Kerronpa tässä mitä miulle kävi Teneriffalla joulukuussa, ihan vain varoituksena muille jotka miettivät pyörän vuokraamista siellä. Otin yhteyttä ennen reissua Leslie Browniin ProBike hire:ssa. Hyvissä ajoin sovittiin toimituspäivä ja etukäteismaksu s.postin välityksellä. Hän vahvisti toimituksen hotellille 14 mennessä, sovimme tapaamisen ko. aikaan hotellin aulaan. Odotin siellä tunnin, eikä Leslietä näy. Sitten soitin hänelle kysyäkseni pyörästä, hän ei muistanut ollenkaan vuokraustani ja sanoi että hänen täytyy ensin tarkastaa onko minulle pyörää ollenkaan! Tässä vaiheessa jo mietin, että sinnekö meni ennakkomaksu ja ajopäivä...lopulta sain pyörän illalla kello 18, olin tyytyväinen edes saadessani pyörän vaikka yksi ajopäivä oli menetetty. Maksoin lopun vuokran käteisellä ja sovimme pyörän palautuksesta, että hän soittaa etukäteen ennenkuin tulee pyörää noutamaan hotellilta, ajasta sovittiin että illalla hämärän tultua.
Noutopäivänä odottelin hänen soittoaan klo 20 asti..lentoni takaisin oli lähdössä aikaisin aamulla ja tarkoituksena oli vielä nauttia illasta ennen kotiinpaluuta. Soittaessani taas hänelle, hän oli unohtanut koko asian ja sanoi ettei ehdi tulla enää pyörää noutamaan. Vähän ketutti, koska oli odottanut tuntitolkulla hotellilla pyörän kanssa, jotta pääsisin vielä vetämään viimeiset pihvit rannalle. Puhelutkin maksavat aika paljon tuolla, ja hän ei osannut sanoa mitä tehdä pyörän kanssa. Lopulta sanoin, että jätän sen hotellin respaan aamulla lähtiessäni, koska minun tulee mennä kentälle jo aamukuudelta. Pikkasen harmitti, olimme sopineet noudosta eikä hän sitten muistanut sitäkään.
Laitoin hänelle asiallisen s.postin jälkeenpäin ja kerroin, että sain vielä aamulla taistella hotellin respan kanssa että suostuvat ottamaan pyörän säilytykseen. Kerroin, että olen vähän pettynyt siihen että jouduin itse huolehtimaan siitä että edes saan pyörän tai että pääsen siitä asiallisesti eroon lähdettyäni. Hän pahoitteli tilannetta ja kertoi unohtaneensa koko varaukseni. Ehdotti että palauttaa osan vuokrasummasta hyvityksenä, mitä pidinkin ihan reiluna. Hyvässä hengessä sovimme että hän palauttaa tililleni 70 euroa.
Tuota maksua ei ole koskaan kuulunut, kun kysyin asiasta s.postilla hän vastasi että on kyllä "yrittänyt" sitä palauttaa, mutta ei ole onnistunut. Alkoi sitten syyttää minua, että olen ollut häntä kohtaa töykeä, eikä aio kuulemma palauttaa rahoja koska jotkin muut asiakkaat ovat kuulemma palauttaneet pyörät rikkinäisinä tms. joten minäkin saan sitten asiakkaana kärsiä mitä hänkin. Että näin. En voi suositella ko. puljua, vaikka pyörä olikin todella hyvä ja palvelu oli toimituksessa asiallista ja mukavaa. Ymmärsin täysin sen, että oli unohtanut juuri sen minun toimitukseni, mistakes happen. Mutta olisi voinut odottaa, että hän olisi edes noutanut sitten pyörän sovitusti, ettei minun olisi tarvinnut huolehtia erikseen siitä että hän saa pyöränsä takaisin.

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit