HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 37 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 87 137 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #1081
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Kiekko kyljelleen ja painelen vanteen vierestä käsillä. Lähtee kyllä.

  2. #1082
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    ^^ Mulla ollut aiemmin kanssa, mutta tuon 4.7" renkaan kans ei vain noussut millään. Ja koko halpisajatus läskin kokeilussa ei nyt mitään isompia hankintoja salli. Hyvin tuntuu onneksi pitävän tuo kombo..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  3. #1083
    Liittynyt
    12/2010
    Viestit
    46
    On muuten aika passelin levyinen tuo 73 mm Gorilla On-Onen kehälle. Hieman sai venyttää mutta asettui tosi hyvin ja tuntuu pitävän ilmoja.



  4. #1084
    mutanaama Guest
    Nextien 65mm kehille renkaat painui todella pienillä paineilla kynnen alle, aikaa tuhraantui noin 3min.
    Mammuteilla painoksi tuli 5,5kg, rullaavat samalla lailla kuin ennenkin, mutta kiihtyvyydessä tuntu mukamas eroa, kun painoa katosi noin kilon verran pyörivästä massasta. Eroa talvirengassatsiin isoimmilla kehilla 600g. Jos se nyt jotain kiinnostaa.
    Paino siis litkutettuna ja pikalinkut paikallaan.

  5. #1085
    zipo Guest
    Muuttuko ajo-ominaisuudet?Kurvikäyttäytyminen ,viistot pinnat?

  6. #1086
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Jos puhkee rengas tien päällä niin tommoselle yhdistelmällä on aina edessä autokyyti kotiin. Mitä iloa tuosta on? Prkl
    Minullakin oli suuria ongelmia kiinankehien kanssa, kun ensimmäisen kerran täräytin Ground Controlin vanteelle. Eihän sitä tuntunut saavan enää perkeleelläkään irti. Ei auttanut reunan tallominen eikä mikään. Lopulta tunnin tappelun ja väsyttämisen jälkeen sain kumen vanteelta. Vetäisin sitten stanin keltateippiä vanteen reunaan saakka, siinä kun tuntuu olevan huomattavasti pienempi kitka kun paljaassa hiilikuidussa. Uusi kokeilu > rengas asettui vanteelle mukavasti napsahtaen mutta tällä kertaa irtosi käsipelissä, tosin voimaa tarvitaan vieläkin. Toisen kehän asensin suoraan stanin kansssa ja irtosi ilman tuskaa, joten renkaan reunakaapelin "venymisestä" ei ole kysymys. Mutta nyt onnistuu maastossa sisurin asentaminen hasardin sattuessa. Burppailu on äärettömän epätodennäköistä, siksi tukevasti rengas vanteen reunaa vasten istuu.

  7. #1087
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Muuttuko ajo-ominaisuudet?Kurvikäyttäytyminen ,viistot pinnat?
    En päässy sen enempää testailemaan, kunhan käytiin yksi töppyrä ajamassa ja kiivasta vauhtia pitäen soraa pitkin takaisin. Mut joo. Soralla oli entistäkin tukevampi fiilis, vaikka paineita oli barin pintaan Mut toi ero kiihtyvyydessä oli oikeesti juluma, sen huomas jo asphaltilla. Rullaustestissä ei kehällä ollu vaikutusta, sentilleen samaan paikkaan rullas ku RD:lläkin, mut huiput oli hiukan enemmän . Jos nää nyt kestää, niin koen tehneeni hyvät kaupat. Huomenna sen näkee, onko noi hyvät vai ei.
    Kehä on nyt nätisti suojassa, eikä rengas kuitenkaan näytä ylikasvaneelta munkilta. Imo ihan asiallisen näkönen. Tyhmempi ei huomaa edes eroa.



    Mut olit Z oikeassa, eipä juuri helpompaa tubeless-paria ole löytynyt. Syvä jyrkkä ura painaa gummin melkeen heti pohjaa vasten, ja pikku kompurallakin rengas pasahti paikalleen kerrasta, eniten aikaa meni siihen, että sai renkaan kehälle.

  8. #1088
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Punnasin mulefutiin menevän määrän 73mm gorillateippiä. Yksi kierros yhteen kiekkoon painaa 68g. Ei mikään ultrakevyt tule kun vielä summaa venttiilin ja 1.5dl litkua. Ei paha tosin.

  9. #1089
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Kompressorissa pitää olla riittävän iso ilmasäiliö tai iso tuotto, että rengas nousee vanteelle. Jos ilman virtaus on liian pieni, ei rengas nouse vanteelle.
    Säiliön koolla ja tuotolla ei ole mitään merkitystä, jos ilmaletku kompuralta on pientä. Alle kymppimillisellä letkulla ei yhtään mitään.

    Pikkukompura 20-30 litrasella säiliöllä riittää ihan hyvin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  10. #1090
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Saitko Anaxagore sen renkaan jo irti? Jos ei muuten lähde niin laita 0,1bar paine renkaaseen, kiekko maahan kyljelleen ja aja autolla sen renkaan päältä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  11. #1091
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Saitko Anaxagore sen renkaan jo irti? Jos ei muuten lähde niin laita 0,1bar paine renkaaseen, kiekko maahan kyljelleen ja aja autolla sen renkaan päältä.
    Sain irti . Pieni paine renkaaseen. Puupala akselin kohdalle matolle ja kiekko siihen kyljelleen. Sitten vaan tennarit jalassa pomppimaan päälle. Lopulta irtosi vaan sai taistella tovin. Ei mitään toivoa käsipelillä saada irti .

    Tää oli kans hyvä kevennysvinkki myös kuskille. Lähti varmaan 1kg massaa tuskanhikenä pois.
    Anaxagore muokkasi tätä : 13.09.2014 at 09.49

  12. #1092
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Kuorma hihna kikkaa olen ite kayttänyt On-Onen vantella, kun on täyte painunut kasaan ghettokumin alla, kun ei ole muuten lähtenyt tiivistymään kompuralla. Enkä ole jaksanut laittaa uutta täytettä. Silloin, kun keskus täyte oli paksu sai pompullakin, kun oli heti tiivis. Tosin oli, niin paksu, ettei meinannut saada kumia vanteelle.

    Mites gorillalla teipatuissa tubeless asennuksissa on kumit pysyny On-Onen vanteilla? Ghetto on pitäny kiitetävästi.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  13. #1093
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Kuorma hihna kikkaa olen ite kayttänyt On-Onen vantella, kun on täyte painunut kasaan ghettokumin alla, kun ei ole muuten lähtenyt tiivistymään kompuralla. Enkä ole jaksanut laittaa uutta täytettä. Silloin, kun keskus täyte oli paksu sai pompullakin, kun oli heti tiivis. Tosin oli, niin paksu, ettei meinannut saada kumia vanteelle.

    Mites gorillalla teipatuissa tubeless asennuksissa on kumit pysyny On-Onen vanteilla? Ghetto on pitäny kiitetävästi.
    Itsellä ei gorillalla tehdyllä tiivistyksellä pysynyt floater on onen vanteella takana. Edessä pysyi, mutta hieman pidemmän päälle molemmissa kiekoissa nippelin reuna tuli gorillateipin läpi monestakin kohtaa. Litku tosin paikkaili teipin repeämiä, mutta vuotoa ilmeni silti ajoittain jonkin verran. Nyt ghettona on toiminut hyvin (pysyy vanteella ja pitää ilmat hyvin sisällä) ja paluuta teippiviritelmiin ei itsellä ole näköpiirissä ainakaan ko. vanne ja rengas kombinaatiolla.

    Itsellä muuten halkaistun sisurin alla ollut makuualustan vaahtomuovi on pidemmän seisomisen jälkeen alkanut palautua ainakin jossain määrin alkuperäiseen muotoonsa. Alussa oli kyllä aika pitkään litteänä, mutta pidemmän päälle saman vaahtomuovin pystyi käyttämään uudelleen.

  14. #1094
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    800g laihtui oma white litkuttamalla. Joten halpa kevennys.

  15. #1095
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    800g laihtui oma white litkuttamalla. Joten halpa kevennys.
    Ja piti käydä kokeilemassa. Tuntuu että pyörään tuli herkkyyttä rutkasti lisää ja renkaat suodattavat entistä paremmin epätasaisuuksia. Kehältä kun lähtee pyörivää massaa kolmasosa pois niin pitäähän se jossain tuntuakin

    Ehdottoman suositeltava päivitys. Ja nyt paineet voi pitää vaikka kuinka alhaisina eikä renkaat karkaa vanteelta.

  16. #1096
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    800g laihtui oma white litkuttamalla. Joten halpa kevennys.
    Tein saman päivityksen omaani. Muuten oli varsin hyvä mutta takavanteen hitsi saumasta kupli vähän litkua läpi koko lenkin ajan. Jos ei lopu pian niin pitäisiköhän sauman päälle vetäistä epoksia tai pikaliimaa
    Gravity, what a heartless bitch.

  17. #1097
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Tein saman päivityksen omaani. Muuten oli varsin hyvä mutta takavanteen hitsi saumasta kupli vähän litkua läpi koko lenkin ajan. Jos ei lopu pian niin pitäisiköhän sauman päälle vetäistä epoksia tai pikaliimaa
    Tämä on paha tubelesongelma. Siihen ei auta muu kuin purkaminen ja puhdistus sekä teippaus sisäpuolelle koko vanteen paljaalle osalle.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  18. #1098
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Ground Control on ihan paska. Ajoin veli Mutiksen muovikehäpaksuttimella järveä ympäri ja pompahtelin kivet juuret ja muut obstaakkelit kaurismaisella ketteryydellä yli. Vaihdettiin pyörät takasin ja ekassa rungon ylityksessä ooteebee. Ttu.

  19. #1099
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Muuttuko ajo-ominaisuudet?Kurvikäyttäytyminen ,viistot pinnat?
    Nyt ei päästy kallioille pörräämään, mutta vinossa juurakossa ja erikokoisten kivien yli meno oli vaan juhlaa. Vaikka oli vähän reilusti painetta, niin vetopitoa oli tarpeeksi. Nyt jos löytyy tuota perempi rengas, niin ihme on. Snadisti pyöreämpänä toi rengas toimi jopa paremmin. Reilu 30km maastoa ja jyrkkiä mäkiä takana ja joku kymmenen kilsaa siirtymiä, niin silti piti vielä pikku järvi käydä kiertämässä.

  20. #1100
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    48mm gorillateippiä olisi, samoin litkua, mutta mistä ihmeestä venttiilit. Notubesin mahtaa olla ainoat järkevät hankittavat?

  21. #1101
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Ground Control on ihan paska. Ajoin veli Mutiksen muovikehäpaksuttimella järveä ympäri ja pompahtelin kivet juuret ja muut obstaakkelit kaurismaisella ketteryydellä yli. Vaihdettiin pyörät takasin ja ekassa rungon ylityksessä ooteebee. Ttu.
    Anteeksi...

  22. #1102
    zipo Guest
    Leikkaat vanhoista sisureista ventiillit.Tsekkaa ensin että niissä on irrotettavat sielut.

  23. #1103
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Anteeksi...
    Siis kumpi kynti tonttia?

  24. #1104
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Kukaan ei nähnyt mtn koska mä olin viimeisenä. Ja syndit päällä, tietty.
    *raapsmukspam*

  25. #1105
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Tämä on paha tubelesongelma. Siihen ei auta muu kuin purkaminen ja puhdistus sekä teippaus sisäpuolelle koko vanteen paljaalle osalle.
    Hitto kun ei millään jaksaisi alkaa virittelemään. Ehkä ghetto tubeless olisi fiksu ratkaisu. Mahtaako prestalla varustettuja ghetto viritykseen sopivia sisureita saada jostain nettikaupasta (tai Tampereen kivijalka myymälöistä)??
    Gravity, what a heartless bitch.

  26. #1106
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Anaxagore, miten teippasit kehän ennen litkutusta? Voitko antaa yksityiskohtaiset ohjeet? Vanteen yläreunaan? Mutkaan? Montako kierrosta mitä teippiä?

  27. #1107
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Anaxagore, miten teippasit kehän ennen litkutusta? Voitko antaa yksityiskohtaiset ohjeet? Vanteen yläreunaan? Mutkaan? Montako kierrosta mitä teippiä?
    Leikkelin vannenauhasta (niitä oli kaksi päällekäin) molemmin puolin niin paljon pois kuin vain sai eli jotain 1cm. Sitten 73mm levää gorillateippiä yksi kierros keskelle vannetta alkaen venttiilireiästä ja siihen 10cm vielä päälle. En teipannu niitä renkaan reunan alle tulevia reikiä. Painelin teipin huolella kiinni. Kannattaa kyllä varmaan teipata ne reiätkin. Sitten vaan terävällä ruuvilla venttiilille reikä ja venttiili paikoilleen.

    Sen jälkeen laitoin renkaan paikoilleen, sielu irti ja kompuralla ilmaa. Naps ja rengas asettui. Takarengas asettui vasta kovemmalla paineella kuin etunen. Sen jälkeen työnsin 150ml litkua venttiilin läpi. Sielu takas ja paineet taas kompuralla. Vanteen hitsaussaumasta mullakin pulppusi vähän mutta tyrehtyi.

    Katotaan aamulla miten on paineet pysyny.

  28. #1108
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Kiitos. Siinä oli seikkaperäinen selostus. Jos se on toiminut, niin tuossa on marssijärjestys itselleni.

  29. #1109
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Jos haluatte pitkäikäisen viritelmän, niin Stansin videon mukaisesti kannattaa vanteen pinta karhentaa hiekkapaperilla ja pyyhkiä IPA:lla. Sen jälkeen teippaus ja sisurin kanssa paketti kasaan, odotusta ja vasta sitten ilman sisuria. Näin teippi myös tarttuu kiinni vanteeseen.
    Ai mistäkö tiedän??

  30. #1110
    zipo Guest
    Vanteen anopinnotteen karhennus todellakin parantaa teippien pysymistä.Anodisointi on vähän niinkuin teflonpinnote paistinpannuissa.
    Vanhasta sisurista leikatun ventiilinjuureen olen pyörittänyt putkiteipistä snadin kartion tiiveyden varmistamiseksi ja ulkopuolelle vannetta nylon/teflon prikka juurimutterin alle.
    Toiminut jopa kun on joutunut laittamaan prestan autonventiiliille porattuun vanteeseen.Avidin CPS prikkaa kannattaa myös käyttää vanteen ulkopuolella keskittäämään liian kapeaa venttiiliä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •