"best case for Specialized, the patent will expire September 9th, 2014." linkki
"best case for Specialized, the patent will expire September 9th, 2014." linkki
Nyt lähti läskit, vaimolta viikko sitten ja minulta tänään. Vähän jäi haikea fiilis!
Onnellisia hetkiä uusille omistajille
Onneksi voi ajaa lohdutukseksi cyclocrossia!
Kumminkin pian sorrutte![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
Neitsytlenkki ajettu. Olen myyty. Totta on se, että läskillä ajaessa naamalla on typerä virne. Sille nyt vaan ei voi mitään. Aim in lööv.
Kävin ajamassa tarkoituksella vähän kaikenlaista ajoa; juurakkokivikkopolkua, Laajavuoren Vasurin, kelviä, hiekkatietä jne.
Paineet oli vissiin mulle vielä korkealla; 70kg kuski, edessä 0,4bar/takana 0,6bar. Silti...käsittämättömän helppo ajaa. Missä vain.
Gripparit heivaa vielä nevadaan ja Answerin tanko niin eiköhän siinä ole pyörää hetkeksi.
Toki tubelessin edut tuntien, sekin vääntö on vielä edessä.
![]()
^Koitimpa lähestyä YV:eellä.
Seuraavat virheet tapahtuivat, kun lähetit viestin
brilleaux has exceeded their stored private messages quota and cannot accept further messages until they clear some space.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
^^
Onpa heno kuva ja "mukavan" näköistä maastoa![]()
^^ Koitapa uudestaan, tyhjensin boksia.
Ajoitko kannon yli vai mikä tuosta teki pirullista? Tuo on juuri sopivaa ihan tavan 26 täpärillekin. Kiviä kyllä saisi olla vähän mausteena. Jos maasto ei olisi tuon tapaista niin miksi sinne metsään ylipäänsä kannattaisi lähteä? Siis ohan oikeasti. En minä ainakaan viitsi millään tasaisella polulla ajellakaan. Tylsää ja turhauttavaa.
Olet polusta päätelleen oikeasti maastopyöräilijä etkä katusellainen jos lenkki koostuu 60% tuollaisesta tai kivikosta. Nostan hattua.
Gripparien antaisin olla talveen asti, ovat aika ehottomat vehkeet paksuilla hanskoilla. Olettaen tietysti, että niihin tottuu. Ite totuin ja sellaiset ois nytkin jos Yopo ei ois tullut noilla toisenmoisilla, enpä vaan jaksa vaihdella kun nekin toimivat.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
juu sopivalla rytmillä ja vauhdilla pääsee ni se leijuu tuommosten yli!
Toki 9h ja tuommosta polkua täysjousto auttais ainaki hanuria kestämään ja ehkäpä selkäkin ois paremmassa kunnossa lenkin jälkeen.
Ja yli 30km/h enska-alamäessä täysjäykkä on aika tarkka mihi sen työntää.
turhaa on katsoa ja haaveilla,
Kun voi kokea ja kaatuilla.
Kuvan juurakko muistuttaa etäisesti Syväojan polkuja. Siellä on runollista. Hmm... Tour de Iglulta jäi mieleen se Rantabulevardi. Se oli suorastaan eeppisromantillisen runollinen.
Hieno on prilleauksin Läskipoika.
Mitäs järkeä on hankkia täysjoustoa metsään, koska sehän "tasoittaa" tuollaisen juurakon täysin? Miksi siis kannattaa lähteä metsään täysjoustolla, kun täysjäykällä soratiellä ajaminen olisi ihan vastaavaa. Täysjäykällä maastoajo on hyväksyttävää, muuten pysykää vaan siellä hiekkateillä.
No löytyy reitiltä kiviäkin.
Pirullinen tuli aina mieleen kun tunkkasin tuota 26" 170mm täpärillä. Sillä tuo huomautus, unohdin vain että se ei aukene kuin itselle.
Läskillä tuon läpiajaminen on sitten ilmeisesti tylsää ja turhauttavaa, koska meni "leijuen" läpi.
Tarkoitan siis sitä, että toi(kin) pätkä mentiin läskillä aivan eri flowlla läpi kuin täpärillä.
Ja huomattavasti pienemällä rasitusasteella, näin subjektiivisesti arvioiden.
1. vaihtaminen edellyttää sormen poistoa jarrulta
2. vaihtaminen edellyttää käden siirtoa pois optimaalisesta otteesta sieltä tangon ulkoreunalta. Kyrpii esim. teknisessä ylämäessä.
3. ilmeisesti X0-vaihtaja ja noi pelaa niin hyvin yhteen, että vaihtaminen on jo liian smoothia mun makuun.
4. Tämmöinen vanha jäärä on jo niin iskostanut selkärankaan noi vivut että paree mennä niillä.
Edit: viimetalvelle hankin muuten Northwaven sormikkaat ja alle silkkisormikkaat. Ei jäädy näpit ja vaihtaminen toimii vivuillakin.
Näemmä väärin ajettu ja väärässä paikassa.
^
Itseasiassa LÄSKI tasoittaa tuollaisen juurakon paremmin kuin täpäri. Siltä se ainakin tuntuu siellä panssarivaunun ohjaamossa.
Tästähän nyt seuraa ilmeisesti saamieni rohkaisevien kommenttien perusteella se, että läskin hankinta panee siirtymään astetta vaativimpiin maastoihin.![]()
brilleaux muokkasi tätä : 12.09.2014 at 09.00
Paras juurakon tasoittaja liene asvaltti, kiitos herralle maantiepyörästä. Mehtäpolokuja on mukava ryllätä maastopyörällä. Syklolla nyt mennään minne sattuu ja kivaa on. Läskipyörä on lähinnä hengellinen kokemus. Tai jos rehellinen olen sitä ne on kaikkipolkupyörät.
Vetelinpä kokkees läskillä ratakiskoja pitkin, oli hyvä loppurentoutus.(pyörälenkille)
Ja ainiin... Hienolta tuo brillen Spessun pirssi tosiaan näyttää.
Alennuksesta innostuneena arvelin itsellekin ostaa testiin Whiten 2Fat Pro:n, niin josko sitä ensi viikolla pääisi vähän koelenkkejä heittelemään. Uskoisin paksukaisesta pitäväni, niin katselee sitten myöhemmin, että pistääkö Whiten toiselle kokeilijalle menemään ja hankkii itse uuden, vai onko raamia järkeä vain päivitellä. Ensimmäinen päivitys (ainakin ennen kuvan postaamista) olisi rungon maalaus. Spray, eikä mitään hiomisia tai NitroMorssailuja alle
Sitten vielä varmasti miljoonaan kertaan keskusteltu kysymys, mutta mitä sanotte miten sinänsä normaalissa kangasmaastossa tuollainen 4.7" Bulldozeri toimii verrattuna vaikka 4.0" Floateriin? Meneekö jo sinänsä turhan pulleaksi, vai vieläkö rullailee yhtä hyvin?
mites noi "gripparit" toimii talvella kun j vettä ja pakkasta sekoitetaan? Vivut voi vielä jotenkin saada toimimaan....!
Kunhan utelen...!
Ingen problem.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Katsoin tuota Brilleauxin kuvaa ja ajattelin, että nyt on tutut maastot. Vaan ei ollutkaan. Suomi tuo Juurakoiden luvattu maa.
Gripparit tosiaan itsellenikin uusi tuttavuus. Toistaiseksi en ole vaihtamassa. Käsi ei todellakaan ole optimipaikassa kun vaihteita vaihtaa, mutta toisaalta ote on tukevampi.
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Yllätyin kyllä erittäin positiivisesti myös läskin kyvyistä enskapolulla; Laajavuoren Vasuri nyt ei vaativin ole eikä mun vauhdit päätä huimaa, mutta kuitenkin.
Keulakulmaan ei tosiaan tartte läskissä tuijotella, kuten mua täällä opastettiin.
Enskapyörän 65 astetta vs. Fatboyn 70,5 astetta; tuli alas heittämällä ja ei kertaakaan tullut mieleen että keula olisi liian jyrkkä.
Erittäin helppo pyörä käsitellä.
Kirjanmerkit