GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 32 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 82 132 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

^meillä on Kemiztin kanssa samanlaiset rengas-/vanneyhdistelmät. Parilla lenkillä on jonkun verran ilmennyt "kevyttä" vanteille lyömistä, joten mitattiin sitten paineet. No, edessä 0,28 ja takana 0,31. Eli ihan hyvät. Itse asiassa hiljaisessa kiven kierrossa noi on just hyvät paineet mulle - en siis yleistä tätä muille Mutta en lähtis ns. tykittämään kivikkomäkeä noilla paineilla, joskaan muutenkaan tulee läskillä sellaisiin hullutuksiin harvoin lähdettyä.
    Ylämäessä heikottaa muokkasi tätä : 30.08.2014 at 08.15 Syy: typo
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

^sä nyt ajatkin _oikeesti löysin kumein_ ihan sama keneltä kysyy ja mihin vertaa.. Mutta renkaan ominaispainuman ja kuskien maassaeron suhteuttaen, toi mun oma painearvaus saatto hyvinki pitää paikkansa.. pitäs varmaan ostaa se mittari.

^Hyvä pointti! Ei ole yhtä oikeaa rengaspainetta läskeilyyn, vaan jokaisen tulee hakemalla hakea se itselleen / pyörälleen / ajotyylilleen / maastolle sopiva kokonaisuus.

Mittarilla on kiva silloin tällöin katsoa paineet, mutta aika pitkälle pääsee näppi-/perstuntumalla.
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

Ei ole yhtä kaikille oikeaa rengaspainetta, mutta paineet vaikuttavat hyvin paljon ajotuntumaan. Siksi kannattaa kokeilla eri paineita eri ajo-olosuhteissa ja ajotavoilla, ja löytää se itselle sopiva paine, ja löytää zen.

Minkä sisurin ootte halkaissut, kun Clownshoe:lle on tehty ghettotubles? Ja mistä nettikaupasta niitä sais...?? Jossain vaiheessa kun saan CS:t ni vois vääntää ghettot...

Paksu retkipyöränä-rullautuvuutta. Molemmissa päissä BFL, mukavuusalueella ja kahdella puskavedenheitolla, kuskina keski-ikääntyvänössötamppahoususemikuntoilija joka viikonloppuisin syö lastensakkin ruuat ja jonka kaapeissa on enemmän tyhjiä tölkkejä kuin täysiä. Siis tässä ei ole muuta sanomaa kuin että ajaa näilläkin siirtymää kun pistää puoltoista kiloa renkaisiin. 2.25" renkaisiin ero jäänee aika kohtuulliseksi (max.15min) mutta enpä sitä pienemmillä tuota väliä vielä koskaan ole ajanutkaan.

http://www.sports-tracker.com/#/work...rapbhkl1regvvg

mutanaama Guest
    Anna hyvä mies paineiden pudota sinne .7-.9 tuntumaan ja koe zen.

Zen. Nythän opetat vesilintua uimaan
    Wiki:"Tärkein zen-harjoitus onkin istumameditaatio" - check.
    "Toisaalta voidaan myös ajatella ettei zenissä pyritä mihinkään tiettyyn päämäärään.." No nyt kyllä piti päästä kotia. Tiettävästi karpalomehulla voi vaikuttaa pidemmällä ajanjaksolla niin, ettei tapauksessani aivan niin kiire olisi ollut kotia.

mutanaama Guest
    En minä mitään opeta. tarkemmin harkiten 0.6 -0.9 paineilla istuessasi Zen kertoo sen, mitä tulit hakemaan. Maastosta riippumatta. Noi sun mainitsemat paineet sopii vaikka bmx-kisaan, josta Se on kaukana. Vaikka ihan kivaa onkin.

Viime maaliskuussa kuulin sen, minulle näytettiin polku, tunsin sen ja olin yhtä sen kanssa. Ajattelin kuin polku. Nautin. Olin. Ajoin.
    Ääni sanoi, kesällä sinun tulee punpata, ja niin löydät kotiin. Joulukuussa lasket paineesi naapurin nähden hänen tähden, on sinun tähteä kohden mentävä.

Maantiepyörään maantiepyörän paineet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lauttis Katso viesti
    Maantiepyörään maantiepyörän paineet.
    Näin on, mulla on nyt Black Floyd:eissa 1,1baria eilisen maantie testilenkin perusteella rullaa hyvin.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Viime maaliskuussa kuulin sen, minulle näytettiin polku, tunsin sen ja olin yhtä sen kanssa. Ajattelin kuin polku. Nautin. Olin. Ajoin.
    Ääni sanoi, kesällä sinun tulee punpata, ja niin löydät kotiin. Joulukuussa lasket paineesi naapurin nähden hänen tähden, on sinun tähteä kohden mentävä.
    Mitä sä vedät? Mulle samaa!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Mitä sä vedät? Mulle samaa!
    mietin kans, että on polun varrelta löytyny jotain suipposilokkia parempaa..

Suuri Fatbike rengas keskustelu.

Älkääs ny. Kun niin syvällisen runolliseksi ja "Zen ja läskipyörällä ajo" tyyppistä viesteilyä ollaan vihdoinkin saatu palstoille
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

^ Proosa lähetti mut läskipolulle. Kiitos Oulunjulli

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Minkä sisurin ootte halkaissut, kun Clownshoe:lle on tehty ghettotubles? Ja mistä nettikaupasta niitä sais...?? Jossain vaiheessa kun saan CS:t ni vois vääntää ghettot...
    Schwalbe AV10D. Schrader-venttiileillä, joista tykkään kovasti tässä käytössä. On raskas, mutta ainakin leveys riittää helposti, reunat näkyy noin sentin verran renkaan ja vanteen välistä molemmin puolin. Ajattelin kyllä tilata jotain vähän ohuempaa ja kapeampaa painonsäästö mielessäni, mutta saapa sitten nähdä kuinka käy.

Joulukuussa lasket paineesi naapurin nähden hänen tähden
    Mites kun mun naapurin mumma on sen verran rujoa tekoa, et sen edessä en saa paineita laskettua, vaikka miten rämpyttäis?

mutanaama Guest
    Palataksemme takaisin renkaisiin, niin GC:llä on kyllä ihan oma mieli, missä pitää, missä ei. Sileää kuivaa kalliota noustessakin piti koko ajan sellaista ääntä, kuin että kohta lähtee pito. Peloitteli perkele.

^Se on siis feminiini.

Onko jollain tietoa missä olisi myynnissä 45NRTH:n nastoja?
    Bike24:sta ostin edelliset, nyt ovat myyneet viimeiset yhdeksän kuukautta eioota ja renkaassa on ikävä 30 sentin pätkä ilman nastoja...

mutanaama Guest
    Motonetistä vois löytyä

^^Tai sitte Ice Spiker Pron nastoja ne ainakin pitää, kun tauti jäässä. https://www.bike-components.de/advan...s=ice%20spiker
    Halvin kappale hinta tulee, kun ostaa koko kumin ja nyppäsee nastat, jos enempi tarvesta.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Minkälaisilla painella Kemizti vetää Messilän videolla? Entä Ski Syötteellä?
    hups tässäpä kesti että sain vastattua eli mää ajelen aika kovilla renkailla, varmaan 0,8-0,9. Ei oo mittaria ku jalakapumpulla laitan ensin niin paljon että napsahtaa vanteelle ja sitten lasken silleen että peukalolla ku painaa niin se uppoa suurinpiirtein renkaan pintaan. SyöteMTBssä täräytin yhteen vastapattijuureen niin että puhkasin 13Ffän ja kerran Ellinmaan iltaxcossa ajoin täysillä alamäessä kiveen niin silloin meni edellinen. Muuten on kyllä kestäny 13Ffät hyvin. Kaks ONZAa oon käyttäny mutta en muista mitä mulla ny on ajossa ku ne sisurit jää aina sinne toisten renkaiden sisään. Mulla on siis BFL eessä ja Knardi takana. BFL ja GC mahtuu pyöriin TREK Farleyssä niin laitan sitten taakse leviämmän ku tulee syksy ja talvi. Tubelessiä en oo RDlle vielä ees kokeillu. Jotenkin se läträäminen ei innosta mutta voipi se olla että kokkeilen tässä joskus.

mutanaama Guest
    Pitihän tuo kellottaa, kauan kestää BFL:n asennus. Vaikka pitikin remmillä kiristää, niin ei siinä kolmea minuuttia pidempään vierähtänyt, ja siinäkin ehti kokeilla ensin kahdella kompuralla ilman remmiä.

Sitten takaisin julmiin eläinkokeisiin.

Yhdistelmä Larry ja Black Floyd rullas tänään tehdyb testin mukaan noin 15% paremmin kuin GC ja Mammoth, Mammoth Mammoth combo rullas noin 5% huonommin. Se mikä pisti silmään, oli kun lähdettiin rullaamaan, niin tuo Larry/BF lähti kuin rusakko makuulta, vapaassa rullauksessa jo noin 20m matkalla oli tullut 6-7 metriä eroa.
    Toki ne oli myös hiilarikehillä, joten pyörivää massaa oli jonkun verran vähemmän, ja sitä kautta kiihtyvyys varmasti parempi.

Julmien, mutta ihmiskunnalle välttämättömien, mäkikokeiden rinnalla voisitte siellä päin ajella TdH kisasimulaatioita kaikilla mahdollisilla rengaskombinaatioilla, nyt kun toveri HC oli vetänyt Black Floydeilla pohjat kunnon keskareilla.
    Kiitos jo näin etukäteen! For the sake of fat science&statistics!
    Oulunjulli muokkasi tätä : 02.09.2014 at 12.42 Syy: kieliopillisia korjauksia...

mutanaama Guest
    [ot] Minä en aja asphaltilla pidempiä matkoja kuin maksusta

Nyt nää tuli Alkaa painokin olemaan jo kohdillaan. Saas vaan nähdä kuinka kestävät rääkkäämistä

Miten nää eros niistä jo sulla olleista ? Ja ku ei nää niin paljonko tuossa vaakassa lukkee ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Miten nää eros niistä jo sulla olleista ? Ja ku ei nää niin paljonko tuossa vaakassa lukkee ?
    näyttää kapeilta, tai sit vaaka on iso(hko), 961g tuossa mun mielestä lukee!?

noniinno Guest
    Nyt kun pylleröä odotellaan saapuvaksi ja on aikaa speksata, niin heitänkin kysymyksen: Nate vai Ground Control? Olisi tarkoitus ainakin yrittää edetä vauhdikkaasti, eli rullaavuus on tärkeämpi kuin pito. Keveyttä arvostan myös kovasti. Jonkinlaista pitoa pitäisi olla kuitenkin, joten BFL ja Knard ovat turhan mietoja kuvioinniltaan etenkin talvipolulle. 45 Nortti kiinnostaisi myös...

Eli pois turhat faktat ja kehu oma valintasi. Mutulla tätä projektia tehdään muutenkin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •