FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 34 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #991
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Sitähän se tubeless ready tarkuuttaa. Jotkut laulaa kerralla ja toisten kanssa saa sit painia ihan urakalla, onnistumistumisprosentti riippuu vanteesta, saippualiuoksen vahvuudesta, asentajasta ja auringonpilkkujen asennosta. Saattaa siis toimia ja saattaa olla toimimattakii.

  2. #992
    zipo Guest
    Bontyn Jackalopessa on leveä hylly eli nousee helposti vanteelle.
    Perinteisistä singlewall kehistä poiketen TLR vanteessa pinnat samassa linjassa ja piilossa.Esim Stanin teippi ja hieman litkua sekä irrotettavalla sielulla oleva ventiili riittää tubelessettiin.
    En osaa sanoa josko perinteinen bontyn oma TLR nauha toimii tuossa keskiura profiilissa.
    Painavat vannenauhat,ilmastointiteippi paksunnokset ym telttapatjaviritykset alkavat olla historiaa jopa alukehissä.

    Edit:Kyllä se Bonty TLR nauha skulaa myös Jackalopessa.
    zipo muokkasi tätä : 06.09.2014 at 22.16

  3. #993
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Vantaa, Ristiraja
    Viestit
    612
    Toi Bontyn Hodag olis mun seuraava vetorengaskokeiluni, jos uskaltaisin (lue: vaivautuisin opettelemaan) ajaa noin pienellä kumilla ja sille sopivalla vanneksella.

  4. #994
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^
    Kiitos Zipo tiedoista! Kunpa nyt tulisi Pk-seudulle pyöriä kauppaan niin pääsisi hiplaamaan!

  5. #995
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Onko Zipolla tieto Jackalopen painosta?

  6. #996
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petjala Katso viesti
    Toi Bontyn Hodag olis mun seuraava vetorengaskokeiluni, jos uskaltaisin (lue: vaivautuisin opettelemaan) ajaa noin pienellä kumilla ja sille sopivalla vanneksella.
    Siihen rawmetalliseen hiposinkulaan on luultavammin tulossa Hodag ja arviot saa nähdä ominsilmin lenkeillä jotka kestää pyrähdystä pitempään siis jos pysyy menossa mukana.

    Kehien painoista ei havaintoa.Luulen että saatavana ainoastaan valmiskiekkosettinä,mikä olisi pöljää hommaa Trekiltä.
    1,330 g etukiekko 1,552 g takakiekko.
    Farley 8:ja näkee pian kotikylän kaupassakin livenä.

  7. #997
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Sitähän se tubeless ready tarkuuttaa. Jotkut laulaa kerralla ja toisten kanssa saa sit painia ihan urakalla, onnistumistumisprosentti riippuu vanteesta, saippualiuoksen vahvuudesta, asentajasta ja auringonpilkkujen asennosta. Saattaa siis toimia ja saattaa olla toimimattakii.
    Kokeilkaas joku ahkerampi kuminvaihtaja auton renkaisiin käytettävää liukastetta. Mun viimeinen kumin asennus kävi helposti, aikaisemmin yleensä 2,5 vaatineet Fattyn vanteet poksahteli jo alle 1,5 baarin. Se liukaste tuntuukin liukkaalta. Itse sain tutulta mieheltä lopuillaan olevan Tip Top RemaXX purkin, mutta saa sitä varmaan sormenpäämitalla mistä vaan.

    Kävin toki myöhemmin Läskiä näyttämässä wiineripussin kanssa...

  8. #998
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Painavat vannenauhat,ilmastointiteippi paksunnokset ym telttapatjaviritykset alkavat olla historiaa jopa alukehissä.
    En tarvinnut mitään edellisistä. Itse poratut RD:t, 3M:n heijastinnauha, pari limittäistä kierrosta Gorilla-teippiä, venttiilit risoista 13F:stä. Natet nousi vanteille Bräkleenillä lähes itsestään. Eturenkaassa säilyi ajettavat paineet ainakin seuraavaan päivään, takarenkaassa oli yksi reikä. Stanin litkut sisään ja nautinnollista ajoa. Kiitos vinkeistä cuppikselle!

  9. #999
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Läski olis huomenna noudettavissa, kevennyshommat kumien suhteen taidan jättää samantien.
    Mutta tubeless-kokemukset enskapyörässä muutoin puoltaa kyllä kovasti tubelekseen siirtymistä myös läskissä.

    Onkos kukaan laittanut Spessun fatboy expertin orkkis kumeja tubelekseksi?
    Onnistuuko edes? Pysyykö kumit edes vanteilla läskipaineilla? Olakkeitahan spessun kiekoissa ei kaiketi ole.

  10. #1000
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miskama Katso viesti
    En tarvinnut mitään edellisistä. Itse poratut RD:t, 3M:n heijastinnauha, pari limittäistä kierrosta Gorilla-teippiä, venttiilit risoista 13F:stä. Stanin litkut sisään
    Samoin täällä niin On-One,North Paw,RD,HDR,Clown Shoe, Trail Tec kuin Halo Tundra kehillä jotka kaikki ovat olleet omassa käytössä.
    ja ajettu muutamat renkaat loppuun.Ennätys on ollut 5 reikää ja 3 irronnutta reunanappulaa samassa renkaassa ennenkuin meni hylkyyn.
    Bräkleeniin kanssa en ole kokeillut ,kun sattuu olemaan oma kompressori .Gorillan tilalla 3M merkkausteippiä.Sama Schwalben venttiili joita käytin jo 26" Mavic UST kehillä.(Mavic venat lyhyet =hankalat lisätä ilmaa pumpulla jossa ei ole letkua tyyliin Turbo Morph)
    Ekan Muklukin ajoin kotiin orkkis sisärenkailla ja se riitti.Tubelessina ajettu reilu pari vuotta.
    Nuo telttapatja jne ovat niitä worst case virityksiä,aijoo lisäksi ghettosisuri tubeless ja elmukelmut unohtui listasta.

  11. #1001
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Itsellä on kokemusta tasan kahdesta renkaasta. Käyn kaikki polun kivet läpi reunakosketuksella johtuen hitaasta ryömitäajotyylistäni. Vee rupperin kumit olivat muuten hyvät ja "painavat", mutta pito-ominaisuudet huonot. Nate pitää ja kestää sekä ovat tubeleksina ihan riittävän kevyet. Kunto kuin pakasta vedetty vaikkakin kilometrejä ei hurjasti olekaan vielä kertynyt. Usein kuulee takakumista kun nappula napsahtaa agressiivisesti kiven tai juuren reunalta luiskahtaessaan. #HyväNate
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  12. #1002
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Opastakaa ny nöösiä!
    Alanko taistelemaan Spessun kumeja tubelekseen, vai onko toi tuhoon tuomittu yritys noilla kiekoilla?
    Ja pysyykö kumit tosiaan kiekoilla 0,5bar paineilla?

  13. #1003
    zipo Guest

  14. #1004
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Itse tuskailin teippaustubeleksien kanssa kunnes kehoituksesta vaihdoin gettotubeleksiin 20" schrader sisäkumit ja viimeeksi pumppasit paineet keväällä. Hyvin on siis pitäneet paineet. Vanteena normi kona wo ja buddi nate kompinaatio. Vanne on siis 70mm leveä ja 2.5" x20" sisuri jota ei tarvitse trimmata yhtään vaan jää siistiksi reunaksi vanteen ja renkaan yhtkohd ulkopuolelle. 80mm voi enkä venyttää mut ei leveämpään. Onko sitten 2.5" leveämpää sisurin olemassa, en tiedä.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  15. #1005
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Onko joku kurkannut, millaiset sisurit White-läskissä on? Vaa'allakin luulisi jonkun jo käyttäneen.

  16. #1006
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    78
    http://fat-bike.fi/sisarenkaille-kyytia/
    Tuossa allekirjoittaneen oma projekti ghetoista. Hyvin on pitänyt kilometreja tuon jälkeen. Paineet n. 0,4 bar.

  17. #1007
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Riittäisköhän toi Q-tubesin sisuri Clownhoellekin ghettotublesix? En haluisi käyttää schainer venttiilisiä, kun kaikki mun pumput on prestalle.

  18. #1008
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    78
    Varmasti riittää, myös kettukaupan mukaan. Molemmilta puolilta tuli trimmattua n. 2 cm ylimääräistä.

  19. #1009
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    No hyvä! Kiitti Miklo. Löytyisköhän noita Q-tubeja Shocktherapystä? Täytyypi kysellä...

  20. #1010
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    394
    Mites tulkitsette tuon kun Jumbo Jimin spekseissä maininta jotta max load 120kg? Itsellä kun tuota hentoa rankaa löytyy 194cm ja 110kg ja siihen reppu niin repeääkö helpommin kivikossa vai "räjähtää" vanteelta keuliessa ;-)..

  21. #1011
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Mites tulkitsette tuon kun Jumbo Jimin spekseissä maininta jotta max load 120kg? Itsellä kun tuota hentoa rankaa löytyy 194cm ja 110kg ja siihen reppu niin repeääkö helpommin kivikossa vai "räjähtää" vanteelta keuliessa ;-)..
    https://www.schwalbetires.com/sites/...ions/Load.html
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  22. #1012
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Kiitokset.
    Selventi paljon asiaa. Mistähän saisi käsiinsä hommaan soveltuvaa, vastaavaa teippiä kuin tuo jutussa mainittu Pegasuksen teippi?
    https://www.pegasusautoracing.com/pr...p?Product=3323
    Jotensakin on perstuntuma että täys-/ylileveä teippi hoitaisi homman parhaiten...

  23. #1013

    Hyvin pelaa Specialized ilman kortsua.

  24. #1014
    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    127
    Moro mistä kannattais tilata 4.7 renkaat ja etenkin sisurit samaan renkaaseen? yleensäkin onko maailmalla erikoisliikkeitä joissa hyvin varusteita fätteihin?vinkkejä

  25. #1015
    Liittynyt
    12/2010
    Viestit
    46
    Tämän videon mukaisia ongelmia Big Fat Larryjen kanssa On One kiekoilla: Kumpikaan uusi rengas ei meinaa asettua suoraan. Kokeilin asentaa sekä ghettotubeleksena että sisurin kanssa. Käytin renkaissa 2,5 bar paineet (kyljessä max 2,1) mutta toinen kylki ei vaan asetu tasaisesti. Renkaiden kantti näkyy max. paineilla tasaisesti ympäri, mutta selkeää "napsahdusta" ei tapahdu ja pyörittäessä on pientä heittoa. Kun paineita laskee lähemmäs ajopaineita, tippuu rengas jostain kohti selkeästi ja videon mukainen heitto korostuu. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia vai onkohan renkaissa jotain vikaa? Aiemmin käytössä oli Floaterit ghettotubeleksena ilman ongelmia.

  26. #1016
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Jos renkaat on suoraan paketista otetut niin taitosten "suoristuminen" voi kestää jonkin aikaa. Varastossa pari päivää max paineilla niin luulisi palaavan oikeaan muotoon. Voi kyllä vaatia hieman ajoa päälle että asettuu hyvin.
    Mulle on suositeltu että ennen asennusta kannattaa ottaa uusi rengas paketista pois ja laittaa sisuri sisään päiväksi/pariksi jotta kumi palaisi alkuperäiseen muotoonsa.
    En tiedä kuinka kauan renkaat joutuu olemaan sullottuna näihin:



    Ja oli muuten uusi Knard 4.8 eksynyt Surlyn sivuille: http://surlybikes.com/parts/wheels/knard_26_x_4.8

  27. #1017
    mutanaama Guest
    @per4, käytitkö liukastetta renkaan ja vanteen välissä, ghetto saattaa kasvattaa kehää turhan paljon. Oma kokemus viimeisimmästä oli se, että vanha bfl asettui paikalleen 1,2barissa ja on täydellisen suora. Ihan piti ihmetellä.

    @ kim71, katsele läskithreadien ensimmäisiin viesteihin, niinhin on useimmiten koottu päivitetty toimittajalista niin kotimaasta kuin maailmalta.

    @vss, en ole koskaan tehnyt noin yhdellekään renkaalle, joita on tullut läskeihinkin laitettua jo kymmeniä kertoja. Säilytys toki avattuna, kun Zippo näin vinkkasi. Mutta älkää nyt hyvät ihmiset niitä täysillä paineilla säilökö, mulle riitti yksi yö, kun budista tuli yli viistuumanen, eikä silloinkaan ihan maksimit tainnu olla kyseessä.

  28. #1018
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Per4 Katso viesti
    Tämän videon mukaisia ongelmia Big Fat Larryjen kanssa On One kiekoilla: Kumpikaan uusi rengas ei meinaa asettua suoraan. Kokeilin asentaa sekä ghettotubeleksena että sisurin kanssa. Käytin renkaissa 2,5 bar paineet (kyljessä max 2,1) mutta toinen kylki ei vaan asetu tasaisesti. Renkaiden kantti näkyy max. paineilla tasaisesti ympäri, mutta selkeää "napsahdusta" ei tapahdu ja pyörittäessä on pientä heittoa.
    Budin kanssa oli samaa, mutta Bilteman rengaspasta (joka on pääosin saippuaa) runsaasti läträttynä auttoi. Painetta toki piti laittaa aika paljon (parin barin luokkaa) ennenkuin napsahti. Ihan sisurilla laitoin, kun tubeless on vielä vähän vaiheessa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  29. #1019
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    Hmm. 95kg elopainolla 0,8bar meinaa tuntua kovalta 4,7" vee bulldozereissa. Paljonko noihin kannattaisi laittaa painetta sisään polku- ja pururatakäyttöön? Toimitettaessa oli vain 0,3bar mikä oli sinänsä muuten hyvä, mutta kovalla alustalla rullaus oli tuskaa. Vinkkinä, jos ostatte rengaspainemittaria, niin ostakaa sellainen jossa tarkkuus on 0,01bar. Tuo oma topeakin smartgauge on vain 0,1bar tarkuudella joka mielestäni on liian vähän läskiin. Ei varmaan auta kuin tilata sks airchecker.

  30. #1020
    mutanaama Guest
    0,4-0,6 vois olla paikallaan. Mä ajan pidemmät siirtymät noin 0,8bar paineilla, mutta metsässä joku 0,55 tuntuu toimivan paremmin. Sen ainakin voin sanoa, että 1,6 on ehdottomasti liikaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •