Taitaa olla beadhook se termi, jota haettiin. Beadlock on maastoautoista tuttu erillinen kehä, joka pultataan vanteeseen kiinni mahdollistamaan pienten paineitten käytön renkaan putoamatta päältä.
Taitaa olla beadhook se termi, jota haettiin. Beadlock on maastoautoista tuttu erillinen kehä, joka pultataan vanteeseen kiinni mahdollistamaan pienten paineitten käytön renkaan putoamatta päältä.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Se on sellanen snadi skrubu, mikä lukitsee renkaan ulkokehää vasten. Hyvässä TL vanteessa se on sen verran tiukkakin, ettei siihen mahdu teippiä väliin. Tainnu olla niin, että molempia nimityksiä on käytössä.
Itellä ei vertailukohtaa muihin läskeihin, mutta kiipiihän toi aivan uskomattomasti. Meillä päin on paljon noita hiekkamonttuja jonka pohjia tullut nyt koluttua tää viikonloppu. On se valtava kontrasti perinteiseen 2.35 maastorenkaaseen toi whiten rengas. Ne 20-30m hiekkaiset nousut johon commencal uppos 5m jälkeen, white kiipii ihan helposti. itse oon ajanut 0.55 paineilla ja se tuntuu toimivan... ehkä vois vielä siitäkin pudottaa kun oma massa suht pieni. Millä muuten kuljettajan kilomäärällä ja paineilla porukka ajalee? tohon rullaavuuteen.... mulla ei kokomusta muista fäteistä kun vaan se muutama minuutti spessusta.. niin mielestäni rengas rullaa hyvin. Paras uudistus harrastukseen fätin myötä on mielestäni se, että jo miljoona kertaa koluttujen polkujen rinnalle tuli aivan uusia ja hauskoja reittejä![]()
Fattyn takanapa rohisee. Laakerit paskana? Onko helppo vaihtaa ja jotain ihan peruskamaa?
PS. 25-40 General Lee Sramin pakalle ei ole kovin pitkäikäinen tai ei ainakaan kestä kovin paljoa väärinkäyttöä. Yleensä vaihdan ketjun 0,75mm venymän kohdalla, mutta nyt ehti venähtää 1 milliin ja kaikki General Leen rattaat paskana. Uusi ketju pomppii niillä kovaa runtatessa.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Jokos Whiten takanapa on tätä uutta tyyppiä. Ovat omasta mielestään keksineet vaparin uudestaan.
http://www.bikerumor.com/2014/09/06/...th-directions/
Eilen kävin ajelemassa juurakkopolkuja ja paineita oli edessä 0.30bar ja takana 0.35bar. Mittarina Schwalben painemittari josta ei mitään hajua kuinka päin honkia/petäjiä/mäntyä näyttää. Tänään laitoin työmatkalle eteen 0.50 ja taakse 0.55. Kuskilla painoa 76kg + varusteet.
Ei ole tuota frictionless-tyyppiä, sen verta paljon pitää mekkalaa tuo whiten vapaaratas.
Vähänhän tuo paino on. Esimerkiksi Whiten kiekkosetti painaa 7.8kg. Fillarilehden läskipyörävertailussa taisi olla kiekkosettien painot 7.4-8.4kg. Tuosta Whiten setistä lähtisi litkuttamalla massaa aika paljon pois ja myös vaihtamalla pakaksi xt 11-36.
Edit: Eipä hyödytä pakan vaihtaminen kuin 44g...
Anaxagore muokkasi tätä : 08.09.2014 at 08.57
Kokemuksia hyvistä hiilaristongista? On Onen sivuilla näyttäis olevan 59,99 puntaa niiden oma, onko tuosta mihinkään?
Nousua pitäis olla 25mm ylöspäin, mikä rajaa hiukan valikoimaa.
Ja leveyttä sen min 720mm.
Ja hiilarilla haen sitä pehmennystä, saa vinkata myös niitä "ei kannata" malleja.![]()
Jos budjetti ei rajoita ja nousua kaipaa yli 25mm, niin tuollasen laittaisin.. http://www.bike-components.de/produc...dell-2014.html
itellä Azonic c.f.k. mutta siinä vähemmän nousua..
Stemmi tosiaan, pitää olla 31,8mm tanko. Sixc jää siten ulos tästä.
RaceFace Sixc ja Next mallisto. ^^ Molempia löytyy.
EDIT: Aah nousua noin paljon...sitten en tiedä.
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Uskon että noi whiten fätit kasvattaa suosiotaan todella nopeesti. Hinta sen verran halpa ja jos joku haluu päivittää vakiota, niin ei sekään paljoo euroja vaadi. Spessun halvin maksaa 2000, eli jos whiteen kivittää sen tonnin päivityksiin, kelpais se jo monelle "tosi grammanviilaajallekin" + tietysti vanhan osat rahanarvoista tavaraa!
Jos tonni olisi varaa päivityksiin niin melkeinpä ostaisin mieluummin vaikka toisen whiten vaimolle. Jos päivittämään lähtisi niin muutama kohtuuhintainen "täsmäkevennys" (satula, tolppa, tanko, stemmi, etuvaihtajaan liittyvät rojut pois + narrowide-ratas tilalle, litkutus) ja paketti alkais olla siinä.
Ei mitään hajua paljonko litkua pitäisi laittaa. Riippunee siitä kuinka hyvin setti pitää ilmaa ilman litkuja. Optimistina ajattelen että hyvin pitää joten litkuakin tarvitaan vähän.![]()
Mitä ns aftemarket hiilikuitukeuloja on porukoilla ? Zipo, oliko sulla Farleyssa joku malli ?
voisko joku kertoo linkin tohon white 2fat pro takavaihtajan korvaan? jos tilais varalle. ja vinkkiä mistä sisuri kannattais tilata samaan härveliin? kiitokset etukäteen!
Ei hyvä vaan PARAS mitä rahalla saa nousua tosin vain 20mm ja nyt oikeen huippu halpa tarjous. Eli Answer 20/20 http://www.chainreactioncycles.com/f...r/rp-prod87814
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Litkua olen ite laittanut 1.5 desiä. Muutaman kuukauden päästä voi sitten lisäillä, jos on imeytynyt kaikki kumiin. Litkua pitää olla kumissa paikkausta varten vaikka kumi olisi 100% tiivis ilmankin. Niin kauan kuin litku on nesteenä sitä ei oikeen voi laskea pyörivään massaan.
Tuolta voi tututua Stanin videohin http://www.notubes.com/help/index.aspx
^Niin ja Whiten Sunrigleihin ei edelleenkään tarvitse tehdä Ghettoa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Näitähän ne lääkäritkin nykyään määrää vaivoihin. Moni on oikeesti saanut helpotusta ranne, hartia ja ym vaivoihin ja Answer 20/20 on oikeesti pehmeä tanko ajaa ja kulma muutos positiivinen.
On-Onellakin on nykyään myös leveämpi ranteen säästäjä tanko https://www.on-one.co.uk/i/q/HBOOOG/on-one-og-handlebar Löytyy alu ja kuitu. Alu versio 29er kiinni itellä. Parempi kulma vielä minun kipeytyville ranteille, mutta Answerista tykkään enempi on leveempi ja jotenkin muutenkin tykkään enempi. Answer tuntuu leveemmältä mitä 720mm antaa ymmärtää samoin käy On-Onen OG tangolla.
Antza44 muokkasi tätä : 08.09.2014 at 12.25
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kirjanmerkit