HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 40 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 38 39 40 41 42 50 90 140 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.171 - 1.200 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Huomasitko, että Revelaten tuotteita saa Itävallasta, http://fatbikes.at/revelate-designs

Toimituskulut vähän halvemmat, mutta itsellä ei ole liikkeestä omakohtaisia kokemuksia.
    Ja enklannista jos ei muualta: http://www.backcountrybiking.co.uk/
    Tilasinkin mallikkaasti tuolta jotain jota luulin/toivoin tarvivani elokuussa.
    Mailissa kysyin postikulut kun oli jotain hämminkiä ostoskorin kanssa, vastaus kuului: "Postage would £12.65 (tracked signed for)"
    Vastasin että kelpaa ja sitten tuli jokin linkki jota kautta maksoin.

Alt. barit auttaa todella paljon käsi-, hartia- ja selkäkipuihin. Itse speksasin On-One OG:n lisäksi myös Bontrager inForm Evoke RL gripit (zippoa kopioiden). 20/20 on tosi hyvä mutta jos haluaa säästää niin OG on hyvä. Itse en haluaisi yhtään enempää backsweeppiä kuin OG:n 25 astetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Minkälaiseen ajoon tuo on parannus? Ihan XC, AM vai enduroo yms.?
    Normaali Etelä-Suomalainen polkurymistely, onko se sitten AM:ää, enduroo tai XC:tä, ei se ainakaan huonolta tuntunut Ylläksen DH radalla kun läskillä siellä ajelin.

Mun ajotyyli läskillä on ihan erilainen täpäriin verrattuna, eli liikun läskin ohjaamossa enemmän jolloin tangon suurempi taaksetaivutus (mun tapauksessa 9 astetta vs. 20) vaikuttaa ranteiden/kyynärpäiden/olkapäiden nivelten liikkuvuuteen.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Kertokaa, oi viisaat, onko toivoa löytää 9:zero:7:n takanapaan (170 mm) vapaarattaita teräksisellä rungolla? Ostelin tuossa kesän lopulla käytetyn mokoman ja jo entinen omistaja oli saanut alumiinia ruttuun ihan kivasti. Käsittääkseni hänellä on elopainoa alta 80 ja itselläni menee ajokamojen kanssa helposti yli sadan. Onko näiden osien kanssa pelin henki se, että jos meinaa vaihtaa mallia parempaan, pitää vaihtaa koko napa?

Tuo näyttää Formulan vapaarattaalta, samalta mikä on mun Mukluk2 navassa. Niitä löytyy ainakin teräksisinä Shocktherapystä sekä minulta.

Klicks! Shoktherapyssä on hinta huomattavasti edullisempi.
    HC Andersen muokkasi tätä : 09.09.2014 at 18.11

Voi helvete! Oon jääny ihan 2013 luvulle ku en oo seurannu mitä tääl tapahtuu..
    Ja haluaisinkin jatkaa keskustelua keuloista kuitu kiinostaa.. myös kiinan kuitu onk0 jollaki joku kauppa mistä tilattu kiinan kuitukeulaa kestääkö/hinta/toimitusaika.
    300€ kuulostaa äkkiseltään aikas paljonlta mutta kyllä muutaman kaljan jälkeen voi jo tilata. muita sopuhintaisia? Jos lojuu käytetyt ni ne myös kiinostaa
    Ajoin vähän huonosti ja nyt punottaa.

unohtuna sannoo et pitäs soppii tuaho mukluk2... tue ei taid mennä?
    Ajoin vähän huonosti ja nyt punottaa.

Mikänottei sopis? Jos kakkoseenmulkuttimessa on taaperoputki, niin uuella laakerin alakoolilla siitä selviää (1 1/8">1,5" crownrace)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sanaksenaho Katso viesti
    Voi helvete! Oon jääny ihan 2013 luvulle ku en oo seurannu mitä tääl tapahtuu..
    Ja haluaisinkin jatkaa keskustelua keuloista kuitu kiinostaa.. myös kiinan kuitu onk0 jollaki joku kauppa mistä tilattu kiinan kuitukeulaa kestääkö/hinta/toimitusaika.
    300€ kuulostaa äkkiseltään aikas paljonlta mutta kyllä muutaman kaljan jälkeen voi jo tilata. muita sopuhintaisia? Jos lojuu käytetyt ni ne myös kiinostaa
    Toiset kehuu toiset ei, tämä taitaa olla aika monella myös minulla, ei ole pahaa sanottavaa.

On-One Fatty Carbon

Ehkä teräskeulaa hieman kovempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sanaksenaho Katso viesti
    unohtuna sannoo et pitäs soppii tuaho mukluk2... tue ei taid mennä?
    Mikäjottei

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Eilen sekä tänään se oli tämän näköinen, huomenna jo eri näköinen

Hei kerropa Kemizti ku sulla on samanlainen pyörä ja ajeltiin peräjälkeen Finlandiassa mäkkee ylös että menikö tuo ononen hiilikepukka ihan heittämällä ysinollaseiskan alumiinisen tilalle vai pitikö jotain rinkuloita headsettiin vaihdella tai jarruadapteriloisia laitella? Kävyn tilalle tietenkin se hiilarispesifinen ruttulo. Minullahan siis on nuo BB7:t...

Nuo saakelin hinnat. Himotus.

^meni, se suositeltu kaulaputken sisään paneskeltava kikkula kannattaa tosissaan muistaa tilata mukaan, ite maksoin kalliisti kivijalkakauppaan..

Onko oleellisesti eri tuntuma ajossa (poislukien painoero)? Syherönsuodatusominaisuuksia ajan takaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tiki Katso viesti
    Onko oleellisesti eri tuntuma ajossa (poislukien painoero)? Syherönsuodatusominaisuuksia ajan takaa.
    kyllä mä pidän että se(kin) suodattaa tärinää mainiosti verrattuna sikajäykkään alukeppiin, toki mulla on myös kuitutanko, joka edelleen edesauttaa asiaan (ja oli melekee yhtä kallis)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    +1, toimii myös siirtymillä.
    Jep stemmin vierestä, kun ottaa sisäänpäin taivutetusta osasta kii, niin pääsee kivaan aero kippuraa ja läski poimunopeuteen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Normaali Etelä-Suomalainen polkurymistely, onko se sitten AM:ää, enduroo tai XC:tä, ei se ainakaan huonolta tuntunut Ylläksen DH radalla kun läskillä siellä ajelin.

Mun ajotyyli läskillä on ihan erilainen täpäriin verrattuna, eli liikun läskin ohjaamossa enemmän jolloin tangon suurempi taaksetaivutus (mun tapauksessa 9 astetta vs. 20) vaikuttaa ranteiden/kyynärpäiden/olkapäiden nivelten liikkuvuuteen.
    Tuon tangon ajoasentoon vaikutusta juuri pohdin. Ihan puhtaasti mutuna luulisi että tuolla taaksetaivutuksella ohjaamo lyhenee ja ajoasento on pystympi. Itsellä tämä heikentää ylämäkiä ja teknisiä pätkiä. Vai onko 720 leveydellä ja ohjaamon pituus sama eli eteenpäin taivutus kompensoi riittävästi?

Jos näin on ja 720 tuntuu liian leveältä (700 toistaiseksi levein) tangon lyhentämisen myötä pitäisi lyhentää myös stemmiä, jotta ohjaamon pituus pysyy samana?

Oletko asentanut taaksetaivutuksen käsien suuntaisesti, vaakaan vai jotenkin muuten?

Voi olla että pohdin liikaa.

mutanaama Guest
    Sviippi lähtee ensin stongasta eteenpäin, ja vasta sen jälkeen takaisin, jolloin kaffat on kutakuinkin samassa paikassa kuin suoremmalla tangolla. Leveydestä saa osan pois, jos haluaa.
    Vantaalta löytyy useempi läski, jossa tuota voi kokeilla.
    @Antza44, juuri noin.

^^Minusta Answerin 20/20 voi jopa lyhentää stemmiä 10-20mm eli "ohjaamo pitenee" verrattuna 740mm 9 asteiseen tankoon tai ainakin siltä tuntuu. Polville jää tilaa huomattavasti enemmän, kuin normitangolla. Minulla tangon päät vaakatasossa. Minulle luonnotonta nostaa tangonpäitä ylös oli tanko mikä tahansa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Tuon tangon ajoasentoon vaikutusta juuri pohdin. Ihan puhtaasti mutuna luulisi että tuolla taaksetaivutuksella ohjaamo lyhenee ja ajoasento on pystympi. Itsellä tämä heikentää ylämäkiä ja teknisiä pätkiä. Vai onko 720 leveydellä ja ohjaamon pituus sama eli eteenpäin taivutus kompensoi riittävästi?

Jos näin on ja 720 tuntuu liian leveältä (700 toistaiseksi levein) tangon lyhentämisen myötä pitäisi lyhentää myös stemmiä, jotta ohjaamon pituus pysyy samana?

Oletko asentanut taaksetaivutuksen käsien suuntaisesti, vaakaan vai jotenkin muuten?

Voi olla että pohdin liikaa.
    Kaikki on suhteellista... Niin kun mutis tuossa totesi että swiippi lähtee ekaks eteen sitten taakse, joten kahvat on suunnilleen samassa kohdassa tuossa answerissa. Mulla on tuo tanko käännettynä väärinpäin eli se laskee 20mm ja samalla tupit sojottaa hieman alaviistoon... toimii mulla. Tällä tavoin kädet sijaitsee ohjaamossa 6cm alempana verrattuna vanhaan Easton MonkeyBar DH Hi-riser tankoon

Tuossa havainnollistava kuva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Maastopyöräilyyn.
    Tätä tuppaa olemaan aika monenlaista. Toisille asvaltilta eksyminen on maastopyöräilyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    Tätä tuppaa olemaan aika monenlaista. Toisille asvaltilta eksyminen on maastopyöräilyä.
    Siinähän tuo pointtikin tuli ihan selitettynä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Onkos näistä kokemuksia?
    http://www.vitalmtb.com/product/guid...dering-M,12361

Kävisi Fatboyhin Direct mountina ja saisi 28T:nä myös...

^The Nugen fillari?

Mitenköhän tommonen 20/20 tai OG menis täysjäykässä 29 Inbredissä. Ajot hyvin sekalaista ympäri vuoden. Halvempi tuo OG tietysti olisi kokeilla kuin jäykkä kuitukeula. Haaveissa siis keulaan edes vähän joustoa, mutta kuitenkin jäykällä keulalla.

Kaikki on suhteellista... Niin kun mutis tuossa totesi että swiippi lähtee ekaks eteen sitten taakse, joten kahvat on suunnilleen samassa kohdassa tuossa answerissa. Mulla on tuo tanko käännettynä väärinpäin eli se laskee 20mm ja samalla tupit sojottaa hieman alaviistoon... toimii mulla. Tällä tavoin kädet sijaitsee ohjaamossa 6cm alempana verrattuna vanhaan Easton MonkeyBar DH Hi-riser tankoon

Tuossa havainnollistava kuva.

Näinhän se on että kaikki on suhteellista ja monta muuttujaa, eikä selvyyttä saa ilman testaamista. Tuolla tangolla on kyllä laajat ajoasennon säätömahdollisuudet. Selkävaivaiselle 1-2 cm muutos ajoasentoon pitkillä matkoilla vaikuttaa paljon. Ajoasennon hieromisella olen saanut tuskaisen 60 km muuttumaan kivuttomaksi 120 kilometriksi.

Täytyy testata.

Oonkohan mä jotenkin rikki, kun mun läskissä on Kisa Naaman Sixc DH katkaisemattomana ja oon siihen hirveän tyytyväinen?
    Kai nää on makuasioita, sanoi Teuvo, kun takaluukkua kaiveli.

Tätä voin myöskin suositella, ellei hipokuitu ole ihan pakollinen http://trekbicyclestores.com/product...ar-75903-1.htm
    Krossikommuuni / Syöte MTB

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pastu Katso viesti
    Oonkohan mä jotenkin rikki, kun mun läskissä on Kisa Naaman Sixc DH katkaisemattomana ja oon siihen hirveän tyytyväinen?
    Kai nää on makuasioita, sanoi Teuvo, kun takaluukkua kaiveli.
    Mokoma muotistonga

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •