmaan löytyy nettikaupoista. Tosin luulisi että androidillekin löytyy varmasti joku offline-karttasovellus. On aika hyvä kuitenkin olla.

Hyvä lenkki noin että Vilaflorista laskettelee alas tf21:stä. Kyllähän Vilafloriin astikin saa mäkeä kivuta jo ihan mukavasti mutta toisaalta sitten sieltä takaisin Americakseen onkin käytännössä pelkkää laskua. 22,5 kilsaa tuntuu lyhyeltä matkalta, mutta hyvin sain siihen kihnuttamiseen itse käytettyä varmaan reilu pari tuntia

Bike pointista saa ainakin ostettua karttoja ja seinällä siellä on iso kartta ja myyjiltä saa reittiohjeita. Siitä kaupalta on aika simppeli lähteä Teiden suuntaan. Niin ja bussit tuolla kulkee kanssa hyvin ja ovat myös todella halpoja. Estacion Costa Adeje on ihan tuossa bike pointin lähellä.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    ^Taksihan ei tuolla hirveitä maksa, joten miksei menisi taksilla Gigantesista Cristianosiin BikePointiin ja pyöräilisi (mutkan kautta?) takaisin hotellille? Sama toisinpäin kun fillaria palauttaa.
    Niin, mikä sitten on hirveästi. Gigantes Americas väli maksaa taksilla 30-35 e suunta. Tosin Bike Point pyytää saman 30 e suunta pyörän tuomisesta hotellille. Tämä 60 e ratkaisi sen, että otin pyörän Leslieltä, kun vuokrahinta oli samaa luokkaa. Aikaa ja vaivaakin säästin varmaankin hieman, kun sain kaluston hotellille. Ajan säästö olisi vielä kasvanut, jos pyörä olisi tullut ekana aamuna ajallaan.

Kartta-asioissa ei kannata panikoida Teneriffalla. Siellä pärjää kilpurihommissa ihan tavallisella turistikartalla jonka saa jokaiselta oppaalta tai hotellilta. Teitä on aika vähän ja pienemmät tiet ovat harvoin niin hyvässä kunnossa että niitä olisi kovin suuri nautinto ajella kilpurilla ainakaan alamäkeen. Itse pelasin edellisen reissun paikallisen jalokiviliikkeen mainoskartalla, mitään ongelmia ei ollut.

Kohta saarilla :-)

Ajattelin vaimon kanssa suorittaa sellaisen ajoretken, että taxilla tms. Vilafloriin ja sieltä TF21 ja TF28 San Miguelin kautta takaisin Las Americakseen, missä meillä majoitus. Onko tuolla sellaisia pakettiautotakseja, jotka kuskaavat ihmiset ja pyörät kohtuurahalla "vuorille"?
    Onko nuo alamäet sellaisia, että "tavallinen vaimo" uskaltaa laskea pyörällä ilman pysyviä traumoja, painajaisia tms. paniikkihäiriöitä?

Toisena vaihtoehtona, että itse nousen fillarilla ajamalla Vilafloriin. Tuo on vissiin jotakin 1500 metrissä. Onkohan 2 tuntia yhtään realistinen aika nousulle?

Ei niistä alamäistä traumatisoitumaan pääse, mutta kyllä siinä oudot lihasryhmät ovat kipeenä kun jatkuvasti puristaa jarruja. Enempi voimaa vaativilla huonommilla jarruilla voi nousta jopa ongelmaksi. Saattaa myös olla pilven sisällä jo Vilaflor ja silloin on kosteeta ja kylmää.

Nousuaika on ihan kunnosta kiinni, mutta kyllä me vaimon kanssa noustiin Vilafloriin asti ihan pyörillä eikä vaimolla hirveästi ole kokemusta. Toisena päivänä kävin Teidellä asti ja muistaakseni 3 tuntia kesti se koko nousu rannasta ylimpään kohtaan kraaterin reunalle. Jyrkin nousu tulaa vasta Vilaflorin jälkeen.

Viime viikolla olin Teneriffalla ajelemassa ja lomailemassa. Pyörä oli varattu neljäksi päiväksi etukäteen Leslieltä (tenerife-training.net). Pientä sekoilua tähän kuitenkin saatiin. Sovittu pyörä oli mennyt vahingossa toiselle asiakkaalle (tai jotain, meni Leslien selitykset aavistuksen ohi), joten minulla oli vaihtoehtoina ottaa yhtä kokoa pienempi pyörä tai odottaa kunnes oikea pyörä tulee saataville. Koska vaikutti epäselvältä, milloin oikea pyörä olisi saatavilla, niin valitsin pienemmän pyörän, johon asennettaisiin pidempi stemmi ja riittävällä offsetillä varustettu satulatolppa. Tämän pyörän Leslie toimitti seuraavana päivänä pari tuntia sovitusta myöhässä. Hyvityksenä tästä sain yhden lisäpäivän. Lisäksi minulla olisi ollut mahdollisuus vaihtaa oikeaan pyörään parin päivän päästä ja olisin saanut sillä täydet neljä päivää, eli yhteensä 6 päivää neljän hinnalla. Jätin kuitenkin tämän mahdollisuuden käyttämättä, koska oli muitakin aktiviteetteja ja sillä pienemmälläkin pyörällä pystyi ihan hyvin ajamaan.

Pienistä hämmingeistä huolimatta olin ihan tyytyväinen ja sain ajettua riittävästi.

Lisäkuumotusta aiheutti se, että minulle tulleessa pyörässä oli ns. englantilaiset jarrut eli takajarru vasemmalla kädellä. Näin on kuulemma useimmissa Leslien pyörissä. Tarkkana piti siis olla, mutta mitään tilanteita ei tämänkään takia tullut.

Laitetaanpa tähän jatkoksi omia kysymyksiä:

Olen lähdössä lokakuun lopulla Playa del Americasiin ja tarkoitus on vuokrata pyörä sekä osallistua jollekin ohjatulle pyöräretkelle saarella. Onko kenelläkään kokemuksia ClubActivon järjestämistä retkistä? Eniten itseäni kiinnostaisi jokin helppo versio Teidelle noususta, jossa valtaosa ylämäestä tehdään autolla. Onko lukijoilla kokemusta Teiden nousuista ja niiden vaatimasta kunnosta? Miten tuonne kannattaisi pukeutua näin syksyllä? Mitä kaikkea muuta pitäisi huomioida?

=)juha

Eihän se jyrkkä mäki ole (keskijyrkkyys joka suunnasta 5% luokkaa), vaatii vaan kunnosta riippuen enemmän aikaa, taukoja ja vesi/energiatankkausta. Rauhallisemmalla vauhdilla tuohon saa helposti neljä tuntia kulumaan ylöspäin, ja reilun tunnin alaspäin. Varmuuden vuoksi voi yrittää vuokrata pyörän tripla-kammilla, näyttäisi löytyvän ainakin ClubActivolta. Käytännössä helppo kokeilla kuntoaan, kun seinän tullessa vastaan voi vaan rauhassa lasketella takaisin Americasiin. Alamäkeä varten tuuliliivi/takki, ehkä jopa pitkäsormiset hanskat taskuun. Americasin suunnasta alkuun on ~30km nousua ylängön reunalle, ja hetki lepoa ennen parin kilometrin loppunousua.

ClubActivo näyttäisi tosiaan tarjoavan myös dropoff-palvelua (esim. Vilafloriin), mutta kannattaa silti kokeilla ensin omin voimin, ettei jää jälkeenpäin harmittamaan. Esim. Teide South -retkelle löytyy kolme eri kuntoryhmää.

Itse kanssa menossa Teneriffalle Playa de Americansiin koululaisten syysloma aikaan ja pyörä varattuna bike pointilta. Hotellilta 5 km matkaa että tuon nyt vaikka hölkkää jos haluaa. Tarkoitus ottaa ajovalot mukaan ja pitemmät varusteet niin voisi ainakin yhden pitemmän lenkin heittää jo alkaen aamuyöstä. Perhe loma kuitenkin niin ei voi pelkkään pyöräilyyn keskittyä.

Hieman oli jo alkuun sekoilua bike pointin kanssa kun unohtivat lähettää vahvistuksen pyörän varauksesta. Varattu kuitenkin kuulemma on, toivottavasti pitää paikkansa. Ajattelin vielä että jos kivuttomasti onnistuu niin voisi vaihtaa kesken reissun pariksi viimeiseksi päiväksi pro pyörän di2 vaihteilla niin saispahan niistäkin kokemusta.

Onko jollain jotain vinkkejä tai huomion arvoista. Varmaan kolmas kerta Teneriffalla mutta aiemmin oon keskittynyt lenkkeilyyn eikä ole kuin joku maastopyörän rämä ollut vuokralla pari päivää.

Eiköhän tässä ketjussa ole aika lailla kaikki asiat mainittu. Bikepointin polkimet oli todella löysiä. Kannattaa ottaa omat mukaan. Ja pyörää hakiessa kannattaa tarkistaa millainen stemmi on kiinni kun niissä näytti olevan vähän kaikkea 8cm ja 14cm väliltä. Pyörän sai hakea jo edellisenä iltana. Ylhäällä kansallispuiston alueella on huoltopisteet harvassa.

Noi Teiden keskijyrkkyydet hämää siksi, että ne on juuri usein mitattu sinne hissiasemalla.
    Ennen hissiasemaa jo kuitenkin ajettava se ylätasanko, pitkä matka ihan tasaista.
    Todellinen yhtäjaksoinen nousu ylätasangon reunalle on keskijyrkkyydeltään 6 %
    luokkaa esim. Americaksesta laskettuna. TF- 21 kun nousee Vilaflorista, niin kannnattaa säästää kyllä voimia sinne
    loppuosaan, siellä on useampi kilsa 8 % paikkeilla peräkkäin. Jos jalat jo ajettu aivan tyhjiksi nousun
    alussa, niin saattaa tehdä tuskaa kun aletaan lähestyä 2000 metrin korkeutta.

Giganteksesta Teiden nousu oikeastaan aika samantyylinen. Alussa Giganteksesta lähdettäessä on kohtia
    jopa 10 % lähellä, sitten on pitkään loivempaa. Tamaimon ja Chion kylien kohdalla molemmissa
    ihan tasanteet, ennen Chioa muistaakseni yli kilsa tasaista palauttelua. Asfaltti täällä huonompi, erityisesti
    loppuosasta TF-38:a aika surkea. Ylöspäin ei mitään haittaa, mutta alas kun laskee 70 km/h, niin saa olla pirun tarkkana.
    Täällä kyllä hienommat maisemat eli jos jaksaa ajella Americaksesta ensin Gigantekseen, sitten nousu Teidelle ja
    alas Vilaflorin ja Aronan kautta.

Pyörän välitykset kannattaa varmistaa kyllä etukäteen. Mulla oli Bike Pointin pyörässä kerran takapakassa isoin ratas 25.
    Kun ei ollut oikein kuntoa, eikä kokemusta, niin aika tuskaa oli. Viime kerralla oli muistaakseni 30 takana, vaikkei sitä
    tullut ihan hirveästi käytettyä, niin se on aika iso henkinen turva kun tulee täältä Suomen talvesta, ilman mäkijalkoja,
    niin tietää ettei aja ensimmäisellä kymmenen prosentin kilsalla jalkoja ihan tyhjäksi.
    Ana muokkasi tätä : 19.09.2014 at 10.57

Täytyypä tsekata Bike pointista tuo takapakka.

On jo yksi plääni päässä muodostunut. Aurinko taitaa alkaa nousemaan muistaakseni joskus kuuden jälkeen aika nopeasti. Ottaa valot mukaan ja brevet meiningillä aamu kolmelta liikenteeseen kohti Teiden huippua ottamaan auringon nousua vastaan. Veikkaisin että olisi pyöräily kokemuksena ihan ikimuistettava

Työstin asiaa hiukkasen eteenpäin, eli pohjoisen kautta tuo voisi olla tehtävissä omalla kunnolla. ClubActivon Teide North Approach:in keskivaikea versio lähtee ymmärtääkseni noin 1700 metrin korkeudesta TF-523 ja TF-24 risteyksen tietämiltä. Siitä noustaan TF-24:ää kunnes saavutaan TF-21:lle ja jatketaan sitä kohti etelää. Onko joku teistä kokeillut tuon reitin pohjoisesta etelään ja millä kokemuksilla? Ainakin käyrien mukaan tuo pitäisi olla hiukkasen loivempi nousu kuin etelästä päin?

Reittikartta: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=bpxcnggxuhyusnhb

=)juha
    JuhaN muokkasi tätä : 19.09.2014 at 12.31 Syy: Lisätty linkki

Teneriffalla tulee aika helposti ongelmaksi jo viikon reissulla, ettei ole kovin helppoa keksiä uusia teitä ajettavaksi.

Laittakaapa tänne, jos keksitte jotain mielenkiintoista. Lähinnä kiinnostaa TF-47 Americaksesta Gigantekseen niin
    löytyykö alatieltä ylös vuorille muita asfalttinousuja kuin TF-463 Playa San Juanista Guia de Isoraan. Siinä on asfaltti
    aivan surkea, mutta kipurilla ajettavissa. Maasto ja maisemat kivoja maanviljelysten läpi. Veikkaisin, että jokin toinenkin
    päällystetty tie ennen Gigantesta voisi löytyä, mutta en ole 100 % varma.

Sitten on jäänyt käymättä noi Costa Del Siliencio TF-652 seutu ja lentokentän ympäristö TF-643, vois kuvitella, että
    siellä ei ole mitään näkemistä, mutta voin olla väärässä. TF-64 ylös on jäänyt myös ajamatta, ehkä kannattais käydä,
    jos ei jaksa aina puksuttaa TF-51:tä.

Ja jos joku ajelee teitä TF-565 ja TF-563, niin kiinnostaa, missä kunnossa ne on.

Mascassakin tuli vähän pyörittyä, mutta alas asti Buenavista del Norteen en laskenut. Sekin pitäis käydä heittämässä.

Niin, mulla seuraava reissu vasta hiihtolomalla 2015.
    Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan. Costa Adeje seuraavan reissun tukikohta.

http://www.bike-base.eu/ on firma puerto de la gruzissa.rudi vuokraa,järjestää retkiä ja antaa vinkkejä.maantiepyörin
    oli radoneita.paikka on laavarannan vieressä.löytyy myös surffilautoja jos haluaa surffata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JuhaN Katso viesti
    Työstin asiaa hiukkasen eteenpäin, eli pohjoisen kautta tuo voisi olla tehtävissä omalla kunnolla. ClubActivon Teide North Approach:in keskivaikea versio lähtee ymmärtääkseni noin 1700 metrin korkeudesta TF-523 ja TF-24 risteyksen tietämiltä. Siitä noustaan TF-24:ää kunnes saavutaan TF-21:lle ja jatketaan sitä kohti etelää. Onko joku teistä kokeillut tuon reitin pohjoisesta etelään ja millä kokemuksilla? Ainakin käyrien mukaan tuo pitäisi olla hiukkasen loivempi nousu kuin etelästä päin?

Reittikartta: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=bpxcnggxuhyusnhb

=)juha
    No nih. Reissu on tehty ja fillarikausi meikäläisen osalta paketissa.

Päädyin lopulta juurikin tuohon ylempänä mainitsemaani Teiden ylityksen keskivaikeaan versioon polkaistuna pohjoisesta etelään. Keli oli kohdallaan, tosin siitä ei kai voi järjestäjää yksinään kiittää. Kaikesta muusta sen sijaan vastasi ClubActivo, ja he tuntuisivat hallitsevan hommansa. Vuokrapyöränä oli Ridleyn hiilikuituinen menopeli Ultegran osilla höystettynä. Pyörä oli erinomaisessa kunnossa ja vaikutti lähes uudelta.

Koko päivän ohjelma vastasi hyvin kuvausta. ClubActivon auto haki aamulla sovittuna aikana hotellilta ja sen jälkeen keräiltiin mukaan muut ajajat sekä opas mukaan. Siirtymätaipaleen jälkeen kovakuntoisimmat meistä hyppäsivät autosta ulos Arafossa 400m merenpinnan yläpuolella. Itse jatkoin auton kyydissä vielä jokusen kilometrin ylös serpentiiniä. TF-523 ja TF-24 risteyksessä, 1700m korkeudessa alkoi oma retkeni. Tästä lähti myös loistava oppaamme Hans, joka kertoi sekä auto- että pyörämatkalla paikoista ja maisemista. Huoltoauto palveli meitä koko retken ajan, joten mukana ei tarvinnut kantaa nestettä ja energiapatukkaa enempää. Ensimmäisen nousun jälkeen reitillä oli yksi tankkauspiste Teiden observatoriolla. Tästä lähdettiin kohti toista nousua ja Teiden huipulle vievän hissin ala-asemaa. Tapas-lounasta tarjoiltiin hotelli Paradorin parkkipaikalla ennen viimeistä lyhyttä nousua. Huoltoautosta oli mahdollisuus ottaa lisää vaatteita ennen laskua sekä riisua ylimääräisiä pois puolessa välissä laskua Vilaflorissa. Retki päättyi Americasin BikePointtiin, josta minut kuljetettiin vielä takaisin hotellille.

Tien pinta vaihteli nousussa erinomaisen ja heikon välillä. Suurimmaksi osaksi päällyste oli kuitenkin hyväkuntoista. Alastuloreitti lienee myös valittu tien kunnon perusteella, koska koko reilun 40 km:n lasku oli erinomaista pinnoitetta. Erityiskiitos tästä laskuosuudesta menee oppaallemme Hansille, joka osoitti letkamme kärjessä kaikki huomioitavat asiat niin hyvillä käsimerkeillä, että tällainen noviisikin pysyi letkassa. Summa Summarum: Aion osallistua kyseisen firman retkille myös tulevilla Teneriffan matkoillani ja suosittelen tämän yhden kokemuksen perusteella lämpimästi.

Garminin tietoja reissun päältä: http://connect.garmin.com/activity/622204315

=)juha

Leslien sivuilla sanotaan "Unfortunately personal circumstances have forced us to stop our bike hire operations this season. We will remain closed until further notice…" (EDIT: luin nyt tästä ketjusta myös huonot kokemukset hänen palveluistaan, joten skipataan tämä muutenkin)

Mitä suosittelette (kunnollisen maantiefillarin) vuokraamoksi, kun tulossa on viikon reissu Puerto de la Cruziin lokakuussa? Hotelli on Bahia Principe, keskustassa lähellä rantaa.
    fiber muokkasi tätä : 04.04.2015 at 11.18
    10k-kerhon jäsen

La Gomera tunnin lautta matkan Los Cristianos - San Sebastián de La Gomera. hyvää uutta asfalttia ainakin 2014 talvella ja nousuissa piisaa
    pohjola muokkasi tätä : 04.04.2015 at 14.51

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •