ElectrobikeGarminGiant
Sivu 73 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 63 71 72 73 74 75 83 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.161 - 2.190 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Ardentit pitävät aika nätisti 100mm joustavan täpärin alla. Pitoa piisaa niin kallioilla, juurakoissa, että mudassa. Ainoa miinus painon lisäksi on etteivät rullaa kovinaan hyvin, esim ardentit 3,2bar painetta versus racing ralph 3.2bar painetta. Noh, syksyllä ainakin mulla määrää enemmän pito kuin rullaavuus...

^aika rapsakat paineet.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Minä olen ajellut nyt tämän kesän Ardenteilla, tosin aikasta lailla pienemmillä paineilla kuin TANUKI. Ja ihan hyvin on pärjännyt joka paikassa, kuivalla ja märällä. Eihän se pito mitään jäätävää ole, mutta tuleepahan tiirailtua ajolinjoja tarkemmin.
    Ajelen nuo nyt loppuun ja kokeillaan sitten taas jotain uutta...jos jaksaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Mikä versio Bronsoneista sulla on?
    Mulla on Bronsonista tuo Race-malli, 26x2.3" koossa ja litkuilla mennään
    Still rides with 26er

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    se kyllä varsin mainio märän (ja muunkin) kelin rengas on, kuten todenna monasti ma olen..

toki tämänkin renkaan kohdalla (ainakin omalla kohalla) kuskin massalla voooi olla jotain tekemistä pidon kanssa, toisaalta, kyllä H.Moilanenkin diggailee ja on mun rinnalla höyhensarjalainen..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TANUKI Katso viesti
    Ardentit pitävät aika nätisti 100mm joustavan täpärin alla. Pitoa piisaa niin kallioilla, juurakoissa, että mudassa. Ainoa miinus painon lisäksi on etteivät rullaa kovinaan hyvin, esim ardentit 3,2bar painetta versus racing ralph 3.2bar painetta. Noh, syksyllä ainakin mulla määrää enemmän pito kuin r,äullaavuus...
    Herra jumala, Ardentithan on ns. all.mountain/endurorenkaista rullaavimmat. Ja sitä painetta eteen reilusti alle 2bar jos 2,4 koko ,etkä oo steve peat.
    taakse niin vähän ettei käärme iske. Nämä isommat maastorenkaat nääs tuppaavat rullata ja pitää sitä paremmin mitä vähemmän painetta niihin laitat. ainaki maastoajossa johon ne on kai tarkoitettukkin,
    Vertaus RaRaan on absurdi koska ei se ralphi kuulu tähän ketjuun.
    - Fear is a mindkiller -

^ en tiennytkään, pitää kokeilla pienemmillä paineilla. Joo, ei se rr tänne kuulu...
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    etkä oo steve peat.
    Mä muistutan etäisesti Ron Jeremyä nykykunnossa ja silti oon 2.4" voinu edessä pitää 1,6bar ja takana 2bar ongelmitta.

Massaa on minullekin hieman kertynyt ja olen ajellut setupilla: edessä 1,6bar, takana 1,8bar.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Mä muistutan etäisesti Ron Jeremyä nykykunnossa ja silti oon 2.4" voinu edessä pitää 1,6bar ja takana 2bar ongelmitta.
    Heh.(meinas aamukahvit olla rinnuksilla).
    Tarkoitin peat viitauksella lähinnä sitä miten kovaa noilla painetaa menemään.
    itse sisurin kaa 2,4-2,5 takana ettei käärme iske ja tubeless setupillakin ei millään pysty ajamaan alle kahden.(yleensä 2.2) lotkyää muuten ja vanteessa denttejä jos tekee pienenkään virheen kovempivauhtisessa patikossa. Minusta noissa on aika lötkyt kyljet. Painoo mulla ajokamoissa se 95kg
    Tarkoitan siis single ply a60 2,4 ardenttiä exo kyljillä.

Jännä juttu ,että samoilla kyljillä olevaa 2,4 HRII:ta voi ajaa tubeleksena siinä n.2 bar eikä samaa lötkyämisilmiötä esiinny vaikka samanpainoisia ja kokoisia renkaita.
    Tosin HRII räjähti 2 kertaa ajossa vanteelta ,mutta se oli ennemminkin kehän syytä.
    syklopaatti muokkasi tätä : 09.09.2014 at 11.38
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    se kyllä varsin mainio märän (ja muunkin) kelin rengas on, kuten todenna monasti ma olen..

toki tämänkin renkaan kohdalla (ainakin omalla kohalla) kuskin massalla voooi olla jotain tekemistä pidon kanssa, toisaalta, kyllä H.Moilanenkin diggailee ja on mun rinnalla höyhensarjalainen..
    Kyllä tämä rengas toimii huonostisyöneilläkin. Tuo pulleampi versio on nimenomaan pidon kannalta parempi versio; siinä on 50a/60a seos. Hoikemassa kumi on pelkkää 60 ampeerista ja eron huomaa märällä todella selvästi. Paineet saa pudottaa kohtuullisen alas, jotta pehmeämmät reunanappulatkin ottavan kontaktia isänmaan kanssa. Ja leveä kehä tietysti edesauttaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Heh.(meinas aamukahvit olla rinnuksilla).
    No jos on viikset ja etu tynnyri niin on ainakin 30% RJ. Kalakukossa olisi tilanteen voinut todeta.

Mutta asiaan:

V#ttu.
    Olen nyt ajanyt trailstar HD:lla 4 lenkkiä ja takarenkaasta alkaa nappulat repeämään irti..siis mitä helevettiä?
    Laitan kyllä illalla schwalbelle reklamaation kuvien kanssa ja vaadin lavallisen renkaita tähän uitutukseen.

Tai sitten pitää vaan ajaa hiljaa?

No jos on viikset ja etu tynnyri niin on ainakin 30% RJ. Kalakukossa olisi tilanteen voinut todeta.

Mutta asiaan:

V#ttu.
    Olen nyt ajanyt trailstar HD:lla 4 lenkkiä ja takarenkaasta alkaa nappulat repeämään irti..siis mitä helevettiä?
    Laitan kyllä illalla schwalbelle reklamaation kuvien kanssa ja vaadin lavallisen renkaita tähän uitutukseen.

Tai sitten pitää vaan ajaa hiljaa?
    Normipäivä Schwalbeille, nappulat repee irti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Normipäivä Schwalbeille, nappulat repee irti.
    Jep. Schwalbe laatua. Tässä 4-5 lenkkiä takana pyörinyt 2,4 trailstar Nobby Nic.

Edit:ei noita taakse ainakaan paljo viitti ostella. Kalliiks tulee jos rengas kestää sen max 10 lenkkiä.
    - Fear is a mindkiller -

Ompa tutunnäköstä. Ite painoin just parin Rocket Roneja roskakoriin kun kestivät kaksi lenkkiä. Molemmista renkuloista molemmilta reunoilta nappulat irti ja litkut hikoilee pihalle.

Onko kukaan reklamoinut tuollaisista renkaista? Jos kyllä, miten rekkulaan suhtaudutaan?

anteeksi mutta tarttuisin tuohon "hikoilu" termiin.. itellä on hans dampfeissa alkanut kuluminen näkymään, nappulat on kyllä suurinpiirtein tallella, mutta ihmettelin kun ei takakumi pidä enää ilmaa yön yli. kerran lenkin jälkeen tarkastellessani renkulaa huomasin kosteita läiskiä joista ilmeisesti sihisi ilmoja pihalle.. mistä tuo johtuu??
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

Onhan litkua tarpeeksi renkaassa, tyhjeneminen voi johtua kuivumisesta.
    Tuo pieni tihkuminen ei kovin äkkiä rengasta tyhjennä, epämukavaa se kyllä on.
    Ne ovat siis pieniä reikiä (huokosia) joista neste tunkee erittäin hitaasti läpi, joskus ihan uudestakin kumista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti

Onko kukaan reklamoinut tuollaisista renkaista? Jos kyllä, miten rekkulaan suhtaudutaan?
    Minä laitoin sinne meiliä tuossa 3h sitten..meinasin jättää iltaan mutta laitoin ennen lenkkiä kun uitutti niin keleesti.
    Hyvät on renkaat kunhan vaan pinta kestäs kiinni
    Mitäs nyt? Conteissa ei kestä kyljet,schwalbesta lähtee nappulat,hi5bikes myy eioota 3c maxxikseista pääosin....milleehä helvetillä minä sen tahkon luistelen alas.

WTB'tä kehiin. CRC:ssä on joitain malleja sopivassa alessa. Tampereella Sportaxissa on myös hyllyvalikoimassa.

Minä laitoin sinne meiliä tuossa 3h sitten..meinasin jättää iltaan mutta laitoin ennen lenkkiä kun uitutti niin keleesti.
    Hyvät on renkaat kunhan vaan pinta kestäs kiinni
    Mitäs nyt? Conteissa ei kestä kyljet,schwalbesta lähtee nappulat,hi5bikes myy eioota 3c maxxikseista pääosin....milleehä helvetillä minä sen tahkon luistelen alas.
    Contilta trailking (entinen rubber Queen) 2'4 apex kyljillä. Painaa mut pitäs kylkien kestää.
    2'3 baron on vähän turhan ohkanen tahkon irtokiville.
    - Fear is a mindkiller -

Contilta trailking (entinen rubber Queen) 2'4 apex kyljillä. Painaa mut pitäs kylkien kestää.
    2'3 baron on vähän turhan ohkanen tahkon irtokiville.

Ääh.. Keväällä särjin rq bc apexin kun taittui alle 2.4bar paineilla ja kylki repesi.
    Tahkon bike weekendissä särjin yhden UUDEN tk protection+apex bc:n päivän toisella laskulla 😁 sillon uitutti ja loppui se contin käyttö. Pitoa niissä on mutta kyljet on sutta.

Jos on kuivaa niin taidan taakse pistää perus seoksella olevan ardentin. Märällä sillä seoksella ei tee eessä eikä takana mitään tämmönen Ron Jeremy.

Jotenkin tuo wtb ei houkuttele...
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Tiedoksi: Maxxis Ardent 2.6 DH kyljillä on rungoltaan _kapeampi_ kuin Ardent 2.4 Exo kyljillä. Johtuu varmaan siitä että Exo paisuu täytettäessä kuin pullataikina.
    --

Ääh.. Keväällä särjin rq bc apexin kun taittui alle 2.4bar paineilla ja kylki repesi.
    Tahkon bike weekendissä särjin yhden UUDEN tk protection+apex bc:n päivän toisella laskulla  sillon uitutti ja loppui se contin käyttö. Pitoa niissä on mutta kyljet on sutta.

Jos on kuivaa niin taidan taakse pistää perus seoksella olevan ardentin. Märällä sillä seoksella ei tee eessä eikä takana mitään tämmönen Ron Jeremy.

Jotenkin tuo wtb ei houkuttele...
    Johan on. Minä luulin ettei niitä saa rikki kovin helposti. Iikalla kun kävin tänään niin siellä oli muutama maxxixsen shorty.
    Siinä vois olla kova rengas jos sataa. Tosin dH-renkulahan se taitaa olla ja paino sen mukainen.

Edit. tää WTB:n Vigilante vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.http://www.wtb.com/products/vigilante
    - Fear is a mindkiller -

Taisin löytää mahdollisen selityksen, miksi Bronsonit tuntuivat niin raskailta ajaa. Huomasin ihan ohi mennen, että takarengas oli hieman tyhjentynyt kun tarkastelin rengasta vähän tarkemmin, niin huomasin sen olevan todella tyhjä. Siinä kun pumppalin rengasta, niin huomasin, että Mavic Crossrid -kehän sauma näytti hieman falskaavan ilmaa. Pompputelin takarengasta maassa ja kehän saumasta suihkusi hieman litkua ennen kuin se paikkasi vuodon. Olisiko lenkillä sitten tullut joku tällä, että oli alkanut falskaamaan, ennen ensimmäistä lenkkiä ilmapaineet kuitenkin pysyivät nätisti paikoillaan.

EDIT: Kyllä sen sitten taas seuraavalla lenkillä näkee, kuinka renkaat toimii Täytyy kyllä yrittää etsiä jotain korjausvinkkiä noiden saumojen korjaukseen.
    Nappulakenka muokkasi tätä : 10.09.2014 at 08.23
    Still rides with 26er

Johan on. Minä luulin ettei niitä saa rikki kovin helposti. Iikalla kun kävin tänään niin siellä oli muutama maxxixsen shorty.
    Siinä vois olla kova rengas jos sataa. Tosin dH-renkulahan se taitaa olla ja paino sen mukainen.

Edit. tää WTB:n Vigilante vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.http://www.wtb.com/products/vigilante
    Vigilante toimii oikein erinomaisesti eturenkaana, mutta kannattanee ottaa tuo Team issue versiona, on semi heppoiset nuo kyljet tavallisessa ja Team Issuessa on pehmeämpää kumia pinnassa(50/60a vs. 45/60a).

Contin kyljet, tai koko runko oikeastaan on aika heikko, useamman kerran onnistunut puhkomaan kulutuspinnastakin RQ/TK 2.2" versioita. Toinen ongelma on se että kuvio on kapeampi kuin runko niin nappulat ei suojaa kylkiä käytännössä ollenkaan ja se ei ainakaan auta asiaa. Muuten olisi aivan erinomainen takarengas yleiskäyttöön...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Ei oo gyntteri vielä vastannu. nyt tein reklamaation jo myyjäliikkeellekkin gyntterlandiin..
    Jos kumpikaan ei vastaa,soitan schwalbelle. Eivät varmaan vastaa edes puheluun.

Geax gato gummit meen huomenna hakeen "29" cube ams 120 (täpäri) alle kokeiluun, jos rullais kevyemmin ku noppy nikki. takana alkuperänen noppy nikki kesti noin 1500km pirkanmaan maastoja, edessä olis viä ihan hyvä, laitetaan odottamaan varastoon jatko käyttöä. Geaxilta odotan parermpaa rullaavuutta mutta vastaavaa pitoo ku noppyltä.

Koitan viikonlopun aikana saada pari lenkkiä ajettua ja raporttia su-ma akselilla.
    -en ole hullu, olen erikoinen-

Bike-components vastasi. Pyysivät lähettämään renkaat sinne. Täytyy alku viikosta laittaa menemään. Jos eivät itse pysty asialle tekemään mitään niin ottavat yhteyttä schwalbeen. Yksiäkään trailstar kumeja ei kyllä tule, ei ilmaisia eikä maksettuja. Aion tinkiä tilalle jotain maxxista 3C seoksella. Pisteet bcle ja ei edes tarvitse maksaa dhl:n tahtia Saksaan päin.

Tulipa sitten testimielessä hommattua Contin Trailkingit (29x2.2 BC) kun ajattelin, että voisi jotain muutakin koittaa HD:n sijasta syksyn märille keleille. Mutta olipa tuskainen asentaa litkujen kanssa! Nykyisillä vanteilla (23mm sisäleveys) Schwalbe, Spessu ja Maxxis ovat asentuneet ihan kuivana kompuralla ilman mitään ongelmia.

Noh, Trailkingit:

- Kuivana suoraan kompuralla => ei mitään mahiksia.
    - Saippuavettä kehiin ja renkaat pomputtelua => ei onnistu.
    - Renkaat pois vanteelta ja reunojen voitelu => ei onnistu.
    - Prestan sielu pois jotta enemmän ilmaa => ei onnistu. (Nyt on jo lähellä kuitenkin)

Sitten viimeinen kikka eli ensin sisurilla paikalleen, toinen reuna ja sisuri pois ja litkut tilalle => Johan toimii! Oli sen verran paljon vaivaa, että paras olla aika timanttiset gummit. :-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Tulipa sitten testimielessä hommattua Contin Trailkingit (29x2.2 BC) kun ajattelin, että voisi jotain muutakin koittaa HD:n sijasta syksyn märille keleille. Mutta olipa tuskainen asentaa litkujen kanssa! Nykyisillä vanteilla (23mm sisäleveys) Schwalbe, Spessu ja Maxxis ovat asentuneet ihan kuivana kompuralla ilman mitään ongelmia.

Noh, Trailkingit:

- Kuivana suoraan kompuralla => ei mitään mahiksia.
    - Saippuavettä kehiin ja renkaat pomputtelua => ei onnistu.
    - Renkaat pois vanteelta ja reunojen voitelu => ei onnistu.
    - Prestan sielu pois jotta enemmän ilmaa => ei onnistu. (Nyt on jo lähellä kuitenkin)

Sitten viimeinen kikka eli ensin sisurilla paikalleen, toinen reuna ja sisuri pois ja litkut tilalle => Johan toimii! Oli sen verran paljon vaivaa, että paras olla aika timanttiset gummit. :-)
    Hyväthän ne on joo niin kauan kunnes kestävät. Saatiin kevyet miehet viikonloppuna lyhyen parkkipyrähdyksen aikana kaksi Contia rungostaan rikki (1kk vanha 27.5x2.4" TK ja 26xjotain RQ).

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •