Kerran olen purkanut koko fillarin (29") natinaa etsiessä.Ohjainlaakereiden kuppien irrotus ja vassua pluikasteeksi ja uudelleen asennus olisi riittänyt.
Kerran olen purkanut koko fillarin (29") natinaa etsiessä.Ohjainlaakereiden kuppien irrotus ja vassua pluikasteeksi ja uudelleen asennus olisi riittänyt.
Muklukin runkosetin ostin Toikalta ja hän teki kaikki mahdolliset feissaukset runkoon, keulaan ja asensi ohjainlaakeri kupit vassun kera. Pyörällä on ajettu muutama kuukausi ihan ilman natinoita, pikku hiljaa alkaneet. Keulan lyhensin kuukausi sitten ja sillon se jäi ehkä puol milliä pitkäks, se on kompensoitu nyt spacereilla.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Onkos joku löytänyt jo sopivaa tarakkaa Fatboyihin?
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Hei,
Phat Sherpa Rear 190mm ostin omaani
- http://www.carradice.co.uk/index.php...product_id=149
Tuohon tarvitsee "ylipitkät" alapään alumiiniosat, miksi niitä nyt kutsutaankin, noi standardi osat eivät jätä tilaa pyörälle.
- Mulle toimittivat jälkitoimituksena ilman kustannuksia.
T. Simo
^Pitääpäs laittaa tuollainen mietintään, vaikka mulla kyllä olis tuo Carradicen Bagman Expedition, mitä ajattelin oman paksun kanssa käyttää.
Krossikommuuni / Syöte MTB
Mistä löydän rattaan ja mitä pitää ottaa huomioon noin yleisesti ratasta valitessa, kun tekisi mieli vaihtaa tuo White 2Fat Pron 38 eturatas 36:seen?
Minä ostan kuitukeulan vasta sitten kun Lauffork tekee FatBike-version.
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Takaisin natinoihin, joihin itse olen erityisen allerginen.
Muklukista kuulunut kampien suunnalta napsahteluja, pianonvirittäjän poikana väittäisin sävyn olevan sama, kuin mitä saattaa kuulua tolpasta tahi kuten edellämainittu emäputken tuttu napsuna (joka muuten mullakin lakkasi taikavassulla kuten Zipo kuvaa).
(kammet ja muut oli tietty kertaallen käytetty irti ja taikoja tehty)
Hämmentävästi eilen huomasin äänen myös tuntuvan sormeen chainstayllä sopivasti väännellen, skannasin hätääntyneenä öögä-X-rayllä kaikki saumat eikä murtumia.
En usko itekkään, mutta kesäkuussa liimasin ylijäämä gorilla teippiä chainstayn suojaksi, ja sen poisto lakkautti nyt nuo napinat.
----> jatkokysymys, onko type2 vaihtajan omistajat huomattavasti onnellisimpia? Hakkaako sen kanssa ketju kuin?
Moro olipa mukava nähä Syötteellä ! Unohin kehua sun pyörää, se on kyllä hieno ja sopii Syötteen ruskaan !![]()
Mulla on Farleyssä type2 vakiona mutta 29 maasturissa Flashissä on Shadow+ XT ja se mun mielestä omaa paremman kyvyn jäykistää ketju.
Varsinkin nyt ku on 1x10 niin hirvee hakkaus ku puottaa mäkejä alas..... Kai se on Suvalta haettava mainos tuohon suojaksi.
Syöte on kyllä hieno paikka. Pirun kaukana vaan täältä käsin. Tänä vuonna eka kertaa Syöte MTB 60 ja ens vuonna uudestaan, mahdollisesti läskillä. Mikähän ratas eteen kannattaisi 1*10 (11-42) laittaa? Vai riittääkö 32?
Hub muokkasi tätä : 13.09.2014 at 20.46 Syy: Tarkennus
Mulla kaks X9 type 2. Toisessa kytkin löysempi tehtaan jäljiltä. Toinen 2x10 ja toinen 1x10 en ole koskaan rekistöröinyt, että ketju olisi osunut chainstayhyn ja ei ole koskaan ketju tippunut koskaan. Perus X9 tiputteli 2X10 joskus.
Luulin muutes ekan kerran ratkaisseeni keula natinat, kun älysin, että satulan kiskot piti ääntä sekin kummasti kuului emäputken suuntaan.
Tänään on leivottu käpyä syvemmälle, kun oli noussut ja puristin laakeri kuppeja kireämmälle kierre tangolla. Kasaus ja testi tekemättä vielä. Jostain syystä ala kupin ja emäputken välistä oli ennen puristusta tullut pikkasen vassua. Saattas kieliä elämästä sieltä suunnalta.
Tuntus hassulta toisaaltaan, jos on vassulla asennettu, että sitä joutus lisäämään ajan saatossa natinoiden takia, no kaikki tuntuu olevan mahdollista pyörä hommissa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
^Toi kuppien irroutus ja rasvaus on sitten se toisiks viimeinen kikka, jos noi tän päiväset ei auta. Tarviiko hommata työkalu, jos meinaa saada kupit ehjänä irti vai riittääkö tuurna ja naputtelu ympäri kuppia? Saa linkata halpaa ja toimivaa työkalua.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Raketilla lähtee. Lainattavissa Vantaalla virka-ajan ulkopuolella, ja satunnaisesti jossain läskimiiteissä tai muilla setäreduilla etukäteen niin sovittaessa. Kahen viikon päästä on Lohjalla oktuuberfiesta, kaik sinne.
Jopa putken pätkä tai 1/2" hylsysarjasta passeli hylsy jatkovarren päähän ja tasasta naputtelua ympäri.
tänään ainakin toipilaana ajellessa rauhallisesti niin 32 ja 11-42 tuntu ihan toimivalta. Mulla vaan naksuu ja paukkuu tuo 42 (e 13 ) ...
ihan kuin ei ketju uppoais sinne kunnolla ja lyö yli. Tai sitte se joustaa jotenki.... vain ja ainoastaan oikein kunnon puristuksessa niinkuin esim Ison syötteen päälle menevällä pyörätiella...
Oliko tälläinen ääni. Ja pauke
http://youtu.be/BqoQdM9NxQU
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
ei perkele Jake , just tuommonen pauke !! Eli tuo setti ei siis toimi.....
Mikä toimii vai onko tuo joku maanantai kappale..
Just samaa mietin kun bongasin tämän
![]()
Itsellä sama ratas, mutta Sramin pakka ja vaihtaja. En ole viekö ehtinyt asentaa, enkä asennakaan jos Sramilla on sama ongelma. Aika vähän tuota ongelmaa on ollut kun googlettelin, ihme ettei 1*10 ketjussakaan ole tullut vastaan.
http://www.mtbr.com/cat/drivetrain/c...50_109crx.aspx
https://m.youtube.com/watch?v=KjJhZw6GSbI
Nyt on Muklukki kasassa ja minuutin testi pihassa riitti. Välykset on poissa, mutta naksahtavan tyyppinen ääni kuuluu koko ajan edelleen varsinkin, kun putkelta ajaa ja antaa voimia sarviin.
Jännä, kun ohjain laakeri on kiristetty ja kiristää stemmiä kaulaputkeen saattaa kuulua samanlainen naksaus. Nitkuttelin keula lattiaa vasten sarvista ei välyksiä tunnu, mutta naksunnan saa aikaseksi, kun jumppaa sarvista, että keula joustaa ja voimia tulee emäputkeen. Koitin lattia testin toisilla sarvillakin ja stemmillä ja äänen sain niilläkin aikaiseksi.
Kai se on ne kupit irrotettava jahka kerkiää. Taitaa perus vaseliinit kelvata kuppien asennukseen? Laakeri on kupeissaan ilman vaseliinia, niin kuin ohje kertoo. Kupeissa ei kulumaa ainakaan näkynyt.
Muklukin emäputki, kun on ZS44 Semi-Integrated Headset Standard Compatible with tapered or straight 1-1/8" steerer forks, niin onko toi raketti sopiva? http://www.bike-discount.de/en/buy/h...9921/wg_id-539 Hinta olis kohtuullinen.
Antza44 muokkasi tätä : 14.09.2014 at 13.43 Syy: Tarkennusta testeistä
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
VitaliT: Komia pyörä taitaa olla harvoja (ehkä ainut) suomessa oleva valkovanne beargrease...
Mitkä nuo renkaat on? Pakko hankinta tulevaan Läski-Jopo rojektiin!
turhaa on katsoa ja haaveilla,
Kun voi kokea ja kaatuilla.
Kiitos kehuista, valkoiset kehät ovat vakiona perus versiossa
Renkaat ovat väriliset floaterit.
http://www.on-one.co.uk/i/q/TYOOFLOA...i-folding-tyre
Ei o hajuakan niiden toimivuudesta, eikä o paljon vaihtoehtoja jos haluat jotain mutta.
Nyt ne laitettu sisureilla venymän, viikolla täyty käydä hakemassa tubles venttiilit kaupasta ja siirtyä tubles kerhon.
ketjua en laittanut vielä paikalle kun 42hampainen laaennus ratas on tulossa postitse
runko näytä kuin BMX joka vetänyt lika steroideja.
Hei CRCM,
Noi valikon clampit on putkiklemmareita joilla telineen vois tukea niihin vinoputkiin, mutta Spessussa on valmiiks kiinnityspaikat siellä ylhäällä.
Niitä alapään alumiinipaloja ei voi valita tossa ollenkaan.
En muista onko tuossa tilauksessa joku lisäkenttä johon vois laittaa että Spessun FatBoyihi tarvitaan korkeemmat alumiinipalat.
Mulla on toi keskustelu niiden kanssa työkoneella konttorilla, voin huomenna kattoo jos niillä oli joku numero/nimi.
T. Simo
Sen takia se pidempi ruuvi tulee mukana. Mä palasin takaisin 11-36 pakkaan. Kolmekymppinen edessä ja jokainen mäki, minkä jaksan ajaa, nousee. Muut tunkataan.
Kirjanmerkit