GiantElectrobikeGarmin
Sivu 71 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.101 - 2.130 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #2101
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Omat ensikokemukset hans dampf:sta. Tuolla pyörällä (giant reign 2) oon ajanu aiemmin vain Scwalben nobby niceillä ja Kendan nevegaleilla. Ostaessa oli kiinni nobbyt, joilla ajelin syksyyn asti. talvea vasten alle meni kendat, toiveena paremmat pidot. Pitoahan oli niin, ettei niitä raaskinu vaihtaa pois kesän tullen, vaikka rullaavuus oli suht kehno. Kendat sitten kulahti ehtoopuolelle ja nobbyt taas alle. Rullasi kivasti mutta otsikon mukaisissa paikoissa oli aikas vaikeaa. Tätä ketjua lueskelemalla päädyin sitten maxxiksen kumivalmisteisiin, joita ei löytyny paria sopuhintaan kaupoista joista sitä etsin. No, hansut tuli sitten tilattua, trailstar seoksella. Rengas on nobbyyn verraten raskas, mutta eka lenkin tuntumalla rullaa suht samaan tapaan. Pito mielestäni selkeästi parempi kuin nobbyssä ja kenties parempi kuin kendoissa silloin joskus. Mutta parasta oli se, ettei rengas lähteny alta yhtäkkiä varoittamatta (kuten nobbyn kanssa kävi jokusen kerran) vaan alkoi kangasmetsän polulla alkuun luistaa ennen pidon menetystä. Toistaiseksi oon noihin tyytyväinen, voi olla, että mieli muuttuu jos eivät toimi otsikon mukaisessa siten kuin odotan noiden toimivan.

    Kulumiskestävyys jää nähtäväksi, joskin ajotyylini on suht pehmeä, lukkojarruja vaan vahingossa tai harvoin tarkoituksella.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  2. #2102
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    Eilen saapui tilaamani ilmeisesti B-D:een viimeiset kappaleet 29er Magic Mary evo trailstar ss-kumit, ainakin tilauksen jälkeen meni heti punaiselle. Kuvio näytti hyvin karkealta, saa vissii polkea alamäkeenkin vauhtia. Raportoin kun saan pyöräytettyä alle.

    Aikas hyvä kumi saa olla, muuten pistän chunkymonkeyta tilaukseen, siihen ollut tyytyväinen märällä juurakolla ja kivikolla, vaikka on kuivalla kelillä melko overkill...
    stumpe muokkasi tätä : 25.06.2014 at 20.43

  3. #2103
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Schwalbella on Nobby Nic ja Racing Ralph 2.25 4X versiot GateStar seoksella käärmeennahka kyljillä joissa keskellä kovempaa seosta ja reunat (erittäin) pehmeetä. Painot hieman korkeammat kuin ilmoitetut eli omat yksilöt oli NN 640g(580g) ja RaRa 600g(525g). Nuo korkeammat painot näyttävät olevan linjassa muidenkin punnitettujen kanssa. Menossa vasta alle testiin lenkkikompromissirenkaiksi.

    http://www.schwalbetires.com/triple_star_compound_page
    Kuluu ainakin vauhdilla. Onhan nuo vähän rimpulan kokoiset mutta fillari liikahtaa kevyesti. Ei ehkä kuitenkaan otsikon mukaiseen ajoon.
    Tmh muokkasi tätä : 25.06.2014 at 17.25

  4. #2104
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Kuluu ainakin vauhdilla. Onhan nuo vähän rimpulan kokoiset mutta fillari liikahtaa kevyesti. Ei ehkä kuitenkaan otsikon mukaiseen ajoon.
    Varmaan Four-crossin hurjiin kaarrenopeuksiin sopiva rengas. Siellä renkaan pitää myös rullata ja olla kevyt jos meinaa pärjätä.

    Ihmettelin kun luin että JG on ollut Four-cross kunkkuna kehittämässä noita kun kuitenkin se ajaa EWS:ssä Maxxixsella.
    - Fear is a mindkiller -


  5. #2105
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Juurakko/kivikkoajolet pari viestiä sitten kehumillani hansuilla ei ainakaan vielä saa mua heittämään hattua ilmaan. Pitää kokeilla paineilla leikkiä vähän. Onhan noi nobbyjä pitävämmät ja yksikään lipsahdus ei päätyny kaatumiseen, vaan reunanappulat löysi pidon pikkuisen viime tingassa. Vaan kyllä noi mulla sen verta kivasti kokonaisuutena toimii, että pyörikööt kunnes lakkaavat pyörimästä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  6. #2106
    Mitespäin jengi on laittanut WTB Bronsoneita taakse? Nuolen mukaisesti vai väärinpäin. Mun mielestä ne on vetopidoltaan vähän livakat, kun ne on oikein päin. Paineksia on karvan alle 2 baria litkutettuina. Pito vois olla parempi toisinpäin, mutta miten vaikuttaa rullaavuuteen ja muuten ajettavuuteen?

  7. #2107
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Tampere/Teuva
    Viestit
    40
    Maxxis Minion DHR/DHF renkaat super tacky-seoksella. Omasta mielestäni pito jopa märissä juurissa ja kivissä on äärimmäisen hyvä, menee kuin raiteilla. Jos pito on kova, niin on myös vierintävastuskin. Kulutuskestävyys ei todennäköisesti ole kovin häävi, ainakin seos tuntuu erittäin pehmeältä.

  8. #2108
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K1mm0 Katso viesti
    Mitespäin jengi on laittanut WTB Bronsoneita taakse? Nuolen mukaisesti vai väärinpäin. Mun mielestä ne on vetopidoltaan vähän livakat, kun ne on oikein päin. Paineksia on karvan alle 2 baria litkutettuina. Pito vois olla parempi toisinpäin, mutta miten vaikuttaa rullaavuuteen ja muuten ajettavuuteen?
    Eipä oo tullu mieleenkään kokeilla "takaperin", tuskin toimii kovin mallikkaasti millään osa-alueella..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  9. #2109
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Näyttää tämä säie käymään taas ajankohtaiseksi niin heitetäänpä kysymystä, että onko arvon raadilla kokemusta HR II dual ply 29x2.3" gumeksesta näillä märemmillä keleillä? Olis sopivasti "omasta takaa" saatavilla niin miettisin otanko käyttöön vai tilailenko Hans Dampfit mielummin.. Tällä hetkellä alla Ardentit ja toisilla kiekoilla Butcher/Purgatory setti ja pitoa vois olla enemmänkin..
    The end of the road is just the beginning...

  10. #2110
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    31
    Sopiiko tässä ketjussa kysäistä paria reppuluokan juttua, joilla on ainakin löyhä linkki aiheeseen. Edessä kulunut Ignitor ja takana Ralph. Märässä maastossa vetopito alhaisilla paineillakin huono - eikä uskalla/jaksa vauhdilla kompensoida. Pähkäilin seuraavaa. Taakse esim. HD/vast., jolloin voi ajaa vähän kovemmilla paineilla ja pito on kuitenkin parempi. Seurauksena parempi kokonaisuus, koska siirtymillä ja muilla hyvillä osuuksilla kulkee jopa "kevyemmin". Toimii teoriassa, miten käytännössä. Toiseksi. Onko tämän ketjun keskustelulla, etsittäessä "parhaita" renkaita haastaviin olosuhteisiin, mitään tekemistä maantieltä syksyisin maastoon siirtyvän kuntoilija-ajelijan kohdalla? Eli renkaista saa oikeasti hyötyä vain ajettaessa ns. äärirajoilla - kuntoilijalle on ihan sama millä se liukastelee.

  11. #2111
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    No nimenomaan kuntoilija-ajelijan kohdalla sitä merkitystä onkin, ajomiehet pärjää vaikka slikseillä.

  12. #2112
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Ajomies painaa noin 66 kg niin se voi tyhjentää liksit renkaat 1 baariin eikä vielä tuu käärmeenpuremaa

  13. #2113
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Mutta tosi ajomies vetää niin lujaa että 1bar burppaa jopa edessä...

    Yllättävän hyvin Thunder Burt slikseillä silti pärjää, aamulla oikasin töihin mettän kautta ja suonkin pääsin ajamalla yli. Onhan ne märässä savisessa liukkaat, muuten pysyy lapasessa reippaasti paremmin kuin viime kesän Furious Fred:t...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  14. #2114
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti heiber Katso viesti
    Eli renkaista saa oikeasti hyötyä vain ajettaessa ns. äärirajoilla - kuntoilijalle on ihan sama millä se liukastelee.
    Ei mulle ainakaan ole sama, millä liukastelen. Esim. Schwalben Big Betty eteen märkään metsään ja sut(siis mut) haetaan medihelillä pois.
    Juu, ja en vitsaile.

    EDIT: Siis ajomiehet ajaa sitten vaikka slickseillä. Missä vaan ja milloin vaan.

  15. #2115
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Jos kyseessä on täpäri niin alustan säädöillä on kanssa iso merkitys pitoon, ujommallakin renkaalla pärjää jos takaiskari on säädöissä (sagi kohdallaan ja paluuvaimennus tarpeeksi hitaalla), arednt/ikon combolla ajellut tossa pari märempää lenkkiä ja ei se nyt ihan hirvee yhdistelmä ollut tosin voi olla että kohta tulee minion dhf+ardent

  16. #2116
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Espoo, Kauniainen
    Viestit
    35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Näyttää tämä säie käymään taas ajankohtaiseksi niin heitetäänpä kysymystä, että onko arvon raadilla kokemusta HR II dual ply 29x2.3" gumeksesta näillä märemmillä keleillä? Olis sopivasti "omasta takaa" saatavilla niin miettisin otanko käyttöön vai tilailenko Hans Dampfit mielummin.. Tällä hetkellä alla Ardentit ja toisilla kiekoilla Butcher/Purgatory setti ja pitoa vois olla enemmänkin..
    Itellä on HR 2 29 x 2.3 ajossa sekä edessä ja takana tällä hetkellä ja kyllä ne ihan ok pitää, jos lasketaan pois sivuttain alaspäin viettävät kalliot.

  17. #2117
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Heitin taas kostean kelin kumit alle, koska ei ole enää kesää jäljellä.

    Edessä Chunky Monkey, takana Smorgasbord. Molemmat trail extreme-seosta. Toimii.
    Memento mori

  18. #2118
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    31
    Kiitos kommenteista! Ei päivää ilman päätöstä. Takana jo alla koeajoa odottelemassa Bont. XR"nelonen" 29 x 2.30. Vaikuttaa ainakin näppituntumalla Ralphiin verrattuna ihan "ameriikalta".

  19. #2119
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Heitin taas kostean kelin kumit alle, koska ei ole enää kesää jäljellä.

    Edessä Chunky Monkey, takana Smorgasbord. Molemmat trail extreme-seosta. Toimii.
    Hyvät nuokin. Tosin itsellä Muddy Maryt edessä ja takana Trailstarina niin ei tartte vaihtaa kumekseja kuin talveksi.

  20. #2120
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Nyt toistaiseksi edessä contin tk bc seoksella ja takana schwalben hd trailstarina. Ei tosin kokemusta vielä. Eteen haluaisin syys märille maxxiksen hr2 joko 3c tai st seoksella. Kokemusta etukumina am ajossa tuosta seoksesta?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  21. #2121
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    268
    Kyllä tuntuu taas alkavan lipsua! Pitänee alkaa kaivaa taas varaston periltä Chukki ja Smööri taas alle. Noilla nobbyillä kun tuolla juurakossa koitti ajaa, niin eihä siitä tuu mitään :E

  22. #2122
    Dirt Wizard luistelee edelleen vaikka karvat kuluvat. Hieno rengas melkein joka kelille, mutta kaatosateen kastelemat kivet ja juuret ovat myrkkyä. Minion dhf siirtyy takaisin eteen(kin). Vetopitoa kaipaaville ja siirtymätahmeutta pelkäämättömille suosittelen lämpöisästi.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  23. #2123
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Onniwannin Chunky ja Smörgari ovatten tosiaan Maxxiksen tehtaalta nekin, Minion ja Ardent hieman eri kuvioilla. Ottaa noista vaan ne jotka helpoiten käsiinsä saa.
    Memento mori

  24. #2124
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    109
    Chunky monkey trail extreme eteen ja taakse. Smörköödi on minun makuun aivan liian liukas.
    Team Lazy

  25. #2125
    Käväsin tuolla märillä poluilla kokeilemassa todetakseni että maxxissin ignitor 2.1 oli sinne ihan vähän liian liukas. Eli ajattelinkin sitten tilata hans dampfit alle ja mietin että onko järkeä pistää pacestaria taakse ja trailstaria eteen? Kukaan kokeillut? Entä toimiiko hansut talviajelussa?

  26. #2126
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    ^ Tuo on ihan toimiva kombo ja samaisella setupilla tullut paljon ajeltua, mutta märemmille syyskeleille on taaksekkin sujahtanut trailstar versio. Trailstar menee pakkasella kovaksi jonka myötä menettää pidonkin..
    The end of the road is just the beginning...

  27. #2127
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Kausala
    Viestit
    130
    Molemmat renkaat vaan suoraan Trailstar seoksella Hansseihin. Takakumi kuluu tunnetusti etusta nopeammin ja on iisimpi sit vaihtaa renkaiden paikkoja. Paras rengas, jolla oon ajanut on Trailstar Hans Dampf. Tosin on kokeilematta vielä aika monta potentiaalista rengasta. Muun muassa WTB:n Vigilante. Onks Suomessa jollain myynnissä Maxxiksen Beaveria, Fillariosassa ehkä? Sellaset vois laittaa Rigiin seuraavaksi. 29erin kumeista siis kyse.
    Roces muokkasi tätä : 31.08.2014 at 00.06

  28. #2128
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Pienempään pyörään löyty ihan hyvä setti kun laitoin spessun butcherin eteen ja 2,4 BC Mountain King II:sen taakse.
    Eihän ne pidä samallalailla kun endurossa olevat baron ja Nobby nic 2,4 mut eipä tarttekkaan.
    2,4 Nobby nic evo trailstar triple compound (v#ttu miten pitkä nimi)on osoittautunut tautisen hyväksi takarenkaaksi ,mutta noita menee 3 syksyyn jos toi nappuloiden
    mureneminen jatkuu samaa tahtia. Pitoa sit kyllä löytyy. Sekä ilmatilaa.
    - Fear is a mindkiller -


  29. #2129
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roces Katso viesti
    . Onks Suomessa jollain myynnissä Maxxiksen Beaveria, Fillariosassa ehkä? Sellaset vois laittaa Rigiin seuraavaksi. 29erin kumeista siis kyse.
    Tuoltahan noita. Kaverilla oli ja kehu kyllä pitoa ja rullausta ,mutta kyljet on aika haperot.
    http://www.hi5bikes.fi/~EuXBx0000001...4=M-TB96687000
    - Fear is a mindkiller -


  30. #2130
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Tuoltahan noita. Kaverilla oli ja kehu kyllä pitoa ja rullausta ,mutta kyljet on aika haperot.
    http://www.hi5bikes.fi/~EuXBx0000001...4=M-TB96687000
    Pitäisi olla tulossa tulossa myös 2.25 versio. Kannattaa kysyä jos hi5bikestä ostat.
    http://www.maxxis.com/catalog/tire-277-121-beaver
    Team Lazy

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •